Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verbod eten hondenvlees?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Verbod eten hondenvlees?

Ongelezen bericht door _Leonie »

Tja, lastig. Ben zelf niet tegen het eten van kat en hond daar, denk ook dat als het waar is van de armere mensen dat het niet zulk best nieuws is. De boete enzo is ook behoorlijk hoog zeg, zeker voor arme Chinezen.
De manier waarop ze gedood worden ben ik uiteraard tegen.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb, op zich, niet eens zo veel problemen met het eten van katten of honden, al zal ik het niet (zo gauw) doen.
Waar ik wel een probleem mee heb is de wijze waarop dieren worden gehouden en gedood. Als ze dát in China goed regelen, mogen ze van mij best ook honden en katten eten, naast alle andere dieren die daar verorberd worden (en die ook een snelle dood verdienen).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik heb er geen moeite mee dat er hond en kat gegeten wordt. Als ze maar een goed leven hebben gehad en netjes dood gemaakt worden.
Een vriend van mij is vaak in China en bij die zakenreis hoort standaard een restaurantbezoek.
Hond staat gewoon op de menukaart.
Hij wilde weten hoe en wat dus hij is met de tolk naar twee hondenfokkerijen gegaan. Misschien heeft die tolk de beste fokkerijen eruit gepikt, zou kunnen, maar het waren flinke stukken land waar de honden los lopen, en goed te eten krijgen.

Hij is ook naar de markt geweest en heeft een hond uitgezocht. Ter plekke werd de hond in 1 klap doodgeslagen en geslacht, waar je bij staat dus he. Hij kreeg twee zakken mee: eentje met de organen en eentje met vlees.
Ja, wat moet je ervan zeggen ? Ik vind het heel mooi van hem dat hij zijn ogen niet sluit en het wil zien.
Hij eet nu ook hond als hij in China is.
Maar ik denk dat hij de mooiste kant gezien heeft hoor.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Stoppen wij dan ook met het eten van koeien, want die zijn heilig in India? Is precies hetzelfde.
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Ik heb in het verleden gewoond/gewerkt in oa Taiwan ROC en Indonesie.
De Taiwanezen (meerderheid is Chinees) eten werkelijk alles dus ook hond.
In Indonesie alleen in Christelijke gebieden.
Heb zelf nooit uit eigen wil hond gegeten, maar in enkele gevallen kun je het heel moeilijk weigeren als het je aangeboden wordt. :19:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Het zal wel even duren voordat het helemaal uitgebannen is, maar ik vind het goed nieuws.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Liesbeth schreef:Ik heb, op zich, niet eens zo veel problemen met het eten van katten of honden, al zal ik het niet (zo gauw) doen.
Waar ik wel een probleem mee heb is de wijze waarop dieren worden gehouden en gedood. Als ze dát in China goed regelen, mogen ze van mij best ook honden en katten eten, naast alle andere dieren die daar verorberd worden (en die ook een snelle dood verdienen).
Sluit ik me helemaal bij aan :ok:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik heb er ook geen probleem mee dat er in China hond of kat wordt gegeten. Mits dat die dieren een goed leven hebben gehad en een snelle pijnloze dood krijgen. Als ze daar nou een mooi wetje voor maken.
Hanneke2
Zeer actief

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat zoveel mensen het wel best vinden als er hondenvlees gegeten wordt 'als ze een goed leven en een pijnloze dood hebben'.

Wat versta je dan onder een goed hondenleven? Qua aandacht en huisvesting en medische zorg en voer en weetikveel? En ga dan eens bedenken hoeveel dat kost en hoe lang zo'n leven dan duurt? Is dat dan ergens in de verte mogelijk?

Als hondenvlees in Azië legaal blijft en 'gemoderniseerd' wordt naar onze standaarden van vleesvee houden, dan krijg je dus enorme groepen honden zonder ooit 1op1 contact met een baas, honden met alle tanden getrokken want anders krijg je toestanden, die met een maand of 9 geslacht worden.

Een goed leven voor een rund is lekker in een grote kudde goed gras vreten, kunnen schuilen voor een regenbui en dan lekker herkauwen naast vertrouwde soortgenoten. Makkelijk haalbaar voor een verantwoordelijke boer. Ook kippen en schapen en konijnen en wellicht zelfs varkens kunnen in mijn ogen met bescheiden middelen een prima leven hebben in grote groepen.

Maar leg mij eens uit hoe je dolfijnen of chimpansees een 'goed leven' als slachtvee kan geven?

Okee, honden en katten zijn niet ZO slim. Maar snappen jullie wat ik bedoel? Een intelligente jager/verzamelaar is iets totaal anders dan een vegetarisch 'prooidier'.

En als het allemaal zo okee is om honden te eten, zouden jullie eventuele pups van jullie eigen honden dan probleemloos verkopen aan 'hondenboeren'? En zo nee, waarom niet? Als ik ooit de centen heb voor een huis met een lap grond en ik ga allerlei beesten houden, zou ik misschien best wel wat biggen of kuikens willen verkopen aan een diervriendelijke scharrelboer.

Maar mijn honden? Hallo?

Een hond in een asiel in Nederland is zielig want die moet een eigen baas en lekker wandelen en daar moet je elke dag een paar uur mee bezig zijn, en als pup naast je bed in een doos en meteen mee naar de DA als er iets loos is, geopereerd als dat nodig is om nog jaren te kunnen rennen, want dat is een goed leven, maar een hond in China heeft al een goed leven als hij niet zoals nu met tien tegelijk in een krat wordt gedouwd op de markt, levend gevild of levend gekookt of al z'n poten gebroken zodat hij netjes blijft liggen en... nou ja sorry, ik snap jullie dus niet.

Die hond in China die nou in een krat zit te wachten op z'n ellendige dood of die in jullie ideale scenario in een scharrelschuur met 200 andere honden zit tot hij groot genoeg is om op te vreten, die heeft exact dezelfde behoeften als jouw Fikkie die op je bank ligt te slapen. Die zou een moord doen voor een keertje achter een bal aanrennen of aan de voeten van de baas tv kijken of leren doggy-dancen met de clicker.

Pfft, ik stop maar effe, want dit zit me blijkbaar heel hoog, heb nog een hele lap tekst weer weggehaald want TE.
Hanneke2
Zeer actief

Toch nog even:

[url]http://www.lifeinthefastlane.ca/wp ... t_1sfw.gif[/url]

http://www.animalsasiafoundation1.zooms ... _thumb.jpg

[urlhttp://4.bp.blogspot.com/_ySCIT3KO9Zc/SlSwsykuV4I/AAAAAAAAO-A/JSpWdyyhhEU/s400/china_dog_market_01.jpg[/url]

http://1.bp.blogspot.com/_ySCIT3KO9Zc/S ... ket_09.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_ySCIT3KO9Zc/S ... ket_02.jpg

Als ze maar een goed leven gehad hebben...
Hanneke2
Zeer actief

Lucky luke schreef:Ik heb in het verleden gewoond/gewerkt in oa Taiwan ROC en Indonesie.
Heb zelf nooit uit eigen wil hond gegeten, maar in enkele gevallen kun je het heel moeilijk weigeren als het je aangeboden wordt. :19:
Sorry, maar dat vind ik gelul. Ik heb wel eens tijdens een tamelijk chic diner (luidruchtig) geweigerd om stukjes kreeft te eten. Vlees eten, prima, maar ik blief niks wat levend gekookt is. Beetje heibel met de schoonfamilie achteraf, maar schijt. Ik heb niet heel veel principes, maar het zal me toch worst wezen dat mensen wat frustraties hebben als het gaat om dieren die op een afgrijselijk pijnlijke manier worden dood gemaakt. Dus dat weigeren lijkt me nog vrij simpel, want dat kan nog heel beleefd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Begrijp je heel goed en je hebt waarschijnlijk dat soort foto's nodig om je statement te onderbouwen.
Maar je kunt ook de andere kant op denken.
Vanuit hun achtergronden is een hond iets anders dan dat hij voor ons is.
Gewoon een voedselbron.
Wij gaan in hun ogen ook vreselijk decadent en gestoord om met honden.
Honden eten heb ik begrepen is gekomen door de erge honger die er ooit heeft geheerst .
Dat is in hun cultuur geslopen.
Net als er bij koppensnellers ooit mensen werden gegeten.
Dat heeft tijd nodig als je dat wilt veranderen.
En die verschuiving is ook langzamerhand op gang gekomen.
Heel wat jongere chinezen hebben een hond al als huisdier binnen gehaald en staan niet meer achter deze praktijken.

En je betoog dat een hond een baasje 1 op 1 nodig heeft en een balletje en doggy dance .
Wist niet dat dat in zijn genen vast ligt.?
Blanke voelen zich meestal een beetje suprieur en willen graag een ander veranderen en dingen opleggen.
Kijk maar door de eeuwen heen.

Maar even een ander vraagje.
Wat als er hier geen vlees meer te koop zou zijn.
En je dus zelf moet gaan slachten.?
Kun jij dat dan zelf doen om je hond aan het vreten te houden.
Wat als je zelf honger lijd en er is helemaal niets te vreten.??
Ga je ook met andere ogen naar je hond kijken hoor.
Wel heel makkelijk lullen vanuit een luxe positie .
Want laten we wel eerlijk zijn.
Hoe wij nu met honden omgaan en denken, heeft alles te maken met onze luxe positie.
En vanuit die positie word ook je mening gevormd.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Ik kan gerust weigeren om iets te eten wat ik niet wil. :mrgreen:
De enige die daadwerkelijk iets hierover kan zeggen, zijn mensen die totaal geen enkel dier eten.Zelfs geen charcuterie :19:
Nu de moraalridder spelen vind ik dubbelzinnig,

Vorig jaar was ik in het antwerpse met mijn zwitserse witte herder,komt er zo'n 2 dames(chinezen)naar mij al lachend en ze vroegen of ze een foto mochten trekken.

Enkel van de hond,wat zullen die gedacht hebben,en wat gaat het thuisfront zeggen.

Idd in noodsituaties zal je er anders over denken,dan spreken we nog niet over de pelsen frakskes,of de liggende hondjes en poesjes als decoratie,die dan nog vanuit china komen.Precies echte :oohja:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik maak zelf uit wat ik eet dus ook wat ik weiger... ik zal dus nooit maar dan ook nooit hond eten... dus niet kunnen weigeren is onzin.
Daarnaast ben ik het met Hanneke eens, ik vind het goed dat het verboden wordt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Zo dr had wel ff gewaarschuwd mogen worden voor die plaatsjes! Wat een verschrikking! :jank: Laten ze het maar snel verbieden!
Dat mensen gewoon hun eigen hond op straat kunnen uitkiezen en dan wordt geslacht vind ik echt erg! Ik zou dat never nooit kunnen en nooit doen ik zou het met een kip al niet eens kunnen laat staan met een hond met die trouwe hondenogen....naja ik zou er misschien 1 uitkiezen om mee te nemen ja! Ook zou ik nooit hondenvlees eten ook al stel ik iemand teleur...
Groetjes Lianne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lianne05 schreef:Zo dr had wel ff gewaarschuwd mogen worden voor die plaatsjes! Wat een verschrikking! :jank: Laten ze het maar snel verbieden!
Dat mensen gewoon hun eigen hond op straat kunnen uitkiezen en dan wordt geslacht vind ik echt erg! Ik zou dat never nooit kunnen en nooit doen ik zou het met een kip al niet eens kunnen laat staan met een hond met die trouwe hondenogen....naja ik zou er misschien 1 uitkiezen om mee te nemen ja! Ook zou ik nooit hondenvlees eten ook al stel ik iemand teleur...
ik ook niet, is maar goed dat ik daar nooit kom want ik zou de grootste ruzie krijgen op straat.... :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pien29
Zeer actief
Mijn ras(sen): rr

