Ongetwijfeld is niet letterlijk alles fout wat aan levende dieren op MP wordt aangeboden of gekocht.
Maar, het aandeel broodfokkers / handelaren en anderszins "foute mensen" is er wel veel te groot. De kans dat een aangeboden dier een fout circuit terecht komt is veel te groot. Ik zou er dus persoonlijk nooit, maar dan ook nooit voor kiezen een dier (welk dan ook) aan te bieden via MP. En, ik zal nooit kiezen voor een dier dat via MP wordt aangeboden omdat de kans voor mij veel te groot is dat het dier een ex-broodfokdier is of anderszins uit zo'n millieu komt.
En, nog een keer, er zullen ook goede tussen zitten, maar persoonlijk zou ik het er nooit op wagen! Broodfokkers zijn niet te bedingest om een dier waar ze vanaf willen tijdelijk bij een gastgezin onder te brengen, met een fantastisch verhaal erbij... maar dan klopt het nog steeds niet.
Er zijn voldoende andere mogelijkheden, herplaatssites, via fokker of liefhebbers.... daar heb je heel MP niet voor nodig.
Om die reden raad ik het altijd iederen af: het risico dat het fout gaat of van een foute plek komt is te groot!
Suzanne
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden fokker bij das je goed recht.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief