Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verbod eten hondenvlees?
Moderator: moderatorteam
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Verbod eten hondenvlees?
Aardig artikeltje over eten van o.a. hondenvlees, geschreven door Jonathan Safran Foer die een heel aardig boek schreef over het eten van vlees en de industrie erachter:
http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... 41174.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... 41174.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik zit daar ook mee, al ben ik niet tegen het eten (door anderen) van hondenvlees. Dat zei ik eerder toch aliones schreef:Ik ook!Hanneke2 schreef:Het zal wel even duren voordat het helemaal uitgebannen is, maar ik vind het goed nieuws.
Maar met die foto's van jou ben ik niet zo blij eerlijk gezegd. Die doen me echt pijn! Andere mensen die vinden dat honden toch gegeten moeten worden zitten daar denk ik niet zo mee, maar ik wel!
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
- Aantal honden: 2
Het is zeker wreed hoe ze in China omgaan met honden en ik ben er ook faliekant op tegen. Maar omdat wij hier honden als huisdieren houden hoeven we daar het eten van hondenvlees niet uit te bannen.
En ik eet uit principe never nooit geen hondenvlees of ik daar nou wel of geen mensen mee beledig.
En ik eet uit principe never nooit geen hondenvlees of ik daar nou wel of geen mensen mee beledig.
- yuki
- Zeer actief
Dat de gruwelijke plaatjes van honden waren, maakte het extra schokkend voor veel. Maar als ik kippen, konijnen of welke dieren ook, in een gelijke positie zie, krijg ik evengoed een gevoel van afkeer en triestheid.
Ik eet nu en dan wat vlees, bv in de vorm van gehakt (biologisch) en heb het nog niet geheel uit mijn eetpatroon verbannen. Mocht het vanaf volgende week verboden zijn vlees te eten, zou ik me daar heel makkelijk bij neerleggen.
Het afschaffen van het eten van honden/katten in China zal vrees ik, nauwelijks iets bijdragen tot de behandeling in zulke landen van dieren.
Ik eet nu en dan wat vlees, bv in de vorm van gehakt (biologisch) en heb het nog niet geheel uit mijn eetpatroon verbannen. Mocht het vanaf volgende week verboden zijn vlees te eten, zou ik me daar heel makkelijk bij neerleggen.
Het afschaffen van het eten van honden/katten in China zal vrees ik, nauwelijks iets bijdragen tot de behandeling in zulke landen van dieren.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
yuki schreef:Dat de gruwelijke plaatjes van honden waren, maakte het extra schokkend voor veel. Maar als ik kippen, konijnen of welke dieren ook, in een gelijke positie zie, krijg ik evengoed een gevoel van afkeer en triestheid.![]()
Helemaal mee eens, daar gaat net als hier ontzettend veel tijd overheen voor er daadwerkelijk iets veranderd en dan is het nog maar de vraag of het eigenlijk wel beter is geworden.
- iones
- Zeer actief
Volgens mij is dat ook niet het westen die dat doet.Lieke87 schreef:Het is zeker wreed hoe ze in China omgaan met honden en ik ben er ook faliekant op tegen. Maar omdat wij hier honden als huisdieren houden hoeven we daar het eten van hondenvlees niet uit te bannen.
Het zijn een grote groep chinezen ZELF die net zulke gevoelens hebben t.a.v. honden als wij.
Ik zelf wens ook niet geconfronteerd te worden met mensen die honden eten. Dus ga ik natuurlijk ook niet naar landen als Korea toe. Het is heel goed dat het hier in nederland niet gebeurt, want dat zou trappen op mijn ziel zijn.
En dit is dus wat ook veel chinezen zo ervaren, getrap op hun ziel. Daarom willen zij het uitbannen.
