Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje uit het buitenland halen raar.......

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

PattyB

Re: Hondje uit het buitenland halen raar.......

Ongelezen bericht door PattyB »

Ody schreef:Jeetje, ik heb wel een discussie losgemaakt zeg. :eek:

Na lange nachtelijke gesprekken hebben we dan toch een keuze gemaakt en we wachten tot Sira in Nederland is. Dan maar hopen dat ze inderdaad een match met ons gezinnetje kan vormen.
Dit is Sira: :I: http://www.sos-strays.nl/nederlands/siras.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ooooh..... ik vind haar echt geweldig!!!! Daar moet je wel verliefd op worden! :love:
Wat een prachtige meid is dat zeg!!! :I:
Gefeliciteerd met jullie keuze! Dat is het wachten waard..
Dit soort dingen zijn echt niet goed voor mij.. als ik dat zie.. wil ik er spontaan bij.. wordt een beetje druk in ons kleine appartementje.. ik heb een zwak hart met dit soort dingen.. gelukkig is mijn vriend realistisch.. :engel:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ody schreef:Dit is Sira: :I: http://www.sos-strays.nl/nederlands/siras.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een prachtig hondje...... :I: Succes met wachten en alvast veel plezier met haar!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ody schreef:Jeetje, ik heb wel een discussie losgemaakt zeg. :eek:

Na lange nachtelijke gesprekken hebben we dan toch een keuze gemaakt en we wachten tot Sira in Nederland is. Dan maar hopen dat ze inderdaad een match met ons gezinnetje kan vormen.
Dit is Sira: :I: http://www.sos-strays.nl/nederlands/siras.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die oren! Wat een troeteltje!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Een paar jaar geleden dacht ik ook, laat de landen in kwestie hun problemen zelf oplossen. Wat moeten wij er tussen? Hier zitten asielhonden genoeg die een goed plekje verdienen. Er waren diverse stichtingen niet te vertrouwen en de 1 na de ander splitste zich af met een hoop bombarie. Wie je als stichting moet vertrouwen, dat vind ik nog het moeilijkste aan die hele handel in buitenlandse honden. Wat mij enorm ergert, is dat ongezonde honden alsnog volop worden gevaccineerd en meteen naar Nederland worden gehaald. Een nieuwe eigenaar wordt dan met extra ellende opgezadeld, die voorkomen had kunnen worden door pas te vaccineren als het dier volledig gezond is verklaard. Daarnaast kan nooit gegarandeerd worden dat je hond geen lyme of Ehrlichiosis onder de leden heeft. Ik ken er teveel waarvan de honden achteraf toch deze ziekte blijken te hebben. Eén van de redenen dat ik geen hond uit het buitenland zou nemen. Aan de andere kant....als DIT het lot is wat het overgrote deel van de asielhonden in Miskolc treft...laat je zo'n hond ook niet wegteren daar.

Dus gefeliciteerd met je hondje uit het buitenland. Ik hoop dat je veel plezier hebt van haar.
iones
Zeer actief

Dat is wel een lot dat een stuk verschrikkelijker is dan dat van een hond in een asiel alhier Sandra H!
Waarmee ik niet wil zeggen dat men alleen uit het buitenland honden moet adopteren. Ik wil dat ze allemaal een goed tehuis krijgen. De honden daar zowel als hier.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mwillow

iones schreef:Dat is wel een lot dat een stuk verschrikkelijker is dan dat van een hond in een asiel alhier Sandra H!
Waarmee ik niet wil zeggen dat men alleen uit het buitenland honden moet adopteren. Ik wil dat ze allemaal een goed tehuis krijgen. De honden daar zowel als hier.
Ik heb er dus voor het eerst moeite mee om mijn ogen er voor te sluiten en te zeggen...zoek het ff lekker uit daar...want die honden schieten er niks mee op. :(
iones
Zeer actief

SandraH schreef:
iones schreef:Dat is wel een lot dat een stuk verschrikkelijker is dan dat van een hond in een asiel alhier Sandra H!
Ik heb er dus voor het eerst moeite mee om mijn ogen er voor te sluiten en te zeggen...zoek het ff lekker uit daar...want die honden schieten er niks mee op. :(
Ik ben blij dat jij tot dat inzicht gekomen bent. Ik hoop dat velen jou zullen volgen.

Dit is trouwens een leuk topic voor Ody om eens te bekijken:
http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... 78916.html" onclick="window.open(this.href);return false;
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik krijg zo de kriebels van al die mensen die menen dat ze door een buitenlandse honden stichting te steunen of wat geld aan mensen in een land in nood te geven meteen maar het recht claimen om voor hun 10 of 20 euro een vinger in de pap te hebben over hoe een land moet veranderen, of erger nog, geregeerd moet worden.
Arrogantie ten top en bovendien een prima reden om lekker met je goedgevulde buik achterover in je luxe relaxstoel zelfvoldaan naar je goeddoorvoede hondje te kijken.

Niemand dwingt iemand een buitenlands hondje te nemen, niemand dwingt iemand om geld te geven aan mensen in nood, dat is het voordeel van in een vrij land leven. Je kunt doen en laten wat je wil.
Maar ik vraag me altijd af hoe die mensen nog rustig kunnen slapen met de wetenschap dat dat luizige tientje misschien wel iemand van de hongersdood zou kunnen redden of iemand een broek aan zn lijf kan geven nu hij of zij alles wat ze bezat is kwijtgeraakt.

Idem met buitenlandse hondjes.
Mensen gaan toch op zoek naar een hond die bij hen past en waarom zou zo'n hondje niet uit het buitenland mogen komen?
Ook niet iedereen heeft haalt zn herplaatsers uit een nederlands asiel.
Ikzelf bijvoorbeeld heb nog nooit een hond uit het asiel gehad terwijl ik toch haast altijd voor herplaatsers kies. Dat herplaatsers uit een asiel komen is echt geen wet van Meden en Perzen en de stelling dat je een nederlandse hond in een nederlands asiel laat zitten als je voor een buitenlands hondje kiest gaat dus niet op!

Ben ik daarom minder goed bezig dan iemand die wel z'n herplaatser uit een asiel heeft?
Ik vind van niet: een hond is een hond, of ie nou nederlands, duits, grieks of spaans is en of ie nou uit een asiel komt, uit het buitenland of bij een particulier vandaan die er vanaf moet.
Als ik op zoek ben naar een hond kies ik er een die me aanspreekt en ik neem aan dat iedereen dat doet.
Als zo'n hondje nou toevallig uit het buitenland komt dan is dat gewoon zo.
Maar door zo'n hondje te nemen heb ik echt niet de illusie dat het land in kwestie zn houding naar honden toe verandert, ik geef alleen wel een hond die het niet fijn heeft een warme mand en een goedgevulde etensbak en daar gaat het om.
Dat ik in zo'n geval zou kiezen voor een stichting die wel probeert iets aan de omstandigheden in zo'n land te doen is mijn keuze, maar als iemand valt voor een hondje van een stichting die zich daar niet zo mee bezig houdt, wie ben ik dan om daar een oordeel over te vellen?

Een hoop mensen zouden echt eens verder moeten kijken dan hun straat lang is.
Gelukkig zijn er ook veel mensen die dat wel doen en die een hond -uit welk land dan ook- die het niet goed heeft een fijn hondwaardig leventje geven.
Petje af :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

iones schreef:Vertel, waar? Dan moeten ze opgehaald worden! Zeker met dat koude weer kun je ze niet buiten laten.
Ga maar eens kijken op de Nederlandse Antillen en of Aruba .. Dan slaat de honden schrik je om het hart van wat je daar allemaal aan zwerf hond tegen komt, maar goed .. Dat het dus nog steeds gewoon op Nederlands grondgebied gebeurt .. Dat wist men niet ;)

http://iktekenvoordieren.ning.com/profi ... leed-aruba" onclick="window.open(this.href);return false;

http://animalrightsaruba.hyves.nl/?&pag ... XWJ4S40K8C" onclick="window.open(this.href);return false;

http://antillen.blogo.nl/2009/08/18/die ... riliseerd/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://test5.caribmedia.com/history/index_ned.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zomaar even een kleine greep van het hondenleed, van wat zich nog terdege plaats vind op Nederlands grond gebied ;)

Dus ik zou zeggen, leef je uit! :ok:
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Tjeetje Felix.... wordt jij niet moe van jezelf?
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Ody@
Wat een plaatje. :I: Ik hoop dat jullie samen heel gelukkig worden
mwillow

renee-uk schreef:Ik krijg zo de kriebels van al die mensen die menen dat ze door een buitenlandse honden stichting te steunen of wat geld aan mensen in een land in nood te geven meteen maar het recht claimen om voor hun 10 of 20 euro een vinger in de pap te hebben over hoe een land moet veranderen, of erger nog, geregeerd moet worden.
Arrogantie ten top en bovendien een prima reden om lekker met je goedgevulde buik achterover in je luxe relaxstoel zelfvoldaan naar je goeddoorvoede hondje te kijken.
Ik heb hier een hele andere mening over, eerlijk gezegd. Ik wil inderdaad graag weten waar mijn geld blijft en gezien de problemen met die diverse stichtingen in het verleden en wat ongetwijfeld nog steeds speelt, zou ik daar dus niet snel mijn geld meer aan besteden. Overigens steun ik diverse doelen honden- en paardenleed. Maar tot nog toe niet meer de buitenlandse hondenstichtingen. Dat heeft niets met arrogantie te maken, maar meer met het feit dat mijn geld voorheen toch niet zo lekker terecht kwam als men deed geloven.
iones
Zeer actief

renee-uk schreef:Ik krijg zo de kriebels van al die mensen die menen dat ze door een buitenlandse honden stichting te steunen of wat geld aan mensen in een land in nood te geven meteen maar het recht claimen om voor hun 10 of 20 euro een vinger in de pap te hebben over hoe een land moet veranderen, of erger nog, geregeerd moet worden.
Soms moet er helaas van buitenaf iets veranderen.
In principe vind ik dat je cultuur, geloof of traditie in een land moet respecteren en als buitenstaander je er buiten moet houden. MAAR het wordt anders als er mensen en of dieren onder lijden. Dit mag gewoon niet! Er zijn situaties die echt moeten veranderen en die nooit goed te praten zijn, NOOIT.
Als iedereen zo zou redeneren zoals jij, zou er nooit gewerkt worden aan de wreedheden die meisjes in Somalie moeten ondergaan bij besnijdenis, aan het martelen van stieren in Spanje (en volgens mij is een aanzienlijk deel van de spanjaarden zelf inmiddels ook overtuigd), of aan andere misstanden.

Het martelen of mishandelen van mensen of dieren, daar is NOOIT een excuus voor te vinden. Dat moet zo snel mogelijk de wereld uit geholpen worden. Maar goed, noem jij dat maar arrogantie maar ik denk dat je toch echt de plank daarmee misslaat.
Felix schreef:
Ga maar eens kijken op de Nederlandse Antillen en of Aruba .. Dan slaat de honden schrik je om het hart van wat je daar allemaal aan zwerf hond tegen komt, maar goed .. Dat het dus nog steeds gewoon op Nederlands grondgebied gebeurt .. Dat wist men niet ;)

http://iktekenvoordieren.ning.com/profi ... leed-aruba" onclick="window.open(this.href);return false;

http://animalrightsaruba.hyves.nl/?&pag ... XWJ4S40K8C" onclick="window.open(this.href);return false;

http://antillen.blogo.nl/2009/08/18/die ... riliseerd/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://test5.caribmedia.com/history/index_ned.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zomaar even een kleine greep van het hondenleed, van wat zich nog terdege plaats vind op Nederlands grond gebied ;)

IN hoeverre is dit nog inderdaad Nederlands grondgebied? Ik woon in Nederland maar niet in Aruba of wat dan ook. Gelukkig weet ik wel dat ook daar stichtingen zijn die voor het belang van honden op komen. Maar goed, nederlands grondgebied is voor jou Nederland. Ik denk dat het toch 2 hele verschillende landen zijn. Straks ga je ook nog beweren dat die mensen die daar wonen dezelfde historie en achtergrond hebben en dezelfde cultuur... Volgens mij ben je in de war.
Laatst gewijzigd door iones op 28 jan 2010 17:53, 2 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

SandraH schreef:
Ik heb hier een hele andere mening over, eerlijk gezegd. Ik wil inderdaad graag weten waar mijn geld blijft en gezien de problemen met die diverse stichtingen in het verleden en wat ongetwijfeld nog steeds speelt, zou ik daar dus niet snel mijn geld meer aan besteden. Overigens steun ik diverse doelen honden- en paardenleed. Maar tot nog toe niet meer de buitenlandse hondenstichtingen. Dat heeft niets met arrogantie te maken, maar meer met het feit dat mijn geld voorheen toch niet zo lekker terecht kwam als men deed geloven.
Wat jij aanhaalt zeg ik niet en bedoel ik ook niet
Ik vind het arrogant te verwachten dat je een vinger in de pap te brokkelen hebt bij een land of een stichting omdat je toevallig 10 of 20 euro overmaakt.
Dat iemand het daarom maar niet doet vind ik een bijzonder flauw excuus.