Ongelezen bericht door pien29 »

ben het volledig met Hanneke eens
MAAR wil je voortaan even waarschuwen voor die foto,s
heb zulke foto,s eerder gezien en toen kreeg ik ze al bijna niet meer uit mn hoofd en nu weer dit ,ik vind dit niet netjes hoor :neenee:
Afbeelding
gotcha
Zeer actief

dit is meer voor de rubriek "hond en leed".
Is idd altijd erg die foto's,die van de slachthuizen kunnen ook tellen hoor.Maar tis wel realiteit.
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Hanneke2 schreef:
Lucky luke schreef:Ik heb in het verleden gewoond/gewerkt in oa Taiwan ROC en Indonesie.
Sorry, maar dat vind ik gelul. Ik heb wel eens tijdens een tamelijk chic diner (luidruchtig) geweigerd om stukjes kreeft te eten. Vlees eten, prima, maar ik blief niks wat levend gekookt is. Beetje heibel met de schoonfamilie achteraf, maar schijt. Ik heb niet heel veel principes, maar het zal me toch worst wezen dat mensen wat frustraties hebben als het gaat om dieren die op een afgrijselijk pijnlijke manier worden dood gemaakt. Dus dat weigeren lijkt me nog vrij simpel, want dat kan nog heel beleefd.
Ik begrijp je wel Hanneke2, en ik zei al dat ik daar nooit uit vrije keus hond heb gegeten.
Hier in NL is het makkelijk, je zegt gewoon nee.
Maar daar zou het als pijnlijk en afwijzend ervaren kunnen worden als ik zou zeggen 'sorry dat eet ik niet, want...'
Door een westerse bril naar andere culturen kijken is niet altijd verstandig, zeker niet als je werkzaamheden daar afhankelijk zijn van zorgvuldig opgebouwde netwerken gebaseerd op wederzijds respect.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hanneke2 schreef:Het zal wel even duren voordat het helemaal uitgebannen is, maar ik vind het goed nieuws.
Ik ook!

Maar met die foto's van jou ben ik niet zo blij eerlijk gezegd. Die doen me echt pijn! Andere mensen die vinden dat honden toch gegeten moeten worden zitten daar denk ik niet zo mee, maar ik wel!
Hanneke2 schreef:
Je beledigd hen als je weigert. Maar andersom beledigen zij jou door je zoiets wanstaltigs aan te bieden. En zo zie ik het! Ik zou ook weigeren!

Een hond is mijn vriend! dat is geen voedsel! Ik heb nog meer gevoel voor honden dan voor mensen. MAar als ik mensen zou eten zou ik veroordeeld worden want dat kan dan weer niet!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Mijn man is vaak in China voor zijn werk hij geeft ook altijd duidelijk aan dat hij dit niet wil, 1 van zijn bazen (amerikaan) vind het
dus heel grappig om mensen mee te nemen naar een hondenrestaurant om dan achteraf te vermelden dat ze hond hebben gegeten :kotz: .
Ik zou heel blij zijn als het verboden wordt vooral de manier waarop de dieren aan hun einde komen is verschrikkelijk.
Misschien hypocriet want ik eet af en toe ook vlees (biologisch) maar je moet ergens beginnen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
gotcha
Zeer actief

als het uit wederzijds respect is dat ge dingen eet die jij niet wilt,waar is het respect dan van de andere voor jou. :scratch:
iones
Zeer actief