Het lijden voor elk dier dient zoveel mogelijk beperkt te worden, liefst gereduceerd tot 0. Ook in China.yuki schreef:Dat de gruwelijke plaatjes van honden waren, maakte het extra schokkend voor veel. Maar als ik kippen, konijnen of welke dieren ook, in een gelijke positie zie, krijg ik evengoed een gevoel van afkeer en triestheid.![]()
Zelf vind ik varkens ontzettend leuke dieren .En dat zijn ze ook, echt! Je moet ze haast wel leuk gaan vinden als je ze leert kennen. Ik ben absoluut geen voorstander van de intensieve manier waarop ze gehouden worden. Die lucht waar ze in zitten, die vuiligheid (en varkens zijn van nature nog wel zindelijk!!!), die benauwdheid! Ik neem daar geen deel meer aan. Voor mij biologisch varkensvlees! En anders geen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Hanneke2
- Zeer actief
Nogal off-topic, maar dochterlief heeft sinds een tijdje een nieuw vriendinnetje dat hier vrij vaak over de vloer is, en vriendinnetje eet vegetarisch. In het begin had ik regelmatig iets van 'Shit, wat moet ik nou weer verzinnen om te eten?', maar ik begin er zachtjesaan wel lol in te krijgen om echt hele lekkere maaltijden zonder vlees te koken. Vanavond zelf Foe Yong Hai gemaakt, basis van de Conimex en de rest er zelf bij verzonnen, en het stel at bijna hun vingers erbij op. Het was echt heel erg lekker.iones schreef: Het lijden voor elk dier dient zoveel mogelijk beperkt te worden, liefst gereduceerd tot 0. Ook in China.
Zelf vind ik varkens ontzettend leuke dieren .En dat zijn ze ook, echt! Je moet ze haast wel leuk gaan vinden als je ze leert kennen. Ik ben absoluut geen voorstander van de intensieve manier waarop ze gehouden worden. Die lucht waar ze in zitten, die vuiligheid (en varkens zijn van nature nog wel zindelijk!!!), die benauwdheid! Ik neem daar geen deel meer aan. Voor mij biologisch varkensvlees! En anders geen.
De honden krijgen altijd (geschikte) restjes bij hun eten, maar dat was dus alleen een beetje rijst en een klein stukje omelet.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Ehm het ken ook aan mij liggen hoor ... maar als de dieren eenmaal dood zijn stroomt het bloed toch ook niet meer ... of ben ik nou zo achterlijkNanna schreef:PEKING - Het eten van honden- en kattenvlees ..... Zo worden in sommige regio's honden doodgeslagen omdat dit voor een betere doorbloeding van het vlees zou zorgen

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- Hanneke2
- Zeer actief
Het afschaffen van de walvisvaart in Nederland heeft uiteindelijk tot een heel ander denkbeeld over walvissen vermoorden geleid.yuki schreef:Dat de gruwelijke plaatjes van honden waren, maakte het extra schokkend voor veel. Maar als ik kippen, konijnen of welke dieren ook, in een gelijke positie zie, krijg ik evengoed een gevoel van afkeer en triestheid.![]()
Het duurt soms lang, maar uiteindelijk levert het op. Als je bijvoorbeeld kijkt naar een land als Spanje is daar al enorm veel verbeterd in de afgelopen decennia, en ik geloof werkelijk dat er binnen 50 jaar ook geen stieren meer voor de lol gedood zullen worden.
- Reneey
- Zeer actief
Ja precies en wat nou als er zoveel honden overblijven om het zo maar te noemen omdat ze niet meer door het eten gaan .. hoe worden de beesten dan behandeld ? Of afgeslacht ... ze gaan niet meer door het eten maar afgemaakt ( letterlijk ) worden ze toch wel ... kijk bijv naar Spanje of dat soort landen waar ze de honden gewoon express aanrijden of weet ik veel wat ...rose schreef:yuki schreef:Dat de gruwelijke plaatjes van honden waren, maakte het extra schokkend voor veel. Maar als ik kippen, konijnen of welke dieren ook, in een gelijke positie zie, krijg ik evengoed een gevoel van afkeer en triestheid.![]()
Helemaal mee eens, daar gaat net als hier ontzettend veel tijd overheen voor er daadwerkelijk iets veranderd en dan is het nog maar de vraag of het eigenlijk wel beter is geworden.
Ken het niet echt goed uitleggen maar hoop dat ik gesnapt word

- Hanneke2
- Zeer actief
Sorry voor iedereen die ervan schrok, ik had inderdaad moeten waarschuwen. Maar ik had juist wat 'milde' foto's uitgezocht. Er zijn veel ergere foto's en gruwelijke filmpjes te vinden.pien29 schreef:ben het volledig met Hanneke eens
MAAR wil je voortaan even waarschuwen voor die foto,s
heb zulke foto,s eerder gezien en toen kreeg ik ze al bijna niet meer uit mn hoofd en nu weer dit ,ik vind dit niet netjes hoor
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik ben niet tegen het eten van vlees. In mijn ogen is de mens een alleseter, en moet vlees af en toe op het menu staan.bouvierpoedel schreef: Maar even een ander vraagje.
