Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Engeland - titertest
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Engeland - titertest
Wie heeft allemaal zijn/haar honden laten testen voor Engeland? Hoeveel entingen heb je laten doen en hoeveel tijd tussen entingen en test? Bij welk lab hebben jullie het bloed laten testen? En uiteraard hoe was de uitslag? 
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Re: Engeland - titertest
Hier niet voor Engeland maar voor Noorwegen. 2x laten enten. 1e keer in het boekje 2e keer twee weken voor de bloed afnamen. Titer was bij Laika hierdoor erg hoog. Geloof 3.7. Spikey 6 weken voor bloed afname en hij was op het randje 0.55. Titer waarden zakken na enten snel terug. Nu alleen nog maar eens per 3 jaar enten.
- Karin
- Actief
- Contacteer:
alle drie de borders.
De oudste 2 heb ik na 1 jaar laten titeren en de oudste had toen 0,03 of zoiets de andere had genoeg. Dus Shia toen nog eens laten enten niet in het boekje en na 3 weken nog eens toen had ze genoeg.
Mate met 12 weken laten enten enna 6 weken of zolaten titeren en die was ook klaar
Nu de enting goed bijhouden om de drie jaar
De oudste 2 heb ik na 1 jaar laten titeren en de oudste had toen 0,03 of zoiets de andere had genoeg. Dus Shia toen nog eens laten enten niet in het boekje en na 3 weken nog eens toen had ze genoeg.
Mate met 12 weken laten enten enna 6 weken of zolaten titeren en die was ook klaar
Nu de enting goed bijhouden om de drie jaar
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate

- Valerie
- Zeer actief
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Ik heb Shib toen hij 3-4 was voor het eerst tegen rabies laten enten. Ik heb toen na ruim 2 jaar laten titeren en hij zat precies op de 0,5
Ik geloof dat het in Duitsland is onderzocht, maar dat weet ik niet zeker. Wil het wel nakijken voor je, maar dan moet ik eerst weten waar ik zijn paspoort heb gelaten.

Ik geloof dat het in Duitsland is onderzocht, maar dat weet ik niet zeker. Wil het wel nakijken voor je, maar dan moet ik eerst weten waar ik zijn paspoort heb gelaten.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ooit ook een topic gestart met uitslagen. Misschien heb je er wat aan ?
http://www.hondenforum.nl/plaza/post266 ... q#p2661733" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenforum.nl/plaza/post266 ... q#p2661733" onclick="window.open(this.href);return false;
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Toevallig vandaag bloed af laten nemen van Diva.
Ze heeft de enting gehad en drie weken later de booster.
30 dagen wachttijd na de laatste enting en nu de bloedafname.
Als dat goed is mag ze vandaag over 6 maanden naar engeland.
Cheeky en Maddox ook zo gedaan, onderzocht in brussel.
Ze heeft de enting gehad en drie weken later de booster.
30 dagen wachttijd na de laatste enting en nu de bloedafname.
Als dat goed is mag ze vandaag over 6 maanden naar engeland.
Cheeky en Maddox ook zo gedaan, onderzocht in brussel.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
heb zelf 2 honden getest voor zweden/ noorwegen en 3 pups voor engeland en 1 voor australie.
solar en jenson voor zweden / noorwegen, hadden al paar keer rabiesvaccinatie gehad en waren in 1x geslaagd voor de titer
sugar, sebson en sebrina ( pups van solar ) voor engeland, kregen rabies vaccinatie na hun laatste pupenting e 2 weken later ( is minimum termijn en dus risicovol of de test ineens slaagt ) voor de titer en alle 3 geslaagd
Pentah voor australie , kreeg rabies vaccinatie met 16 weken en 4 weken later titertest is ook in een keer geslaagd
maar heb van meerdere mensen verhalen gehoord dat de hond niet in 1x slaagde en moesten dus opnieuw rabies ingeent worden en nieuwe titertest.
