Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

op welke leeftijd één keer voeren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: op welke leeftijd één keer voeren?

Ongelezen bericht door laeken »

Ik was gewoon van het 1 x per dag voeren maar bij Eva en sinds Eva zijn we op 2 x blijven hangen :wink: Niet eens een reden voor. Ik voer smorgens gewoon een klein beetje smuldier en dan in de avond de hele maaltijd.
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Over hoe dat van binnen zit bij de hond. De hond slaat alle overtollige voedingstoffen op als vetvoorraad. Is de maag leeg en heeft hij energie nodig, dan verbruikt hij het opgeslagen vet. Was dat bij ons ook maar zo. :mrgreen:

Ik ben net bezig met het stuk van Mogens Eliasen dat hier over gaat. Hier volgt een snip en ik hoop, dat het een beetje je vraag beantwoordt.

vriendelijke groet,
Ignit Bekken.

Vet om te werken – geen koolhydraten

Je hebt vast wel eens gelezen dat het voeren van vet leidt tot problemen met de lever en de nieren. Deze onderzoeken zijn gedaan voor mensen of gebaseerd op het gebruik van gekookt vet (of beide). De resultaten kunnen niet doorgetrokken worden naar onze honden.

Mensen met honden die hard moeten werken (sledehonden, S&R honden enz.) hebben de ervaring dat de honden veel beter presteren wanneer ze extra vet in de voeding krijgen. Geen extra eiwitten en zeker geen extra koolhydraten. Vet.

Helemaal tegenovergesteld aan wat goed zou zijn voor mensen.

Te veel eiwitten kunnen allergieën veroorzaken. Graanproducten (onze hoofdbron van koolhydraten en energie) kunnen problemen veroorzaken met de vertering van andere bestanddelen in de voeding en zijn geen onderdeel van natuurlijke voeding.

Dan blijft alleen vet over als verantwoorde keuze om extra energie te leveren.

Rauw, natuurlijk…

Met toestemming overgenomen van barf-natuurlijk.
Aiko 09
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita inu

Ongelezen bericht door Aiko 09 »

Dank jullie wel voor de antwoorden, kijk 2 tellen niet op het forum en je topic is enorm uitgebreid :D

Aiko zit nu nog op 2 keer per dag, we doen geen zware sporten (hij is pas een half jaar). Ik was benieuwd naar jullie mening wat betreft de frequentie van het voeren.

Ik wil in de toekomst wel gaan sporten met hem, 20 maart hebben we onze eerste speur workshop :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”