Dat je wil weten waar je geld blijft kan ik me heel goed voorstellen, ik zeg ook nergens dat je maar lukraak aan iedereen die daar om vraagt geld moet overmaken, maar ik kan me niet voorstellen dat je met een beetje zoeken geen organisatie kunt vinden die wel overeenkomt met jouw ideeën.

Ik heb bijvoorbeeld een aantal hondjes financieel geadopteerd, in Nederland via de hondenbescherming en in Engeland via Dog Trust.
Nou geloof ik echt niet dat mijn maandelijkse bijdrage exclusief voor die 4 hondjes gebruikt wordt en dat verwacht ik ook helemaal niet.
Het zou wat anders zijn als ik zo'n groot bedrag overmaakte dat ze daar een hond totaal van konden verzorgen, maar dat doe ik niet. het beetje dat ik stort is een druppel op een gloeiende plaat en als dat ertoe bijdraagt dat honden kunnen worden opgevangen en nog een redelijk prettig leventje kunnen hebben (zoals de senioren bij de hondenbescherming) ben ik al lang tevreden.
Dat ik van tijd tot tijd op de hoogte gehouden word over 'mijn' seniorenhondjes en met kerstmis een kaart krijg van 'mijn' Dog Trust hondjes is een leuke bijkomstigheid, maar daar doe ik het niet voor.

Als ik denk aan buitenlandse hondjes, schiet me onmiddellijk Kimba door mijn hoofd. Daar zijn mensen van dit forum bij betrokken en die kunnen me er alles over vertellen.
Kan me niet voorstellen dat die mensen zoveel tijd, geld en inspanning steken in een ondernemening die niet te vertrouwen is.
En zo zijn er meer.

Ik vraag me echt af wat het uitmaakt als je bijvoorbeeld geld overmaakt voor eten en dat wordt besteed aan een betere huisvesting omdat dat dringender nodig is. Wat maakt het uit, je probeert toch te helpen en dan is het toch logisch dat binnenkomende gelden gebruikt worden voor dat dat het hardste nodig is?
Stel je voor dat ze iedereen die een tientje voor voer gestort heeft eerst om toestemming moeten vragen het ergens anders voor te gebruiken.
Lijkt me een beetje niet haalbaar eerlijk gezegd en is in mijn ogen ook volkomen onnodig.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

iones schreef:
In principe vind ik dat je cultuur, geloof of traditie in een land moet respecteren en als buitenstaander je er buiten moet houden. MAAR het wordt anders als er mensen en of dieren onder lijden. Dit mag gewoon niet! Er zijn situaties die echt moeten veranderen en die nooit goed te praten zijn, NOOIT.
Als iedereen zo zou redeneren zoals jij, zou er nooit gewerkt worden aan de wreedheden die meisjes in Somalie moeten ondergaan bij besnijdenis, aan het martelen van stieren in Spanje (en volgens mij is een aanzienlijk deel van de spanjaarden zelf inmiddels ook overtuigd), of aan andere misstanden.

Het martelen of mishandelen van mensen of dieren, daar is NOOIT een excuus voor te vinden. Maar goed, noem jij dat maar arrogantie maar ik denk dat je toch echt de plank daarmee misslaat.

Nu is Uk'tje verre van mijn "dinnetje" maar volgens mij lees jij haar post niet goed Iones. :smile:

Ik zou em persoonlijk nog een keer lezen :E:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief

iones schreef:

Het martelen of mishandelen van mensen of dieren, daar is NOOIT een excuus voor te vinden. Dat moet zo snel mogelijk de wereld uit geholpen worden. Maar goed, noem jij dat maar arrogantie maar ik denk dat je toch echt de plank daarmee misslaat.

