Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pension reindershoeve

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Pension reindershoeve

Ongelezen bericht door Suuz! »

Heeft iemand ervaring met dit pension? De website ziet er op zich goed uit, en ga ook zeker wel een keer op voorhand kijken, maar het leek me tot zover een leuk pension voor de honden. Maar als er iemand is die ervaring heeft met dit pension, ben ik erg benieuwd wat jullie er van vonden?

http://www.reindershoeve.nl/
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Is er ook de optie de honden apart te houden? Of is het geen probleem als je honden de hele dag in een groep zitten? Ikzelf zou dat niet willen voor mijn honden maar dat hangt van de honden zelf af natuurlijk :wink: Ik heb een slechte ervaring daarmee aangezien Wuilus vreselijk toegetakeld is toen ze bij de grote honden in de groep moest. Ze zat met bouviers, een rottweiler en wat herders en bij ophalen zat ze dus onder de bijtwonden. Daar is niks over gemeld en ik had gezegd dat ze niet goed met teven kon. Daar gingen ze ook wandelen en ik zag aan haar dat ze bang was voor de eigenaar wat voor haar doen heel raar was.

Ik zou ze dus liever ergens brengen waar ze niet wandelen en waar ze per huishouden een wat kleiner weitje hebben en geen open kennels waar dan meerdere honden samen in kunnen komen :wink:
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Dan weet ik wel een adres voor jou Marc. Nog niet eens zo heel ver bij jullie vandaan.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

MARC_S schreef:Is er ook de optie de honden apart te houden? Of is het geen probleem als je honden de hele dag in een groep zitten? Ikzelf zou dat niet willen voor mijn honden maar dat hangt van de honden zelf af natuurlijk :wink: Ik heb een slechte ervaring daarmee aangezien Wuilus vreselijk toegetakeld is toen ze bij de grote honden in de groep moest. Ze zat met bouviers, een rottweiler en wat herders en bij ophalen zat ze dus onder de bijtwonden. Daar is niks over gemeld en ik had gezegd dat ze niet goed met teven kon. Daar gingen ze ook wandelen en ik zag aan haar dat ze bang was voor de eigenaar wat voor haar doen heel raar was.

Ik zou ze dus liever ergens brengen waar ze niet wandelen en waar ze per huishouden een wat kleiner weitje hebben en geen open kennels waar dan meerdere honden samen in kunnen komen :wink:
idem hier, maar dat is zoals je al zegt hondafhankelijk.

na wat gewenning zou mijn lola zich goed kunnen redden in zo'n groep, maar toch zou ik het geen fijn idee vinden.

gelukkig heb ik een pension waar de hondjes allemaal een eigen kamer hebben (of samen met anderen als je dat wil, maar dat gaat allemaal in overleg) en2 enorme uitloopweien waar de honden in kunnen rausen. sam mag zo'n wei altijd voor zich alleen hebben :cheer:

nadeel ervan is wel dat sam zoveel ruimte "vraagt" dat hij in de zomermaanden (hoogseizoen) niet kan komen daar. wat natuurlijk begrijpelijk is want als je pension vol is kun je geen sammes hebben die je in de gaten moet houden en die een hele wei alleen opslokt :mrgreen:
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

klopt @ marc. Daardoor ben ik nu uiteindelijk ook afgehaakt. Heb met meerdere pensions gebeld, en ga nu voor een pension in Heerde, wel een stukje verder rijden, maar de mevrouw klonk veel geïnteresseerder, had begrip voor het feit dat Sorbonne niet met alle honden kon, en had de mogelijkheid om mijn roedel in een eigen buitenverblijf te stoppen. En belangrijk, ze gaan ook niet met ze wandelen!! Want wandelen & sorbonne en lune, vind ik toch tricky hoor... stel dat ze ontsnappen, dan ben ik ver van huis, want die gaan hun eigen spoor lopen, en komen echt niet terug naar de pension eigenaar. Ze klonk in ieder geval erg positief, en ik heb voor volgend weekend gereserveerd, maar ga volgende week eerst nog een kijkje nemen.