de resultaten van mijn honden kwamen uit labs in lelystad, wageningen en antwerpen.
solar en jenson voor zweden / noorwegen, hadden al paar keer rabiesvaccinatie gehad en waren in 1x geslaagd voor de titer
sugar, sebson en sebrina ( pups van solar ) voor engeland, kregen rabies vaccinatie na hun laatste pupenting e 2 weken later ( is minimum termijn en dus risicovol of de test ineens slaagt ) voor de titer en alle 3 geslaagd
Pentah voor australie , kreeg rabies vaccinatie met 16 weken en 4 weken later titertest is ook in een keer geslaagd
maar heb van meerdere mensen verhalen gehoord dat de hond niet in 1x slaagde en moesten dus opnieuw rabies ingeent worden en nieuwe titertest.
de resultaten van mijn honden kwamen uit labs in lelystad, wageningen en antwerpen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Contacteer:
Lycia is twee keer geënt, in april 2008 en april 2009. In augustus is de bloedtest afgenomen. Haar titer was iets van 3,7. Mirtillo is ook twee keer geënt. Een keer in het boekje toen hij een maand of 4 was en 10 maanden later, ongeveer 4 weken voor de bloedtest.. Zijn titer was ergens in de buurt van 7,5..
De test is gedaan in Duitsland, bij het Vet Med lab. Ik kwam er een paar weken geleden achter dat op beide formulieren fouten staan.. Bij Lycia de entingsdatum en bij Mirtillo zijn naam en het batchnummer van de enting.. Alles is terug gestuurd en ik kreeg vandaag te horen dat alles nu goed is.. Goed de formulieren controleren dus
De test is gedaan in Duitsland, bij het Vet Med lab. Ik kwam er een paar weken geleden achter dat op beide formulieren fouten staan.. Bij Lycia de entingsdatum en bij Mirtillo zijn naam en het batchnummer van de enting.. Alles is terug gestuurd en ik kreeg vandaag te horen dat alles nu goed is.. Goed de formulieren controleren dus
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar kun je vinden dat de minimum termijn nu 2 weken is voor Engeland?Podenji schreef:heb zelf 2 honden getest voor zweden/ noorwegen en 3 pups voor engeland en 1 voor australie.
Maggie
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat hebben mijn engelse pupkopers mij verteld. de defra verandert de regels trouwens regelmatig dus wellicht dat het nu weer ander isgoud schreef:Waar kun je vinden dat de minimum termijn nu 2 weken is voor Engeland?Op de site van Defra staat daar niets over. Wij moesten vorig jaar nog 30 dagen wachten. Lelystad test volgens mij niet meer. Heb het er met vorige honden zelf wel heengebracht. Vanuit Lelystad gaat het nu naar Dld.
edit: het begint weer te dagen , er is GEEN minimum aantal dagen na de rabiesvaccinatie, het mag dus bij wijze van een dag later maar mijn dierenarts raadde aan minimaal 2 weken te wachten ivm opbouw antistoffen. Dit was recent verandert toen ik het moest laten doen bij mijn pups, daarvoor was het 4 weken en voor australie gold dat toen ook nog, die 4 weken.
dit staat er op de site van defra, wat overeenkomt met wat de engelse pupkopers dus tegen mij zeiden en de dierenarts ook:
"Each UK rabies vaccine manufacturer advises in its datasheet for the vaccine the best time for a blood sample to be taken after the vaccination."
