Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sorry er zijn vast al 100 topics over geweest, maar ik wordt zowel van google als van de zoekfunctie op het forum geen seconde wijzer haha
Diesel hebben wij 3 maanden geleden uit het asiel in Uden gehaald, nu wil ik weten hoe ik hem om kan zetten. Heb namelijk de chipcode ingevoerd op internet en hij staat nog steeds op het adres vna het asiel in Uden.
Aangezien wij niet in de buurt van Uden wonen (wij wonen in zuidholland en uden ligt in noord brabant) wil ik de chip omzetten naar mijn eigen adres (was ik ook van plan al hadden we heb hier uit noorwijk gehaald)
Hoe moet ik dit doen??..of waar kan ik een formulier vinden??. begrijp er geen fluit van....
hebben ze het niet met je erover gehad op het asiel? wij hebben op het asiel namelijk een procedure wat betreft de chip.
wij hebben een proef periode van 4 weken. na die 4 weken is de hond echt van de nieuwe eigenaar en zetten wij de chip over op zijn of haar naam. wij geven wel het wachtwoord en de gebruikersnaam voor het verandere van gegevens mee aan nieuwe eigenaren zodat ze in de toekomst dingen kunnen wijzigen maar wij zorgen voor de eerste overdracht.
het lukt ons vaak niet om dit binnen 4 weken te doen maar 3 maanden is wel erg lang
Ja ik zou even contact opnemen met asiel. In principe doet het dierenasiel dat zelf (zit bij de prijs inbegrepen die je voor de hond hebt betaald). Sommige dierenasiels houden liever zelf de registratie bij en houden de dieren dus op hun naam (omdat de dieren volgens het contract eigendom van het asiel blijven). Maar misschien zijn ze het gewoon vergeten? Volgens mij moet je een speciale code hebben om de adresgegevens te veranderen. Tenminste die heb ik altijd wel nodig gehad. En die krijg ik dan weer niet standaard van het dierenasiel.
Dusty schreef:hebben ze het niet met je erover gehad op het asiel? wij hebben op het asiel namelijk een procedure wat betreft de chip.
wij hebben een proef periode van 4 weken. na die 4 weken is de hond echt van de nieuwe eigenaar en zetten wij de chip over op zijn of haar naam. wij geven wel het wachtwoord en de gebruikersnaam voor het verandere van gegevens mee aan nieuwe eigenaren zodat ze in de toekomst dingen kunnen wijzigen maar wij zorgen voor de eerste overdracht.
het lukt ons vaak niet om dit binnen 4 weken te doen maar 3 maanden is wel erg lang
Werk je bij het asiel in Uden?? Of begrijp ik het verkeerd haha
Nee niemand heeft het er over gehad, heb hem zelf omgezet via die site die in de 2e reactie geplaatst was, het is maar 4,50 om het om te zetten dus dat is ook geen groot bedrag.
Dusty schreef:hebben ze het niet met je erover gehad op het asiel? wij hebben op het asiel namelijk een procedure wat betreft de chip.
Werk je bij het asiel in Uden?? Of begrijp ik het verkeerd haha
Nee niemand heeft het er over gehad, heb hem zelf omgezet via die site die in de 2e reactie geplaatst was, het is maar 4,50 om het om te zetten dus dat is ook geen groot bedrag.
nee niet in het dierenasiel van Uden maar meeste asiels hanteren wel ongeveer dezelfde regels
Ik kreeg hier in het asiel voor Tessa alles mee, paspoort én kaartje van de NDG om haar gratis over te laten schrijven.
Stamboom niet, die ligt nog ergens bij de eerste eigenaar, maar die had ik waarschijnlijk ook gekregen als ze hem hadden. Ze hebben iig heel veel moeite gedaan om aan een uitdraai van haar stamboom te komen. Gelukkig hebben wij haar opgehaald voordat ze die gegevens kregen, maar ik heb (juist doordat het asiel hiermee bezig was bij de RV) heel snel een uitdraai van de stamboom gekregen van de RV.
Blijkbaar zijn er nogal wat verschillen tussen asiels hoe ze met bepaalde zaken omgaan.
Liesbeth schreef:Ik kreeg hier in het asiel voor Tessa alles mee, paspoort én kaartje van de NDG om haar gratis over te laten schrijven.
Stamboom niet, die ligt nog ergens bij de eerste eigenaar, maar die had ik waarschijnlijk ook gekregen als ze hem hadden. Ze hebben iig heel veel moeite gedaan om aan een uitdraai van haar stamboom te komen. Gelukkig hebben wij haar opgehaald voordat ze die gegevens kregen, maar ik heb (juist doordat het asiel hiermee bezig was bij de RV) heel snel een uitdraai van de stamboom gekregen van de RV.
Blijkbaar zijn er nogal wat verschillen tussen asiels hoe ze met bepaalde zaken omgaan.
tuurlijk zitten er verschillen in. maar veel dingen zijn toch in grote lijnen hetzelfde. ik weet ook niet hoe het op elk asiel gaat maar lijkt me best een belangrijk puntje om even uit te leggen aan een nieuwe eigenaar. als er eens een telefoon nummer veranderd moet een eigenaar dat toch door kunnen geven.
vandaar dat ik het vroeg en vertelde hoe wij dat op het asiel doen en waar ik van aardig wat asiels weet dat ze het ook ongeveer zo doen.