Wat als er hier geen vlees meer te koop zou zijn.
En je dus zelf moet gaan slachten.?
Kun jij dat dan zelf doen om je hond aan het vreten te houden.
Wat als je zelf honger lijd en er is helemaal niets te vreten.??
Ga je ook met andere ogen naar je hond kijken hoor.
Wel heel makkelijk lullen vanuit een luxe positie .
Want laten we wel eerlijk zijn.
Hoe wij nu met honden omgaan en denken, heeft alles te maken met onze luxe positie.
En vanuit die positie word ook je mening gevormd.
Als het ooit oorlog wordt en we sterven half van de honger dan stuur ik mijn stel rustig op een vette zwaan af en dan ben ik echt wel in staat om die hals door te snijden. Ik zou netjes sorry en dankjewel zeggen, maar vooral blij zijn dat we weer een dagje te vreten hadden.
Als vlees eten verboden wordt, nou ja, dan maar fors aan de vitamine B en andere supplementen. Ik zou dan niet illegaal hazen gaan jagen ofzo.
- Hanneke2
- Zeer actief
Een hond die doodgeslagen wordt produceert heel veel adrenaline, het hart gaat als een wezenloos tekeer en zo krijg je een goeie doorbloeding van het vlees.Reneey schreef:Ehm het ken ook aan mij liggen hoor ... maar als de dieren eenmaal dood zijn stroomt het bloed toch ook niet meer ... of ben ik nou zo achterlijkNanna schreef:PEKING - Het eten van honden- en kattenvlees ..... Zo worden in sommige regio's honden doodgeslagen omdat dit voor een betere doorbloeding van het vlees zou zorgen
Honden en katten en andere dieren die voor hun bont worden gedood worden ook vaak gemarteld, dan gaat de vacht mooi omhoog staan van de stress. Vandaar dus levend villen.
- Reneey
- Zeer actief
Ja en wat gaat er dan met de honden gebeuren want hun cultuur is niet zo ver als bij ons .. ik bedoel wij hebben asielen en dergelijke en zien de hond als HUIS dier ... daar nog niet ... verbod op eten prima maar dan worden ze alsnog geslacht en gedaan want waar moeten ze heen met al die honden ..Roelfien schreef:Het gaat mij ook meer om de manier waarop de honden behandeld worden dan om het feit dat ze gegeten worden. Maar blijkbaar kan men in dat soort landen niet anders dan hondjes leven spietsen, mishandelen, levend opensnijden, etc. Dan heb ik toch liever maar een algeheel verbod en ik ben ook heel blij dat het er komt..
Het klinkt heel erg wat ik nu ga zeggen en mensen zullen er vast boos om worden ... maar dan zie ik liever dat die hond dood gaat en niet meer kan lijden als dat hij zwerft op straat en er met de dag meer komen
Als ze nou gewoon het slachten zelf van de beesten gaan aanpakken en de manier waarop ermee omgegaan word daar bereik je denk ik sneller en meer mee als dat het verboden word .. want verbod levert weer andere problemen op ( hiermee bedoel ik dan o.a de overbevolking van de honden die dan gaat groeien ) en krijg je hetzelfde in Spanje met die opvang centrums die overvol zitten ... en wie mogen die allemaal adopteren WIJ

- yuki
- Zeer actief
Ik hoop het maar! BV het stierenvechten had al jaren uitgebannen moeten worden, in omliggende landen is dat al zo. Wij hebben in spanje gewoond en zelfs met mijn eigen vader heb ik hier in de loop der jaren menig discussie over gehad. De functie ervan b.v. In de arena's worden enorm veel zakendeals afgesloten. En alles wordt op "cultuur" afgeschoven en daar moet je helaas in veel landen vanaf blijven.........Hanneke2 schreef:Het afschaffen van de walvisvaart in Nederland heeft uiteindelijk tot een heel ander denkbeeld over walvissen vermoorden geleid.yuki schreef:Dat de gruwelijke plaatjes van honden waren, maakte het extra schokkend voor veel. Maar als ik kippen, konijnen of welke dieren ook, in een gelijke positie zie, krijg ik evengoed een gevoel van afkeer en triestheid.![]()
Het duurt soms lang, maar uiteindelijk levert het op. Als je bijvoorbeeld kijkt naar een land als Spanje is daar al enorm veel verbeterd in de afgelopen decennia, en ik geloof werkelijk dat er binnen 50 jaar ook geen stieren meer voor de lol gedood zullen worden.
