Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reclame honden trainen TellSell
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Reclame honden trainen TellSell
Als je vanaf het begin een hond met respect traint, waarom heb je daar dan die band bij nodig?
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ze jaagde als ze los was, en dankzij de band niet meer?
Je corrigeert de loslopende hond toch niet met die band?
Ofwel, je hebt de commando's hier, af, blijf etc. beter aangeleerd, met behulp van die band...??
Nou ja, fijn dat het voor jou heeft gewerkt. Hier komt dergelijke rommel het huis niet in.
Ofwel, je hebt de commando's hier, af, blijf etc. beter aangeleerd, met behulp van die band...??
Nou ja, fijn dat het voor jou heeft gewerkt. Hier komt dergelijke rommel het huis niet in.

-
Fin
- Zeer actief
als je heel goed kijkt dan begint het er al mee dat Felicity een prikband om heeft.ladybird schreef:Probleem opgelost, maar let op het onzekere gedrag van de JR...
" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jolande1961
- Zeer actief
Omdat ik lid ben van de hondenbescherming, krijg ik hun blad. Zij hebben bij er bij Tommy Teleshopping op aangedrongen, om het product, deze "Perfect Dog System" van Don Sullivan dus, uit de markt te halen, zonder resultaat helaas. Het is een kunststof prikband, waar men de hond bewust pijn doet. BAHBAH!!!
- asani
- Zeer actief
Ik heb een kennisje die helaas zo'n band heeft aangeschaft omdat ze het op tv gezien heeft
Ze zei na een halve dag al dat het werkte.
Gelukkig heeft haar hond een dikke vacht (bearded collie) en ik vermoed en hoop dat ze er niet veel van voelt.
Ik heb de band gezien en het lijken wel lego blokjes en voor de band en de dvd's betaal je dan 75 euro
Ik heb haar gezegd dat ik er niet in geloof en dat er andere manieren zijn.
Groetjes Rian
Ze zei na een halve dag al dat het werkte.
Gelukkig heeft haar hond een dikke vacht (bearded collie) en ik vermoed en hoop dat ze er niet veel van voelt.
Ik heb de band gezien en het lijken wel lego blokjes en voor de band en de dvd's betaal je dan 75 euro
Ik heb haar gezegd dat ik er niet in geloof en dat er andere manieren zijn.
Groetjes Rian
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Sjesus, dat ding stamt uit de middel eeuwen !! :N:drafin schreef:Elmo/maureen schreef:uhm... wat is een prikband?
dit bedoel ik
En een hond trainen in laten we zeggen 1, 2 of 3 dagen .. Mwhah, de fabeltjes zijn zo te merken de wereld nog niet uit
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik kan er niks aan doen, maar het lijkt wel alsof ze het hondje een tijdje *off camera* flink hebben toegetakeld, het hondje ziet eruit alsof ze doodsbang is voor degene die met haar rond die honden loopt. Gek he, dat ze dan niet op die honden reageert.christo schreef:als je heel goed kijkt dan begint het er al mee dat Felicity een prikband om heeft.ladybird schreef:Probleem opgelost, maar let op het onzekere gedrag van de JR...
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
maar HOE werkt het dan? Moet je die plastic pennenband omdoen en als ie trekt corrigeren? Als je wilt dat hij gaat zitten een ruk geven? Ik kan echt nergens vinden HOE hij werktsnoij012 schreef:Om toch een positieve draai te geven aan dit Don Sullivan trainers verhaal:
Ik heb een hond uit Spanje die als pup bij ons is gekomen. Ze is waarschijnlijk een kruising Husky/Bardino maar ook de Israelische Kanaaan lijkt qua uiterlijk sprekend op onze hond.
Na 3x de puppycursus te hebben bijgewoond bleek al dat Syl (de hond) een hele snelle leerling was. Dus overgestapt op de vervolgcursus (normaal zijn de deelnemers dan al 9 mnd geweest) Syl was amper 4 maanden maar was een voorbeeld voor iedereen. Alles deed ze binnen enkele seconden perfect. Naast wandelen, komen uit de groep, blijven liggen op afstand, onder afleiding langs de groep wandelen, noem het op en Syl deed het foutloos. Ik ben geslaag met 98 (van de 100) punt voor de vervolgcursus met Syl op een leeftijd van 6,5 maand. Echt een leergierige intelligente hond.