Gaat om dit dierenpension:

http://www.heidewonne.nl/
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

P!nki schreef:klopt @ marc. Daardoor ben ik nu uiteindelijk ook afgehaakt. Heb met meerdere pensions gebeld, en ga nu voor een pension in Heerde, wel een stukje verder rijden, maar de mevrouw klonk veel geïnteresseerder, had begrip voor het feit dat Sorbonne niet met alle honden kon, en had de mogelijkheid om mijn roedel in een eigen buitenverblijf te stoppen. En belangrijk, ze gaan ook niet met ze wandelen!! Want wandelen & sorbonne en lune, vind ik toch tricky hoor... stel dat ze ontsnappen, dan ben ik ver van huis, want die gaan hun eigen spoor lopen, en komen echt niet terug naar de pension eigenaar. Ze klonk in ieder geval erg positief, en ik heb voor volgend weekend gereserveerd, maar ga volgende week eerst nog een kijkje nemen.

Gaat om dit dierenpension:

http://www.heidewonne.nl/
Beter. :ok: Ik zou dus inderdaad echt niet willen dat iemand met Cleo en Eva aan de wandel gaat. Eva is enorm baasgericht maar daarnaast ook eenkennig. Cleo een allemansvriend maar die rent echt weg als ze een haas ziet dus die loopt beter in eigen omgeving waar ze de weg kent of op vreemd terrein maar dan met ons. Wij kennen haar streken. Eva kan wel eens uit de halsband glippen want haar kop is kleiner dan de nek :19:

Nu zouden Cleo en Eva wel met honden kunnen maar ik ben gewoon bang dat ze aangevallen worden door een andere hond die het niet op teefjes heeft bv. Ze moeten toch een roedel worden als het om een bepaalde tijd gaat en dat deel hoeft van mij niet zo. Dat gaat zelden geheel zonder slag of stoot en dan zijn mijn honden toch twee vrij brute teefjes die samenwerken verwacht ik. Liever niet bij yorkies ook want die moet Cleo niet zo. Allemaal kleine dingetjes waar toch in mijn ogen wat gevaren schuilen in dergelijke groepshuisvestings-pensions. :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

heb even naar de website gekeken en bij prijzen staat dit:
honden van het bull-type, mastiffs, molossers en andere vergelijkbare honden: en dan 15 euro.

Vraag me af waarom ze voor dit soort honden zoveel meer vraagt.
Suuz!
Zeer actief

estelle schreef:heb even naar de website gekeken en bij prijzen staat dit:
honden van het bull-type, mastiffs, molossers en andere vergelijkbare honden: en dan 15 euro.

Die worden apart gehuisvest vertelde ze. Ook al zegt de baas dat het wel mogelijk is met andere honden, dat risico wil ze niet aan, dus is er aparte huisvesting voor deze rassen schijnbaar. Nou ja, prima toch, als je op deze manier dingen uit wil sluiten ;) Daarnaast is het nog altijd de keuze van de honden eigenaar om ze wel of niet te brengen. :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

P!nki schreef:
estelle schreef:heb even naar de website gekeken en bij prijzen staat dit:

Die worden apart gehuisvest vertelde ze. Ook al zegt de baas dat het wel mogelijk is met andere honden, dat risico wil ze niet aan, dus is er aparte huisvesting voor deze rassen schijnbaar. Nou ja, prima toch, als je op deze manier dingen uit wil sluiten ;) Daarnaast is het nog altijd de keuze van de honden eigenaar om ze wel of niet te brengen. :wink:
tuurlijk. Ik vroeg mij alleen af waar dat voor was.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Even op de websites gekeken, ik zou ook voor de tweede gaan :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Ze fokt en showt samen met Benno Bekebrede. Zie hun wel eens op shows. Ze trimmen ook daar. Ziet er wel mooi uit.
Maggie
Maggie
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

massam schreef:
MARC_S schreef:Is er ook de optie de honden apart te houden? Of is het geen probleem als je honden de hele dag in een groep zitten? Ikzelf zou dat niet willen voor mijn honden maar dat hangt van de honden zelf af natuurlijk :wink: Ik heb een slechte ervaring daarmee aangezien Wuilus vreselijk toegetakeld is toen ze bij de grote honden in de groep moest. Ze zat met bouviers, een rottweiler en wat herders en bij ophalen zat ze dus onder de bijtwonden. Daar is niks over gemeld en ik had gezegd dat ze niet goed met teven kon. Daar gingen ze ook wandelen en ik zag aan haar dat ze bang was voor de eigenaar wat voor haar doen heel raar was.