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat laatste had ik ook gelezen. Nou, dat scheelt weer met dagen voor het bloedprikken.Podenji schreef:dat hebben mijn engelse pupkopers mij verteld. de defra verandert de regels trouwens regelmatig dus wellicht dat het nu weer ander isgoud schreef:Waar kun je vinden dat de minimum termijn nu 2 weken is voor Engeland?Op de site van Defra staat daar niets over. Wij moesten vorig jaar nog 30 dagen wachten. Lelystad test volgens mij niet meer. Heb het er met vorige honden zelf wel heengebracht. Vanuit Lelystad gaat het nu naar Dld.
edit: het begint weer te dagen , er is GEEN minimum aantal dagen na de rabiesvaccinatie, het mag dus bij wijze van een dag later maar mijn dierenarts raadde aan minimaal 2 weken te wachten ivm opbouw antistoffen. Dit was recent verandert toen ik het moest laten doen bij mijn pups, daarvoor was het 4 weken en voor australie gold dat toen ook nog, die 4 weken.
dit staat er op de site van defra, wat overeenkomt met wat de engelse pupkopers dus tegen mij zeiden en de dierenarts ook:
"Each UK rabies vaccine manufacturer advises in its datasheet for the vaccine the best time for a blood sample to be taken after the vaccination."
Bedankt.
Maggie
- blacky
- Zeer actief
mm geloof toch dat de minimum tijd 120 dagen is hoor. Heb zelf perongeluk tevroeg laten titeren en dat moest dus over.
Er is ook een maximum volgens mij. Overigens was de eerste uitslag 5.7 en de tweede 0.55 vier weken later.
Er is ook een maximum volgens mij. Overigens was de eerste uitslag 5.7 en de tweede 0.55 vier weken later.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb toch nog een vraagje. Defra schrijft dus betreffende de UK rabiës vaccine manufacture enz, maar dit gaat om honden die NIET in de UK zijn geënt, maar op het vasteland. Ik vraag me toch af of dan dezelfde regels gelden. Vooral in Calaïs kunnen ze zeer vervelend zijn weten we uit ondervinding. Zijn jou honden de UK al in met deze titerbepaling na 2 weken?
Maggie
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ze moesten na de titerbepaling nog wel 6 maanden bij mij thuis "in quarantaine" blijven, ze waren rond de 10 maanden toen ze naar engeland gingen en ze zijn nu bijna 3, dus ja ze zijn al lang overgoud schreef:Heb toch nog een vraagje. Defra schrijft dus betreffende de UK rabiës vaccine manufacture enz, maar dit gaat om honden die NIET in de UK zijn geënt, maar op het vasteland. Ik vraag me toch af of dan dezelfde regels gelden. Vooral in Calaïs kunnen ze zeer vervelend zijn weten we uit ondervinding. Zijn jou honden de UK al in met deze titerbepaling na 2 weken?
ik kan het wel even navragen hoe het precies zit , want mijn ene pupkoper reist met honden veel van en uit engeland naar europa.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
120 dagen? voor welk land was dat?blacky schreef:mm geloof toch dat de minimum tijd 120 dagen is hoor. Heb zelf perongeluk tevroeg laten titeren en dat moest dus over.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij gaan ook minimaal 3x per jaar naar de overkant. Alle honden zitten in het PTS. Maar ze zijn allemaal na 30 dagen bloedgeprikt. En dan na 6 mnd mee als het goed is. De jongste 2 waren vorig jaar ook bijna 10 mnd toen ze mee gingen, maar dat was ook na 30 dagen geprikt. Wat een gedoe met dat land. Wij hebben toen mijn man er heen ging voor z'n werk nog 3 in quarantaine gehad, en 1 in het Balai systeem over laten komen. Ze hebben altijd wat daar. Maar het blijft een leuk land.Podenji schreef:ze moesten na de titerbepaling nog wel 6 maanden bij mij thuis "in quarantaine" blijven, ze waren rond de 10 maanden toen ze naar engeland gingen en ze zijn nu bijna 3, dus ja ze zijn al lang overgoud schreef:Heb toch nog een vraagje. Defra schrijft dus betreffende de UK rabiës vaccine manufacture enz, maar dit gaat om honden die NIET in de UK zijn geënt, maar op het vasteland. Ik vraag me toch af of dan dezelfde regels gelden. Vooral in Calaïs kunnen ze zeer vervelend zijn weten we uit ondervinding. Zijn jou honden de UK al in met deze titerbepaling na 2 weken?en zonder problemen gegaan in Calaïs! en ze zijn daar ontzettend streng
![]()
ik kan het wel even navragen hoe het precies zit , want mijn ene pupkoper reist met honden veel van en uit engeland naar europa.
