Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat maakt jou hond zo speciaal?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

wat maakt jou hond zo speciaal?

Ongelezen bericht door mariaa »

ik ben benieuwd welke eigenschappen jou hond heeft wat hem/haar zo uniek en speciaal maakt....

Ik zal het eerst proberen onder woorden te brengen.

Dolly is en echt een super stoer werkhondje, erg gefocust en gedreven en is voor de duvel niet bang. Daarnaast is ze ook echt een meisjes hond, erg aanhankelijk en ze ligt het liefst dicht tegen je aan met haar kop in onze nek of schoot en knort dan als een varkentje :I:

Buck is vaak nog een pup, vrolijk en soms nog onbeholpen en onzeker in nieuwe situaties.
Hij is enorm baasgericht en heeft een drang om dingen te leren en het goed te doen.
Buck geniet echt van het leven en kan daarna vol overgave gaan slapen met 4 poten in de lucht en zijn kop op een kussetje. Als hij blij of opgewonden is dan joelt hij, hij komt dan echt dingen vertellen :D
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Re: wat maakt jou hond zo speciaal?

Ongelezen bericht door Fin »

Christo, zijn sterke wil en zijn kwetsbaarheid, de manier waarop hij me uitgedaagd heeft om me aan hem aan te passen, sterker in mijn schoenen te gaan staan, consequenter te worden, en toch geduldig en zachtaardig te blijven. Van alledrie mijn honden is hij degene die het meeste impact op me gehad heeft en mij het meeste veranderd heeft - ten goede.

't beest is goud waard en nog voor geen miljoen te koop. Maar dat geldt voor alledrie. :mrgreen: :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram is een eigenwijze drol die stiekem erg gehecht geraakt is aan mij. Hij benadert de wereld vol zelfvertrouwen, bijna arrogant zelfs. Een hondje waar ik altijd alert op moet zijn, geef hem een vinger en hij pakt je hand :wink: Maar ook ontzettend lief en soms heeft hij ineens mijn steun hard nodig, mijn kereltje.

Izzie is een werkhondje dat erg op 'eigen' gericht is. Ze houdt mij altijd in de gaten en wil het heel graag goed doen. De grote boze wereld is soms best een beetje eng en dat moet bestreden worden met boos doen. Een erg aanhankelijk hondje dat zo nu en dan bijna in je kruipt. Kan een behoorlijk felle donder zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik denk niet dat mijn honden eigenschappen hebben die andere honden niet hebben, maar voor mij zijn ze zo speciaal omdat het mijn honden zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

ja precies, omdat het MIJN honden zijn...

maar Dami absoluut omdat hij zo'n uitgesproken eigen mening heeft

Kino omdat het een enorme rkoelkont is

Cally omdat zij beide eigenschappen van zowel Dami als Kino in haar heeft
Afbeelding
mariaa
Zeer actief

renee-uk schreef:Ik denk niet dat mijn honden eigenschappen hebben die andere honden niet hebben, maar voor mij zijn ze zo speciaal omdat het mijn honden zijn.
ik denk ook niet dat mijn honden speciale eigenschappen hebben die andere niet hebben :engel:
maar het is meer de combinatie van eigenschappen die een hond uniek maakt...
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Willson is altijd vrolijk en speels, hij staat altijd klaar om iets te doen of mee te maken. Verder is hij een heel sociaal handig hondje met een grap en een grol kan hij met iedereen.
Bane is een grote hond met een heel klein gevoelig hart..hij doet zo zijn best om het goed te doen verder is hij super beleefd hij zal nooit ergens om zeuren of tegen je opspringen. :I:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

renee-uk schreef:Ik denk niet dat mijn honden eigenschappen hebben die andere honden niet hebben, maar voor mij zijn ze zo speciaal omdat het mijn honden zijn.

Hier ook, het is mijn Tirsa, mijn meissie en ze is speciaal omdat ze is zoals ze is.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik hou van haar, omdat Yla voor mij zo speciaal is... :I:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn honden zijn uniek omdat ze mij speciaal vinden :mann:
dus gewoon omdat we bij elkaar horen :19:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Dit vind ik heel mooi gezegd en ik sluit me hier dan ook graag bij aan :ok:
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Maddox is zo speciaal omdat hij 'mijn' hond is. Zijn grenzeloze loyaliteit voor mij voelt heel bijzonder. Bloed, zweet en tranen hebben we gedeeld en de band die hij met mij heeft, heeft hij met geen ander.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Nuyvilaq schreef:

Dit vind ik heel mooi gezegd en ik sluit me hier dan ook graag bij aan :ok:
Me 2 :ok:
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Omdat Luka een hele stoere hond lijkt, maar ondertussen vaak een watje is....
Hij vindt het fantastisch om er samen op uit te gaan en om samen dingen te doen. Alles wat hij doet doet hij met een enorme gedrevenheid. Thuis (en op het werk) is het een drol van een hond die graag in zijn mandje (of op de bank :mrgreen: ) ligt te slapen. Het allerliefst natuurlijk tegen het vrouwtje aan, samen lepeltje lepeltje.... :I: Wij zijn echt een team en zijn allebei heel erg gek met elkaar :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Carma schreef:Wij zijn echt een team en zijn allebei heel erg gek met elkaar :wink:
Als ik denk aan een team qua hond-baas, zijn jullie idd een van de eersten waar ik aan denk :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar is een heel aanhankelijk hondje terwijl ze dat eigenlijk nauwelijks toont. Knuffelen zal ze zelden uit zichzelf komen doen en heel duidelijk affectie tonen doet ze ook niet echt. Maar ze slaapt elke nacht strak tegen me aan, zal me buiten absoluut nooit uit het oog verliezen, en als de wereld een beetje te groot wordt voor d'r dan zoekt ze steun bij mij.
Juist omdat ze zo terughoudend is in haar vriendelijkheid is het extra bijzonder als jij dan net die ene allerbelangrijkste voor haar bent waarbij ze zich soms totaal on-Saars helemaal kan laten gaan in gek doen. Saar kan een ontzettend dol hondje zijn, rennen, blaffen, pretbek, maar dat toont ze alleen maar als ze met 'eigen' is, ik en Vera dus.

Vera is voor mij heel bijzonder omdat ze me heeft laten zien dat na Moos ik toch weer net zo'n klik kon krijgen met een hond. Moos was haast een mensje voor me, zo begrepen wij elkaar, en dat heb ik met Vera weer exact zo.
Wat ze ook doet, Vera houdt altijd een kanaaltje open voor mij. Vaak is een beweging van mij al genoeg voor haar om te weten wat de bedoeling is. En ze is een enorme mega allemansvriend, wil van iedereen een knuffel, maar probeer haar niet zonder mij mee te krijgen. Als het puntje bij paaltje komt wil ze alleen maar mij, en laat dat ook heel duidelijk merken dan.
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

wat mijn hond speciaal maakt;
dat hij zooo ontdeugend is
erg speels is, en met de gekste dingen komt aanzetten
liever aan de riem loopt dan los
soms erg fel kan zijn en tegelijkertijd heel erg knuffelig is
naar alle honden blaft alsof hij de grootste is, maar ondertussen met alles en iedereen wil spelen!
soms zijn mensen bang voor chico ook omdat hij altijd zn tanden laat zien, maarja centenbakkie he.. en als hij dan zo tekeer gaat als een idioot denken ze dat hij vals is, nou echt als het aan hem lag speele hij de hele dag met soortgenoten.
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Niks bijzonders maakt Kaiou speciaal.
Of alles maakt Kaiou speciaal.
Omdat hij bij mij hoort :wink: .
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Zoek stok! schreef:
Carma schreef:Wij zijn echt een team en zijn allebei heel erg gek met elkaar :wink:
Als ik denk aan een team qua hond-baas, zijn jullie idd een van de eersten waar ik aan denk :ok:
*bloos,bloos* Wat verschrikkelijk lief dat je dat zegt!
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Haar flapoor :F:
Perry en Noah

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Saar is specialer dan speciaal. Wij hadden 2 honden heel jong verloren aan een ongeluk, en we durfden niet meer. Bang om weer een hond de dood in te jagen. Na een paar maanden ging het toch weer erg kriebelen, en zowat een jaar na onze 2e hond werd Saar geboren. Op mijn 33e verjaardag.
En ooooo, wat waren we blij met dat bolletje wol. Maar oooooooooo, wat was het eng om haar los te laten. Ik heb middenin het bos zowat jankend haar van de lijn gedaan, 7 kleuren stront schijtend. Maar wat was dat pupje baasgezind, en wat deed ze het goed. Amper een jaar later hadden we volledig het vertrouwen in het wezen hond terug. Puur en alleen dankzij Saar.

En toen kon eindelijk onze wens voor een tweede hond ook worden vervuld (van het begin af aan wilden we een 2e, maar dan moest de oudste wel 2 jaar zijn; de eerste 2 hebben dat niet gered). Exact 5 jaar nadat ik onze eerste Golden meenam, mochten we Miep halen. En Miep is ook heel speciaal. Nog nooit zo'n babietje meegemaakt. Ook nog nu ze 7 is. Bij Saar durft en doet ze alles, en buiten verschuilt ze zich achter de rokken van Saar (of van ons). Ze wordt schoongehouden door Saar, laat zich dat ook met liefde aanleunen.
En het is onze grote kroelkont. En het is een mama's kindje, terwijl Saar eigenlijk een papa's kindje is.
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Loekie is voor mij ten eerste speciaal omdat ie mijn eerste hond is. Hij heeft me laten zien hoe leuk het is om een hond te hebben! :ok:

Daarnaast omdat zo heerlijk eigenwijs kan doen en zelf denkt dat ie verschrikkelijk stoer is....terwijl ie daarnaast ook zo super lief en knuffelig is. :I:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
mariaa
Zeer actief

Marion. schreef:Saar is specialer dan speciaal. Wij hadden 2 honden heel jong verloren aan een ongeluk, en we durfden niet meer. Bang om weer een hond de dood in te jagen. Na een paar maanden ging het toch weer erg kriebelen, en zowat een jaar na onze 2e hond werd Saar geboren. Op mijn 33e verjaardag.
En ooooo, wat waren we blij met dat bolletje wol. Maar oooooooooo, wat was het eng om haar los te laten. Ik heb middenin het bos zowat jankend haar van de lijn gedaan, 7 kleuren stront schijtend. Maar wat was dat pupje baasgezind, en wat deed ze het goed. Amper een jaar later hadden we volledig het vertrouwen in het wezen hond terug. Puur en alleen dankzij Saar.