Denk dat dit ook bij het eten van honden in China blijft gelden. Als men dit maar blijft accepteren verandert er nooit wat!
Persoonlijk vind ik het verbazingwekkend, handen afhakken bij diefstal is bv toch ook al afgeschaft?
Wat mij betreft heeft het te maken met beschaving om bepaalde barbaarse gewoontes af te schaffen...........
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Reneey schreef:Ja en wat gaat er dan met de honden gebeuren want hun cultuur is niet zo ver als bij ons .. ik bedoel wij hebben asielen en dergelijke en zien de hond als HUIS dier ... daar nog niet ... verbod op eten prima maar dan worden ze alsnog geslacht en gedaan want waar moeten ze heen met al die honden ..Roelfien schreef:Het gaat mij ook meer om de manier waarop de honden behandeld worden dan om het feit dat ze gegeten worden. Maar blijkbaar kan men in dat soort landen niet anders dan hondjes leven spietsen, mishandelen, levend opensnijden, etc. Dan heb ik toch liever maar een algeheel verbod en ik ben ook heel blij dat het er komt..
Het klinkt heel erg wat ik nu ga zeggen en mensen zullen er vast boos om worden ... maar dan zie ik liever dat die hond dood gaat en niet meer kan lijden als dat hij zwerft op straat en er met de dag meer komen
Als ze nou gewoon het slachten zelf van de beesten gaan aanpakken en de manier waarop ermee omgegaan word daar bereik je denk ik sneller en meer mee als dat het verboden word .. want verbod levert weer andere problemen op ( hiermee bedoel ik dan o.a de overbevolking van de honden die dan gaat groeien ) en krijg je hetzelfde in Spanje met die opvang centrums die overvol zitten ... en wie mogen die allemaal adopteren WIJ
De meeste honden die gegeten worden in restaurants worden ervoor gefokt dat zijn geen zielige zwerfdieren die "gered worden van hun ellendige bestaan" het is maar wat erger is. Tegenwoordig is het vooral in om rashonden te eten. Hetzelfde geldt voor bushmeat in Afrika als de lokalen af en toe wat zouden vangen dan was het probleem niet zo groot maar het gaat om de dure restaurants en mensen die graag een keer giraffe en weet ik veel wat willen proeven. Wat te denken van de handel in tijger, beer, neushoorn en apenvlees allemaal voor zogenaamde geneeskrachtige werking...voornamelijk voor kerels die em niet meer omhoog krijgen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- iones
- Zeer actief
Alle respect voor vegetariers. Ik heb meer dan eens overwogen om het ook te worden. Misschien gebeurt het nog wel ooit maar dan moet ik toch meer leren over vegetarisch eten en ik heb echt heel weinig verstand van koken en gerechten. En alles moet bij mij ook snel klaar zijn want ik ben ongeduldig. Vaak zie ik ook nog eens ingredienten erbij die mij totaal niets zeggen en waarvan ik niet eens weet waar ik ze moet vinden. Verder ben ik een moeilijke eter die veel groentes niet lust....Hanneke2 schreef:Nogal off-topic, maar dochterlief heeft sinds een tijdje een nieuw vriendinnetje dat hier vrij vaak over de vloer is, en vriendinnetje eet vegetarisch. In het begin had ik regelmatig iets van 'Shit, wat moet ik nou weer verzinnen om te eten?', maar ik begin er zachtjesaan wel lol in te krijgen om echt hele lekkere maaltijden zonder vlees te koken. Vanavond zelf Foe Yong Hai gemaakt, basis van de Conimex en de rest er zelf bij verzonnen, en het stel at bijna hun vingers erbij op. Het was echt heel erg lekker.iones schreef: Het lijden voor elk dier dient zoveel mogelijk beperkt te worden, liefst gereduceerd tot 0. Ook in China.
