Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
terrier jacht training
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): staffordshire bull terriers
terrier jacht training
in navolging van stichting werkende terrier zullen er per 27 februari in wageningen(gelderland) terrier jacht events gehouden worden.
De trainingen zijn puur gericht op terriers er zijn diverse proeven zoals bijv het onderlopen in een bouw, uislepen van een vos enz Uiteraard mogen andere kleine rassen ook deel nemen
Hier de link met meer info:
http://www.hus-vermeer.nl/index.php?opt ... &Itemid=40" onclick="window.open(this.href);return false;
De trainingen zijn puur gericht op terriers er zijn diverse proeven zoals bijv het onderlopen in een bouw, uislepen van een vos enz Uiteraard mogen andere kleine rassen ook deel nemen
Hier de link met meer info:
http://www.hus-vermeer.nl/index.php?opt ... &Itemid=40" onclick="window.open(this.href);return false;
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: terrier jacht training
Ik vraag me af waarom het niet op de site van de Werkende Terrier staat?
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
-
- geregistreerd lid
het heeft wel in de terrier times gestaan.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Fijn dat je hier melding van maakt
Ik heb de link meteen daargestuurd naar iemand die daar goed gebruik van zou kunnen maken
Ik heb de link meteen daargestuurd naar iemand die daar goed gebruik van zou kunnen maken

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Mss tzt wat voor ons als hier in t voorjaar/zomer 2 DJT's komen
- ranetje
- Zeer actief
Twee tegelijk?crutz schreef:Mss tzt wat voor ons als hier in t voorjaar/zomer 2 DJT's komen

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
yup, zoals t er nu naar uit ziet wel ja.....maar goed, ze zullen ook niet in huis komen en volop beweging/ruimte en aandacht krijgen, want we hebben ruimte zat om met ze te werken,ranetje schreef:Twee tegelijk?crutz schreef:Mss tzt wat voor ons als hier in t voorjaar/zomer 2 DJT's komen![]()
er zijn plannen (als de vorst uit de grond is) om een buizenstelsel hier onder de grond aan te leggen, er liggen al diverse wilde zwijnen huiden voor training en hopenlijk ook binnenkort enkele vossenhuiden, dus.........

- ranetje
- Zeer actief
crutz schreef:yup, zoals t er nu naar uit ziet wel ja.....maar goed, ze zullen ook niet in huis komen en volop beweging/ruimte en aandacht krijgen, want we hebben ruimte zat om met ze te werken,ranetje schreef:Twee tegelijk?crutz schreef:Mss tzt wat voor ons als hier in t voorjaar/zomer 2 DJT's komen![]()
er zijn plannen (als de vorst uit de grond is) om een buizenstelsel hier onder de grond aan te leggen, er liggen al diverse wilde zwijnen huiden voor training en hopenlijk ook binnenkort enkele vossenhuiden, dus.........

Voorbereidingen in volle gang

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
crutz schreef:yup, zoals t er nu naar uit ziet wel ja.....maar goed, ze zullen ook niet in huis komen en volop beweging/ruimte en aandacht krijgen, want we hebben ruimte zat om met ze te werken,ranetje schreef:Twee tegelijk?crutz schreef:Mss tzt wat voor ons als hier in t voorjaar/zomer 2 DJT's komen![]()
ja, t is geen ras om onvoorbereid aan te schaffen,ranetje schreef:![]()
Voorbereidingen in volle gang
al sinds vorig jaar zomer natuurlijk ons serieus aan het orienteren en als de puppen hier weggaan (begin mei) dan gaan we pas serieus kijken naar nesten, nu natuurlijk wel aan het rondkijken wat ons past, maar dan pas echt kijken naar wat er aan zit te komen,
de bedoeling is uit 2 verschillende nesten, 2 teven, maar goed DJT's zijn natuurlijk handig in roedelvorm te houden als ze vanaf t begin bij elkaar zitten.....en als het wel nodig is kunnen we ze scheiden, maar dat zou niet handig zijn omdat ze in het veld ook samen moeten werken....daarom dat we ze vanaf het begin samen willen zetten....
en een training zoals hierboven aangegeven is dan tzt voor de dames natuurlijk ook wel leuk.....
