Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het omslagpunt is bereikt
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Het omslagpunt is bereikt
Helaas, Julia is aan het veranderen.
Ze is altijd vrij onzeker geweest, en snauwde sommige honden af, maar meer deed ze niet.
Sinds enkele dagen begint ze te veranderen, ik kan haar niet meer loslaten in het park.
Vooral grotere honden probeert ze nu te bijten, ze vliegt ze naar de wangen.
Zolang zo'n hond stil staat blijft ze rustig, maar zodra de hond begint te rennen of probeert te spelen gaat het mis.
Hoewel ik het jammer vind, maakt het alles toch ook weer iets makkelijker.
Romeo kan nml sowieso niet met ander honden (alleen sommige kleine teefjes) en ik vond het voor Julia sneu dat ze dan weinig mee kon naar het park, omdat ik dan eerst Romeo alleen moet laten (wat best kan) maar daarna dus haar alleen moet laten om met Romeo te gaan wandelen, en Julia dan alles bij elkaar gilt.
Nu hoef ik daar niet meer over na te denken, gewoon beide mee aan de lijn, geen parkwandelingen meer.
Dus het heeft twee kanten, jammer dat ze niet meer zo sociaal omgaat met andere honden, maar fijn dat ik me niet meer druk hoef te maken om haar alleen te laten vanwege de parkwandelingen.
Dus nu maar gewoon leuke lange wandelingen aan de flex met die twee, ik kom soms best honden tegen waar Julia het prima mee kan vinden, en dan kan ze aan de lijn gewoon even contact maken.
Ik merkte al een tijdje dat ze minder interesse toonde in andere honden, en spelen deed ze ook niet vaak meer.
Meestal snuffelde ze even, snauwde even, en liep dan snel weer door.
Na vijf en half jaar is mijn meisje dan toch echt een grote meid geworden, en gedraagt ze zich zoals het een echte stafford betaamt haha.
Ze is altijd vrij onzeker geweest, en snauwde sommige honden af, maar meer deed ze niet.
Sinds enkele dagen begint ze te veranderen, ik kan haar niet meer loslaten in het park.
Vooral grotere honden probeert ze nu te bijten, ze vliegt ze naar de wangen.
Zolang zo'n hond stil staat blijft ze rustig, maar zodra de hond begint te rennen of probeert te spelen gaat het mis.
Hoewel ik het jammer vind, maakt het alles toch ook weer iets makkelijker.
Romeo kan nml sowieso niet met ander honden (alleen sommige kleine teefjes) en ik vond het voor Julia sneu dat ze dan weinig mee kon naar het park, omdat ik dan eerst Romeo alleen moet laten (wat best kan) maar daarna dus haar alleen moet laten om met Romeo te gaan wandelen, en Julia dan alles bij elkaar gilt.
Nu hoef ik daar niet meer over na te denken, gewoon beide mee aan de lijn, geen parkwandelingen meer.
Dus het heeft twee kanten, jammer dat ze niet meer zo sociaal omgaat met andere honden, maar fijn dat ik me niet meer druk hoef te maken om haar alleen te laten vanwege de parkwandelingen.
Dus nu maar gewoon leuke lange wandelingen aan de flex met die twee, ik kom soms best honden tegen waar Julia het prima mee kan vinden, en dan kan ze aan de lijn gewoon even contact maken.
Ik merkte al een tijdje dat ze minder interesse toonde in andere honden, en spelen deed ze ook niet vaak meer.
Meestal snuffelde ze even, snauwde even, en liep dan snel weer door.
Na vijf en half jaar is mijn meisje dan toch echt een grote meid geworden, en gedraagt ze zich zoals het een echte stafford betaamt haha.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Het omslagpunt is bereikt
Toch wel jammer lijkt me. Gebeurt dat vaker, op die leeftijd nog?

Linda, Izzie en Bram
-
maula
- Actief
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ach die vijf jaren heb je dan maar mooi gehad 
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
5 jaar dan heeft ze het lang vol gehouden. Kan wel begrijpen dat je het jammer vindt.

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja hoor, dat komt vaker voor.Zoek stok! schreef:Toch wel jammer lijkt me. Gebeurt dat vaker, op die leeftijd nog?
Ik las van de week nog op dit forum iemand met een Stafford reu die pas met zes jaar omsloeg.
Ik heb het altijd geweten dat het nog kon komen, en er dus ook altijd rekening mee gehouden.
Ik heb nooit de illusie gehad dat zij tot haar dood zo sociaal zou blijven.
Daarom is het ook niet zo'n probleem voor me.
Er zijn wel een paar dingen gebeurd die dit proces waarschijnlijk versneld hebben, maar zeker weten doe ik dit niet.
Ze is een tijdje terug aangevallen door een Boerboel teef, en ik vermoed dat ze daardoor vooral naar grotere honden moeilijker is geworden.
Daarnaast was ik pas geleden met beide honden in het park, Romeo met muilkorf om, en toen er een hond onze kant op kwam, wilde Romeo die grijpen (wat natuurlijk niet lukte) en Julia deed toen mee.
Of ze nu heftiger is geworden door dit incident, of dat ze mee ging doen omdat ze al heftiger aan het worden was, dat weet ik niet, het kan allebei.
Nou ja, feit is gewoon dat ik haar in de gaten moet houden, en vooral bij grotere honden.
Honden die ze al kent gaat nog wel goed, daar heeft ze vertrouwen in.

- Moos
- Zeer actief
Dat lijkt me toch behoorlijk balen. Ik zou er best veel moeite mee hebben iig
Knap dat je er zo nuchter tegenaan kijkt, en ook gewoon op gaat letten met Julia en andere honden nu
Ik vind het wel bijzonder dat het met 5-6 jaar dan toch nog 'mis' kan gaan. Is daar een bepaalde verklaring voor dat jij weet?
Knap dat je er zo nuchter tegenaan kijkt, en ook gewoon op gaat letten met Julia en andere honden nu
Ik vind het wel bijzonder dat het met 5-6 jaar dan toch nog 'mis' kan gaan. Is daar een bepaalde verklaring voor dat jij weet?

-
Mojuan
- Zeer actief
Nanna schreef:Knap dat je er zo luchthartig tegenaan kunt kijken.
Voor mij zou het NIETS zijn; ik zou er doodziek van zijn.
Altijd opletten, altijd om je heen kijken. Altijd naar anderen roepen "wilt u uw hond bij u houden?"
Vre-se-lijk.
Maar goed, wat mot dat mot. Jammer dat het omslagpunt alsnog gekomen is.
Er is maar 1 ding lastig aan voor mij.
Ik gebruikte Julia altijd als buffer als er een loslopende hond op me afkwam.
Dan hield ik Romeo strak bij me, en gaf Julia de volledige Flexlijn.
Zij ving de hond dan op, en zorgde ervoor dat die niet bij Romeo kon komen.
Bij kleine hondjes kan ik dit nog steeds blijven doen, maar bij grotere honden durf ik dat nu niet meer.
Dus ik zal idd iets beter op moeten gaan letten, en als ik een loslopende hond zie gewoon maar even oversteken.
De reden dat ik er zo luchtig tegenaan kan kijken, is dat ik al jaren met een hond loop die zo is.
Dus het is niets nieuws.
Ik heb Julia's sociale karakter ook niet als vanzelfsprekend gezien, maar als een geschenk.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ja maar dat komt meer voor bij honden die vanuit angst handelen dan dat ze andere honden echt niet mogen. Helaas komt angst ook vaak voor bij staffords, ik denk dat dat ook vaak de honden zijn die overlast geven.Zoek stok! schreef:Toch wel jammer lijkt me. Gebeurt dat vaker, op die leeftijd nog?
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik kan het niet verklaren in het algemeen.Moos schreef:Dat lijkt me toch behoorlijk balen. Ik zou er best veel moeite mee hebben iig![]()
Knap dat je er zo nuchter tegenaan kijkt, en ook gewoon op gaat letten met Julia en andere honden nu![]()
Maar bij Julia wel redelijk.
Zij is altijd vrij onzeker geweest, en dat hebben wij heel goed begeleid.
Haar onzekerheid heeft er voor gezorgd dat ze tot nu toe nooit de moed had om een hond iets te doen.
Want dominant is ze echt wel, maar dat zien anderen niet, ik wel.
Ze plast bijvoorbeeld altijd over de ontlasting van andere honden heen.
En als ze een erg onderdanige hond tegenkomt, wil ze die graag domineren.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet zeker of dit zo blijft, erger wordt, of juist minder kan worden.
Ik zie dat haar gedrag voornamelijk gestuurd wordt door angst.
Want toen ik afgelopen keer in het park was met haar, en zij dus een grote hond tegenkwam, wilde ze die naar de wangen vliegen, maar echt bijten heeft ze niet gedaan, ik had haar aan de lijn en kon haar corrigeren.
Toen we samen een stukje opwandelden, verzwakte haar interesse in die hond, en heeft ze geen poging meer gedaan.
Ik vermoed dus dat het angst is door die aanval van de Boerboel, maar ik durf daar niet vanuit te gaan.
Het gekke is, als zo'n hond aan haar achterste ruikt, en daar gaat likken, blijft ze ervoor staan zonder te reageren
Maar ik ben nu extra voorzichtig, ik wil niet dat het mis gaat.

