Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fret heeft zijn nagel uitgetrokken, wat nu?
Moderator: moderatorteam
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
fret heeft zijn nagel uitgetrokken, wat nu?
't Is geen hondenvraagje, maar wie weet.
Mijn fret is zojuist ergens in blijven haken en heeft zijn nagel compleet uitgetrokken. Ik weet dat ie er echt helemaal uit is omdat ik hem hier heb, helemaal rondom en alleen het leven is op zijn teen achtergebleven. Moet ik hier iets aan doen? Want hij loopt ook met zijn pootjes door zijn toilet (met kattenbakvulling). Moet ik het ontsmetten, verbinden (ik zou niet weten hoe bij een fret) of kan het geen kwaad en gewoon laten drogen?
Mijn fret is zojuist ergens in blijven haken en heeft zijn nagel compleet uitgetrokken. Ik weet dat ie er echt helemaal uit is omdat ik hem hier heb, helemaal rondom en alleen het leven is op zijn teen achtergebleven. Moet ik hier iets aan doen? Want hij loopt ook met zijn pootjes door zijn toilet (met kattenbakvulling). Moet ik het ontsmetten, verbinden (ik zou niet weten hoe bij een fret) of kan het geen kwaad en gewoon laten drogen?
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: fret heeft zijn nagel uitgetrokken, wat nu?
Volgens mij kun je niets meer doen dat het te ontsmetten en ff verbinden, maar ja, tis een fred, probeer maar dat het op zijn plek blijft zitten
bedenk je dat er in de natuur ook niemand is die de poot van een fred kan verbinden of wat dan ook. Ik zou me er niet al te druk om maken in ieder geval.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Oeh gedver, ik ben er bij die van mij ook altijd bang voor, zeker met handdoeken...
Maar verbinden bij een fret lijkt me vrijwel onmogelijk. Vorig jaar hadden we met ons logeerhondje eenzelfde voorval en die moest elke dag in de soda maar ja, ik weet niet hoe lief je fret is? Met die van mij zou het niet lukken in elk geval :M:
Misschien morgen toch eventjes je DA bellen voor advies?
Succes ermee!
Maar verbinden bij een fret lijkt me vrijwel onmogelijk. Vorig jaar hadden we met ons logeerhondje eenzelfde voorval en die moest elke dag in de soda maar ja, ik weet niet hoe lief je fret is? Met die van mij zou het niet lukken in elk geval :M:
Succes ermee!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Fijn dat hij er helemaal af is want dan kan er tenminste geen vuil gemeen verstopt in de nagel blijven zitten. Als het lukt bij je fret zonder dat je eigen vingers worden geperforeerd kun je inderdaad het pootje even desinfecteren. Verder denk ik dat hij het zelf ook wel schoon zal houden. Je bak gewoon goed schoonhouden en het pootje in de gaten houden.
Als het gaat ontsteken kun je altijd nog naar de dokter maar dat zal wel loslopen.
Wist trouwens niet dat je fretten had..leuk!
Als het gaat ontsteken kun je altijd nog naar de dokter maar dat zal wel loslopen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
even goed ontsmetten en klein beetje pleisterspray er op spuiten. Wel goed in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken...
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij is heel lief, maar dit doet hem wel heel zeer, hij laat me er nu niet aankomen in ieder geval. Een sodabadje is misschien wel het meest eenvoudig te realiseren, hoe lang moet ie daarin, want stilstaan is wel een probleemYvetteJ schreef:Oeh gedver, ik ben er bij die van mij ook altijd bang voor, zeker met handdoeken...
Succes ermee!
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
je kunt beter wat dettol goed verdunnen met water en dan een stukje doek/servet erin dopen en even op de "plek" houden.
Zal veel moeite kosten em em idd in een bak met soda te houden.
succes
Zal veel moeite kosten em em idd in een bak met soda te houden.
succes
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry, dat weet ik eerlijk gezegd niet? Jij misschien Eline??Githa schreef:Hij is heel lief, maar dit doet hem wel heel zeer, hij laat me er nu niet aankomen in ieder geval. Een sodabadje is misschien wel het meest eenvoudig te realiseren, hoe lang moet ie daarin, want stilstaan is wel een probleemYvetteJ schreef:Oeh gedver, ik ben er bij die van mij ook altijd bang voor, zeker met handdoeken...
Succes ermee!.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja al jaren, in totaal zeven fretten. Nu nog eentje in z'n uppie. We hadden er nog twee van dezelfde leeftijd, om samen oud te worden, maar de een stierf onverwachts vrij jong. Deze bleek het in z'n eentje prima te vinden, hij is erg mensgericht. We willen geen nieuwe meer vanwege de gezondheidsdingen. Daar hebben we nogal pech mee gehad.Eline* schreef:Fijn dat hij er helemaal af is want dan kan er tenminste geen vuil gemeen verstopt in de nagel blijven zitten. Als het lukt bij je fret zonder dat je eigen vingers worden geperforeerd kun je inderdaad het pootje even desinfecteren. Verder denk ik dat hij het zelf ook wel schoon zal houden. Je bak gewoon goed schoonhouden en het pootje in de gaten houden.
Heb jij ze eigenlijk nog?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Leuk! Ja, ik heb er nog drie. De afgelopen jaren is de groep verjongd, dus ik heb nu drie dames van gemiddeld 2. 
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
LeukEline* schreef:Leuk! Ja, ik heb er nog drie. De afgelopen jaren is de groep verjongd, dus ik heb nu drie dames van gemiddeld 2.
Ik heb alleen maar mannen gehad. Deze is nu zes, hij is geboren als polkadot, had een hele zwarte rug, maar is steeds lichter geworden en nu is ie eigenlijk dark-eyed-white, met nog wat zwarte haren op z'n staart.
Het leven op de teen is netjes opgedroogd en het ziet er niet ontstoken uit. Zijn kussentjes zijn roze dus ik kan het goed in de gaten houden. Hij loopt er ook gewoon op, alleen zet de poot niet in de tralies erbij. Ik doe er maar even niets aan nu en hou het in de gaten. Hopelijk groeit er wel weer een nieuwe nagel voor terug.
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
Het teentje is nu toch een beetje gaan ontsteken, tenminste het kussentje is rood geworden. Toch maar even met soda aan de gang...
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
He jammer, ik wilde net op het berichtje erboven antwoorden dat ik het fijn vond dat het goed ging...!Githa schreef:Het teentje is nu toch een beetje gaan ontsteken, tenminste het kussentje is rood geworden. Toch maar even met soda aan de gang...
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)