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
moeten het perse stamboom DJT zijn?
misschien is het nestje wat er eventueel bij Nogun gaat komen wat. zij plaatst in principe alleen bij mensen die er mee aan het werk gaan.
Je kunt haar vinden op de jachthut.eu
gr laura
misschien is het nestje wat er eventueel bij Nogun gaat komen wat. zij plaatst in principe alleen bij mensen die er mee aan het werk gaan.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
laura23 schreef:moeten het perse stamboom DJT zijn?
gr laura
hoeft niet perse, maar wij zouden het eigenlijk wel leuk vinden de werkende stb DJT voort te zetten, dit omdat de stb DJT's nog niet ten onder zijn gegaan aan het show-geweld.......
zijn nog rustig aan het rondkijken, mss een teefje van Wolfgang, die ook dat boek (zoeken we nog) van de DJT heeft uitgebracht.....
-
- geregistreerd lid
dan zou ik toch eens met nogun gaan pratencrutz schreef:laura23 schreef:moeten het perse stamboom DJT zijn?
gr laura
hoeft niet perse, maar wij zouden het eigenlijk wel leuk vinden de werkende stb DJT voort te zetten, dit omdat de stb DJT's nog niet ten onder zijn gegaan aan het show-geweld.......
zijn nog rustig aan het rondkijken, mss een teefje van Wolfgang, die ook dat boek (zoeken we nog) van de DJT heeft uitgebracht.....

Zij heeft kruising djt/ fell terrier super werkhondjes en ze heeft 1 volle djt deze neemt tijdens de jacht altijd de benen, is onzindelijk en bijt zelfs nogun. Volgens haar komen er veel problemen bij de djt voor door de kleine populatie(inteelt).
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Is iemand met deze training nu bezig?
Op elke wandeling is
- DogMa
- Actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
Wij zijn de eerste training geweest in februari. Ronald heeft zich goed voor laten lichten, ook door mensen die in de praktijk met hun terriers jagen, en een prachtig programma in elkaar gezet. Ik vond het een hele goede training. Complimenten.
Gezien de afstand zullen wij er niet regelmatig naar toegaan, bovendien hebben wij onze handen vol aan onze eigen trainingen in Klundert en natuurlijk niet te vergeten het Multi Purpose Festival in augustus. Een verslagje met foto's van deze eerste training komt in de volgende Terrier Times.
Gezien de afstand zullen wij er niet regelmatig naar toegaan, bovendien hebben wij onze handen vol aan onze eigen trainingen in Klundert en natuurlijk niet te vergeten het Multi Purpose Festival in augustus. Een verslagje met foto's van deze eerste training komt in de volgende Terrier Times.
We zetten alleen onze eigen trainingen op de site. Ronald is weliswaar geïnspireerd geraakt door ons Multi Purpose Festival, maar het zijn wel zijn eigen trainingen en niet die van de Werkende Terrier.Es schreef:Ik vraag me af waarom het niet op de site van de Werkende Terrier staat?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
@staffordshire, inmiddels diverse x-djt's van Nogun gezien en geloof me dat ik weet wat gereserveerdheid is bij een hond, deze waren meer dan gereserveerd, niet ons ding dus.....
Er komen er deze week 2 van Wolgang, velen male opener hondjes en tenminste djt's om te zien, ipv pattersdales/fell als ik die wilde kocht ik er wel zo een;)
in Wageningen zijn wij niet geweest en zullen we wrs ook niet komen, ten eerste omdat de kunstbouw in t begin leuk is, maar je er niet te lang in moet blijven hangen als je de praktijk in wil, ze moeten wild onder de neus krijgen ipv nepprooien en gaan hier dus gewoon snel mee en trainen met echt wild......
Daarnaast vind ik de kosten tov Klundert bizar, daar rijden wij wel voor naar Klundert als we ze op een kunstbouw willen hebben.....