Je kan als het goed is ook een mailte sturen naar waar hij geregistreerd staat, heb nl uit naam van amivedi een hond die bij de rca geregistreerd stond daar opgegeven als gestolen en heb chipnummer en oud en nieuw adres vermeld en kreeg mail terug dat de chip ook gelijk op nieuwe adres stond en koste niks, je kan via chipnummer.nl het chip invullen en dan zoeken en een groen pootje geeft aan waar hij geregistreerd staat en dan daar contact mee zoeken
Wel apart dat je zonder extra beveiligde code zomaar een chip kan omzetten????? Dan is het niet echt een lekker systeem. Ik had echt een extra code nodig. Dus als iemand mijn hond vind, de chipcode weet te achterhalen dan kan hij o zij hem dus gewoon op zijn naam over laten zetten........ apart
gyanty schreef:Wel apart dat je zonder extra beveiligde code zomaar een chip kan omzetten????? Dan is het niet echt een lekker systeem. Ik had echt een extra code nodig. Dus als iemand mijn hond vind, de chipcode weet te achterhalen dan kan hij o zij hem dus gewoon op zijn naam over laten zetten........ apart
de rca is van de dierenbescherming rotterdam ( asiel ) en ik heb daar namens amivedi regelmatig contact mee, ik had niet verwacht dat ze de gegevens gelijk zouden veranderen want ik had tegen de eigenaar gezegt bij het asiel langs te gaan om dat te doen, ze kennen me daar dus.
maar ik bedoel te zeggen dat je waar het dier geregitreerd staat zelf contact kan opnemen en dan de gegevens laten aanpassen, zo geven mensen het ook aan als hun dier vermist wordt bij de databank waar de chip geregistreerd staat
gyanty schreef:Wel apart dat je zonder extra beveiligde code zomaar een chip kan omzetten????? Dan is het niet echt een lekker systeem. Ik had echt een extra code nodig. Dus als iemand mijn hond vind, de chipcode weet te achterhalen dan kan hij o zij hem dus gewoon op zijn naam over laten zetten........ apart
Volgens mij kan dat niet zomaar hoor. Heb het onlangs voor onze hond ook gedaan, en er staat op die site wel specifiek bij dat de gegevens van de vorige eigenaar en van het dier worden gecontroleerd. Dus ik neem aan dat, als iemand zoiets zou doen, jij dan eerst een telefoontje van de NDG krijgt of het wel klopt. Zou inderdaad wel raar zijn als hier niet een vorm van beveiliging in zou zitten!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Mijn ouders hebben een herplaatser,2 zelfs en mijn moeder heeft de databank gebeld en het verhaal uitgelegd en de 2 honden werden zonder te checken op hun naam gezet.
Ik vond het vreemd dat dat zo maar kon.
maar ze geloofden haar wel zeiden ze.
Ik vind het een beetje vreemd
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Dat is inderdaad vaag, want dan zou het dus wél betekenen dat je zomaar de hond van een ander op je naam kan zetten als je de chipcode weet. Zou wel een hele slechte zaak zijn!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Ik heb de stamboom van mijn herplaatser ook zo kunnen zetten op mijn naam zonder controle. Ik had wel haar oude stamboom in bezit. Haar chip kon ik ook zo overzetten zonder controle.
Rosita Compagner schreef:dat de chip op jouw adres staat betekent niet dat de hond jouw eigendom is hoor.
Nee dat weet ik, maar toch is het vreemd dat iemand anders die gegevens kan veranderen zonder officiele papieren te hebben. Dus als ik me hond kwijt bent, iemand vind hem en houd de hond en verandert de gegeven van de chip naar zijn naam(nadat hij chipnummer bij de dierenarts heeft af laten lezen). Nu kan ik natuurlijk regelmatig de chipgegevens van mijn die nakijken, maar goed dat verwacht je natuurlijk niet..... Dat chip geen eigendoms bewijs is, weet ik, maar daardoor ben ik niet meer als eigenaar terug te traceren. Als iemand er me wil kloten, dan kan die dat dus....
ja blijkbaar wel, kijk als je een hond heb gevonden en je kijkt eerst of je een eigenaar kan vinden en dan denk je oke ik ga langs de dierenarts en zegt tegen hem/haar ik heb deze hond van iemand overgenomen en die is het boekje enzo kwijt en weet ook niet of hij een chip heeft, de da kijkt dan of chip aanwezig is en ja kleine moeite om hem dan over te schrijven
In geval dat ik de rca op de hoogte bracht heb ik het telefoonnummer van mijn post van amivedi opgegeven omdat de eigenaar maar 1 contactpersoon wil en dat ben ik in dit geval...zodra de hond weer terecht is komt zijn telefoonnummer er te staan bij gegevens eigenaar
Wat mij opvalt is dat een hoop honden en ook katten wel een chip hebben maar nergens geregistreerd staan, krijg vaak meldingen van asiel in rotterdam of van de dierenambulance dat dier wel een chip heeft en ik kijk dat na op een site en zie dan dat ze nergens geregistreerd staan en kan dan helaas niet in contact komen met de eigenaar, of kom bij een oude eigenaar terecht en ja die hebben als het al een tijdje geleden is daat die het dier heeft weggedaan geen gegevens meer van de nieuwe eigenaren
Als iemand de gegevens zomaar kan veranderen, wat heeft het dan voor zin om ergens geregistreerd te staan.
Buiten de registratie met eigendomsbewijs van de Raad van Beheer als je een rashond hebt.
In principe zou je bij de Raad ook de eigenaar moeten kunnen achterhalen in dat geval ..................
Alleen binnen kantoortijd natuurlijk, dat wel
Toch lijkt me dat dan veiliger.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)