Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond vergiftigd in Twente

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Hond vergiftigd in Twente

Ongelezen bericht door iones »

Aan de Haarlefertsweg op de "Woest", een natuurgebied in Reutum is een zandweg die langs een natuurgebied loopt. Weilanden met heide, wilde orchideen, bossen en moeras. Hier lopen hazen, reeen en er zijn natuurlijk roofvogels. Mensen die daar wonen lopen er geregeld met hun hond te wandelen.

Ik ook, als ik daar ben en een wandeling maak met mijn schoonmoeder en de honden. En ik hoorde dat we gisteren heel veel geluk hebben gehad! Want toen wij daar liepen bleek daar vergif te liggen!
Mensen die na ons kwamen gingen er lopen met hun maltesertjes. Een van hun hondjes liep een wei in en heeft vermoedelijk gegeten. Dat gold ook voor een buizerd die ze naar beneden zagen storten. Er lagen konijnenresten die vermoedelijk gegeten zijn door zowel die buizerd als door het hondje en allebei kregen ze onmiddellijk verschijnselen. De roofvogel kon niets meer en de hond begon te braken en er kwam bloed bij.

Meteen naar de dierenarts gegaan, hond overgebracht naar Oldenzaal maar helaas. Vannacht is ze overleden. Ook de roofvogel is onderzocht en ze zijn allebei omgekomen door landbouwvergif.

Vermoedelijk is het vergif bedoel geweest voor de buizerds, maar dat maakt verder niets uit. Feit is dat dieren daar gevaar lopen. Mijn honden hadden er ook van gegeten kunnen hebben maar ze zijn bij ons op het pad gebleven en ik ben gisteren op de rijvereniging al door iemand gewaarschuwd die daar vlakbij woont. Ik belde naar Stefan om te vragen of onze honden nog in orde waren. Hij kon dat gelukkig al bevestigen en hij wist al waar het over ging. Zijn moeder had hem intussen gebeld want zij was gewaarschuwd door een boer die daar ook altijd met zijn herder loopt.

Een of andere misselijke idioot vergiftigt daar dus dieren, en ik vraag me af wat voor belang die daarbij heeft.
Omdat het waarschijnlijk dus bedoeld is voor de roofvogels gaat het mogelijk om een jager. Natuurlijk heeft niemand daar iets gezien maar in de jagerskringen is dit waarschijnlijk al bekend gemaakt.
Maar degenen die er mogelijk mochten komen, wees gewaarschuwd!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Re: Hond vergiftigd in Twente

Ongelezen bericht door nana »

Het zijn vaak duivenhouders die roofvogels vergiftigen,ook vergiftigde eieren worden daar vaak voor gebruikt.
Wat een rotlui zijn er toch :kotz:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

nana schreef:Het zijn vaak duivenhouders die roofvogels vergiftigen,ook vergiftigde eieren worden daar vaak voor gebruikt.
Wat een rotlui zijn er toch :kotz:
Heeft mijn vriend ook gezegd. Want ik begon al over jagers te mopperen....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
pien29
Zeer actief
Mijn ras(sen): rr

Ongelezen bericht door pien29 »

stelletje rotlui
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”