Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verbod eten hondenvlees?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Verbod eten hondenvlees?

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Die wet waar ze het over hebben is mijn inziens alleen iets om de westerse wereld tevreden testellen, en niet om daadwerkelijk iets teveranderen...
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

jacq1970 schreef:Die wet waar ze het over hebben is mijn inziens alleen iets om de westerse wereld tevreden testellen, en niet om daadwerkelijk iets teveranderen...
Ik las iets over jonge chinezen die zelf honden als huisdier hadden, dat het tegen hun zere been aan was, het eten van hondenvlees.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

iones schreef:
jacq1970 schreef:Die wet waar ze het over hebben is mijn inziens alleen iets om de westerse wereld tevreden testellen, en niet om daadwerkelijk iets teveranderen...
Ik las iets over jonge chinezen die zelf honden als huisdier hadden, dat het tegen hun zere been aan was, het eten van hondenvlees.
tja,ik heb ook konijnen als huisdier gehad.Als ik weet dat het konijn is eet ik het ook niet.Maar ik begrijp dat andere het lekker vinden.
Idem als Cavia's(guinees biggetje) die worden in Peru ook opgegeten.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

gotcha schreef:
Felix schreef:Hebben de heren en dames wel eens gezien wat voor vlees er gebruikt wordt om kroketjes van te maken ?! Juustem .. Paardenvlees, dat is per kilo goedkoper dan een stuk rundvlees ;)

En tsja .. Zou wel eens een stukje hondenvlees willen proeven! :cheer:
Ook als het je eigen hond zou zijn?
In de oorlog winter in de 2e wereld oorlog is menig huis fikie in de 'honden stoof pot' verdwenen ...
iones
Zeer actief

gotcha schreef:
iones schreef:
tja,ik heb ook konijnen als huisdier gehad.Als ik weet dat het konijn is eet ik het ook niet.Maar ik begrijp dat andere het lekker vinden.
Ik heb ook konijnen, en zelfs paarden. Toch is het niet tegen mijn zere been als iemand daar vlees van eet. Honden ligt echt anders bij mij. Ja, voor mij is er verschil. De hond staat dichterbij mij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

iones schreef:
gotcha schreef:
iones schreef: Ik las iets over jonge chinezen die zelf honden als huisdier hadden, dat het tegen hun zere been aan was, het eten van hondenvlees.
Ik heb ook konijnen, en zelfs paarden. Toch is het niet tegen mijn zere been als iemand daar vlees van eet. Honden ligt echt anders bij mij. Ja, voor mij is er verschil. De hond staat dichterbij mij.
Dus omdat jij het er niet mee eens bent, moet een miljard chinesen maar hun dagelijkse portie vlees laten staan ?! :hmmm:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nee ze mogen wel vlees eten .
Maar alleen als een ander bepaald wat voor vlees.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

*Ellen* schreef:Ik heb er geen moeite mee dat er hond en kat gegeten wordt. Als ze maar een goed leven hebben gehad en netjes dood gemaakt worden.
Een vriend van mij is vaak in China en bij die zakenreis hoort standaard een restaurantbezoek.
Hond staat gewoon op de menukaart.
Hij wilde weten hoe en wat dus hij is met de tolk naar twee hondenfokkerijen gegaan. Misschien heeft die tolk de beste fokkerijen eruit gepikt, zou kunnen, maar het waren flinke stukken land waar de honden los lopen, en goed te eten krijgen.

Hij is ook naar de markt geweest en heeft een hond uitgezocht. Ter plekke werd de hond in 1 klap doodgeslagen en geslacht, waar je bij staat dus he. Hij kreeg twee zakken mee: eentje met de organen en eentje met vlees.
Ja, wat moet je ervan zeggen ? Ik vind het heel mooi van hem dat hij zijn ogen niet sluit en het wil zien.
Hij eet nu ook hond als hij in China is.
Maar ik denk dat hij de mooiste kant gezien heeft hoor.
Dat waren scharrel honden denk ik :cool2:
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

*Ellen* schreef:Ik heb er geen moeite mee dat er hond en kat gegeten wordt. Als ze maar een goed leven hebben gehad en netjes dood gemaakt worden.
Een vriend van mij is vaak in China en bij die zakenreis hoort standaard een restaurantbezoek.
Hond staat gewoon op de menukaart.
Hij wilde weten hoe en wat dus hij is met de tolk naar twee hondenfokkerijen gegaan. Misschien heeft die tolk de beste fokkerijen eruit gepikt, zou kunnen, maar het waren flinke stukken land waar de honden los lopen, en goed te eten krijgen.

Hij is ook naar de markt geweest en heeft een hond uitgezocht. Ter plekke werd de hond in 1 klap doodgeslagen en geslacht, waar je bij staat dus he. Hij kreeg twee zakken mee: eentje met de organen en eentje met vlees.
Ja, wat moet je ervan zeggen ? Ik vind het heel mooi van hem dat hij zijn ogen niet sluit en het wil zien.
Hij eet nu ook hond als hij in China is.
Maar ik denk dat hij de mooiste kant gezien heeft hoor.