-
Mojuan
- Zeer actief
Yep, jij slaat de spijker op zijn kop!Valerie schreef:Ja maar dat komt meer voor bij honden die vanuit angst handelen dan dat ze andere honden echt niet mogen. Helaas komt angst ook vaak voor bij staffords, ik denk dat dat ook vaak de honden zijn die overlast geven.Zoek stok! schreef:Toch wel jammer lijkt me. Gebeurt dat vaker, op die leeftijd nog?
Ze is idd onzeker en angstig.
Ik heb wat onderzoek gedaan, en het schijnt in de lijnen voor te komen waar zij uitkomt.
Er zit Tippit's achter, en ik heb nu meerdere mensen gesproken die honden uit die lijnen hadden met het zelfde probleem.
Onzekere honden, wat vaak omsloeg in angstbijten.
Een buurman van ons heeft om die reden zijn reu toen herplaatst, hij kon hem niet vertrouwen met de kinderen.
Ik heb ook nog wel de stille hoop dat Julia met de juiste training en omgang wat minder heftig kan worden.
Lukt dat niet, dan heb ik daar ook vrede mee hoor.

- Valerie
- Zeer actief
Ik heb er ook zo eentje, ik vind ze gevaarlijker en onvoorspelbaarder dan eentje die "gewoon" hond agressief is.Paulala schreef:Yep, jij slaat de spijker op zijn kop!Valerie schreef:Ja maar dat komt meer voor bij honden die vanuit angst handelen dan dat ze andere honden echt niet mogen. Helaas komt angst ook vaak voor bij staffords, ik denk dat dat ook vaak de honden zijn die overlast geven.Zoek stok! schreef:Toch wel jammer lijkt me. Gebeurt dat vaker, op die leeftijd nog?
Ik heb wat onderzoek gedaan, en het schijnt in de lijnen voor te komen waar zij uitkomt.
Er zit Tippit's achter, en ik heb nu meerdere mensen gesproken die honden uit die lijnen hadden met het zelfde probleem.
Een buurman van ons heeft om die reden zijn reu toen herplaatst, hij kon hem niet vertrouwen met de kinderen.
Ik heb ook nog wel de stille hoop dat Julia met de juiste training en omgang wat minder heftig kan worden.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ja, dat is jammer, maar gelukkig heb je er weet van en weet je hoe te handelen met haar.
Jace is als pup van 3 maanden en ook toen hij 6 maanden was, gewoon gegrepen door reuen.
En daarna nog 3 keer tijdens de hondentraining, in de rug aangevallen tijdens oefeningen.
Hij had totaal geen vertouwen meer in andere reuen.
Ik blijf eraan werken met hem, maar laat hem nooit los waar andere reuen bij zijn.
We maken vaak lange wandelingen met grote groepen en de laatste tijd gaat het heel goed met Jace, hij valt niet meer uit, maar loopt wel altijd mee aan de lijn.
En ik ga elke dag met mijn honden wandelen in een gebied, waar ik niemand anders tegen kom en als er al eens iemand aankomt, dan zie ik dat van verre en neem ik (of de ander) een andere route.
Jace is als pup van 3 maanden en ook toen hij 6 maanden was, gewoon gegrepen door reuen.
En daarna nog 3 keer tijdens de hondentraining, in de rug aangevallen tijdens oefeningen.
Hij had totaal geen vertouwen meer in andere reuen.
Ik blijf eraan werken met hem, maar laat hem nooit los waar andere reuen bij zijn.
We maken vaak lange wandelingen met grote groepen en de laatste tijd gaat het heel goed met Jace, hij valt niet meer uit, maar loopt wel altijd mee aan de lijn.
En ik ga elke dag met mijn honden wandelen in een gebied, waar ik niemand anders tegen kom en als er al eens iemand aankomt, dan zie ik dat van verre en neem ik (of de ander) een andere route.
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
- Aantal honden: 1
Dus dat bovenop ander honden duiken is volgens jou (als Stafford eigenaar) het gedrag zoals een echte Stafford zich betaamd?Paulala schreef:
Dus toch een soort van raskenmerk.
Kunnen andere Stafford eigenaren dit beamen of ontkrachten?