Maaaaaaarrrrrrr eenmaal los in de bossen steekt ze haar neus in de lucht, pikt een wildspoor op en gaat ervan door. Een rasechte oerjager. Wat we ook deden, ze kwam pas terug als ze de ree kwijt was. Meestal duurde dat zo’n 5 minuten. Ik heb overlegd met mijn hondentrainer maar zij zagen weinig hoop in een jachttraining omdat dit soort honden een oerjachtintinct hebben. Wij wonen aan/in het bos en kunnen alleen maar in het bos wandelen, geen woonwijk in de buurt.
In december (toen hadden we Syl ruim 1 jaar) raakten we haar kwijt. Ze ging er weer eens vandoor maar deze keer kwam ze niet terug. Gelukkig na 4 hele lange uren kwam ze vrolijk weer thuis aanlopen met een uidrukking op haar snuit alsof ze wilde zeggen: leuk joh in het bos in het donker) Na een vorige ervaring van een week durende vermissing van onze vorige hond (die eindigde met het bericht dat zij onder een trein was gekomen) wilde ik dit noooooooit meer meemaken. Maar wat dan? Altijd aan de riem, dat is voor Syl absoluut geen optie.
Kort daarna zag ik de reclame van Don Sullivan: The dogfather. Een geheel nieuwe methode die heel logisch leek. Opvoeden zoals honden elkaar opvoeden . Respect. Dat maakte me nieuwsgierig en onderzoeksfreak als ik ben, heb ik het hele internet afgestruind naar ervaringen. Het leek positief en omdat ik geen andere manier kon bedenken om mijn hond ooit nog haar zo gewilde vrijheid te geven, leek het me de moeite waard om te proberen.
Na 5 lange weken van wachten (en aan de riem wandelen) kreeg ik de 2 dvd’d, halsband en 3 touwen binnen. Natuurlijk meteen aan de slag gegaan en het resultaat vind ik verbluffend. Ter uitleg, Syl geeft helemaal niets om eetbare beloning. Tijdens de “gewone” cursussen vond ze het wel lekker maar in de bossen absoluut niet. De Don Sullivan methode werkt voor Syl echt! Corrigeren bij ongewenst gedrag en altijd laten weten dat je een vriend blijft. De eerste 2 dagen reageerde Syl wat schuw (normaal is ze echt nergens van onder de indruk) maar al snel kreeg ik alles van haar gedaan zonder een correctie. Ze bleef een lieve vrolijke hond die heel graag naar me toe komt ondanks die halsband en de correcties. Zo erg als het lijkt is het echt niet. In ieder geval heb ik nu een hond die wanneer ik het zeg, keurig naast me meeloopt en in de bossen haar vrijheid terug heeft gekregen omdat ik nu bijna altijd weet dat ze luistert ondanks het wild in de bossen. Daarnaast bespringt ze niet alles en iedereen in haar enthousiasme omdat ze ALTIJD blijft liggen op een af-commando. Ze heeft dus helemaal niets verloren van haar open enthousiaste, puberale gedrag maar is nu wel op belangrijke momenten in toom te houden.
Om het verhaal nu helemaal te bevestigen:
Onlangs hebben we een tweede hond gekregen, 180 graden anders dan Syl. Met de Don Sullivan methode ben ik hem nu ook aan het benaderen ondanks dat dit een heel gevoelig bijna angstig hondje is reageert hij hier super op. Hij blijft zichzelf en toch weet hij nu dat ik meen wat ik zeg als ik een commando geef.
