rose schreef:Nanna schreef:bouvierpoedel schreef:Dat vind ik heel vreemd Rose .
Dat je eerder huilt om een hond dan om je eigen soort.
Wel meer mensen zeggen dat.
Leg eens uit hoe dat komt.
Want dat begrijp ik echt niet.
Ik ben Roos niet, maar ik denk vanwege het feit dat een hond eigenlijk weerloos is. Hij is overgeleverd aan de grillen van de mens en ik denk dat dat meer raakt.
Zo kan ik ook altijd slechter tegen kinderleed dan volwassenenleed.
Hiermee sla je precies de spijker op zijn kop Nanna, zo denk ik er ook over
Door mijn ervaringen door het leven heen vind ik de mensheid in het algemeen ook wat tegenvallen (heb wel wat uitzonderingen

) en er zijn niet veel mensen die mij even veel waard zijn als mijn honden.
Moeilijk om te begrijpen misschien, maar zo voel ik het.
Ik denk dat ik dat ook wel heel goed begrijp. Ik kan zeker wel meevoelen met mensen en vind sommige dingen ook echt vreselijk maar leed bij dieren komt bij mij veel harder binnen. Daar kan ik wakker van liggen. Niet iedereen begrijpt dat. Mijn hond is momenteel ernstig ziek en ik was bezig met een opdracht voor een kennis van ons. Ik heb hem bericht gegeven dat ik even niet verder kan met de opdracht omdat mijn hond niet lang meer bij ons zal zijn en ik mijn hoofd nu nergens naar heb staan. Zijn reactie was dat er ergere dingen in het leven zijn.. dat het verliezen van een mens veel erger is.
Dit soort van onbegrip..verschrikkelijk. Ten eerste hou het lekker voor je als je het niet begrijpt. Wat kan ik nu met zo'n uitspraak? Dit is nu mijn verdriet en ik begrijp dan niet dat het vergeleken moet worden met iets dat in zijn ogen erger is.
Als zijn moeder overlijdt dan zeg ik ook niet; joh, je kind verliezen..
dat is pas erg!
Ik moet zeggen dat ik mij vaker gelukkiger voel tussen mijn dieren dan tussen de mensen.
En ik ben een heel sociaal mens hoor..even voor de duidelijkheid

Heb vrienden en kennissen en heb dat ook nodig maar mijn dieren staan op nummer 1 (okee, samen met mijn vriend dan..).