Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brok & vers voor pup hoe?
Moderator: moderatorteam
- duba
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
brok & vers voor pup hoe?
Sorry voor het tigste topic over dit onderwerp :N:
Ik zie echter door de bomen het bos niet meer.
Ik zou onze pup graag vers vlees willen geven naast zijn brokken.
Hij krijgt nu carocroc (4 keer per dag) Op zich vind ik brokken wel handig om te voeren vooral omdat we nog wel eens een dag weg gaan en ik het voer dus mee moet nemen.
Mijn idee is om bv de maaltijd van 17.00 te vervangen door vers.
Is dit een optie en wat kan ik het beste geven.
En kan ik zonder pardon een maaltijd vervangen door vers of moet ik geleidelijk over gaan.
Pup is bijna 11 weken en groeit prima
Hij is geen enthousiaste eter.
Ik zie echter door de bomen het bos niet meer.
Ik zou onze pup graag vers vlees willen geven naast zijn brokken.
Hij krijgt nu carocroc (4 keer per dag) Op zich vind ik brokken wel handig om te voeren vooral omdat we nog wel eens een dag weg gaan en ik het voer dus mee moet nemen.
Mijn idee is om bv de maaltijd van 17.00 te vervangen door vers.
En kan ik zonder pardon een maaltijd vervangen door vers of moet ik geleidelijk over gaan.
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: brok & vers voor pup hoe?
Caroc is een krokante of geperste brok?
Ik zou gewoon afwisselen met een vleesdag, aangezien je brokjes wil blijven geven,
weekends vlees en doordeweeks brokjes of om de dag net wat jij prettig vind.
Brokjes en vlees mixen niet heel erg lekker in de maag. Dus zowiezo niet mixen.
Je kan wel wat gekookt water over het vlees heen gieten, dan is het minder zwaar op de maag.
(wel eventjes af laten koelen
)
En je hebt honden die na een tijdje weten hey savonds krijg ik vlees, dan laat ik smorgens mn brokjes wel staan
Ik zou gewoon afwisselen met een vleesdag, aangezien je brokjes wil blijven geven,
weekends vlees en doordeweeks brokjes of om de dag net wat jij prettig vind.
Brokjes en vlees mixen niet heel erg lekker in de maag. Dus zowiezo niet mixen.
Je kan wel wat gekookt water over het vlees heen gieten, dan is het minder zwaar op de maag.
(wel eventjes af laten koelen
En je hebt honden die na een tijdje weten hey savonds krijg ik vlees, dan laat ik smorgens mn brokjes wel staan

http://www.Adebowale.nl
- duba
- Vaste gebruiker
Ok, bedankt voor je tip.
Hij eet nu ook vaak zijn bakje niet leeg.
Zit er een beetje mee te pielen. Volgens mij is carocroc een krokante brok??
Ik had al begrepen dat mengen geen goed idee is
Hij eet nu ook vaak zijn bakje niet leeg.
Zit er een beetje mee te pielen. Volgens mij is carocroc een krokante brok??
Ik had al begrepen dat mengen geen goed idee is
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja carocroc is krokant, houd even de ontlasting in de gaten als het slap wordt door de afwisseling zou je misschien toch beter over kunnen gaan op een van de twee, of vers of brok,
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Ik gaf mijn pups 2x kvv (carnibest) en 2x brokjes per dag en ze deden het hier uitstekend op.
Romis (8 maanden) krijgt op dit moment 's morgens kvv (carnibest) en 's avonds brokken en ook hij doet het hier prima op.
Romis (8 maanden) krijgt op dit moment 's morgens kvv (carnibest) en 's avonds brokken en ook hij doet het hier prima op.
Groetjes, Marjan
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is een Nederlandse internet mythe.*Evie* schreef:Brokjes en vlees mixen niet heel erg lekker in de maag. Dus zowiezo niet mixen.)
Brokjes en vlees mixen uitstekend in de maag. Ze worden beide afgebroken tot vloeibare klontjes en sijpelen als een brei door naar de darmen.
Overal ter wereld worden brokjes gemengd of afgewisseld met rauw en nergens zijn er problemen.
Pas als je hond problemen heeft met brokken en rauw in dezelfde maaltijd, ga je iets veranderen aan de manier waarop je het eten samenstelt en aanbiedt.
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de meeste pups gaat de snelle omschakeling probleemloos, maar toch is mijn advies om het rauwe eten te introduceren ipv patsboem tussen de brokjesmaaltijden te voeren. Dan kun je aan de hand van de ontlasting zelf zien hoe pup zijn rauwe eten verteert - en of je geleidelijk moet overgaan of in een keer een rauwe maaltijd er tussen kan geven.duba schreef:Mijn idee is om bv de maaltijd van 17.00 te vervangen door vers.
Een uur voor de eigenlijke maaltijd geef je een licht verteerbaar vleesbotje. Kippennekken zonder vet en vellen zijn hier heel geschikt voor.
Je doet dat een paar dagen en let goed op de ontlasting om te kijken of het allemaal goed gaat.
Gaat het goed? Dan geef je een stukje mager vlees.
Gaat dat ook goed? Dan is het aan jou om te beslissen of je in een keer een rauwe maaltijd aanbiedt tussen de brokjesmaaltijden of geleidelijk van brok naar rauw gaat.
Succes,
Ignit Bekken.
- dagmar88
- Zeer actief
Zou het? Heb namelijk begrepen dat de ph waarde in de maag zich aanpast aan het type voedsel dat de hond krijgt en het andere dus niet optimaal verteerd kan worden.ignit schreef:Dit is een Nederlandse internet mythe.*Evie* schreef:Brokjes en vlees mixen niet heel erg lekker in de maag. Dus zowiezo niet mixen.)
Brokjes en vlees mixen uitstekend in de maag. Ze worden beide afgebroken tot vloeibare klontjes en sijpelen als een brei door naar de darmen.
Overal ter wereld worden brokjes gemengd of afgewisseld met rauw en nergens zijn er problemen.![]()
Pas als je hond problemen heeft met brokken en rauw in dezelfde maaltijd, ga je iets veranderen aan de manier waarop je het eten samenstelt en aanbiedt.
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
Mijn pup kreeg van dr brokken verschrikkelijke schijteritus; na 3 dagen vleesmaaltijden was dit helemaal over.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
een hond kan nooit het beste van beiden krijgen als je het tegelijk voert. De mix verschillen percentages van eiwit en vetten en das niet handig..
Ik zou eerder brokjes geven en een of twee keer per week een dagje vers vlees geven.
BTW bevalt carocroc een beetje? Is voor mij geen geweldige brok geweest, veel ontlasting en droge vacht.
Ik zou eerder brokjes geven en een of twee keer per week een dagje vers vlees geven.
BTW bevalt carocroc een beetje? Is voor mij geen geweldige brok geweest, veel ontlasting en droge vacht.
- duba
- Vaste gebruiker
Ik heb het hondje nog maar drie weken. Het valt mij wel op dat hij veel krabt. Hij is ontvlooid en toen ik met de vlooienkam op vlooienjacht ging kwamen er veel schilfers los (en ik ben geen vlo tegen gekomen)Maria schreef:een hond kan nooit het beste van beiden krijgen als je het tegelijk voert. De mix verschillen percentages van eiwit en vetten en das niet handig..
Hij poept een keer of 5 per dag, geen idee of dat veel is....
-
miko
- Zeer actief
inderdaad, 1 van de vele fabeltjes die typisch nederlands zijn.ignit schreef:Dit is een Nederlandse internet mythe.*Evie* schreef:Brokjes en vlees mixen niet heel erg lekker in de maag. Dus zowiezo niet mixen.)
Overal ter wereld worden brokjes gemengd of afgewisseld met rauw en nergens zijn er problemen.![]()
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
In amerika / canada heb je niet eens geperste brokken, miljoenen mensen daar mengen hun geexpandeerde orijen, acana, taste of the wild, california natural, canidae, innova evo etc. etc. met vers of blikvoer.
De paar buitenlandse draadhaar kennels die ik ken mengen op brokdagen echt allemaal met pens, al dan niet gemalen. Die hebben echt nooit gehoord van het niet mogen mengen.
Echt een hardnekkig typisch nederlands sprookje (1 van de vele)
Zelf meng ik op de brokdagen ook altijd met rundergehakt of pens, nooit problemen met scheten of slechte ontlasting.
Dat het mixen van eiwitten van brok / vers andere slechte percentages opleverd is logisch, maar niet slecht, je krijgt gewoon een ander gemiddelde, net als 1001 brokmerken onderling andere hoeveelheden eiwitten en vetten etc. hebben.
- Dazzlie
- Actief
De fokker waar Dazzle vandaan kwam, voerde Prins geperste brokken, en de pups kregen ook weleens wat stukjes Rodi pens/hart door de brokken.
Dat ben ik heel lang blijven doen, later ook nog andere brokken geprobeerd, soms gemend met Rodi, soms helemaal niet. Het is altijd allemaal goed gegaan, hij heeft nooit last gehad van zijn darmen, ook niet met plotselinge wisselingen van voer. Wat dat betreft is het gewoon een hele makkelijke hond.
Toch at hij zijn brokken lang niet zo goed als vers, dat ging altijd veel beter naar binnen.
Het laatste jaar geef ik alleen smuldier, al dan niet met rodi, en nu laat ik het zo.
Ik merk gewoon aan allerlei dingen dat hij super gezond is, lekker in zijn vel zit, en bijzonder weinig ontlasting heeft!
Hij poept 1 x per dag, met brokken was dat echt wel 2 of 3 x....
Ik zou helemaal op vers overgaan als ik jou was, en een keer brokken als je een dagje weg bent, is ook niet zo erg.
Veel succes met je leuke pup!
Groetjes, Yvonne
Dat ben ik heel lang blijven doen, later ook nog andere brokken geprobeerd, soms gemend met Rodi, soms helemaal niet. Het is altijd allemaal goed gegaan, hij heeft nooit last gehad van zijn darmen, ook niet met plotselinge wisselingen van voer. Wat dat betreft is het gewoon een hele makkelijke hond.
Toch at hij zijn brokken lang niet zo goed als vers, dat ging altijd veel beter naar binnen.
Het laatste jaar geef ik alleen smuldier, al dan niet met rodi, en nu laat ik het zo.
Ik merk gewoon aan allerlei dingen dat hij super gezond is, lekker in zijn vel zit, en bijzonder weinig ontlasting heeft!
Hij poept 1 x per dag, met brokken was dat echt wel 2 of 3 x....
Ik zou helemaal op vers overgaan als ik jou was, en een keer brokken als je een dagje weg bent, is ook niet zo erg.
Veel succes met je leuke pup!
Groetjes, Yvonne
- duba
- Vaste gebruiker
Ik ga morgen op onderzoek uit welke merken ik hier kan krijgen en dan ga ik het proberen.
bedankt voor jullie tips!
bedankt voor jullie tips!