Dus mijn ervaring (ik heb veel ervaring met hondentrainingen op de traditionele manier) is zeer positief. Echter ben ik wel van mening dat deze methode zeker niet voor iedereen is weggelegd. Je moet wel enigszins ervaring hebben met honden en trainingen want als je niet goed doet wat er gezegd wordt op de dvd’s kan het mis gaan. Ook ik kijk nog elke paar dagen weer opnieuw stukken van de dvd terug en ontdek ook dan weer details die ik toch iets anders moet aanpakken. Het lijkt simpel maar nauwkeurigheid is belangrijk. Doe je dat dan krijg je inderdaad een “perfect dog” zoals dit systeem genoemd wordt.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Lees even een pagina terug, daar heb ik het principe van de methode uitgelegdduitse herder schreef: maar HOE werkt het dan? Moet je die plastic pennenband omdoen en als ie trekt corrigeren? Als je wilt dat hij gaat zitten een ruk geven? Ik kan echt nergens vinden HOE hij werkt

Iedere dag feest!
- ranetje
- Zeer actief
Bedoel je dit?Magic schreef:Lees even een pagina terug, daar heb ik het principe van de methode uitgelegdduitse herder schreef: maar HOE werkt het dan? Moet je die plastic pennenband omdoen en als ie trekt corrigeren? Als je wilt dat hij gaat zitten een ruk geven? Ik kan echt nergens vinden HOE hij werkt.
Daarmee weet je nog niet hoe die band werkt.Magic schreef:Afgelopen weekend heb ik deze twee dvd's gedownload en gisteren heb ik ze zitten kijken. Nouja, ik heb het een half uurtje vol gehouden, daarna gingen ze linea-recta de prullenbak weer in. Wat een verschrikkelijke methode zeg!!!
Het systeem is gebaseerd op het uitdelen van straffen: als je hond iets doet dat niet wenselijk is, moet je straffen. Eerst heel licht, en elke keer een klein tandje harder straffen. Net zolang tot je een niveau van straffen hebt bereikt dat indruk maakt op de hond. Daarna mag je nooit meer 'lichter' straffen dan dat, anders verliest de hond 'zijn respect voor jou'. Right.
Volgens Don kan je een hond achteraf ook straffen, zelfs nog een dag later. Bijvoorbeeld wanneer de hond in huis heeft geplast of gepoept: pak gewoon je hond, zet 'm bij het plasje/poepje en begin hem/haar heel hard te straffen. Zo heb je binnen no-time een zindelijke hond.
![]()
Er zaten ook wel een paar goede tips tussen, maar het meeste van wat hij verkondigde, is volgens mij klinkklare onzin en nog slecht voor de band met je hond ook.
Ik zou dat ding in het echt moeten zien om het precies te weten, maar dan moet ik hem kopen ........................
En daar heb ik geen trek in.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Oh, ze wilde specifiek de werking van die band weten?ranetje schreef: Bedoel je dit?
Daarmee weet je nog niet hoe die band werkt.
Ik zou dat ding in het echt moeten zien om het precies te weten, maar dan moet ik hem kopen ........................
En daar heb ik geen trek in.
Het is alweer even geleden hoor, maar wat ik me herinner, doe je die band om en daar een hele lange riem aan. Zo kan je de hond allerlei dingen laten doen, en als hij niet luistert kan je aan die band trekken, zodat hij een correctie krijgt. Dit doe je ook binnenshuis, zodat hij nooit dekt: "ammehoela, ik zit toch niet aangelijnd, dus ik ga mooi niet luisteren".

Iedere dag feest!
-
omafia
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Lasa Apsho
Ik zou met zo'n band zelf nooit gaan trainen, maar er zijn hier mensen op het forum die wel trainen met zo'n ijzeren prikband en dat is ook niet lekker, al zeggen ze er dan bij dat ze weten hoe ze zo prikband moeten gebruiken, of met een stok die een electrische schok geeft ook niet echt lekker, dus er worden helaas nog steeds methoden gebruikt voor honden wat ik niet echt respectvol kan noemen naar je honden toe.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ja ik gebruik ook een prikker maar niet zo..omafia schreef:Ik zou met zo'n band zelf nooit gaan trainen, maar er zijn hier mensen op het forum die wel trainen met zo'n ijzeren prikband en dat is ook niet lekker, al zeggen ze er dan bij dat ze weten hoe ze zo prikband moeten gebruiken, of met een stok die een electrische schok geeft ook niet echt lekker, dus er worden helaas nog steeds methoden gebruikt voor honden wat ik niet echt respectvol kan noemen naar je honden toe.
hier als hulpmiddel dus niet altijd gebruiken... en ik begin niet heel zacht en dan harder... gelijk een goede correctie en dat is voldoende.
Maar ik zou niet weten waarom ik niet respectvol ben... mn hond is niet bang voor me en traint graag. Heeft wel respect voor me en dat is ook de bedoeling, nee is nee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Mojuan
- Zeer actief
Het zou mij weer niets verbazen als degene die hier zulke goede resultaten zegt behaald te hebben, iemand is die reclame moet maken.
Vertel jij mij anders maar eens, hoe leer je een hond die los loopt (en je dus niet kunt corrigeren!) om niet achter wild aan te gaan met behulp van die band?
Ik vind dat toch wel knap hoor.
Je hebt het je hond dus moeten aanleren terwijl die vast zat.
Leg mij dan aub eens de stappen uit hoe je dat hebt gedaan.
Vertel jij mij anders maar eens, hoe leer je een hond die los loopt (en je dus niet kunt corrigeren!) om niet achter wild aan te gaan met behulp van die band?

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Paulala schreef:Het zou mij weer niets verbazen als degene die hier zulke goede resultaten zegt behaald te hebben, iemand is die reclame moet maken.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar!
Mogen ze Zarah wel even lenen om het te demonsteren.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Het lijkt mij een zachte uitvoering van een prikband. De prikband lijkt mij vreselijk omdat hij dus hard is en een hond gewond kan raken bij verkeerd gebruik, bij de zachte kan ik mij nog iets bij voorstellen dat het het effect geeft van een knauw van een andere hond in de nek of iets dergelijks. Stroombanden vind ik veel erger en een gewone slipketting geeft een hond bij verkeerd gebruik ook vast geen fijn gevoel. Ik denk dat het toverwoord hier ligt bij goed gebruik, dus weten hoe je iets moet gebruiken en reclames zelf zeggen mij niets want er moet veel in een kort moment gepropt worden en dan kan het alleen maar onnatuurlijk lijken. Ik zou ook zo'n band in het echt willen bekijken, kan mij er nu niets bij voorstellen.

-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Eventjes -offtopic-

Moet zeggen, dat ik dit wel een leuk stel vindt, en dan vooral die rechter!

Moet zeggen, dat ik dit wel een leuk stel vindt, en dan vooral die rechter!
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Moyodo
- Erelid
Dank je wel, het zijn net een stel clowns alle beide. De rechter is trouwens de grootste van beiden maar denkt dat ze een chihuahua is....En springt dan ook gewoon met haar 20 kg op je schoot.
Maar nog even over het halsband, misschien is dit wel iets wat als laatste redmiddel zou kunnen werken, beter als een stroomband of metalen band lijkt mij.Ik hoef het niet, heb ook een hond die soms als een idioot gaat trekken als er ergens een kat loopt, maar ik heb de Wacky Walk"r, is gewoon een rubberen riem voor verschillende gewichten en in verschillende lengtes met binnenin een metalen veer, dan hoef ik alleen maar te blijven staan en trekt de veer de hond weer tergu en niet mijn arm. Heb hem laatst weer een tijd gebruikt omdat ik een scheur in mijn schouderkapsel had vanwege Eyes, die dus in een ruk aan de 5 meter riem achter een kat aan wilde. Zag het te laat....Ook ideaal als je last van je nek of rug hebt.
Maar nog even over het halsband, misschien is dit wel iets wat als laatste redmiddel zou kunnen werken, beter als een stroomband of metalen band lijkt mij.Ik hoef het niet, heb ook een hond die soms als een idioot gaat trekken als er ergens een kat loopt, maar ik heb de Wacky Walk"r, is gewoon een rubberen riem voor verschillende gewichten en in verschillende lengtes met binnenin een metalen veer, dan hoef ik alleen maar te blijven staan en trekt de veer de hond weer tergu en niet mijn arm. Heb hem laatst weer een tijd gebruikt omdat ik een scheur in mijn schouderkapsel had vanwege Eyes, die dus in een ruk aan de 5 meter riem achter een kat aan wilde. Zag het te laat....Ook ideaal als je last van je nek of rug hebt.