En toen kon eindelijk onze wens voor een tweede hond ook worden vervuld (van het begin af aan wilden we een 2e, maar dan moest de oudste wel 2 jaar zijn; de eerste 2 hebben dat niet gered). Exact 5 jaar nadat ik onze eerste Golden meenam, mochten we Miep halen. En Miep is ook heel speciaal. Nog nooit zo'n babietje meegemaakt. Ook nog nu ze 7 is. Bij Saar durft en doet ze alles, en buiten verschuilt ze zich achter de rokken van Saar (of van ons). Ze wordt schoongehouden door Saar, laat zich dat ook met liefde aanleunen.
En het is onze grote kroelkont. En het is een mama's kindje, terwijl Saar eigenlijk een papa's kindje is.
wat een bijzonder verhaal...2 honden verliezen aan een ongeluk :cry: ik kan me goed voorstellen dat saar en miep nu extra bijzonder zijn :D
Afbeelding
mariaa
Zeer actief

duitse herder schreef:Haar flapoor :F:
ik ben dol op kleine "schoonheidsfoutjes" :I:
Afbeelding
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Magnum is voor mij speciaal, omdat het mijn eerste eigen hond is.
Waarmee ik als het allemaal goed blijft gaan over een paar maanden mag gaan werken in de beveiliging.

Daarnaast hebben we al heelveel meegemaakt, van een Magnum in de kreukels en die het maar net overleefde.
Tot het troosten als ik verdriet heb, en natuurlijk de liefde die hij geeft het heerlijk tegen je aan in slaapvallen en dan af en toe op je kruipen en je een lebber geven.

Ook is het een hond die voor me door het vuur gaat als ik wat van hem vraag om te doen dan doet hij het ook, al zou hij het met zijn leven moeten bekopen. Dat maakt Magnum voor mij zo speciaal.
Afbeelding
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

Boris is mijn bijzondere stoere kroelkont. Hij wil alleen maar ons en ons, andere mensen die er even bij horen worden ook goed beschermd, iedereen moet goed bij elkaar blijven en verliest hij iemand uit het oog dan wordt er gepiept of geloeid. Zowiezo is het een prater, vind heel veel wat je met hem onderneemt geweldig. Houdt je goed in de gaten, maar is aan de andere kant ook heel zelfstandig. Het heerlijke tegen me aankruipen en het boze als je hem een kus geeft en hij heeft er geen zin in maakt hem zo bijzonder.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Sjefke is voor mij heel speciaal, omdat ze zo enorm op mij gericht is en alles voor me wil doen, ook al vindt ze het doodeng. Ze is mijn kleine lieve opdondertje, die ondanks haar (gebrek aan) grootte absoluut niet over zich heen laat lopen en een enorm charisma heeft. Ik ben er trots op om haar baasje te mogen zijn.

Nozem is voor mij heel speciaal, omdat ze mijn eerste ervaring op fokgebied zó enorm waardevol heeft gemaakt en ze mijn hoop voor de toekomst meer dan waar heeft gemaakt. Daarnaast is het voor mij een ongelofelijk zachtaardige en superlieve en gevoelige hond. Zo eentje vind je denk ik maar eens in je leven.

Tapas is voor mij heel speciaal, omdat ze ondanks het feit dat ze de dochter is van Nozem, een heel eigen persoonlijkheid heeft die bijna haaks staat op die van Nozem. Brutaal, bravoure, grote bek maar toch een klein hartje, dat is Tapas. Door haar ben ik weer super-enthousiast aan het trainen gegaan en haar blij bewegende staart tijdens het trainen is voor mij een enorme motivator. Naast lomp doen met haar grote lijf en soms tijdens wandelingen bijna letterlijk de beuk erin gooien kan ze ook enorm lief en zacht doen soms.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey omdat ze me enorm goed aanvoelt. Op slechte dagen is ze ook echt tevreden met minimaal aandacht, terwijl ze op betere dagen ook duidelijk meer van me eist. En als ik me echt rot voel komt ze altijd troosten of gek doen... Haar leergierigheid en eigenwijsheid daarin maken haar voor mij ook heel speciaal.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

DS, gewoon omdat ze Ds is :pffff: De hond met de naam die geen enkele hond heeft en waarvan niemand weet hoe hem uit te spreken :F:

Fax: omdat ik hem tegelijkertijd doodgraag zie en verwens :ugh:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Mijn honden zijn zo speciaal omdat het mijn honden zijn :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”