- Valerie
- Zeer actief
Lees het topic "is de stafford sociaal" maar. Het gedrag wat Paula beschrijft is niet typisch trouwens, staffords horen niet zoveel angst te kennen.Lucky luke schreef:Dus dat bovenop ander honden duiken is volgens jou (als Stafford eigenaar) het gedrag zoals een echte Stafford zich betaamd?Paulala schreef:
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik zei dat meer als grapje er achteraan.Lucky luke schreef:Dus dat bovenop ander honden duiken is volgens jou (als Stafford eigenaar) het gedrag zoals een echte Stafford zich betaamd?Paulala schreef:
Want ja, een Stafford is over het algemeen hond-agressief, zeker naar geslachtsgenoten.
Maar nee, ze horen niet angstig te zijn!

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Denk ook dat je het zo moet zien als je een Stafford hebt. Je gaat er wel erg goed mee om zeg!Paulala schreef:
Ik heb Julia's sociale karakter ook niet als vanzelfsprekend gezien, maar als een geschenk.
Heel jammer maar ja, je kan er weinig aan doen lijkt me. Of zijn er veel gevallen waarbij het echt beter kan worden (geen verstand van Staffies).
- dagmar88
- Zeer actief
Degene die ik heb/met wandelen tegen kom doen dat niet. Ons meisje heeft totaal geen angst, zelfs niet na al een paar keer door onopgevoede fikkies gepakt te zijn. Ze is dan ook nog jong, dus we kunnen niet voorspellen wat nog komen gaat.Lucky luke schreef:Dus dat bovenop ander honden duiken is volgens jou (als Stafford eigenaar) het gedrag zoals een echte Stafford zich betaamd?Paulala schreef:
-
S@ndr@
- Zeer actief
Mijn oldie heeft ook last van die vorm ( angst) van agressie en het maakt ze inderdaad onvoorspelbaar, maar er is ook goed mee te levenValerie schreef:Ik heb er ook zo eentje, ik vind ze gevaarlijker en onvoorspelbaarder dan eentje die "gewoon" hond agressief is.Paulala schreef:Yep, jij slaat de spijker op zijn kop!Valerie schreef:
Ja maar dat komt meer voor bij honden die vanuit angst handelen dan dat ze andere honden echt niet mogen. Helaas komt angst ook vaak voor bij staffords, ik denk dat dat ook vaak de honden zijn die overlast geven.
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Gelezen, duidelijk. Over het algemeen lief naar mensen, minder lief voor soortgenoten.Valerie schreef:Lees het topic "is de stafford sociaal" maar. Het gedrag wat Paula beschrijft is niet typisch trouwens, staffords horen niet zoveel angst te kennen.Lucky luke schreef:Dus dat bovenop ander honden duiken is volgens jou (als Stafford eigenaar) het gedrag zoals een echte Stafford zich betaamd?Paulala schreef:
Gezien mn eigen hondje meestal onbevreesd naar andere honden rent om te spelen of een beetje uit te dagen, is het dan toch maar beter dat er in onze wijk geen staffords en aanverwante rassen lopen.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Aangezien die staffs negen van de tien keer aangelijnd zullen zijn, gelieve hond bij je te houden , en niet op aangelijnde honden laten stuiterenLucky luke schreef:Gelezen, duidelijk. Over het algemeen lief naar mensen, minder lief voor soortgenoten.Valerie schreef:Lees het topic "is de stafford sociaal" maar. Het gedrag wat Paula beschrijft is niet typisch trouwens, staffords horen niet zoveel angst te kennen.Lucky luke schreef:
Dus dat bovenop ander honden duiken is volgens jou (als Stafford eigenaar) het gedrag zoals een echte Stafford zich betaamd?
Gezien mn eigen hondje meestal onbevreesd naar andere honden rent om te spelen of een beetje uit te dagen, is het dan toch maar beter dat er in onze wijk geen staffords en aanverwante rassen lopen.
voorkomt alles
-
Mojuan
- Zeer actief
Lucky luke schreef:
Gelezen, duidelijk. Over het algemeen lief naar mensen, minder lief voor soortgenoten.
Wat een onzin.
Als jij je hond gewoon aan de lijn houdt waar dat moet, dan is er niets aan de hand als er Staffords lopen.
Want dan kan hij ook niet zomaar op elke hond afrennen.

