Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dokus ziek? Tips gevraagd voor spugen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kossie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Compleet onherleidbaar bastaard van Griekse oorsprong, al lijkt er absoluut wat herder en wat collie in te zitten..dus helemaal onherleidbaar toch ook weer niet :)
Contacteer:

Dokus ziek? Tips gevraagd voor spugen

Ongelezen bericht door Kossie »

Afgelopen vrijdag gooide ons Dokus (reu, bijna 1 jr, middelgrote hond) zijn ontbijt eruit. Hij zit op Carnibest. Ook oogde hij duidelijk ongelukkig, wilde geen snoepje of wat ook eten, alleen nog drinken.

In de loop van de dag leek hij op te knappen, wilde ook gewoon wandelen enzo.
In de avond heb ik hem een hand frolicjes gegeven. Normaal een belonings snoepje, maar ik vertrouwde de KVV die ik ontdooid had liggen niet helemaal meer en vermoedde dat hij daar misschien van was gaan overgeven...

Ging allemaal prima.
Gistermorgen leek hij weer de oude.
Na de ochtendwandeling weer eten gegeven (nieuwe KVV die ondertussen ontdooid was), en ook dat leek goed te gaan.
In de middag wandeling heeft hij in een onbewaakt moment een stuk drol gehapt.
Toen hij later op de middag weer ging spugen dacht ik dus ook eerst dat het aan die drol lag.

Maar hij is blijven spugen!
Van laat zaterdagmiddag tot vannacht rond 5 uur. Om het half uur - 3 kwartier spugen. Natuurlijk op het laatst alleen nog slijm, alles was er al lang uit.
Hij heeft wel goed gedronken tussendoor, dus ik maak me geen echte zorgen om uitdroging.
Maar dit is toch geen bedorven maag meer lijkt me? Dat is toch "eruit en klaar"?!
Zou het dan toch een virusje zijn?

Vanmorgen oogt hij weer redelijk. Wel iets koester dan normaal, maar ging met enthousiasme net met mij even de tuin in een plasje doen. Speelde ook een beetje door de sneeuw.

Wat ik zoek: tips wat te doen?
Mijn gevoel zegt voorlopig even geen eten geven, en hooguit vanavond als de hele dag goed gaat wat gekookte kipfilet. (heb ik wel in huis), al dan niet met wat gekookte rijst.
Of moet ik juist gewoon helemaal niets geven?

Mocht hij vandaag voor of na het al dan niet eten weer gaan spugen dan gaan we morgen sowieso richting dierenarts natuurlijk.
Maar ik zoek meer tips voor vandaag.
Altijd lastig in het weekend he...

Hoor graag wat ervaringstips...mijn eerste hond, en eerste keer ziek, dus ik ben op wat ik op internet gelezen heb na (en dat is niet allemaal éénduidig) redelijk blanco.
Groetjes,
Linda en Dokus!
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Dokus ziek? Tips gevraagd voor spugen

Ongelezen bericht door freskin »

Het lijkt mij ook meer op een virus. Of hij heeft sneeuw gegeten. Daar kunnen ze ook wel van gaan overgeven.

Ik zou hem inderdaad eerst geen eten geven. Je hebt het al over kipfilet. Dat is goed en lichtverteerbaar. Je zou de kipfilet zachtjes in ruim water kunnen laten pruttelen. De bouillon die hier dan onstaat zou je hem kunnen laten drinken. Vocht binnenkrijgen is nu het belangrijkste. Gaat het vandaag verder goed dan kan je hem vanavond kipilet met rijst geven. En anders morgen toch even voor de zekerheidnaar de da.

Beterschap met Dokus! Verwen hem maar lekker, vandaag! :J:

edit*typo
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Kossie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Compleet onherleidbaar bastaard van Griekse oorsprong, al lijkt er absoluut wat herder en wat collie in te zitten..dus helemaal onherleidbaar toch ook weer niet :)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kossie »

Bedankt voor de tips.
De bouillon wilde hij niet, wel een beetje water.
Verder toch weer gespuugd vanmiddag (alleen maar gal natuurlijk), dus dat wordt een rondje dierenarts morgen.
Ga niet eens meer de kipfilet proberen vanavond....heb het gevoel dat het er direct weer uitkomt.
Arm ding.

Loopt ook wat met de ziel onder de arm, maar ja...zou ik ook doen als ik hem was!
Groetjes,
Linda en Dokus!
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ach jeetje....dan is hij echt wel ziek. Als hij maar blijft drinken. Eten heeft dan inderdaad geen zin. Beterschap met hem.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn hond had het deze week ook een paar dagen.
Heb haar twee dagen alleen maar af en toe een beetje geroosterd brood met dun honing gegeven. En 's avonds geroosterd brood met honing en yoghurt. De eerste dag heb ik haar trouwens bijna niets gegeven.

Gisteren was het over en heeft ze weer kvv (smuldier vlees/penscompleet) gegeten. Ze kreeg iets minder dan normaal maar het ging allemaal goed en lijkt helemaal over.

Sterkte :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”