-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
En dat is juist het probleem!! Mensen hebben een onhandelbare hond (meeste gevallen door eigen schuld) en zien de raclame, en denken das makkelijk het is een wondermiddel...vervolgens kopen ze dat ding en denken daarmee alles te hebben opgelost...Vervolgens loopt hondlief altijd aan de plastic prikker...Moyodo schreef:
Maar nog even over het halsband, misschien is dit wel iets wat als laatste redmiddel zou kunnen werken, beter als een stroomband of metalen band lijkt mij.
Het verschrikkelijke van deze hele reclame is dat ze zeggen dat het zo ideaal is voor mensen met weinig tijd, want je traint hem in 5 min! Mensen met weinig tijd moeten helemaal niet aan een hond beginnen..!!!
Er valt veel meer te bereiken met je hond als je daar een goede begeleiding bij hebt die precies weet wat t probleem is en hoe het opgelost moet worden....alleen tsja dat kost weer tijd...
Groetjes Lianne
- Moyodo
- Erelid
Of het kost teveel geld, daar kan ik wel een beetje in komen, want menigeen die begeleidign nodig zou hebben wist dat niet van te voren en de kosten voor een goede gedragstherapeut kan niet iedereen zomaar ophoeste. Als die nou goedkoper waren....Maar verder ben ik het helemaal met je eens hoor.

- Chione
- Zeer actief
Het kan ook al voor pups gebruikt worden, staat er bij vermeld.lianne05 schreef:En dat is juist het probleem!! Mensen hebben een onhandelbare hond (meeste gevallen door eigen schuld) en zien de raclame, en denken das makkelijk het is een wondermiddel...vervolgens kopen ze dat ding en denken daarmee alles te hebben opgelost...Vervolgens loopt hondlief altijd aan de plastic prikker...Moyodo schreef:
Maar nog even over het halsband, misschien is dit wel iets wat als laatste redmiddel zou kunnen werken, beter als een stroomband of metalen band lijkt mij.
Het verschrikkelijke van deze hele reclame is dat ze zeggen dat het zo ideaal is voor mensen met weinig tijd, want je traint hem in 5 min! Mensen met weinig tijd moeten helemaal niet aan een hond beginnen..!!!
Er valt veel meer te bereiken met je hond als je daar een goede begeleiding bij hebt die precies weet wat t probleem is en hoe het opgelost moet worden....alleen tsja dat kost weer tijd...
Van wat ik erover heb gelezen so far is die Sullivan ook geen voorstander van belonen, enkel van corrigeren.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dus maw, je kunt beter een keer goed corrigeren dat het dan klaar is dan 100 x zacht... hetzelfde geld dus voor het gebruik van hulpmiddelen. Ik heb nog niemand goed kunnen zien corrigeren met zo'n plastic prikker. Ken veel mensen die hem weleens hebben gekocht maar hij werkt niet. Komt totaal niet door de vacht van de hond heen.Moyodo schreef:Het lijkt mij een zachte uitvoering van een prikband. De prikband lijkt mij vreselijk omdat hij dus hard is en een hond gewond kan raken bij verkeerd gebruik, bij de zachte kan ik mij nog iets bij voorstellen dat het het effect geeft van een knauw van een andere hond in de nek of iets dergelijks. Stroombanden vind ik veel erger en een gewone slipketting geeft een hond bij verkeerd gebruik ook vast geen fijn gevoel. Ik denk dat het toverwoord hier ligt bij goed gebruik, dus weten hoe je iets moet gebruiken en reclames zelf zeggen mij niets want er moet veel in een kort moment gepropt worden en dan kan het alleen maar onnatuurlijk lijken. Ik zou ook zo'n band in het echt willen bekijken, kan mij er nu niets bij voorstellen.
Voor alles geld dat je het goed moet gebruiken dus voor een TT, prikker en slipketting. Heb je er geen verstand van moet je het niet gebruiken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is dus verkeerd gebruik...Moyodo schreef:misschien is dit wel iets wat als laatste redmiddel zou kunnen werken, beter als een stroomband of metalen band lijkt mij..