-
Floortje
- Zeer actief
Laat bloeiertje die Julia.
Wel jammer hoor. Mijn Bull terrier reu was ruim 4 toen de omslag kwam. Daar heb ik wel flink van gebaald. Ik geloofde al bijna dat ik die uitzondering op de regel te pakken had, maar helaas.
Wel fijn dat je nu samen met ze kan wandelen. Maar vind je dat niet eng, 2 hond-agressieve honden aan de flex? Wat nou als er een loslopende hond op je afstormt?
Wel jammer hoor. Mijn Bull terrier reu was ruim 4 toen de omslag kwam. Daar heb ik wel flink van gebaald. Ik geloofde al bijna dat ik die uitzondering op de regel te pakken had, maar helaas.
Wel fijn dat je nu samen met ze kan wandelen. Maar vind je dat niet eng, 2 hond-agressieve honden aan de flex? Wat nou als er een loslopende hond op je afstormt?
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Het zijn niet alleen staffords die niet met andere honden kunnen hoor. Er lopen hier genoeg andere rassen rond die niet met andere honden kunnen, zeker niet als er zo eentje op hun afgestormd komt (ookal wil die alleen maar spelen)Lucky luke schreef: Gelezen, duidelijk. Over het algemeen lief naar mensen, minder lief voor soortgenoten.
Een vriendin heeft bijv. een boomer hondje wat totaal niet vriendelijk is daar elke vreemde hond en dat ook zeer duidelijk laat merken.
Je moet gewoon je eigen hond onder appel hebben staan zodat hij niet naar elke hond afstormd, je weet nooit hoe de andere hond reageert, maar goed, dat is mijn mening.
Ik lijn Kyra in ieder geval altijd aan zodra we iemand tegen komen. Tot nu toe kan ze nog met iedere hond, maar goed, ze is pas 16 maanden, dus dat kan nog omslaan, maar dan nog neem ik het risico niet aangezien ik niet weer hoe die andere honden zijn.
-
maula
- Actief
- Contacteer:
Lucky luke schreef:
Gelezen, duidelijk. Over het algemeen lief naar mensen, minder lief voor soortgenoten.
ik zou je hond maar gewoon aangelijnd houden,dat is het meest verstandigste en als je dat niet wil, hem/haar dusdanig trainen dat die bij je blijft en niet te pas en on te pas op andere honden afstuiterd... niet alleen een Stafford kan daar niet van gediend zijn, elk ander ras kan "geirriteerd" reageren op jou stuiterbal..