idem hier, maar dat is zoals je al zegt hondafhankelijk.

na wat gewenning zou mijn lola zich goed kunnen redden in zo'n groep, maar toch zou ik het geen fijn idee vinden.

gelukkig heb ik een pension waar de hondjes allemaal een eigen kamer hebben (of samen met anderen als je dat wil, maar dat gaat allemaal in overleg) en2 enorme uitloopweien waar de honden in kunnen rausen. sam mag zo'n wei altijd voor zich alleen hebben :cheer:

nadeel ervan is wel dat sam zoveel ruimte "vraagt" dat hij in de zomermaanden (hoogseizoen) niet kan komen daar. wat natuurlijk begrijpelijk is want als je pension vol is kun je geen sammes hebben die je in de gaten moet houden en die een hele wei alleen opslokt :mrgreen:
had ik hier ook.
Heb ze 2 jaar geleden hier naar een pension gedaan, waar ze op voorwaarde alleen zaten dus zonder andere honden en naast een eigen binnen en buitenkennel ook een aansluitend losloopterrein aan hun buitenkennel vast waardoor ze niet meegenomen hoefden te worden naar het algemene losloopterrein maar gewoon door een deur in de buitenkennel daar naartoe konden gaan. Op die manier kwamen ze geen andere honden tegen, geen risico op weg lopen etc.
Maar ook hier hebben ze Xantos liever niet in het hoogseizoen aangezien alleen de eigenarese met hem wat kon beginnen, haar man kon hem nog niet eens eten geven. Maar het maakt dus niet uit dat hij alleen een wei opslokt ze hebben een aantal kennels voor wat moeilijkere honden, ik had er dus 4 (xena en zoon zaten bij elkaar) met ieder hun eigen wei. Dat is natuurlijk wel perfect.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Met beide pensions geen persoonlijke ervaringen. Vanuit de website zou ik ook eerder voor de tweede kiezen. Als je in Heerde gaat kijken en je neemt je honden mee kan je eventueel nog even lekker wandelen bij het Heerderstrand of in het Zwolse bos. Allebei op een paar honderd meter afstand van dit pension en erg mooi. In Zwolse Bos zit wel het een en ander aan wild... reeën enzo dus ff oppassen.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Eeh even een vraagje hoor. Als je daar toch gaat kijken... wil je dan eens opletten hoe het zit met de omheiningen? Vooral wat betreft de buitenkennel die vast zit aan binnenkennel. Indien wij weer een keer een pension nodig hebben zou deze wel mooi dichtbij zijn!
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

goud schreef:Ze fokt en showt samen met Benno Bekebrede. Zie hun wel eens op shows. Ze trimmen ook daar. Ziet er wel mooi uit.
Maggie
En van Berno heb je ook weer ringtraining ;-) En zo is het cirkeltje rond :ok:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Weet iemand een goed pension in de buurt van Arnhem waar mijn honden apart kunnen worden gehuisvest? En een pension waar Gina welkom is?
Ik bracht ze vroeger naar de Bongerd in Duiven, maar die hebben nu een nieuwe eigenaar en ik weet niet goed hoe ze nu zijn.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:Weet iemand een goed pension in de buurt van Arnhem waar mijn honden apart kunnen worden gehuisvest? En een pension waar Gina welkom is?
Ik bracht ze vroeger naar de Bongerd in Duiven, maar die hebben nu een nieuwe eigenaar en ik weet niet goed hoe ze nu zijn.
hoever wil je van Arnhem? Die ik noemde was op de grens tussen Teuge en Apeldoorn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
lieke schreef:Weet iemand een goed pension in de buurt van Arnhem waar mijn honden apart kunnen worden gehuisvest? En een pension waar Gina welkom is?
hoever wil je van Arnhem? Die ik noemde was op de grens tussen Teuge en Apeldoorn.
Dat vind ik nog redelijk in de buurt :wink: . Heb je een link van ze?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:
malinois schreef:
Dat vind ik nog redelijk in de buurt :wink: . Heb je een link van ze?
http://www.lavaro.nl/

ik was er heel tevreden over... en ik ben met zulke dingen dus ook zeker niet echt makkelijk :N: :mrgreen:
Afbeelding
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

ik heb het nog niet nodig gehad, maar ik zou een pension willen waar mijn honden samen in 1 kennel kunnen, met eigen uitloop. En geen andere honden, ook niet in een wei.
Diesel kan niet in een kennel. Maar die kan ik vast wel ergens ergens laten logeren.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

daan! schreef:ik heb het nog niet nodig gehad, maar ik zou een pension willen waar mijn honden samen in 1 kennel kunnen, met eigen uitloop. En geen andere honden, ook niet in een wei.
Diesel kan niet in een kennel. Maar die kan ik vast wel ergens ergens laten logeren.
Mocht het ooit nodig zijn : www.dierenpensiondebuitenhof.nl
Daar gaan Max en Gizmo in de meivakantie ook naar toe, krijgen samen een kennel en een uitloopwei ! Max kan immers ook niet met andere honden. Is niet heel groot of heel erg luxe maar ziet er netjes uit en de eigenaren hebben verstand van honden, ook van wat moeilijkere rassen. Moet dus nog uitproberen hoe het bevalt maar ben er wezen kijken en heb er een heel goed gevoel over !
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik heb een goede ervaring en hoot veel goeds over De Broekhorst in Heelsum

http://www.debroekhorst.nl/
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik (mijn trimsalon) heb een samenwerking met de Reindershoeve. Beer is daar in de zomervakantie heen geweest en met Oud en Nieuw. Lieve mensen die echt gek zijn op honden!
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de links. Ik heb voor dit jaar opvang nodig en ga dus even informeren bij genoemde pensions. Vooral of ze een hond als Gina willen/kunnen opvangen.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

SuzieC1970 schreef:
daan! schreef:ik heb het nog niet nodig gehad, maar ik zou een pension willen waar mijn honden samen in 1 kennel kunnen, met eigen uitloop. En geen andere honden, ook niet in een wei.
Mocht het ooit nodig zijn : www.dierenpensiondebuitenhof.nl
Daar gaan Max en Gizmo in de meivakantie ook naar toe, krijgen samen een kennel en een uitloopwei ! Max kan immers ook niet met andere honden. Is niet heel groot of heel erg luxe maar ziet er netjes uit en de eigenaren hebben verstand van honden, ook van wat moeilijkere rassen. Moet dus nog uitproberen hoe het bevalt maar ben er wezen kijken en heb er een heel goed gevoel over !
buiten het hoogseizoen gaan die van mij ook hier naartoe, is een stukje dichterbij dan in het hoge noorden bij Dick en Selena :wink: en kan prima door als 2nd best....alles zit apart, ze komen er bijna niet aan, mooie ruime buiten rennen waar ze apart in zitten, vers voeren, zelfs om de dag voeren is geen probleem,.....
Lucia
Zeer actief

Re: Pension reindershoeve

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik haal het topic heel laat weer omhoog, maar hoe is Heidewonne je bevallen?
Ik ben namelijk op zoek naar een dagopvang voor mijn honden en om ze er eventueel bij een vakantie te brengen.
Else1981
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel

Ongelezen bericht door Else1981 »

Lucia schreef:Ik haal het topic heel laat weer omhoog, maar hoe is Heidewonne je bevallen?
Ik ben namelijk op zoek naar een dagopvang voor mijn honden en om ze er eventueel bij een vakantie te brengen.
Ik zie dat er nog niet op je vraag geantwoord is, maar je bent ook altijd welkom om eens bij ons dierenpension te kijken wat je ervan vindt. Wij zitten in Vaassen (aan de kanaalweg, vlakbij afrit 26 van de A50). Je kunt bij ons voor dagopvang terecht op de tijden wat jezelf uitkomt tussen 7.00 en 20.00 uur.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Bedankt voor het aanbod maar ik ben voorzien.

Bij Heidewonne werd gevraagd of ik een andere x wilde komen ivm sneeuw :hmmm:

Ik was op zoek naar dagopvang omdat ze hier in de buurt (10 min rijden) tijdelijk niet aannamen, maar inmiddels wel weer, en morgen gaat Jolie voor het eerst en later Milo.
Else1981
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel

Ongelezen bericht door Else1981 »

Oke, fijn voor je dat je er toch terecht kan!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”