Maggie
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Zweden. Dat hebben wij gedaan i.v.m. de Wereldshow daar.Podenji schreef:120 dagen? voor welk land was dat?blacky schreef:mm geloof toch dat de minimum tijd 120 dagen is hoor. Heb zelf perongeluk tevroeg laten titeren en dat moest dus over.
Maggie
- blacky
- Zeer actief
idd Zweden en Noorwegen. Hierna hoef je overigens niet meer te wachten en kun je direct afreizen. Toen wij de reis naar Noorwegen aan het voorbereiden waren twijfelden we tussen Noorwegen en Engeland. Is Noorwegen geworden omdat in mijn herinnering Engeland nog strenger was en we dat met de entingen niet meer gingen redden.goud schreef:Zweden. Dat hebben wij gedaan i.v.m. de Wereldshow daar.Podenji schreef:120 dagen? voor welk land was dat?blacky schreef:mm geloof toch dat de minimum tijd 120 dagen is hoor. Heb zelf perongeluk tevroeg laten titeren en dat moest dus over.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Toen ik met mijn honden naar Engeland vertrok zijn ze gevaccineerd op 11 april, er is bloed afgenomen en naar Brussel opgestuurd op 23 mei en de datum van de test was 06 juni met een uitslag hoger dan 10 IU/ml.
We zijn op 26 november verhuisd en de dag van te voren heb ik bij mijn nederlandse DA de teken- en ontwormingsbehandeling en gezondheidsverklaring in laten vullen.
Zolang ik de rabies vaccinatie op tijd doe kan ik de honden gewoon meenemen naar het vasteland, maar moet ik voordat ik terug ga naar Engeland bij een DA ter plekke de worm- en tekenbehandeling laten doen en de gezondheidsverklaring in laten vullen.
Volgens mijn DA moet dat zelfs als ik ze hier ontworm en ontvlooi en van haar de gezondheidsverklaring krijg en ik binnen 48 uur weer terug ben.
Ik heb daar zelf een beetje twijfels over maar heb het verder niet meer onderzocht omdat dat, voor zover ik dat nu kan beoordelen, niet voor zal komen.
We zijn op 26 november verhuisd en de dag van te voren heb ik bij mijn nederlandse DA de teken- en ontwormingsbehandeling en gezondheidsverklaring in laten vullen.
Zolang ik de rabies vaccinatie op tijd doe kan ik de honden gewoon meenemen naar het vasteland, maar moet ik voordat ik terug ga naar Engeland bij een DA ter plekke de worm- en tekenbehandeling laten doen en de gezondheidsverklaring in laten vullen.
Volgens mijn DA moet dat zelfs als ik ze hier ontworm en ontvlooi en van haar de gezondheidsverklaring krijg en ik binnen 48 uur weer terug ben.
Ik heb daar zelf een beetje twijfels over maar heb het verder niet meer onderzocht omdat dat, voor zover ik dat nu kan beoordelen, niet voor zal komen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
Even een bedankje voor Valerie
dankzij dit topic op 2 februari keek ik de paspoorten van de honden na en zag dat ik op 3 februari moest gaan enten.
Omdat dat wat betreft de rabies enting op de dag nauwkeurig moet heb ik door 's morgens vroeg meteen een afspraak te maken een hernieuwde bloedtest kunnen uitsparen.
Deze DA stuurt geen herinnering en ik had het zelf ook nergens opgeschreven :N:
Dus Valerie, heel hartelijk bedankt
en voor over 2 jaar staat het nu in mijn on line kalender
dankzij dit topic op 2 februari keek ik de paspoorten van de honden na en zag dat ik op 3 februari moest gaan enten.