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Die vraag kun je denk ik beter aan de eigenaar van de loslopende op mensen en hond afstormende hond vragen.Floortje schreef:Wat nou als er een loslopende hond op je afstormt?
-
Mojuan
- Zeer actief
Nee hoor, vind ik niet eng.Floortje schreef:Laat bloeiertje die Julia.
Ik loop op onoverzichtelijke stukken altijd met de Flexen kort.
En op stukken waar ik ruim overzicht heb, gaan de Flexen los (lang).
Daar zie ik het dus ook ruim van tevoren als iemand z'n hond los heeft lopen, en dan steek ik over of kies een andere route.
Ik weet ook helemaal niet of Julia een hond echt zal grijpen, maar uitproberen doe ik liever niet.
Kleine hondjes gaat nog altijd goed, daar snauwt ze soms wel tegen, maar bijten doet ze absoluut niet.
En Romeo negeert die kleintjes over het algemeen, plus dat ik hem makkelijk zo hoog kan houden met zijn kop dat hij er niet eens bij kan al zou hij willen.
Maar goed, dat is dus juist het handige van een Flex, ik kan hem zo kort zetten als ik zelf wil.
We kopen wel elke drie jaar nieuwe, ook al zijn ze dan nog goed.
Want ze verslijten toch, en ik wil het risico niet lopen dat er 1 ineens niet meer werkt als dat nodig is.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is voor jou sowieso wel een idee om wat zuiniger op je hondje te worden. Op honden afrennen die aangelijnd zijn en dan een beetje uitdagen? Ik denk dat mijn honden dat redelijk trekken maar aangezien jouw hondje een chihuahua miksje is zou ik iets meer eigen verantwoordelijkheid nemen.Lucky luke schreef: Gezien mn eigen hondje meestal onbevreesd naar andere honden rent om te spelen of een beetje uit te dagen, is het dan toch maar beter dat er in onze wijk geen staffords en aanverwante rassen lopen.
Je laat je peuter toch ook het basketbalveld niet oprennen als daar grote kerels aan het spelen zijn? Ik zou dus een beetje beter op mijn hondje letten als ik jou was.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb er weinig last van moet ik zeggen.MARC_S schreef:Die vraag kun je denk ik beter aan de eigenaar van de loslopende op mensen en hond afstormende hond vragen.Floortje schreef:Wat nou als er een loslopende hond op je afstormt?Want als mensen met een aangelijnde onaardige hond daar antwoord op moeten geven dan ligt alle verantwoordelijkheid op een gegeven moment bij een ander. Wat nou als die loslopende hond op mijn doodsbange chihuahua afstormt? Of op mijn hond met een gebroken poot in het gips? Of op mijn aan de riem agressieve hond die ik daar niet zomaar los kan gooien? Soms is het gewoon jammer. Als je je hondagressieve hond muilkorft en het twijfelgeval niet, die vallen uit en een loslopende hond rent daar gewoon op in dan wil die ook vechten en ligt alle schuld daar. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een hond die niets doet, niets wil en zeker niet wil knokken op uitvallende honden inrent en letterlijk alles negeert en dus gebeten wordt. Dat is of een debiele hond of een hond die zelf ook niet helemaal tof is maar wat doet die los vraag ik me dan af
.
Waar we nu wonen loopt bijna geen hond los, veel te drukke wegen langs het gras.
En de honden die wel los lopen, luisteren perfect op een enkeling na.
Er zijn maar twee honden waar ik last van heb, en als ik die zie krijgen ze mijn voet richting hun kop.
Ik raak ze nooit, want ze zien het aankomen, en tegenwoordig blijven ze dus op een veilige afstand omdat ze bang zijn van mij haha.

-
Mojuan
- Zeer actief
Als dat hondje op mij af zou komen rennen, heb ik twee opties.MARC_S schreef:Het is voor jou sowieso wel een idee om wat zuiniger op je hondje te worden. Op honden afrennen die aangelijnd zijn en dan een beetje uitdagen? Ik denk dat mijn honden dat redelijk trekken maar aangezien jouw hondje een chihuahua miksje is zou ik iets meer eigen verantwoordelijkheid nemen.Lucky luke schreef: Gezien mn eigen hondje meestal onbevreesd naar andere honden rent om te spelen of een beetje uit te dagen, is het dan toch maar beter dat er in onze wijk geen staffords en aanverwante rassen lopen.
Je laat je peuter toch ook het basketbalveld niet oprennen als daar grote kerels aan het spelen zijn? Ik zou dus een beetje beter op mijn hondje letten als ik jou was.
Of ik laat Julia het opknappen.
Of ik schiet uit met mijn voet.