Jij moet gewooon eens leren lezen iones!
Afbeelding

iones
Zeer actief

Heb nog eens gelezen maar heb inderdaad de strekking niet goed begrepen. Te haastig waarschijnlijk. Mijn excuus!
Laatst gewijzigd door iones op 28 jan 2010 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

iones schreef:Heb nog eens gelezen maar heb inderdaad de strekking niet goed gelezen. Mijn excuus!
:ok:
Afbeelding

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Felix schreef:

Afbeelding
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

SandraH schreef:Wat mij enorm ergert, is dat ongezonde honden alsnog volop worden gevaccineerd en meteen naar Nederland worden gehaald. Een nieuwe eigenaar wordt dan met extra ellende opgezadeld, die voorkomen had kunnen worden door pas te vaccineren als het dier volledig gezond is verklaard.
Dat zijn ook vreselijke dingen. Wel wil ik benadrukken dat bij een betrouwbare stichting dit soort dingen echt niet zullen gebeuren. Daar gaan zieke honden ip gewoon al niet op transport.
Mij zijn dit soort dingen ook niet bekend.
Daarnaast kan nooit gegarandeerd worden dat je hond geen lyme of Ehrlichiosis onder de leden heeft. Ik ken er teveel waarvan de honden achteraf toch deze ziekte blijken te hebben. Eén van de redenen dat ik geen hond uit het buitenland zou nemen.
Ik denk dat je leishmania bedoeld ipv Lyme. Ehrlichia is ip goed te testen en is een infectie die ip mits tijdig behandeld, goed behandeld kan worden. Leishmania is inderdaad een ander verhaal en je moet als je een hond adopteert vanuit het middenlandse zee gebied je daarover goed informeren.
Aan de andere kant...een hond loopt zeker zoveel risico op dit soort ziekten gezellig mee op vakantie naar Frankrijk. :wink:

Jammer overigens dat je vertrouwen zo geschaad is in stichtingen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef: IN hoeverre is dit nog inderdaad Nederlands grondgebied? Ik woon in Nederland maar niet in Aruba of wat dan ook. Gelukkig weet ik wel dat ook daar stichtingen zijn die voor het belang van honden op komen. Maar goed, nederlands grondgebied is voor jou Nederland. Ik denk dat het toch 2 hele verschillende landen zijn. Straks ga je ook nog beweren dat die mensen die daar wonen dezelfde historie en achtergrond hebben en dezelfde cultuur... Volgens mij ben je in de war.
Nah, aan je reactie te lezen ben je zelf behoorlijk in de war .. Ja, die mensen en die eilanden daar, dat is wel degelijk 100% Nederlands grondgebied, en ja ... Die mensen daar hebben dezelfde cultuur als jij en ik hier in Nederland .. Ze vieren er dezelfde feestdagen, etc ..

Sterker nog .. Een aantal van die eilanden gaan ze zelfs om turnen tot een speciale gemeente van Nederland ;)

En ja .. Die mensen hebben praktisch gezien dezelfde historie als Nederland .. En ja .. Die mensen daar hebben gewoon het zelfde paspoort als jij en ik !! :ok:

En jij hebt het over een land, terwijl het in de praktijk maar eilandjes zijn ter grote als b.v. Texel, met een inwoner aantal van b.v. een dorp in Nederland ..

En ja, er zijn ook stichtingen in Nederland en op die eilanden, die zich in zetten voor de zwerfhonden daar .. Maar dat zal in spanje of andere landen ook wel te vinden zijn, en ik doel dan op stichtingen die uit het land van origine komen ...

Dus volgens mij ben jij zelf zeer behoorlijk de weg kwijt ...
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Felix schreef:

Afbeelding
Aah, nog eentje die voor de volle 100% de weg kwijt is ... Duidelijk! :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