De honden krijgen altijd (geschikte) restjes bij hun eten, maar dat was dus alleen een beetje rijst en een klein stukje omelet.
Nee, zij zijn achterlijk. Die lui zijn gewoon sadistisch.Reneey schreef:Ehm het ken ook aan mij liggen hoor ... maar als de dieren eenmaal dood zijn stroomt het bloed toch ook niet meer ... of ben ik nou zo achterlijkNanna schreef:PEKING - Het eten van honden- en kattenvlees ..... Zo worden in sommige regio's honden doodgeslagen omdat dit voor een betere doorbloeding van het vlees zou zorgen
Maar ze zeggen wel meer dingen. Walvissen moeten sterven, tijgers en gorilla's en ook beren moeten lijden om gal af te tappen. Allemaal omdat domme mensen denken dat dit goed is voor potentie. Rare ideefixes die tot veel leed leiden.
Daar worden ook honden gefokt voor de slacht en zelfs al als pup opgegeten. Dus dat gebeurt dan niet meer.Reneey schreef:
Ja precies en wat nou als er zoveel honden overblijven om het zo maar te noemen omdat ze niet meer door het eten gaan .. hoe worden de beesten dan behandeld ? Of afgeslacht ... ze gaan niet meer door het eten maar afgemaakt ( letterlijk ) worden ze toch wel ... kijk bijv naar Spanje of dat soort landen waar ze de honden gewoon express aanrijden of weet ik veel wat ...
Ken het niet echt goed uitleggen maar hoop dat ik gesnapt word
Laatst gewijzigd door iones op 29 jan 2010 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
miekmiek
tjezus, kan er even bij gemeld worden dat er schokkende foto's tussen zitten.
- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Ikzelf, zou nooit bewust hond kunnen/willen eten. Een hond is in onze westerse wereld een gezelschapsdier. Niet een gefokt dier om op te eten.
China heeft rare gebruiken, en daar ervaren de mensen hond eten als normaal. Wat mij betreft mag het verboden worden, maar daar zijn ze nog ver vanaf. De armste Chinezen zullen er weliswaar de dupe van worden, vermoed ik. Maar het lijkt me heel moeilijk om een hond een waardig leven te geven voor hij/zij voor consumptie geslacht worden.
Ps: ik eet ook geen konijn, en geen vlees van een paard.
China heeft rare gebruiken, en daar ervaren de mensen hond eten als normaal. Wat mij betreft mag het verboden worden, maar daar zijn ze nog ver vanaf. De armste Chinezen zullen er weliswaar de dupe van worden, vermoed ik. Maar het lijkt me heel moeilijk om een hond een waardig leven te geven voor hij/zij voor consumptie geslacht worden.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

- Honnie
- Actief
- Mijn ras(sen): Whippets!
- Contacteer:
Mee eens!Valerie schreef:Het werd tijd dat dieren wat meer bescherming krijgen daar
Op zich ben ik ook niet tegen het eten van hond of kat daar, veel mensen hebben daar geen keus. Maar de manier waarop ze worden gedood en worden gehouden is gewoon absurd.
Waarom geen paard? Veel paarden hebben een mooi leven gehad voordat ze worden geslacht. Ik denk dat je juist van dat soort vlees gebruik moet maken, het is juist zonde om dat weg te gooien.marleenff schreef:Ikzelf, zou nooit bewust hond kunnen/willen eten. Een hond is in onze westerse wereld een gezelschapsdier. Niet een gefokt dier om op te eten.
Zegt een vegetarier
Natuurlijk als je jezelf daar niet lekker bij voelt moet je dat niet doen... Ik dacht daar vroeger als penny-meisje ook zo over. Nu ben ik wat ouder en er toch anders over gaan denken.
Ik heb zelf ook een paard, wanneer ik ooit voor de keuze sta om zijn leven te moeten be-eindigen en ik kan hem nog fatsoenlijk naar een slachthuis brengen dan is dat zeker mijn 1e optie.
Ik ga wel een beetje off-topic geloof ik
- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
^^^^
Ik vind paarden 'edele' dieren. Daarom eet ik het nooit.
Ik vind paarden 'edele' dieren. Daarom eet ik het nooit.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Paardenvlees is echt veel smakelijker dan koe of varken.
Eigenlijk is ieder dier een potentiele voedsel bron voor mensen.
Mensen zijn een beetje doorgeslagen in mens zijn.
Wij rijke landen hebben allemaal dieren in huis gehaald en dan moeten andere mensen dat ook maar gelijk niet meer mogen eten en volgens onze normen met een beest omgaan.
Hoeveel honden hierop het forum werden vroeger niet gefokt als maaltijd.
Koe eten en varken mag wel omdat wij dat ook doen maar een hond mag weer niet.
Eigenlijk heel arrogant van uit een hele erge luxe positie.
Gaat eerst maar eens dank baar zijn in wat voor bevoorrechte situatie je zit.
Want voor het zelfde geld was je ergens anders geboren en zat je nu ook met smaak je buik en honger te te vullen met een honden bout.
Eigenlijk is ieder dier een potentiele voedsel bron voor mensen.
Mensen zijn een beetje doorgeslagen in mens zijn.
Wij rijke landen hebben allemaal dieren in huis gehaald en dan moeten andere mensen dat ook maar gelijk niet meer mogen eten en volgens onze normen met een beest omgaan.
Hoeveel honden hierop het forum werden vroeger niet gefokt als maaltijd.
Koe eten en varken mag wel omdat wij dat ook doen maar een hond mag weer niet.
Eigenlijk heel arrogant van uit een hele erge luxe positie.
Gaat eerst maar eens dank baar zijn in wat voor bevoorrechte situatie je zit.
Want voor het zelfde geld was je ergens anders geboren en zat je nu ook met smaak je buik en honger te te vullen met een honden bout.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Fotos zijn veranderd in links trouwens want zulke fotos horen hier niet thuis daarvoor hebben we Hond en Leed.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Hebben de heren en dames wel eens gezien wat voor vlees er gebruikt wordt om kroketjes van te maken ?! Juustem .. Paardenvlees, dat is per kilo goedkoper dan een stuk rundvlees 
En tsja .. Zou wel eens een stukje hondenvlees willen proeven!
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Hanneke2
- Zeer actief
Dankjewel dat je de links wel hebt laten staan.cloris schreef:Fotos zijn veranderd in links trouwens want zulke fotos horen hier niet thuis daarvoor hebben we Hond en Leed.
(Overigens is je eigen onderschrift nu ook een kruisje. Dat was toch niet heel schokkend?
- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Roelfien schreef:(...)
Nu nog zorgen dat we zelf niet te hypocriet zijn en goed opletten waar ons vlees vandaan komt.
Wees bewust van je kilootje goedkoop varkensvlees en je gehakt voor 3 euro de kilo, dat is vlees van dieren die net zo slecht behandeld worden als de honden in China.
Groetjes Ilse

-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aahh dat had ik zo niet begrepeniones schreef:Volgens mij is dat ook niet het westen die dat doet.
Het zijn een grote groep chinezen ZELF die net zulke gevoelens hebben t.a.v. honden als wij.
Ik zelf wens ook niet geconfronteerd te worden met mensen die honden eten. Dus ga ik natuurlijk ook niet naar landen als Korea toe. Het is heel goed dat het hier in nederland niet gebeurt, want dat zou trappen op mijn ziel zijn.
En dit is dus wat ook veel chinezen zo ervaren, getrap op hun ziel. Daarom willen zij het uitbannen.
En ook al vind ik het zelf niet zo lekker. Tegen paardenvlees eten heb ik niks, en al helemaal niet als zo'n paard een heerlijk leven heeft gehad!
-
gotcha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Ook als het je eigen hond zou zijn?Felix schreef:Hebben de heren en dames wel eens gezien wat voor vlees er gebruikt wordt om kroketjes van te maken ?! Juustem .. Paardenvlees, dat is per kilo goedkoper dan een stuk rundvlees
-
Neeltje
Is natuurlijk een goede inzet, maar ook die blijven voor India heilig....Martijn schreef:Er zijn veel mensen die in ieder geval het respect hebben om vlees te kopen van koeien die het goed hebben gehad. Telt dat ook?Neeltje schreef:Stoppen wij dan ook met het eten van koeien, want die zijn heilig in India? Is precies hetzelfde.