Mij verliep het ook zo. Na de dood van Polleke ging ik op zoek naar een hond. Ik liet mijn moeder kijken in het asiel in Eindhoven maar die zei dat daar niet zat wat ik zocht. Ook hier in Almelo ging ik kijken, en op de site in naburige asielen. Maar er was niets te vinden. Toen ging ik zoeken tussen de buitenlandse honden en daar zaten er wel een paar waar ik op viel.Ody schreef:Zoals jullie misschien wel weten ben ik op zoek naar een 2e hond. Hiervoor kijk ik op de site http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar ook bij stichtingen die honden uit het buitenland halen.
Ik schijt er een beetje van dat dit idee steeds veroordeeld wordt. Iedereen roept maar dat dit raar is, omdat de asielen in nederland ook bomvol zitten. Hoe gaan jullie hier mee om?
Je moet doen wat jou goeddunkt. Andere mensen hebben je niet te veroordelen. Je moet maar zo denken: "alle asiels moeten leeg, niet alleen die in Nederland, maar ook die in het buitenland". Alle honden hebben recht op hulp en op een fijn tehuis. Niet waar?
Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op Sokkie. En die heeft zich SUPER aangepast hier. Ze is helemaal gelukkig.
Hier is ze toen ze net aankwam:

Hier ligt ze samen met Bobbes in de mand naar buiten te kijken.

Ze is net een ontplofte haarbal maar daar ga ik van de zomer wel weer iets aan doen. Dan wordt ze geschoren en komt ze er weer heel mooi uit te zien.
Stichtingen stellen eisen bij adoptie. DAt moet jij echter ook doen.
De hond of pup moet naast vaccinatie voor rabies ook kennelhoest hebben gehad en uiteraard de cocktail Parvo/weil. En uiteraard moet de hond in jouw situatie passen, maar goed, daar word je op gescreend en zelf weet je ook wel wat je wel of niet kunt bieden.
goed antwoord!Job schreef:vraag in eerste instantie maar eens hoeveel honden/katten
deze mensen zelf uit het asiel "gered"hebben...
dan vallen 8 op de 10 al stil!
Tegen de andere 2 zeg je gewoon dat ze het in het buitenland nog vele malen slechter hebben dan in het nederlandse asiel..wij hebben namelijk geen dodingsstations die de dieren, ongeacht hun achtergrond of karakter, na 10 dagen laten inslapen.
8 op de 10 valt stil en heeft mogelijk ook nog eens een pup gehaald bij een broodfokker. dat is nog veel erger!!!!