SandraH schreef: Daarnaast kan nooit gegarandeerd worden dat je hond geen lyme of Ehrlichiosis onder de leden heeft. Ik ken er teveel waarvan de honden achteraf toch deze ziekte blijken te hebben. Eén van de redenen dat ik geen hond uit het buitenland zou nemen
tja een gezonde hond is je nooit gegarandeert, binneland, buitenland, fokker of pretnest..het is altijd afwachten... plus Ehrlichia en Leish zijn binnen de korste keren ook ziektes die hier gaan voorkomen... heb ook al gehoord van honden die ehrlichia hebben en nooit de nederlandse grens overgestoken zijn.. zandvliegen ( leish) zijn in drenthe al gevangen en ook in duitsland...en de teken die babesiose veroorzaken komt ook al in nederland voor... ehrlichia zal helaas ook niet telang duren...
Ik heb ook niet bewust voor een Leish hond gekozen, bleek na een jaar dat z ehet had, maar mijn nederlandse jack is ook niet gezond en ik heb ook niet bewust voor een zieke nederlandse jack gekozen... mijn spaanse Bowie is nu 3 en kerngezond... tot nu toe... en meer zekerheid heeft helemaal niemand met zijn dieren.
Afbeelding
mwillow

Eline* schreef:Dat zijn ook vreselijke dingen. Wel wil ik benadrukken dat bij een betrouwbare stichting dit soort dingen echt niet zullen gebeuren. Daar gaan zieke honden ip gewoon al niet op transport. Mij zijn dit soort dingen ook niet bekend.
Mij dus wel...en het gebeurt veelvuldig bij diverse stichtingen. Of de eigenaren moeten daarover verzinnen, maar het gebeurt. In hoeverre heb ik daar bv. inspraak in als ik een hondje vanuit Hongarije hierheen zou halen? En in hoeverre kun je dan spreken van een betrouwbare stichting?
Eline* schreef:Ik denk dat je leishmania bedoeld ipv Lyme. Ehrlichia is ip goed te testen en is een infectie die ip mits tijdig behandeld, goed behandeld kan worden. Leishmania is inderdaad een ander verhaal en je moet als je een hond adopteert vanuit het middenlandse zee gebied je daarover goed informeren.
Aan de andere kant...een hond loopt zeker zoveel risico op dit soort ziekten gezellig mee op vakantie naar Frankrijk. :wink:
Ik bedoel inderdaad leishmania, excuus. Beetje druk, dan krijg je dat soort spraakverwarringen. Hoe groot is het risico op een hond met leishmania in de staat zoals ze in Hongarije er aan toe zijn? Wat gebeurt er vanuit jouw stichting als blijkt dat ze deze ziekte hebben?
Eline* schreef:Jammer overigens dat je vertrouwen zo geschaad is in stichtingen.
Ik steun andere stichtingen waar ik voor de 'volle 100%' achter sta. En gut, nu ook een Duitse stichting die honden uit Hongarije haalt, die het heel hard nodig hebben.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Felix schreef:
iones schreef:Vertel, waar? Dan moeten ze opgehaald worden! Zeker met dat koude weer kun je ze niet buiten laten.

Heel toevallig heb ik veel contact met het asiel op Curacao en daar zijn ze de laatste jaren erg goed bezig. honden van de straat halen, mensen controleren of ze goed voor hun dieren zorgen, alle dieren boven een bepaalde leeftijd worden gecastreerd. Asiel heeft tegenwoordig een eigen DA die op het asiel rondloopt. Dit was 3 jaar geleden heel anders.
En in maart heb ik een heel lief teefje voor herplaatsing wat met mij mee terugkomt uit Curacao, dus wie heeft interesse :F:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

SandraH schreef: Mij dus wel...en het gebeurt veelvuldig bij diverse stichtingen. Of de eigenaren moeten daarover verzinnen, maar het gebeurt. In hoeverre heb ik daar bv. inspraak in als ik een hondje vanuit Hongarije hierheen zou halen? En in hoeverre kun je dan spreken van een betrouwbare stichting?
je stelt wel hele open vragen waar ik weinig mee kan en je stelt dingen waar ik niets mee kan. ;-) Een zieke hond moet je ip. niet laten reizen en als je een hond laat reizen moet hij geent zijn. En je hebt het over veelvuldig bij diverse stichtingen..vertel eens?
En het lijkt me dat als jij een hond wilt daarvandaan dat jij je goed laat informeren. Een stichting heeft ook geen belang een hond te bemiddelen die ziek is.
Ik bedoel inderdaad leishmania, excuus. Beetje druk, dan krijg je dat soort spraakverwarringen. Hoe groot is het risico op een hond met leishmania in de staat zoals ze in Hongarije er aan toe zijn? Wat gebeurt er vanuit jouw stichting als blijkt dat ze deze ziekte hebben?
De staat van de hond heeft weinig van doen met wel of geen leish. Het risico op leish is afhankelijk van het gebied waar de hond leeft en nog heel veel dingen meer. Je kan daar dus niet in zijn algemeenheid iets over zeggen.
Er zijn overigens wel cijfers over negatief geteste honden die alsnog na adoptie leish kregen en dat aantal is minimaal.
Wij helpen onze adoptanten als een hond leish heeft door informatie te geven en medicatie te verstrekken als dat nodig is. Overigens hebben we enkele honden met leishmania bemiddeld (bekend voor adoptie) en heeft zich bij ons nog geen leishmania voorgedaan bij negatief geteste honden.
Eline* schreef: Ik steun andere stichtingen waar ik voor de 'volle 100%' achter sta. En gut, nu ook een Duitse stichting die honden uit Hongarije haalt, die het heel hard nodig hebben.
Klinkt dat sarcastisch? :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef: Heel toevallig heb ik veel contact met het asiel op Curacao en daar zijn ze de laatste jaren erg goed bezig. honden van de straat halen, mensen controleren of ze goed voor hun dieren zorgen, alle dieren boven een bepaalde leeftijd worden gecastreerd. Asiel heeft tegenwoordig een eigen DA die op het asiel rondloopt. Dit was 3 jaar geleden heel anders.
En in maart heb ik een heel lief teefje voor herplaatsing wat met mij mee terugkomt uit Curacao, dus wie heeft interesse :F:
Toevallig een foto van dat teefje !? :lol1:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Wat is Sira een leuk hondje!!
Jammer dat het gros daar aan voorbij gaat hier! Ik vind haar een plaaaaaatje! :I: Al enig zich op wanneer ze naar NL zou komen?
RIP Cena :roos:
    mwillow

Eline* schreef:
    SandraH schreef: Mij dus wel...en het gebeurt veelvuldig bij diverse stichtingen. Of de eigenaren moeten daarover verzinnen, maar het gebeurt. In hoeverre heb ik daar bv. inspraak in als ik een hondje vanuit Hongarije hierheen zou halen? En in hoeverre kun je dan spreken van een betrouwbare stichting?
    je stelt wel hele open vragen waar ik weinig mee kan en je stelt dingen waar ik niets mee kan. ;-) Een zieke hond moet je ip. niet laten reizen en als je een hond laat reizen moet hij geent zijn. En je hebt het over veelvuldig bij diverse stichtingen..vertel eens?
    En het lijkt me dat als jij een hond wilt daarvandaan dat jij je goed laat informeren. Een stichting heeft ook geen belang een hond te bemiddelen die ziek is.
    De staat van de hond heeft weinig van doen met wel of geen leish. Het risico op leish is afhankelijk van het gebied waar de hond leeft en nog heel veel dingen meer. Je kan daar dus niet in zijn algemeenheid iets over zeggen.
    Er zijn overigens wel cijfers over negatief geteste honden die alsnog na adoptie leish kregen en dat aantal is minimaal.
    Wij helpen onze adoptanten als een hond leish heeft door informatie te geven en medicatie te verstrekken als dat nodig is. Overigens hebben we enkele honden met leishmania bemiddeld (bekend voor adoptie) en heeft zich bij ons nog geen leishmania voorgedaan bij negatief geteste honden.
    Eline* schreef: Ik steun andere stichtingen waar ik voor de 'volle 100%' achter sta. En gut, nu ook een Duitse stichting die honden uit Hongarije haalt, die het heel hard nodig hebben.
    Klinkt dat sarcastisch? :denken:
    Ik PB je even.
    Demi
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
    Aantal honden: 4
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Felix schreef:
    Demi schreef: Heel toevallig heb ik veel contact met het asiel op Curacao en daar zijn ze de laatste jaren erg goed bezig. honden van de straat halen, mensen controleren of ze goed voor hun dieren zorgen, alle dieren boven een bepaalde leeftijd worden gecastreerd. Asiel heeft tegenwoordig een eigen DA die op het asiel rondloopt. Dit was 3 jaar geleden heel anders.
    Toevallig een foto van dat teefje !? :lol1:
    Jawel hoor ga ff zoeken
    Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”