30% van de hazen wordt volwassen ja. 70% haalt het niet. Ik heb er niet bij gezet waar dat aan lag. Ik heb de katten daarvan niet de schuld gegeven. Ik gaf alleen aan dat er toch al zoveel jonge hazen de volwassen leeftijd niet bereiken, en als de haas dan NOG meer moeilijkheden krijgt in de vorm van verwilderde katten, blijft er onvoldoende over.nana schreef:Je schreef 30% wordt volwassen dus 70% haalt het niet.
Juist en ik zei daarop dat dit ook met wolven zo was. Willen we de wolf terughalen met alle gevolgen van dien? Denk je dat de wolven hier nog passen? Ik zie het niet gebeuren. En het waarom geef je hier zelf onder al aan:nana schreef: Verhaal over de wilde kat had ik erbij gezet omdat er vaker gezegd wordt dat de kat niet in de natuur hoort vroeger leefde er dus wel een wilde kat in NL en had ook zijn plek in de natuur.
Ik wil aangeven dat er al veel verdwenen is, moet er NOG meer verdwijnen? Ik zou dat niet willen. Waarom moet de haas gespaard worden en de wilde kat niet? Omdat dingen niet meer terug te draaien zijn misschien? Omdat we de natuur niet meer zo terugkunnen brengen als deze was in de tijd dat we hier nog wilde katten en wolven hadden. Waarom zouden de patrijs en de haas nu OOK nog moeten volgen? Dat zou zonde zijn van de diversiteit, er blijft zo steeds minder over. LAten we koesteren wat er nog over is.nana schreef: Er is gewoon steeds minder ruimte en tolerantie en dieren moeten zich aanpassen en sommige dieren verdwijnen uit de natuur, misschien is de haas en de patrijs ook gedoemd maar waarom zou dat anders zijn dan voor de wilde kat die ook verdwenen was waarom moet de haas enzo wel spaart worden? De problemen met katten die op wild jagen zijn meer de boerderijkatten die niet gesterilliseerd worden en verwilderen toch?
Ik ben het helemaal met je eens. De bevolking groeit en groeit maar door en er blijft steeds minder over. En met de toename van de bevolking krijg je afname van tolerantie, ook dat nog eens.nana schreef: We proberen kunstmatig de natuur na te maken met hekken en allerlei ellende, otters terugzetten ging ook niet zo goed want die beten kleine kinderen die ze voerden. Wolven terugbrengen lijkt me helemaal geen goed idee. Geloof heus dat er een moment gaat komen dat katten niet meer van het terrein afmogen en honden groter dan kniehoogte bijvoorbeeld niet meer gehouden mogen worden in de stad ivm overlast.
Hopelijk maak ik dit allemaal niet meer mee want het wordt er niet leuker op.
Absurd!Hanneke2 schreef:
Ik zou trouwens met alle plezier (nou ja...) kattenbelasting willen betalen.
Waarom mensen belasting laten betalen of iets dat ze liefhebben? Echt belachelijk! Ze heffen al overal belasting op, laat ze in godsnaam afblijven van de dieren van mensen. Die zijn te belangrijk. Dieren zijn geen voorwerpen, daar komt emotie bij kijken!