Er komen er deze week 2 van Wolgang, velen male opener hondjes en tenminste djt's om te zien, ipv pattersdales/fell als ik die wilde kocht ik er wel zo een;)
in Wageningen zijn wij niet geweest en zullen we wrs ook niet komen, ten eerste omdat de kunstbouw in t begin leuk is, maar je er niet te lang in moet blijven hangen als je de praktijk in wil, ze moeten wild onder de neus krijgen ipv nepprooien en gaan hier dus gewoon snel mee en trainen met echt wild......
Daarnaast vind ik de kosten tov Klundert bizar, daar rijden wij wel voor naar Klundert als we ze op een kunstbouw willen hebben.....
- It's Me!
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vraag me af waarom het niet op de site van de Werkende Terrier staat?
Tip voor @Es koop een hengel en een stoelje en ga echt vissen.Is iemand met deze training nu bezig?
Grtz. Jo
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen hengel nodig, ik vraag het gewoon rechtstreeks openbaar op een forum hoor.
Ik vraag me echt hoe het was.
Ik vraag me echt hoe het was.
Op elke wandeling is
- It's Me!
- Zeer actief
- Contacteer:
@Es, tik ook ff de rest wat je in het pb'tje schreef dat bevorderd de duidelijkheid.
Grtz. Jo
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat het maar een praatje was van iemand vroeg ik het via pb maar mag ook hier ook hoor als jij dat graag wilt. Krijg ik dan wel antwoord?
Overigens vertelde iemand dat de Werkende Terrier een opgezette vos met geluid laten bewegen vanachter een boom tijdens een training, klopt dat? Vast een grapje van iemand geweest of een komisch element tijdens de training?
Overigens vertelde iemand dat de Werkende Terrier een opgezette vos met geluid laten bewegen vanachter een boom tijdens een training, klopt dat? Vast een grapje van iemand geweest of een komisch element tijdens de training?
Op elke wandeling is
- DogMa
- Actief
- Contacteer:
Je bent zelf wel eens een keer op het Multi Purpose Festival geweest en toen was die proef erbij. Misschien was je dat alweer vergeten?
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan me dit onderdeel niet herinneren, echt niet. Overigens vroeg ik naar de training in Wageningen omdat ik ik in Arnhem woon en serieus belangsteling heb.
Ik vind het alleen een rare manier van jachttraining, een terrier jaagt toch met name op zijn neus, en reageert op de beweging.
Kan me niet indenken dat een terrier een opgezette, heen en weer schuivende vos met geluidsbandje voor echt aanziet.
En nogmaals, als ik had willen vissen had ik dat dus niet via een forum gedaan hoor.
Ik vind het alleen een rare manier van jachttraining, een terrier jaagt toch met name op zijn neus, en reageert op de beweging.
Kan me niet indenken dat een terrier een opgezette, heen en weer schuivende vos met geluidsbandje voor echt aanziet.
En nogmaals, als ik had willen vissen had ik dat dus niet via een forum gedaan hoor.
Op elke wandeling is
- DogMa
- Actief
- Contacteer:
Ja, zo heeft ieder zijn of haar eigen mening over bepaalde trainingsmethoden en dat mag natuurlijk. Zo heb ik wel eens gezien dat er op de bouwen getraind werd door er een tennisbal doorheen te rollen. Ik zie een jager in het echt ook niet met tennisballen in zijn zak lopen en die in een vossenbouw rollen als zijn hond erin moet.
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt. Ik deed dat de eerste keer ook zo, had nog nooit les gehad. Het is goed dat er mensen zijn die anderen leren hoe het wel moet.
Op elke wandeling is
- It's Me!
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ja, na al die jaren weten we het wel. Praatjes, praatjes, praatjes maar rechtstreeks aanspreken (dus iemand in de ogen kijken) is er nooit bij. Sterker nog, als wij dan eens naar een vergadering komen dan zit iedereen met zijn bek vol tanden, terwijl als wij er niet zijn we zelfs tot bij de Terrierunie worden besproken.Omdat het maar een praatje was van iemand vroeg ik het via pb maar mag ook hier ook hoor als jij dat graag wilt. Krijg ik dan wel antwoord?