Omdat dat wat betreft de rabies enting op de dag nauwkeurig moet heb ik door 's morgens vroeg meteen een afspraak te maken een hernieuwde bloedtest kunnen uitsparen.
Dus Valerie, heel hartelijk bedankt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Valerie
- Zeer actief
Geen probleem :smile1: Ik wacht nu met spanning op de uitslag 
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Rabiës is 3 jaar. Hier tenminste. In Engeland toch ook?renee-uk schreef:Even een bedankje voor Valerie
Dus Valerie, heel hartelijk bedankt![]()
Maggie
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
neh ik dacht elk jaar , ze moeten weer eens afwijken die eilandersgoud schreef:Rabiës is 3 jaar. Hier tenminste. In Engeland toch ook?renee-uk schreef:Even een bedankje voor Valerie
- renee-uk
- Zeer actief
Dit is ook een 3 jaar geldige prik maar ze willen dat die om de twee jaar herhaald wordtPodenji schreef:neh ik dacht elk jaar , ze moeten weer eens afwijken die eilandersgoud schreef:Rabiës is 3 jaar. Hier tenminste. In Engeland toch ook?renee-uk schreef:Even een bedankje voor Valerie
Had die DA ook nog de opmerking tegen me dat ik me goed moest informeren over de landen op het vaste land want die hadden vaak rare eisen....... over chauvinisten gesproken

- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
De derde keer dat ik naar Engeland ging, kwam de dierenarts erachter dat de papieren van 1 hond niet klopte (dag voordat ik weg ging). Geboortedatum was verkeerd. Gebeld met Brussel en kreeg per mail een goed formulier. Dus ik kan controleren ook aanraden.Janneke&Mirtillo schreef:Lycia is twee keer geënt, in april 2008 en april 2009. In augustus is de bloedtest afgenomen. Haar titer was iets van 3,7. Mirtillo is ook twee keer geënt. Een keer in het boekje toen hij een maand of 4 was en 10 maanden later, ongeveer 4 weken voor de bloedtest.. Zijn titer was ergens in de buurt van 7,5..

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Wij hebben er net eentje "klaar" voor Engeland. Toen ze 3 maanden was rabiës-enting gehad in het boekje. Na 3 weken herhaald (niet in boekje) en 1 maand na de eerste enting is de titer bepaald. Deze was meteen goed dus vanaf deze titerbepaling nog 6 maanden wachten vanwege de "quarantaine" en ze mag vanaf deze week opgehaald worden.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer:
Ik heb de tests net binnen, beide hebben ze > 3.79 IU/ml
maar nu is mijn vraag :
Kane heeft zijn Rabies op 05.02.2008 gehad
Saba heeft dr Rabies op 29.12.2008 gehad
Maar hebben pas 28.01.2010 bloed af laten nemen.
Moeten ze dan alsnog een half jaar wachten om engeland in te gaan?
Ze hebben immers hun rabies al meer dan een jaar (kane zelfs al 2 jaar) geleden gehad....
(niet dat we plannen hebben om naar engeland te gaan maar de vraag kwam zo in me op)
maar nu is mijn vraag :
Ze hebben immers hun rabies al meer dan een jaar (kane zelfs al 2 jaar) geleden gehad....
(niet dat we plannen hebben om naar engeland te gaan maar de vraag kwam zo in me op)

http://www.Adebowale.nl
- renee-uk
- Zeer actief
ja je 6 maanden wachttijd gaat in op het moment dat er bloed opgestuurd is*Evie* schreef:Ik heb de tests net binnen, beide hebben ze > 3.79 IU/ml
maar nu is mijn vraag :

-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
6 mnd na 28-01-2010 mag je Engeland in. En geen dag eerder.
En vergeet niet de wormen en teken 24-48 uur van te voren.
Maggie