ik woon net buiten een dorpje... met een groepje van ongeveer 10 boerderijen bij elkaar..
en wij zijn de enige die de honden aanlijnen..
nu vind ik dat niet zo heel erg dat de andere honden loslopen... als ze maar niet naar mij komen..
maar goed ze luisteren allemaal niet zo goed hier...
zo de hond van onze buurvrouw heel mooi beest.. kruising Border coli x husky..
maar het beest zit altijd op de binnenplaats met een groot hek er voor
hij kent geen commandos en luisterd helemaal niet..
ze loopt alleem met hem als ze naar de cigaretten automaat moet op de hoek (in duitsland zit op elke hoek van de straat een cigaretten automaat) en dat is mss net 100 meter.. het zielige beestje zit daar maar de hele dag gefrustreerd te blaffen... heel zielig. en als ie dan is loskomt.. wat nog wel is gebeurt als mensen de poort daar vergeten te sluiten (ze heeft bouwvakkers aan het werk voor het huis) dan laat ie zich ook niet meer vangen en luisterd naar niemand.. laatst moest zelfs de hondenvanger komen.. moest ze wel een boete betalen. ook is ie een keer bij ons op de binnenplaats gekomen.. (hoe geen idee) en toe lieten wij net storm naar buiten.. om ff zijn ochten plasje te doen en op de binnen plaats mag ie altijd los.. :N: gelijk wat ochtend gym dus..
dan hebben we nog de DH van de boer wat verder op.... die schijnt hier de baas in de buurt te zijn en snauwt andere honden te pas en te onpas af.. zo dus ook stomr een keer :N: dat was een dierenarts bezoek voor ons want tegen een DH kan ie niet op natuurlijk.. die hond laat zichzelf dus uit.. die word 2 x perdag de kennel uitgehaald en dan mag ie zichelf uitlaten... gelukkig luisterd hij redelijk naar commandos ben ik achter gekomen.. wel in het duits natuurlijk!
dan nog de Golden van iets verder waar ik eerder altijd de honden uitliet.. maar dat niet meer doe nu..
heel lief beest toen ie een puppy was dat vond storm ook.. maar hij is nu geen pup meer en dringt zich aan roxy op als we er langs gaan.. njha.. datpikt storm dus ook niet.. maar goed dan muilkorf ik hem altijd en kan ik doorlopen.. maar goed hij laat zich niet wegjagen en loopt rustig de hele ronde mee..
zo dat ben ik kwijt...het lijkt net dat als je een boerderij hebt je je hond overal maar mag laten lopen...