Je moet hulpmiddelen niet als laatste redmiddel gebruiken... mijn honden liepen vrij jong al met TT om, ook al werd ie niet gebruikt.
Maar wordt wel ingezet indien nodig en niet als het al uit de hand gelopen is.

-
snoij012
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Een kruising Husky/Bardino gevonden als pup in de kliko op Gran Canaria
En een kruising Border Collie/Keeshond na 4,5 jaar in huis gekregen door omstandigheden door iemand afgestaan.
Nog even een reactie van een positivist:
Nee ik maak niet bewust reclame voor het produkt. Ik geef enkel aan dat het echt niet zo erg is als jullie denken. Je gaat niet meteen je hond straffen en nooit belonen. Als je de dvd's goed hebt begrepen doe je niets anders dan belonen en spelen. Zelfs als je je hond een correctie moet geven laat je hem daarna meteen weten dat je nog steeds een vriend bent. Je straft dus niet zozeer je hond alswel zijn gedrag.
Mijn hond heeft geen enkele vervelende associatie met de prikband. Als ik kom aanlopen wordt ze helemaal blij, laat zich de halsband omdoen en gaat vrolijk mee.
Verder is mijn hond niet verpest (zeker niet door mij, ervaren hondentrainer op de "traditionele" manier) waardoor hij deze don sullivan training volgt.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik alles heb geprobeerd om via de normale manier haar vrijheid in de bossen te garanderen maar krijg geen goeie respons. Nu met de Don Sullivan methode kan ik gedeeltelijk haar vrijheid teruggeven. Daar wordt zo'n hond toch alleen maar beter van ipv slechter??????
Om even terug te komen op de vraag, hoe leer je een hond niet achter wild aan te rennen.
Ik heb mijn hond niet afgeleerd om achter wild aan te rennen, sterker nog als ze de kans krijgt doet ze dat zoals iedere normale hond. Echter doordat ze heeft geleerd om goed naar mij te luisteren zorg ik dat ze bij mij in de buurt blijft en zodra ze op eigen houtje te ver van het pad af de bossen induikt roep ik haar terug. Daar luistert ze goed naar. Maar mocht ze al een ree gezien hebben en al aan het rennen zijn, dan heb ik pech.
Eerst wilde ze al niet eens komen als ik gewoon riep, keek ze me aan en rende gewoon de andere kant uit. Dat gebeurt nu dus niet meer.
Kortom: door een goeie basis die je samen opbouwt zal de hond ook veel sneller in kritieke situaties geneigd zijn om toch naar je te luisteren ipv zijn/haar eigen gang gaan.
Mijn hond is nog geen twee dus zeker nog aan het puberen.
Het is ook zeker niet mijn bedoeling om iedereen aan dit systeem te gaan helpen. Liever niet want zoals ik al zei, je kan hier sneller fouten mee maken dan met een traditionele training. Ik wilde alleen even de negativiteit eromheen wegnemen.
Ik ben het ook niet eens met degene die de dvd's heeft gedownload. Die honden zijn absoluut niet bang voor hun baasjes. Die honden hebben een veel beter leven gekregen omdat ze nu los kunnen lopen ipv stikkend en hijgend voor hun baas uit lopen. Dat zijn de mensen die hun hon niet los durven laten omdat hij anders misschien gaat vechten of weglopen. Als je het vanuit de hond bekijkt zijn de honden op de dvd's er enorm op vooruit gegaan.
Als ik dit niet had gedaan met mijn hond dan had hij nu iedere wandeling aan de riem gelopen omdat hij (zoals een husky) met een eigenwijze kop de andere kant uit zou lopen.
Nee ik maak niet bewust reclame voor het produkt. Ik geef enkel aan dat het echt niet zo erg is als jullie denken. Je gaat niet meteen je hond straffen en nooit belonen. Als je de dvd's goed hebt begrepen doe je niets anders dan belonen en spelen. Zelfs als je je hond een correctie moet geven laat je hem daarna meteen weten dat je nog steeds een vriend bent. Je straft dus niet zozeer je hond alswel zijn gedrag.
