Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Emoties

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Emoties

Ongelezen bericht door Da-ki »

Hebben jullie dat ook, dat jullie een topic hier lezen en dat de tranen dan over jullie wangen biggelen

ik zit hier stomzinnig te janken over het topic TECKELTROUBLE http://www.hondenforum.nl/plaza/gedrag/ ... 78943.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik voel me zo machteloos

ben ik de enige emotiedoos???
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Re: Emoties

Ongelezen bericht door Lellibel »

Nee joh soms lees ik hier ook van die dingen waar ik nog uren lol mee heb :lol1: Wilders aanhanger, hoe verzinnen ze het :smile:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee hoor, ik huil vaak mee met baasjes die verdriet hebben omdat hun hondje er niet meer is en dat topic waar jij het over hebt heeft me vanaf gister al echte buikpijn bezorgd.
Ik kijk al helemaal niet bij hond en leed, want daar kan ik niet van slapen, dat weet ik al van te voren.

Ik ben ook een emodoos dus :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ik krijg ook zwaar een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen als iemand zijn geliefd huisdier overlijd.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik heb soms intens medelijden met de hondjes die bij zo'n bazen terecht komen.. :cry: :cry:
Dus ja, ik kan me daar ook druk om maken. :(
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ah op zo'n manier. Ik moet vaak huilen als ik kijk bij de leed topics. En als ik weet dat een asielhond goed terecht is.
Afbeelding
kiddo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar,Mechelaar.

Ongelezen bericht door kiddo »

Het enige topic wat ik niet bekijk op het forum is dat van dierenleed..dat blijft bij mij echt hangen. Ik kijk dan ook nooit naar dat soort programma's. Ja, ik ben ook erg emotioneel wat dieren aan gaat..
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik heb hier al heel wat tranen gelaten, ben er de laatste tijd ook een stuk minder.
Kan er echt niet tegen.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

God mijn tranen kunnen ook echt stromen bij sommige topics....maar ik ik heb geen doos, dus geen emo-doos, wat dan wel.. :scratch:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Het valt mee met mee qua emotineel, ik huil weinig maar word veel sneller boos (zoals bij de Teckel en het Hond en Leed).
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik ben ook gauw emotioneel bij sommige topics.....Dierenleed kan ik ook heel slecht tegen. :( En als er een dier overlijd houd ik het meestal niet droog. :ugh:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
pien29
Zeer actief
Mijn ras(sen): rr

Ongelezen bericht door pien29 »

Sommige topics zijn inderdaad zwaar emotioneel,dan druppelen er wel een paar traantjes
wat een ellende soms ,echt heel zielig.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Om dat soort topics huil ik meestal niet maar word ik pislink :S:

Verder als honden ziek zijn of overlijden kan ik idd janken als een klein kind :cry:
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

ookal huilen we niet allemaal om hetzelfde
ben ik wel blij dat er nog meer emodoos/pikkies (die is voor Thom) zijn
voelt een stuk beter dat ik in goed gezelschap ben dan alleen :ok:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik wordt erg verdrietig als forumleden hun hond verliezen, bij Lu van Whera ( of liever gezegd Chinook ), de honden van Jip en Bedanneman heb ik flink zitten janken :cry: :cry:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja als het om honden gaat dan draaien de emoties hier ook soms tot grote hoogtes, meestal ga ik dan maar op mijn handen zitten of een doos tissues halen als het om het ziek worden en/of het overleiden gaat en reageer ik als ik weer rustig ben.
ik ben een watje, I Know :oeps:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik huil bij elke hond die in IM staat... het verdriet van de baasjes is vaak zo goed tevoelen... ook bij enorme blijdschap als een dier heel ziek is geweest en het weer langzaamaan goed gaat... laatst bij een topic over een overleden baby'tje heb ik heel erg moeten huilen, zo een inmens verdriet daar hou je het toch niet droog bij.
Hond en leed lees ik nooit.... wordt daar niet alleen verdrietig om maar ook heel erg boos en met die woede kan ik dan vervolgens weer niks mee... dus daar lees ik niet.
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

nee zeker niet de enigste! ik zit ook regelmatig te snikken vooral als iemand zijn hond ziek is of overleden. ik weet gewoon hoeveel verdriet dat doet!
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

jacq1970 schreef: laatst bij een topic over een overleden baby'tje heb ik heel erg moeten huilen, zo een inmens verdriet daar hou je het toch niet droog bij.

idem ja :(
eee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door eee »

kiddo schreef:Het enige topic wat ik niet bekijk op het forum is dat van dierenleed..dat blijft bij mij echt hangen. Ik kijk dan ook nooit naar dat soort programma's. Ja, ik ben ook erg emotioneel wat dieren aan gaat..

inderdaad, daar heb ik ook nog nooit gekeken en dat gaat denk ik ook nooit gebeuren, dan kan ik echt een week niet slapen. en animal planet skip ik altijd bij het zappen. jammer, want er zijn ook hele mooie dierenprogramma's , maar ik heb daar een paar keer beelden gezien waarvan ik echt nu nog buikpijn krijg :ugh:
Afbeelding

Afbeelding
kiddo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar,Mechelaar.

Ongelezen bericht door kiddo »

Ja erg is dat he.. dat blijft gewoon zo lang op je netvlies hangen.. :(
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Bij een topic als dat word ik laaiend, ook op mijzelf omdat ik te nieuwsgierig ben en het ben gaan lezen :evil:

En oh wat kan ik meehuilen als er iets ergs gebeurt met een hondje op een forum, gisteren was ik ook erg verdrietig om Nicky van Doggy, ik trek mij dat echt aan :(
En het gekke is dat ik dat met mensen niet vaak heb, hebben jullie dat ook of sta ik daar alleen in?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dat vind ik heel vreemd Rose .
Dat je eerder huilt om een hond dan om je eigen soort.
Wel meer mensen zeggen dat.
Leg eens uit hoe dat komt.
Want dat begrijp ik echt niet.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik jank hier wat af. Ook herbeleving van mijn eigen ervaringen, en dan ga ik dus weer een nacht in met dikke tranen. Maar dat zijn prima tranen wat mij betreft, en die horen erbij.

Als ik geen tranen wil, als ik geen emotie wil, dan zou ik ook van niets en niemand houden.
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Ik huil ook om de zoveel tijd mee om een topic...
Maar kan daarentegen ook vaak dubbel liggen van lachen...
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

by in memoriam zit ik vaak met een brok te lezen en met tranen in de ogen
topic waar jij op doelt dan heb ik dat minder.. ben wel wat bozig of wat meer van ongelofelijk dat ze op die manier met die hond bezig zijn.. maar dat kan ik wat meer naast me neer leggen. er zijn zoveel honden die het misschien nog erger hebben
wel weer zie ik voor me hoe het hondje nou ja denk dat men wel weet wie ik bedoel.. dat vind ik verschrikkelijk en ook de honden die zomaar door stom ongeluk doodgereden zijn ik kan dan echt met tranen zitten omdat ik het dan betrek op mezelf en bedenk dat ik mijn maatje moet gaan missen of zo plots..en het gevoel van de mensen erbij de emotie die daaruit loskomt dan leef ik zo mee en ervaar dat soms wat te intens
Ook met verrotte beelden van dieren mishandelingen maar helaas zie je dat weer zo vaak, dat ik probeer te nuanceren met dat er wel veel honden wel gered worden en wel goed terecht komen, je kunt niet de last van de hele wereld op je dragen is er ooit eens tegen een dierbaar persoon gezegd.. en dat heb ik me in mijn oren geknoopt.. lukt niet altijd, zou ook niet goed zijn want dan heb je denk weinig gevoel, maar er zit toch wel een kern van waarheid in
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nuyvilaq schreef:
jacq1970 schreef: laatst bij een topic over een overleden baby'tje heb ik heel erg moeten huilen, zo een inmens verdriet daar hou je het toch niet droog bij.

idem ja :(
hier ook :jank:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik moet zeggen dat ik in de loop der jaren rustiger ben geworden. :mrgreen: Ik word niet zo snel meer boos en kan dingen beter loslaten.
Hond en leed bekijk ik niet altijd de berichten omdat ik dat wel moeilijk kan loslaten. Zoals dat bericht met die kat waarin ze een rotje hebben laten ontploffen, daar loop ik echt een aantal dagen mee rond.
verder raken sommige berichten me erg, vooral als ik mensen ken of gewoon symphatiek vind.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee, ik huil niet zo snel bij berichten op een forum. Kan het wel heel erg voor de eigenaar vinden of betreffende hond, maar daar houdt het dan ook mee op.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:Nee, dat heb ik dan weer niet. Niet dat ik niet meeleef of niet kan snappen dat het afschuwelijk is hoor. Maar ik heb het betreffende hondje niet in eigen persoon gekend en kan daar dus ook geen persoonlijk verdriet om hebben.
Ik wel. Ook om een Lola, een door Suzanne gefokt hondje. Of bleekmanneke, door IngeO gefokt. Inge O ken ik zelfs helemaal niet, laat staan haar honden. Suzanne heb ik een paar keer gezien, ook Sjefke en Nozem. Maar die pup nooit.

En toch jank ik erom. Om het leed wat de fokkers er van hebben. Om het leed dat de eigenaren ervan hebben. En natuurlijk blijft het dan bij een nachtje of een dag een dikke keel. Als het persoonlijk verdriet was, had dat wel iets langer geduurd. Maar het is wel echt verdriet. Voor de mensen die verdrietig zijn, en waar ik toch op een of andere manier een band mee heb.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”