Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond halen uit een asiel in belgie?
Moderator: moderatorteam
- swen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Stafford X Boxer en een boxer kruising met een ???
hond halen uit een asiel in belgie?
even een vraag je voor de mensen die hier misschien wel ervaring mee hebben, wij hebben momenteel al 1 hond een stafford kruising uit een nederlands asiel, we hebben chels nu inmiddels bijna 2 jaar en zijn aan het zoeken naar een 2de hond, weer een uit het asiel aangezien ik die honden ook een kans wil geven op een beter leven. nu hebben we eens rond gekeken en een paar honden gezien waar we morgen even naar willen gaan kijken. nu zitten deze bij toeval allemaal in een belgisch asiel bij antwerpen in de buurt (is maar 40 km van hier). mijn vraag is zijn er dingen anders in een belgisch asiel als in nederland? moet ergens op letten behalve het normale rijtje inentingen, geschiedenis en of hij matcht met onze huidige hond? mag ik zomaar zonder pardon een hond uit belgie hier mee naartoe nemen? als iemand hints op tips heeft zijn ze meer dan welkom!
Goed ik heb er zelf weer wat meer informatie over, ondertussen zijn we een hond rijker luca is de naam en het is een reu. Helemaal gelukkig! maar goed zal straks wel eens proberen wat foto's online te krijgen!
Heb een goed beeld gekregen van het asiel waar we waren, het blauwe kruis in wommelgem, duurde alleen naar mijn mening erg lang zijn 2,5 uur bezig geweest daar. Verder erg nette service hebben eerst een rondje om de hokken heen gelopen en gekeken of alle honden die wij hadden gezien ook echt overeen kwamen met de foto's op internet. na een kwartiertje onderling praten hebben we 1 hond uitgekozen luca dus.. Terug naar voor naar de bali en voorkeur aangegeven. Onze eigen hond naar binnen gehaald, chelsey werd eerst door hun bekeken en een soort van snelle gedrags test afgenomen. Vervolgens kregen wij zelf een vragen formulier wat we inmoesten vullen mbt werktijden en dagbesteding van ons zelf. waarom we een hond wilden. hoe we de invulling zagen van het opvoeden van een hond. nadat we dit lijstje in hadden gevuld en chelsey als positief werd bevonden, gingen we achterom naar de speelweide daar werden ze samen losgelaten om 10 minuten spelen. daarna (dit ging ook goed) mochten we met chelsey en luca samen een rondje gaan lopen. eenmaal terug gekomen gingen we apart in een andere kamer alles nog 1 maal doorspreken en dan tekenen. en toen mocht hij mee naar huis (2,5 uur later)
Het koste 115 euro waar ook 30 euro aan bijdrage voor het asiel in zat. En inderdaad werd je dan automatisch lid. volgend jaar krijgen we een kaart thuis met de vraag of we lid willen blijven, geheel vrijwillig!
Al met al heb ik er een erg goed gevoel aan over gehouden!
Goed Gezin hier gelukkig en gaan er nu maar eens van genieten! Foto's volgen
En dan om het af te sluiten...
de foto's van de nieuwe aanwinst!
http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 79075.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Goed ik heb er zelf weer wat meer informatie over, ondertussen zijn we een hond rijker luca is de naam en het is een reu. Helemaal gelukkig! maar goed zal straks wel eens proberen wat foto's online te krijgen!
Heb een goed beeld gekregen van het asiel waar we waren, het blauwe kruis in wommelgem, duurde alleen naar mijn mening erg lang zijn 2,5 uur bezig geweest daar. Verder erg nette service hebben eerst een rondje om de hokken heen gelopen en gekeken of alle honden die wij hadden gezien ook echt overeen kwamen met de foto's op internet. na een kwartiertje onderling praten hebben we 1 hond uitgekozen luca dus.. Terug naar voor naar de bali en voorkeur aangegeven. Onze eigen hond naar binnen gehaald, chelsey werd eerst door hun bekeken en een soort van snelle gedrags test afgenomen. Vervolgens kregen wij zelf een vragen formulier wat we inmoesten vullen mbt werktijden en dagbesteding van ons zelf. waarom we een hond wilden. hoe we de invulling zagen van het opvoeden van een hond. nadat we dit lijstje in hadden gevuld en chelsey als positief werd bevonden, gingen we achterom naar de speelweide daar werden ze samen losgelaten om 10 minuten spelen. daarna (dit ging ook goed) mochten we met chelsey en luca samen een rondje gaan lopen. eenmaal terug gekomen gingen we apart in een andere kamer alles nog 1 maal doorspreken en dan tekenen. en toen mocht hij mee naar huis (2,5 uur later)
Het koste 115 euro waar ook 30 euro aan bijdrage voor het asiel in zat. En inderdaad werd je dan automatisch lid. volgend jaar krijgen we een kaart thuis met de vraag of we lid willen blijven, geheel vrijwillig!
En dan om het af te sluiten...
de foto's van de nieuwe aanwinst!
http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 79075.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door swen op 30 jan 2010 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.

*ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een
uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
- Aantal honden: 3
Re: hond halen uit een asiel in belgie?
Mijn witte komt uit een belgisch asiel (27 januari precies 5 jaar geleden)
mijn enige verbazing was dat NIEMAND maar dan ook NIEMAND vroeg
of ik ervaring had
of ik wist wat ik deed
überhaubt een persoonlijke vraag stelde, anders dan mijn naam
binnen 15 minuten stond de hond op mijn naam had ik zijn boekje en alle eigendommen als bak, brokken en riem.....
dus denk dat ik je geen advies kan geven
mijn enige verbazing was dat NIEMAND maar dan ook NIEMAND vroeg
of ik ervaring had
of ik wist wat ik deed
überhaubt een persoonlijke vraag stelde, anders dan mijn naam

binnen 15 minuten stond de hond op mijn naam had ik zijn boekje en alle eigendommen als bak, brokken en riem.....
dus denk dat ik je geen advies kan geven

- Jolande1961
- Zeer actief
Hallo,
Onze Sammie komt van Canina uit Essen, bij Roosendaal. Ook één van de Antwerpse asiels.
Alle honden/katten die daar binnengebracht worden, worden geent (Sammie had de gewone coctail en Rabies-enting gehad) en als het nog niet gebeurd is gechipt.
Ze beschikken daar over veel vrijwilligers, die regelmatig met de hond op wandel gaan, zoals ze dat daar noemen.
Ook worden er via scholen uitstapjes in de omgeving ondernomen, waarbij ook het asiel kan worden aangedaan.
Voor zover ik heb kunnen bekijken, zijn de mensen van Canina met heel hun ziel en zaligheid bij het asiel betrokken.
Tegen ons waren ze ook heel eerlijk over Sammie en ze kijken wel degelijk aan wie ze hun beestjes meegeven. Na 3 maanden hebben we een inspecteur van de Nederlandse Hondenbescherming aan de deur gehad.
Wat ik begrepen heb, zijn de asiels in Belgie VZW (vereniging zonder winstoogmerk) en geheel afhankelijk van giften van derden. Geen overheidssubsidie dus. Als je besluit een hondje uit een Belgisch asiel te adopteren, zullen ze je om een jaarlijkse bijdrage vragen (geheel vrijwillig hoor).
Adoptie van Sammie kostte 90 Euro, dat geld ben je normaliter al kwijt aan de entingen en de chip.
Onze Sammie komt van Canina uit Essen, bij Roosendaal. Ook één van de Antwerpse asiels.
Alle honden/katten die daar binnengebracht worden, worden geent (Sammie had de gewone coctail en Rabies-enting gehad) en als het nog niet gebeurd is gechipt.
Ze beschikken daar over veel vrijwilligers, die regelmatig met de hond op wandel gaan, zoals ze dat daar noemen.
Ook worden er via scholen uitstapjes in de omgeving ondernomen, waarbij ook het asiel kan worden aangedaan.
Voor zover ik heb kunnen bekijken, zijn de mensen van Canina met heel hun ziel en zaligheid bij het asiel betrokken.
Tegen ons waren ze ook heel eerlijk over Sammie en ze kijken wel degelijk aan wie ze hun beestjes meegeven. Na 3 maanden hebben we een inspecteur van de Nederlandse Hondenbescherming aan de deur gehad.
Wat ik begrepen heb, zijn de asiels in Belgie VZW (vereniging zonder winstoogmerk) en geheel afhankelijk van giften van derden. Geen overheidssubsidie dus. Als je besluit een hondje uit een Belgisch asiel te adopteren, zullen ze je om een jaarlijkse bijdrage vragen (geheel vrijwillig hoor).
Adoptie van Sammie kostte 90 Euro, dat geld ben je normaliter al kwijt aan de entingen en de chip.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb Kenzo ook uit een belgisch asiel, ik kreeg hem zo mee met entingsboekje. Je kan hem gewoon mee naar Nederland nemen. Ik zou er wel op letten om zo snel mogelijk de chip over te zetten.
Oh en Kenzo was een stuk duurder dan de 90 euro van het bericht boven mij.
Het was het asiel Unco-jerry, en ik persoonlijk haal daar echt geen hond meer
Oh en Kenzo was een stuk duurder dan de 90 euro van het bericht boven mij.
Het was het asiel Unco-jerry, en ik persoonlijk haal daar echt geen hond meer

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Wat voor hond wil je erbij? Ik zou namelijk wel voorzichtig zijn aangezien je een kruising hebt van een hond die niet bepaald bekend staat om zijn sociale gedrag naar soortgenoten. Kies ieder geval een hond van het andere geslacht dan wat je al hebt 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- swen
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de reacties, we zullen vandaag een aankijken hoe het gaat. Geef nog wel even een update als we er geweest zijn.
En @ eline het sociale gedrag van die van ons zit wel in orde, ze is gewend dat er hier in de buurt veel honden zijn, gaat regelmatig mee naar ouders om te spelen met hun honden (2 rottweilers) en verder komen er thuis regelmatig andere honden over de vloer die ze altijd met open pootjes (armen) begroet.
En @ eline het sociale gedrag van die van ons zit wel in orde, ze is gewend dat er hier in de buurt veel honden zijn, gaat regelmatig mee naar ouders om te spelen met hun honden (2 rottweilers) en verder komen er thuis regelmatig andere honden over de vloer die ze altijd met open pootjes (armen) begroet.

uitgestoken hand.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Oké, ik heb je openingsbericht ook verkeerd gelezen zie ik.swen schreef:Bedankt voor de reacties, we zullen vandaag een aankijken hoe het gaat. Geef nog wel even een update als we er geweest zijn.

Bij een hond van nog geen 2 kun je namelijk nog niet goed zeggen of het gedrag echt sociaal blijft ja of nee. Maar goed, je hond is dus ouder.
Ik blijf overigens wel van mening dat je geen zelfde geslacht moet kiezen.

Succes en veel plezier met het uitzoeken van een hond!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Jolande1961 schreef:Hallo,
Voorzover ik weet, is die jaarlijkse bijdrage geen gewone gang van zaken.
Mijn zus heeft ook een asielhond (uit Belgie), moet daar toch niets meer voor betalen dan het adoptiegeld.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Jolande1961
- Zeer actief
Die "jaarlijkse bijdrage" is ook niet verplicht, ze vragen je alleen om een vrijwillige bijdrage, of je dat eenmalig doet, of jaarlijks. Daarvoor krijg je 4x een klein krantje over het wel en wee van het asiel. Maar je bent absoluut niet verplicht tot donatie. Ikzelf heb ervoor gekozen, dit asiel jaarlijks te steunen. Vroeger steunde ik het IFAW.
Ze organiseren ook 2x per jaar een wandeling met "terras" en 1x per jaar een open dag, waarvan de opbrengsten ook weer ten goede aan het asiel komen.
Wij kregen Sammie niet zomaar mee, ze wilden precies weten, hoe we wonen en hoe ons gezin is samengesteld. En ook wilden ze weten, of de hond in huis, of buiten zou moeten leven. Heb me ook moeten legitimeren. En zoals ik al zei, ze voeren wel na een paar maanden een controle uit.
Ze organiseren ook 2x per jaar een wandeling met "terras" en 1x per jaar een open dag, waarvan de opbrengsten ook weer ten goede aan het asiel komen.
Wij kregen Sammie niet zomaar mee, ze wilden precies weten, hoe we wonen en hoe ons gezin is samengesteld. En ook wilden ze weten, of de hond in huis, of buiten zou moeten leven. Heb me ook moeten legitimeren. En zoals ik al zei, ze voeren wel na een paar maanden een controle uit.
- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Mijn ouders hebben 2 berners gehaald uit een asiel in Belgie bij Essen. Konden de honden ook zo meenemen. Bij de 1e wel wat vragen geloof ik, maar de 2e kon zo mee, omdat ze ons al kenden.
-
- Zeer actief
Nanna schreef:Je keek natuurlijk reuze deskundigDa-ki schreef: mijn enige verbazing was dat NIEMAND maar dan ook NIEMAND vroeg of ik ervaring had of ik wist wat ik deed
nou vast niet.....

Dami ging me een partij te keer tegen die vreemde in zijn kennel, die um ook nog eens wilde aanlijnen
ik had nog nooit van mijn leven een hond gehad.. ik was diep onder de indruk van zijn afstandelijkheid
ik denk eerder dat ze blij waren dat ze binnen 4 uur van een moeilijke herplaatser afwaren...
en in 2005 heb ik 112€ moeten betalen voor deze hond

- Simy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Contacteer:
Mijn vorige hond Simba de golden retriever heb ik ook uit een asiel gehaald in Belgie.
Ik werkte daar een tijdje als vrijwilliger.(Heb 7 jaar in Belgie gewoond)
Bij dat asiel(toen en dan praat ik al weer over ongeveer 13 jaar geleden) werden de honden niet zomaar meegegeven.
Ze gingen eerst bij de mensen kijken hoe die woonden en als de hond er een paar maanden was gingen ze opnieuw kijken.
De hond bleef van het asiel en je mocht ook niet met de hond fokken.
Ik heb toen maar 25 gulden hoeven te betalen omdat ik daar werkte. Normaal gesproken was het 75 gulden.
Ik werkte daar een tijdje als vrijwilliger.(Heb 7 jaar in Belgie gewoond)
Bij dat asiel(toen en dan praat ik al weer over ongeveer 13 jaar geleden) werden de honden niet zomaar meegegeven.
Ze gingen eerst bij de mensen kijken hoe die woonden en als de hond er een paar maanden was gingen ze opnieuw kijken.
De hond bleef van het asiel en je mocht ook niet met de hond fokken.
Ik heb toen maar 25 gulden hoeven te betalen omdat ik daar werkte. Normaal gesproken was het 75 gulden.
Groetjes Yvonne

- swen
- Vaste gebruiker
Goed ik heb er zelf weer wat meer informatie over, ondertussen zijn we een hond rijker
luca is de naam en het is een reu. Helemaal gelukkig! maar goed zal straks wel eens proberen wat foto's online te krijgen!

uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
ja dit vraagt natuurlijk om foto's!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Jolande1961
- Zeer actief
Goed nieuws dus! Gefeliciteerd en heel veel plezier met je nieuwe maatje.
- Jolande1961
- Zeer actief
Oew, effe op dierenasiels.com gekeken, hij is leuk!!!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Toevallig heb ik 2 weken geleden uit hetzelfde asiel een hondje gehaald, teckeltje.
Vond dat ze het erg goed deden daar.. ik moest ook perse beide honden meenemen om te kijken of het wel zou klikken! En goede uitleg, veel vragen.
Vond dat ze het erg goed deden daar.. ik moest ook perse beide honden meenemen om te kijken of het wel zou klikken! En goede uitleg, veel vragen.

-
- Zeer actief
Ben erg benieuwd naar Luca
veel plezier met jullie nieuwe aanwinst
veel plezier met jullie nieuwe aanwinst

-
- Actief
- Aantal honden: 1
gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! wij hebben vorige week een hond uit een belgisch asiel gehaald!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Leuk, een tekkeltje uit het asiel. Hoe oud is hij/zij? En waarom zat hij/zij in het asiel?_Inge_ schreef:Toevallig heb ik 2 weken geleden uit hetzelfde asiel een hondje gehaald, teckeltje.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
Ik heb dr Jules genoemd en ze is 5 maanden oud! Ze is gevonden.. liep langs de kant van de weg. Ze was ook heel mager.tekkel schreef:Leuk, een tekkeltje uit het asiel. Hoe oud is hij/zij? En waarom zat hij/zij in het asiel?_Inge_ schreef:Toevallig heb ik 2 weken geleden uit hetzelfde asiel een hondje gehaald, teckeltje.
Het is zon schatje, vandaag lekker in soesterduinen los gelopen met allemaal grote honden.. als ik dr roep komt ze gelijk naar me toe rennen

- swen
- Vaste gebruiker
super dat zijn er dus alweer twee minder daar uit het asiel..
moet wel zeggen dat het echt overvol zat..
moet wel zeggen dat het echt overvol zat..

uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
Ja he.. veel honden maar er worden er ook best veel snel herplaatst.
Ik ben ook nog verliefd op Franky daar.. die kwam zo lief bij de kooi staan ach.. als ik de ruimte had, had ik hem ook meegenomen
Ik ben ook nog verliefd op Franky daar.. die kwam zo lief bij de kooi staan ach.. als ik de ruimte had, had ik hem ook meegenomen

- Gittje
- Zeer actief
Proficiat met de gezinsuitbreiding :smile1:
Ons oudje Max, kruising lab x rotty, komt ook van het Asiel van Wommelgem. Persoonlijk vind ik een goed asiel : goede ontvangst, uitgebreide info, mogelijkheid om de huishond te laten kennis maken met de potentiële asielhond van je keuze.
Ons oudje Max, kruising lab x rotty, komt ook van het Asiel van Wommelgem. Persoonlijk vind ik een goed asiel : goede ontvangst, uitgebreide info, mogelijkheid om de huishond te laten kennis maken met de potentiële asielhond van je keuze.