Mijn hond heeft geen enkele vervelende associatie met de prikband. Als ik kom aanlopen wordt ze helemaal blij, laat zich de halsband omdoen en gaat vrolijk mee.
Verder is mijn hond niet verpest (zeker niet door mij, ervaren hondentrainer op de "traditionele" manier) waardoor hij deze don sullivan training volgt.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik alles heb geprobeerd om via de normale manier haar vrijheid in de bossen te garanderen maar krijg geen goeie respons. Nu met de Don Sullivan methode kan ik gedeeltelijk haar vrijheid teruggeven. Daar wordt zo'n hond toch alleen maar beter van ipv slechter??????
Om even terug te komen op de vraag, hoe leer je een hond niet achter wild aan te rennen.
Ik heb mijn hond niet afgeleerd om achter wild aan te rennen, sterker nog als ze de kans krijgt doet ze dat zoals iedere normale hond. Echter doordat ze heeft geleerd om goed naar mij te luisteren zorg ik dat ze bij mij in de buurt blijft en zodra ze op eigen houtje te ver van het pad af de bossen induikt roep ik haar terug. Daar luistert ze goed naar. Maar mocht ze al een ree gezien hebben en al aan het rennen zijn, dan heb ik pech.
Eerst wilde ze al niet eens komen als ik gewoon riep, keek ze me aan en rende gewoon de andere kant uit. Dat gebeurt nu dus niet meer.
Kortom: door een goeie basis die je samen opbouwt zal de hond ook veel sneller in kritieke situaties geneigd zijn om toch naar je te luisteren ipv zijn/haar eigen gang gaan.
Het is ook zeker niet mijn bedoeling om iedereen aan dit systeem te gaan helpen. Liever niet want zoals ik al zei, je kan hier sneller fouten mee maken dan met een traditionele training. Ik wilde alleen even de negativiteit eromheen wegnemen.
Ik ben het ook niet eens met degene die de dvd's heeft gedownload. Die honden zijn absoluut niet bang voor hun baasjes. Die honden hebben een veel beter leven gekregen omdat ze nu los kunnen lopen ipv stikkend en hijgend voor hun baas uit lopen. Dat zijn de mensen die hun hon niet los durven laten omdat hij anders misschien gaat vechten of weglopen. Als je het vanuit de hond bekijkt zijn de honden op de dvd's er enorm op vooruit gegaan.
Als ik dit niet had gedaan met mijn hond dan had hij nu iedere wandeling aan de riem gelopen omdat hij (zoals een husky) met een eigenwijze kop de andere kant uit zou lopen.

- ranetje
- Zeer actief
Heb je daar die band voor nodig?snoij012 schreef:Nog even een reactie van een positivist:
- dagmar88
- Zeer actief
Denk dat we dit kunnen scharen onder de afslankzweetbanden, insnoerpakjes, dun-met-een-enorme-bos-hout-voor-de-deur-in-14-dagen-thee enzovoort...
-
snoij012
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Een kruising Husky/Bardino gevonden als pup in de kliko op Gran Canaria
En een kruising Border Collie/Keeshond na 4,5 jaar in huis gekregen door omstandigheden door iemand afgestaan.
Ik zeg helemaal niet dat je dit in 5 minuten leert. Ik ben nu 5 weken bezig, een paar uur per dag en ik ben nog niet bij mijn gewenste eindresultaat. Het enige wat ik zeg is dat deze methode mij en mijn hond meer oplevert dan al het andere wat ik heb geprobeerd. En ik heb heel veel traditioneel getraind en overleg gehad met mijn hondenschool. Wij wonen in een bos waar veel reeen en zwijnen rondlopen op slechts enkele tientallen meters afstand. Het resultaat is al verbluffend. Ben alsjeblieft niet zo oordelend over iets wat je zelf niet tot op de bodem hebt uitgezocht. Ik vind het jammer dat je me vergelijkt met het onverantwoord afvallen!

-
snoij012
- geregistreerd lid
Nog even een uitleg over die overplaatsing van puppycursus:
Na 4 lessen puppycursus is besloten dat mijn hond zich stierlijk verveelde. Zij had meer geestelijke uitdaging nodig. Ze was enorm snel goed gesocialiseerd maar was zeer leergiering. Vandaar dat ik na 4 puppycursuslessen ben doorgegaan met de junior A cursus. Ook al die onderdelen deed ze foutloos binnen een paar lessen. Hier heb ik wel examen gedaan. Feit blijft dat ik een zeer intelligente hond heb die na 2x voordoen alles direct herhaalt. Helaas dus niet met dat vele wild. Al vraag ik me af welke hond wel goed luistert wanneer er om de 100 meter reeen lopen en er 13 zwijnen in de dichte struiken liggen te slapen daar waar wij altijd langs moeten om verder te kunnen wandelen.
Zou toch zonde zijn om in de auto te moeten stappen om een wildvrij bos te vinden terwijl we zelf in het bos wonen. Tja de Veluwe heeft ook zijn nadelen.....
Zelfs mijn hondencursusleider en andere geraadpleegde trainers konden mij geen oplossing bieden in de genomen omstandigheden. Zeggen jullie dan maar dat het stom is om de Don methode te proberen.
Na 4 lessen puppycursus is besloten dat mijn hond zich stierlijk verveelde. Zij had meer geestelijke uitdaging nodig. Ze was enorm snel goed gesocialiseerd maar was zeer leergiering. Vandaar dat ik na 4 puppycursuslessen ben doorgegaan met de junior A cursus. Ook al die onderdelen deed ze foutloos binnen een paar lessen. Hier heb ik wel examen gedaan. Feit blijft dat ik een zeer intelligente hond heb die na 2x voordoen alles direct herhaalt. Helaas dus niet met dat vele wild. Al vraag ik me af welke hond wel goed luistert wanneer er om de 100 meter reeen lopen en er 13 zwijnen in de dichte struiken liggen te slapen daar waar wij altijd langs moeten om verder te kunnen wandelen.
Zou toch zonde zijn om in de auto te moeten stappen om een wildvrij bos te vinden terwijl we zelf in het bos wonen. Tja de Veluwe heeft ook zijn nadelen.....
Zelfs mijn hondencursusleider en andere geraadpleegde trainers konden mij geen oplossing bieden in de genomen omstandigheden. Zeggen jullie dan maar dat het stom is om de Don methode te proberen.

- dagmar88
- Zeer actief
Ik zeg niets over jou persoonlijk; ben het niet eens met de trainingsmethoden van mr. Sullivan (die zegt 5 min per dag trainen); maar wat jij doet met je hond moet je zelf weten 
- pammetje
- Zeer actief
he ik heb 2 staffords denk je dat je die met die riem ineens alle honden kunt laten negeren? (dan mag je het eens proberen, ben namelijk al 2 jaar bezig)
krijg je ze daarmee afgeleerd om achter de kippetjes aan te gaan als ze voor hun neus vliegen?
( je mag het op de mijne proberen hahahahaha)
krijg je daarmee bente afgeleerd om alle tuinen in te duiken en om te spollen zodra ze los is?
(je mag het proberen, maar geef je weinig kans)
zo dit zijn mijn grootste problemen dat ik ze aan de riem moet houden
wil jij zeggen dat je nu in een paar weken dit afgeleerd krijgt????
dan wil ik een demonstratie
als je 1 van deze 3 dingen afgeleerd krijgt
zal ik de riem de hemel in prijzen
en direct aanschaffen
(denk dat ik deze belofte makkelijk kan maken hahahahaha)
krijg je ze daarmee afgeleerd om achter de kippetjes aan te gaan als ze voor hun neus vliegen?
( je mag het op de mijne proberen hahahahaha)
krijg je daarmee bente afgeleerd om alle tuinen in te duiken en om te spollen zodra ze los is?
(je mag het proberen, maar geef je weinig kans)
zo dit zijn mijn grootste problemen dat ik ze aan de riem moet houden
wil jij zeggen dat je nu in een paar weken dit afgeleerd krijgt????
dan wil ik een demonstratie
als je 1 van deze 3 dingen afgeleerd krijgt
zal ik de riem de hemel in prijzen
en direct aanschaffen
(denk dat ik deze belofte makkelijk kan maken hahahahaha)

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon