Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boerderij honden!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Boerderij honden!

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Ik kan me er zo aan irriteren... :devil:

ik woon net buiten een dorpje... met een groepje van ongeveer 10 boerderijen bij elkaar..
en wij zijn de enige die de honden aanlijnen..
nu vind ik dat niet zo heel erg dat de andere honden loslopen... als ze maar niet naar mij komen..
maar goed ze luisteren allemaal niet zo goed hier...

zo de hond van onze buurvrouw heel mooi beest.. kruising Border coli x husky..
maar het beest zit altijd op de binnenplaats met een groot hek er voor
hij kent geen commandos en luisterd helemaal niet..
ze loopt alleem met hem als ze naar de cigaretten automaat moet op de hoek (in duitsland zit op elke hoek van de straat een cigaretten automaat) en dat is mss net 100 meter.. het zielige beestje zit daar maar de hele dag gefrustreerd te blaffen... heel zielig. en als ie dan is loskomt.. wat nog wel is gebeurt als mensen de poort daar vergeten te sluiten (ze heeft bouwvakkers aan het werk voor het huis) dan laat ie zich ook niet meer vangen en luisterd naar niemand.. laatst moest zelfs de hondenvanger komen.. moest ze wel een boete betalen. ook is ie een keer bij ons op de binnenplaats gekomen.. (hoe geen idee) en toe lieten wij net storm naar buiten.. om ff zijn ochten plasje te doen en op de binnen plaats mag ie altijd los.. :N: gelijk wat ochtend gym dus..

dan hebben we nog de DH van de boer wat verder op.... die schijnt hier de baas in de buurt te zijn en snauwt andere honden te pas en te onpas af.. zo dus ook stomr een keer :N: dat was een dierenarts bezoek voor ons want tegen een DH kan ie niet op natuurlijk.. die hond laat zichzelf dus uit.. die word 2 x perdag de kennel uitgehaald en dan mag ie zichelf uitlaten... gelukkig luisterd hij redelijk naar commandos ben ik achter gekomen.. wel in het duits natuurlijk!

dan nog de Golden van iets verder waar ik eerder altijd de honden uitliet.. maar dat niet meer doe nu..
heel lief beest toen ie een puppy was dat vond storm ook.. maar hij is nu geen pup meer en dringt zich aan roxy op als we er langs gaan.. njha.. datpikt storm dus ook niet.. maar goed dan muilkorf ik hem altijd en kan ik doorlopen.. maar goed hij laat zich niet wegjagen en loopt rustig de hele ronde mee.. :scratch: en je kan roepen wat je wil maar niemand haalt hem op..

zo dat ben ik kwijt...het lijkt net dat als je een boerderij hebt je je hond overal maar mag laten lopen...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
pien29
Zeer actief
Mijn ras(sen): rr

Re: Boerderij honden!

Ongelezen bericht door pien29 »

zucht ik wil ook op een boerderij wonen
maar weer on topic .Volgens mij hebben ze soms alleen de honden om het erf te bewaken.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ik ken het
wij wonen ook op een boerderij :engel: en onze honden lopen ook wel los, maar enkel op wandeling en dan ook alleen maar degene die luisteren en terug komen
waar wij nu wonen hebben we veel geluk dat er in de straat wel honden zijn, maar de 2 jacks van hier "naast" komen het erf niet af, de duits van schuin over, komt zijn hok niet uit
de enige die wel eens los loopt is een jachthond (geen idee welke) en die komt de "weide" niet uit

waar wij eerst woonde was het een ramp, zelfs als bij ons de poort open stond, kwam de hond (reu) van een 200meter verder bij ons op de oprit en de (loopse) teven lastig vallen (teven zitten in rennen) als ik met Shadow buiten wilde moest ik eerst gaan kijken of ik die hond zag lopen of niet, vrij lastig in het donker

ik woon enorm graag op "den buiten" maar ze moeten wel hun honden bij houden, hoe moeilijk is het om een poort te zetten (wat hier maar weinig boeren hebben) of je hond bij te houden
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Lastig. Hier mega veel boerderijen met de honden eigenlijk allemaal los, één trouwens niet maar das een Beagle.
Sommigen blaffen enorm en houdt mijn hart wel eens vast als ze weer naar je toe komen stormen, bijna de weg op. Ben al een keer dankzij mijn scooter gered.. :N:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Oooohhh breek me de bek niet open.

Ik durf niet eens meer in de polder te fietsen, t gebeurd me nl altijd dat er een hond van een erf afstormt naar mij en mn hond.

Geloof me das echt niet leuk :evil:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ach dat is in frankrijk veel erger volgens mij,
daar kan je geen dorpje doorfietsen of er komen wel een paar erfhonden op je af. :N:
Verder ben ik dol op boerderijhonden;
ik heb er 4. :F:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Lijkt me heel vervelend zeg! Gelukkig hier geen last van in de straat; plenty honden die het erf niet afkomen :( en uit hun plaat gaan bij iedere voorbijganger (tis een straat met niet echte boerderijen maar allemaal vrijstaande huizen met stukjes land/erf) maar alles blijft op eigen erf, danwel door hek danwel door laag stroomdraadje op de grond!
theab
Actief
Mijn ras(sen): Duitseherders uit de werklijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door theab »

Mijn honden lopen alle 4 los op het erf rond de boerderij.
Maar geen eentje durft naar het weggetje te lopen zonder toestemming.

Als ik de krant ophaal dan lopen ze tot de helft van het erf mee en zeg ik altijd blijf. Staan er 4 honden keurig te wachten en als ik de krant heb dan krijgen ze een hap brood. Vast ritueel.
Meegelopen is broodje missen.

Als ze overdag rondscharrelen gaan ze die plek niet vanzelf voorbij, ook niet als er mensen of honden over t weggetje lopen.
groetjes van Thea, Saartje, Atlas, Blufie en Coca
http://www.burgerboschoase.nl
Afbeelding
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Ik herken het wel.
Bij ons in de buurt komen de meesten gelukkig niet van de dam af, maar sommige....pfff daar wil je echt geen ruzie mee hebben.
Maar ik moet nog al eens op het erf komen.
Een paar jaar geleden, boer was niet thuis en ik zou een wagen met hooi brengen. Hij had gezegd, los de wagen maar in de schuur, je moet wel langs de hond heen maar hij zit vast.
Kom ik aanrijden, grote Duitse herder, niet vast, maar los op het erf.
Ik ben niet zo snel onder de indruk, maar deze hond wist echt niet van wijken. Nouja ik dacht, 'k onderneem toch maar een poging, fout gedacht dus.
Ik stap de trekker uit, ik kon de deur nog net opendoen of de hond klapte er al vol bovenop. Dat ging niet werken dus. 'k Heb vanuit het trekkerraam een poging ondernomen om de pen uit het disseloog te trekken maar daar was de Duitse herder ook niet van gediend. Ik kon nog net op tijd m'n arm wegtrekken....
Ik wist het onderhand wel. Ik heb de trekker weer gestart en ben zonder pardon naar huis gereden.
Belt later op de dag die boer op waar zijn hooi was. Ik gezegd, ja die hond van jou. Oh als je maar een grote mond opzet druipt hij wel af :hmmm: . Mja, zo'n held ben ik dan schijnbaar toch niet :smile:
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Brings back memories :ugh: Ook mijn grootste irritatie toen ik in Duitsland woonde. Iedere dag was het 'feest' dankzij al die honden die zichzelf uitlieten. Jammergenoeg heeft het tot gevolg gehad dat Cyntha nu niets meer moet hebben van loslopende honden die op ons afkomen :(
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Tamara/Bayko schreef:Brings back memories :ugh: Ook mijn grootste irritatie toen ik in Duitsland woonde. Iedere dag was het 'feest' dankzij al die honden die zichzelf uitlieten. Jammergenoeg heeft het tot gevolg gehad dat Cyntha nu niets meer moet hebben van loslopende honden die op ons afkomen :(
jha storm moet er ook niets van hebben
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

vania schreef:ik ken het
wij wonen ook op een boerderij :engel: en onze honden lopen ook wel los, maar enkel op wandeling en dan ook alleen maar degene die luisteren en terug komen
waar wij nu wonen hebben we veel geluk dat er in de straat wel honden zijn, maar de 2 jacks van hier "naast" komen het erf niet af, de duits van schuin over, komt zijn hok niet uit
de enige die wel eens los loopt is een jachthond (geen idee welke) en die komt de "weide" niet uit

waar wij eerst woonde was het een ramp, zelfs als bij ons de poort open stond, kwam de hond (reu) van een 200meter verder bij ons op de oprit en de (loopse) teven lastig vallen (teven zitten in rennen) als ik met Shadow buiten wilde moest ik eerst gaan kijken of ik die hond zag lopen of niet, vrij lastig in het donker

ik woon enorm graag op "den buiten" maar ze moeten wel hun honden bij houden, hoe moeilijk is het om een poort te zetten (wat hier maar weinig boeren hebben) of je hond bij te houden
Ik woon ook op een boerderij -waar in de loop der tijd een heel stuk dorp rondom gebouwd is-
Ik heb moeten praten als Brugman om een hek rondom het erf te krijgen: want een hek op een erf :piew:
Dat mijn honden anders door het dorp doolden :denken: Ja, en.... :19:
Pas toen een huisvriend zich ermee begon te bemoeien en stelde dat onze twee peuters anders nog wel eens goede kandidaten voor onder een trekker waren: pas toen kwam er het idee dat een hek misschien wel verstandig zou zijn.
Boeren ..... :boos:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Ennath schreef: Ik woon ook op een boerderij -waar in de loop der tijd een heel stuk dorp rondom gebouwd is-
Ik heb moeten praten als Brugman om een hek rondom het erf te krijgen: want een hek op een erf :piew:
Dat mijn honden anders door het dorp doolden :denken: Ja, en.... :19:
Pas toen een huisvriend zich ermee begon te bemoeien en stelde dat onze twee peuters anders nog wel eens goede kandidaten voor onder een trekker waren: pas toen kwam er het idee dat een hek misschien wel verstandig zou zijn.
Boeren ..... :boos:
ik snap het wel hoor
toen wij hier kwamen wonen, was er niks afgemaakt, ja met schrikdraad, maar daar gaan onze honden gewoon onder door :19:
wij hebben toen met de huisbaas overlegt wat we konden en mochten en aangezien wij toen ook nog geiten, kippen en een hangbuikzwijn hadden (de 2 laatste hebben we nog) mochten we dan toch een omheining zetten eigenlijk hadden ze het liever niet als wel, maar rond rennende geiten en de rest zagen ze niet zo zitten
eerst hadden we een 'simpele' omheining, puur omdat ze het liever neit als wel hadden, tot de hangbuikzijnen gingen lopen en een potje gingen "vechten" met een stier een meter of 200 verder op :piew: :oohja:
toen mocht een degelijke omheining ineens wel
een poort hebben wij ook lang niet gehad, maar wij hadden wel bouwhekken staan, zodat de honden toch los konden en niet van het erf af, tot Jan (mijn vriend) het geniale ( :mrgreen: ) idee had om van die bouwhekken een poort te maken en dat vonden ze dan ook wel weer prima, vonden ze zelfs zogoed dat als wij hier weg gaan zij de "poort" vergoeden en ze blijft hangen
in principe hebben wij 3 honden die (ook zonder poort) prima hier blijven als je der bij bent en geen honden voor bij komen (wat zowiezo niet snel gebeurt) maar dat zou dan willen zeggen dat nummer 4, constant in het ren vast moet blijven zitten en alleen aan de lijn kan wandelen, (zij is een enorme wegloper, komt wel terug, als zij daar zin in heeft) dus die bouwhekken was gewoon een prima oplossing
ook voor de mensen die hier naast naar het ijssalon komen, Guapa moet die mensen niet en jaagt ze de stuipen op het lijf, Zena springt in de auto's :engel: , Shadow gaat eens kijken en daar blijft het bij, maar Darko denkt dat die mensen speciaal voor hem komen en springt tegen ze op een aangezien veel mensen op hun "zondags" komen zijn ze daar niet zo van gedient :denken:

ik denk dat het feit dat het hier ook wel hielp met de omheining is dat de huisbaas en zijn vrouw, bang zijn voor honden en dus ook bang waren dat de onze bij hun ff lekker kwamen buurten
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik kan me ook heel erg storen aan honden die grommend het erf af komen. Ik kan daar dan dus niet langs met mijn netjes aangelijnde hond. Laatst moest ik dus gewoon omdraaien en dezelfde weg teruglopen!
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Youp schreef:Ik kan me ook heel erg storen aan honden die grommend het erf af komen. Ik kan daar dan dus niet langs met mijn netjes aangelijnde hond. Laatst moest ik dus gewoon omdraaien en dezelfde weg teruglopen!
Zo'n boerderij is er ook waar ik nu woon. Vijf grote honden (drie DH en twee rottweiler x lab of iets dergelijks) die ook steeds het erf afkomen als er iets over de weg aankomt. Heel handig aangezien het een vrij drukke wandel- en fietsroute is :N:. Hoe vaak ik al niet fietsers bijna onderuit heb zien gaan door die dieren, of dat er weer eens bijna eentje onder een tractor kwam. Ze jagen je ook gerust de halve weg achterna. Nadat ik een paar keer met tien cm zweet op m'n rug nog net een flinke knokpartij wist te voorkomen loop ik daar nu dus nooit meer met de honden. Ik heb niet de illusie dat de eigenaren ooit nog hun verantwoording gaan nemen op dat gebied. Wat het wandelen betreft is dat best jammer en verre van handig, maar geen onoverkomelijk probleem aangezien er nog genoeg andere weggetjes en paden zijn hier. In Duitsland was dat helaas anders. Daar had je de ene na de andere boerderij en de honden zwierven door het hele dorp (en het dorp ernaast). Je kon dus letterlijk geen kant op of er kwam wel weer zo'n idioot op je af. Of nog leuker, een hele roedel. En uiteraard waren het geen kleintjes want die zijn niet afschrikwekkend genoeg voor de boeren. Cyntha was heel vaak de pineut. Ze dachten dat ze die mini wel even konden pakken. Ik probeerde ze dan wel weg te jagen, maar kennelijk ben ik niet echt indrukwekkend ofzo. Ik was altijd blij dat ik ook nog een grotere hond bij me had in de vorm van Bayko. Die verdedigde z'n kleine zusje heel wat beter dan dat ik dat kon. Desalniettemin werd Cyntha toch nog met zeer grote regelmaat tegen de grond gepind of gebeten, en na een paar jaar ging helaas alsnog een knopje om bij haar en heeft ze inmiddels de neiging om in de verdediging te schieten als er opeens een hond op ons komt afgedenderd. Balen met een hoofdletter B.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Job schreef:ach dat is in frankrijk veel erger volgens mij,
daar kan je geen dorpje doorfietsen of er komen wel een paar erfhonden op je af. :N:
Verder ben ik dol op boerderijhonden;
ik heb er 4. :F:
Klopt hier loopt alles los met uitzondering van lopende jachthonden (de mijne dus ;-)) maar ik moet ook zeggen dat het over hat algemeen zeer sociale honden zijn naar andere honden toe. En geloof maar niet dat je bang hoeft te zijn dat een vuile boerderijhond tegen je opspringt wat dat weten ze dondersgoed dat ze dat niet mogen.
Het enige 'enge' is dat de borders vaak achter , of soms zelfs voor een auto uit jagen.
Sandra
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, irritant is dat he :ugh: Hier in de buurt loopt altijd een Rottweiler reu los. Leuk als je die tegenkomt met je ongecasteerde reu en een 12 jaar oud teefje. Want meneer de Rottweiler is dus niet zo dol op andere reuen. Kan er zo van balen, maar geen flauw idee bij welke boerderij hij eigenlijk hoort.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”