Er zijn alleen al 49 sintbernardfokkerijen in china waar de teven 2 maal per jaar 12 pups krijgen die komen nooit hun kooien uit.
Ik weet niet waar je vriend heen is gebracht maar het kan goed een asiel zijn geweest of iets anders. De meeste honden leven in erbarmelijke omstandigheden google maar wat plaatjes, het vervoer heb ik zelf gezien in een kooitje van 2 bij 2 passen met een beetje proppen zo 5 honden in als ze nog maar ademend aankomen is het goed. Voor chinezen is hondenvlees erg duur en juist voor de toeristen en de rijkeren wordt dit in stand gehouden.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

gotcha schreef:
Felix schreef:Hebben de heren en dames wel eens gezien wat voor vlees er gebruikt wordt om kroketjes van te maken ?! Juustem .. Paardenvlees, dat is per kilo goedkoper dan een stuk rundvlees ;)

En tsja .. Zou wel eens een stukje hondenvlees willen proeven! :cheer:
Ook als het je eigen hond zou zijn?
Nou ja, waarom niet? Mijn hond heeft dan een mooi leven gehad en dient nog een doel na haar dood ook.
Maar buiten dat, vind ik dit een gekke vraag. De vraag of jij het vlees dat overblijft geestelijk kan scheiden van de hond die je ooit had, heeft verder weinig te maken met de vraag of je al dan niet honden zou moeten eten.

Hondenvlees eten hoeft van mij niet afgeschaft te worden, als ze maar een manier kunnen vinden om ze een beetje diervriendelijk te houden. Maar ja, dat is met alle dieren zo :19: Honden zijn wat dat betreft niet anders.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
gotcha
Zeer actief

Gekke vraag?

Tja,ik heb zo iets van ik moet het dier niet eerst gekend of zelfs gezien hebben.Laat staan uitkiezen. :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief

Daar haal je wat aan Gotcha.
De meeste mensen die vlees eten willen niet weten waar het vandaan komt.
Maar wel een grote mond als zij iets geslacht zien worden wat niet tot hun voedsel bron behoord.
Zo kunnen ze lekker verder dromen en denken dat hun beter zijn.
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Daar haal je wat aan Gotcha.
De meeste mensen die vlees eten willen niet weten waar het vandaan komt.
Maar wel een grote mond als zij iets geslacht zien worden wat niet tot hun voedsel bron behoord.
Zo kunnen ze lekker verder dromen en denken dat hun beter zijn.
Volgens mij eet jij toch geen biologisch vlees, of wel? Wie ben jij dan om hen te veroordelen?

En waarom mag de bron niet verschillen? Waarom geen grenzen trekken? Mag jij alle mensen in jouw omgeving evenveel? Hou jij van alle dieren evenveel? Ik niet, bij mij zijn er verschillen. De een mag ik meer dan de ander. En ik hou meer van honden dan van paarden maar ook weer meer van paarden dan van de meeste dieren, hoewel ik sowieso van alle dieren hou. Ik hekel het lijden van alle dieren.

Maar honden zijn bij mij net zo heilig als een mensenleven. Waarom is dat verkeerd?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bouvierpoedel schreef:Nee ze mogen wel vlees eten .
Maar alleen als een ander bepaald wat voor vlees.
precies, ik vind hond en kat onnodig...
eet maar kip, varken, kalkoen, konijn, koe of paard etc... keus zat. Huisdieren eten is niet nodig.

En ja ik weet waar mn lapje vlees vandaan komt, ik werk er.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief

Ja maar waarom is dat onnodig.??
Omdat jij dat vind.!
Omdat jij toevallig in een andere cultuur op gegroeid bent en andere normen en waarden in je hoofd gestopt hebt gekregen.
Zag pas een documentaire over een tempel waar allemaal ratten liepen en gevoerd en aanbeden werden.
Mensen die aten en dronken ook nog de restjes op van het eten wat zij die ratten gaven.
De rillingen en de weerzin brrrrr.
Moest er niet aan denken.
Maar hun geloofde dat ieder kinder zieltje na de dood in een rat terug kwam.
Ja mooie gedachte en een soort eerbetoon.
Alleen van uit mijn denken een gruwel.
Omdat ik met mijn westerse inprenting/opvoeding ratten zie als ongedierte en wij die beesten doden en verafschuwen.
Maar het ene denken heeft het andere nodig om te bestaan.
Dus wat is nu waar.??
gotcha
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ja maar waarom is dat onnodig.??
Omdat jij dat vind.!
Omdat jij toevallig in een andere cultuur op gegroeid bent en andere normen en waarden in je hoofd gestopt hebt gekregen.
Zag pas een documentaire over een tempel waar allemaal ratten liepen en gevoerd en aanbeden werden.
Mensen die aten en dronken ook nog de restjes op van het eten wat zij die ratten gaven.
De rillingen en de weerzin brrrrr.
Moest er niet aan denken.
Maar hun geloofde dat ieder kinder zieltje na de dood in een rat terug kwam.
Ja mooie gedachte en een soort eerbetoon.
Alleen van uit mijn denken een gruwel.
Omdat ik met mijn westerse inprenting/opvoeding ratten zie als ongedierte en wij die beesten doden en verafschuwen.
Maar het ene denken heeft het andere nodig om te bestaan.
Dus wat is nu waar.??
Er zijn er ook die ratten als huisdier houden,
je hebt daar wel een punt hoor. :lol: Qua cultuur,geloof enz..

@malinois

je kan toch begrijpen dat honden en katten voor andere culturen even goed aanzien wordt als voedselbron, dan als huisdier. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gotcha schreef:
@malinois

je kan toch begrijpen dat honden en katten voor andere culturen even goed aanzien wordt als voedselbron, dan als huisdier. :wink:
culturen die in de bush wonen misschien, die nog nooit van auto's oid gehoord hebben... maar nee ik begrijp dat dus niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ik ook niet.
En het is niet dat ik me beledigd voel omdat andere mensen honden eten, zoals mensen zich beledigd voelen omdat er koeien gegeten worden omdat die heilig zijn. Het is meer dat het me vreselijke pijn doet. Zoals bijvoorbeeld het anderen pijn doet als er een kind vermoord wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”