nana schreef:Mijn man is vaak in China voor zijn werk hij geeft ook altijd duidelijk aan dat hij dit niet wil, 1 van zijn bazen (amerikaan) vind het
dus heel grappig om mensen mee te nemen naar een hondenrestaurant om dan achteraf te vermelden dat ze hond hebben gegeten :kotz: .
.
Wat een hufter! Die zou ik een dreun tegen zijn harses verkopen! :evil:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lucky luke schreef:Hier in NL is het makkelijk, je zegt gewoon nee.
Maar daar zou het als pijnlijk en afwijzend ervaren kunnen worden als ik zou zeggen 'sorry dat eet ik niet, want...'
Door een westerse bril naar andere culturen kijken is niet altijd verstandig, zeker niet als je werkzaamheden daar afhankelijk zijn van zorgvuldig opgebouwde netwerken gebaseerd op wederzijds respect.
Daar heb je gelijk in.
Mijn vrouw werkt met kinderen uit allerlei culturen, ook Chinees, Japans, Thais, Koreaans, en dat is hier in Nederland al verdraaid lastig.
Dus inderdaad, zoiets kan daar zeer verstrekkende gevolgen hebben.
Je kunt niet zomaar dergelijke cultuurverschillen wegpoetsen. Erg lastig, zoiets.
Oosterse culturen zijn in onze ogen over het algemeen erg wreed.
Aan de andere kant hebben zij ook dingen die wij onbegrijpelijk en onzinnig vinden.

Neemt niet weg dat ik het verder met Hanneke eens ben.
Hoewel het nog een lange weg zal zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het gaat mij ook meer om de manier waarop de honden behandeld worden dan om het feit dat ze gegeten worden. Maar blijkbaar kan men in dat soort landen niet anders dan hondjes leven spietsen, mishandelen, levend opensnijden, etc. Dan heb ik toch liever maar een algeheel verbod en ik ben ook heel blij dat het er komt.
Nu nog zorgen dat we zelf niet te hypocriet zijn en goed opletten waar ons vlees vandaan komt.
Wees bewust van je kilootje goedkoop varkensvlees en je gehakt voor 3 euro de kilo, dat is vlees van dieren die net zo slecht behandeld worden als de honden in China.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
iones
Zeer actief

Oosterse culturen zijn inderdaad wreed. niet alleen in onze ogen maar vooral voor hen die het moeten ondergaan. En dit zijn lang niet altijd alleen dieren.

De manier waarop China met zijn bevolking om gaat. Echt belachelijk. En daar lijden die mensen echt wel onder!
Roelfien schreef: Wees bewust van je kilootje goedkoop varkensvlees en je gehakt voor 3 euro de kilo, dat is vlees van dieren die net zo slecht behandeld worden als de honden in China.
Mee eens. Daar zijn we ook over bezig: http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... 78510.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

iones schreef:Oosterse culturen zijn inderdaad wreed. niet alleen in onze ogen maar vooral voor hen die het moeten ondergaan. En dit zijn lang niet altijd alleen dieren.
En daar heb je volledig gelijk in!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

pien29 schreef:ben het volledig met Hanneke eens
MAAR wil je voortaan even waarschuwen voor die foto,s
heb zulke foto,s eerder gezien en toen kreeg ik ze al bijna niet meer uit mn hoofd en nu weer dit ,ik vind dit niet netjes hoor :neenee:
Van mij mag Hanneke die foto's gerust laten staan. Ze maakt hier wel een punt mee dat we teveel aan struisvogelpolitiek doen. Iets wat we niet zien, daar kan een eigen draai aan gegeven worden. In landen als Taiwan en China heeft de gemiddelde huishond geen prima leven, laat staan de honden die gebruikt worden voor de bio-industriehandel in vlees.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Het werd tijd dat dieren wat meer bescherming krijgen daar :ok:
iones
Zeer actief

Ook het tappen van gal bij galberen komt een einde aan. Gelukkig!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”