En aan de hand bovenstaand "praatje" kun jij gelijk een mening vormen dat het een grapje of een komisch element moet zijn? Wat zijn jouw ideeen dan over iets nabootsen? We kunnen nu eenmaal niet met een levende vos trainen want dan zou je pas echt reden hebben om de Raad weer eens lastig te vallen met domme briefjes over die illegale Werkende Terrier.Ik vind het alleen een rare manier van jachttraining, een terrier jaagt toch met name op zijn neus, en reageert op de beweging.Kan me niet indenken dat een terrier een opgezette, heen en weer schuivende vos met geluidsbandje voor echt aanziet.
Je kunt je die proef niet meer herinneren op het MP? Of heb je het hele MPF maar uit je geheugen gebannen omdat het nogal vreemd is om eerst mee te doen, een beker in ontvangst te nemen, om dan vervolgens een klacht tegen ons te ondertekenen?
Nog even over die proef voor ik het vergeet. De meeste terriers zullen in de praktijk nooit een vos tegenkomen, dus is het het helemaal niet boeiend of ze het al dan niet voor "echt" aanzien. Het kleine groepje wat in de praktijk zal worden gebruikt blijft niet lang in die trainingen hangen zoals Crutz al beschrijft. Alle proeven zijn bedoeld om aanleg en karakter te tonen en het zijn meestal de mensen van wie de terrier met de oren in de nek en de staart tussen de pootjes gaan zitten bibberen voor een opgezette vos met een geluidsbandje die die grappige praatjes bij jou komen fluisteren.
Inderdaad ja, zoals o.a. mijn man al 12 jaar doet! Maar leren betekend niet een avondje stiekum komen gluren en dan denken dat je zelf ook les kunt geven.Klopt. Ik deed dat de eerste keer ook zo, had nog nooit les gehad. Het is goed dat er mensen zijn die anderen leren hoe het wel moet.
Zo, nu heb je een keer een antwoord en ga ik weer rustig terug in de "ik negeer mensen die me eerst onder het mom van vriendschap opzoeken en uithoren, om me vervolgens met een mes in de rug te steken" modus!
Hou jij je nou maar lekker bij je eigen cluppie met trainen etc. etc. als die hengel met stoeltje je niet aanstaan, dan hoef ik ze in Wageningen niet voor jouw komst te waarschuwen.
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Goh wordt nog interessanter om te gaan kijken. Bel je ze vast? Ik stop verder in dit topic hoor, wat ben jij raar bezig. Overigens geef ik beslist geen les.
Op elke wandeling is
- It's Me!
- Zeer actief
- Contacteer:
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
maar heeft iemand hier aan mee gedaan, hoe vonden jullie het??
mij lijkt het wel leuk om met chezz een keer mee te doen, maar ben nog aan het twijvelen
mij lijkt het wel leuk om met chezz een keer mee te doen, maar ben nog aan het twijvelen
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- DogMa
- Actief
- Contacteer:
Gewoon een keer mee gaan doen, wij hebben er van genoten!
- Jeroen&Melissa
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack russel terrier (Noa)
onbekend ras (Baloe)
Cane Corso - Aantal honden: 3
is het de moeite waard om hier een keertje een uurtje voor te rijden?
- DogMa
- Actief
- Contacteer:
Ja ik vind van wel, maar dat ligt natuurlijk ook aan wat je zelf leuk vindt en dergelijke. Je komt er natuurlijk alleen achter als je het zelf een keer gedaan hebt. Het is ook altijd de vraag of je hond het wel leuk vindt, dat weet je ook pas als je meegedaan hebt. Het is in ieder geval een training waar je gewoon eens 1 keer aan mee kunt doen, dus je hoeft niet 10 lessen vooraf al te betalen. Dat maakt het een stuk gemakkelijker om er een keer een middag aan te besteden. En als je er dan toch geen knal aan vindt, dan maak je er het beste van en ga je daar lekker wandelen in het bos