Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
op welke leeftijd één keer voeren?
Moderator: moderatorteam
-
Aiko 09
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita inu
op welke leeftijd één keer voeren?
De titel zegt het eigenlijk al, op welke leeftijd zijn de versvoerders begonnen met één keer per dag voeren? Aiko is nu bijna een half jaar en krijgt nog twee keer per dag, ik vroeg me af wanneer je kan overgaan op één keer.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: op welke leeftijd één keer voeren?
ik voer eigenlijke levenslang 2 keer per dag, dus antwoord is nooit bij mij 
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Idem.S@ndr@ schreef:ik voer eigenlijke levenslang 2 keer per dag, dus antwoord is nooit bij mij

-
Aiko 09
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita inu
Ok dank jullie wel
zijn er ook mensen die wel een keer per dag voeren?
zijn er ook mensen die wel een keer per dag voeren?

- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Rond de 8 maanden was Luca toen ze overging op 1x per dag. En vrij snel daarna ook 1 vastendag per week.
Ik heb altijd begrepen dat het voor vers voeren sowieso beter is voor de hond om 1x per dag te eten (als ze niet vasten).
Ik heb altijd begrepen dat het voor vers voeren sowieso beter is voor de hond om 1x per dag te eten (als ze niet vasten).
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ligt dat niet een beetje aan wat je doet met je hond? Een hond die vele uren verspreid over de dag arbeid verricht kan juist meer hebben een spreiding.
Volgens mij is het 1 keer per dag en de vastendag gebaseerd op hoe het in de natuur zou gaan, alleen een werkhond kan je niet vergelijken met een hond/wolf in de natuur? Een hond(ras) met relatief grote kans op maagtorsie zou ik per definitie niet 1 keer per dag voeren...
en ach ik vind 2 keer per dag ook wel gewoon fijn
Volgens mij is het 1 keer per dag en de vastendag gebaseerd op hoe het in de natuur zou gaan, alleen een werkhond kan je niet vergelijken met een hond/wolf in de natuur? Een hond(ras) met relatief grote kans op maagtorsie zou ik per definitie niet 1 keer per dag voeren...

-
Da-ki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
- Aantal honden: 3
ik sluit me bij Gyanty aan...
buiten dat, 1 van mijn honden heeft een 'lege-maag-syndroom'
als die niet met regelmaat in zn giegel heeft, gaat ie gal braken

- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Maagtorsies zijn niet altijd voergerelateerd.gyanty schreef:Ligt dat niet een beetje aan wat je doet met je hond? Een hond die vele uren verspreid over de dag arbeid verricht kan juist meer hebben een spreiding.
Via de link een uitleg waarom 1x per dag eten beter is èn waarom vasten een onderdeel is van het voerpatroon van een hond.
* link verwijderd door moderator Zie : http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 91574.html" onclick="window.open(this.href);return false; *
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Hiero ook gewoon twee maal daags een bakvoer of vers! 
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Wij voeren al onze honden maar 1 x per dag met vlees. Gebaseerd op de NRV methode. De honden die gal spugen in de ochtend krijgen wat dikke jochurt. Verder niets.
Ook Berry die een paar daagjes eerder of later is geboren dan Aiko eet nu nog 2 x per dag. Dit hou ik vol tot ongeveer een jaar oud en dan gaat ook hij over op 1 x per dag.
Al onze honden sporten vrij intensief ( ook berry al)
Ook Berry die een paar daagjes eerder of later is geboren dan Aiko eet nu nog 2 x per dag. Dit hou ik vol tot ongeveer een jaar oud en dan gaat ook hij over op 1 x per dag.
Al onze honden sporten vrij intensief ( ook berry al)
- iones
- Zeer actief
toch moet je een maagtorsie niet verwarren met lege maag syndroom.Ceseman schreef:Maagtorsies zijn niet altijd voergerelateerd.gyanty schreef:Ligt dat niet een beetje aan wat je doet met je hond? Een hond die vele uren verspreid over de dag arbeid verricht kan juist meer hebben een spreiding.
Via de link een uitleg waarom 1x per dag eten beter is èn waarom vasten een onderdeel is van het voerpatroon van een hond.
http://natuurlijkevoeding.yourbb.nl/vie ... ?f=12&t=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn oudste hond heeft daar ook last van, dat ze wel eens gal of slijm spuugt door lege maag.
daarnaast hebben onze huishonden vaak aanleg om dik te worden en net zoals voor ons geldt dan dat je beter porties kunt verdelen over de dag i.p.v. ineens alles.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Perry zit al heel lang op 1x per dag en hij is nu 8 maand oud.
Maar Perry is natuurlijk maar een kleine smurf
.
En idd. als Perry een dag niet eet dan spuugt hij ook al snel gal, dus krijg hij altijd wel iets, ook als de rest een dagje overslaat.
edit. Mijn honden eten al mijn hele leven 1 x per dag en zijn allemaal graatmager, tenminste dat vinden anderen. Ik niet. Ik vind ze prima zo. Ik doe het trouwens precies andersom, als ik wil dat Mikey in deze kou iets meer spek op z'n ribben krijgt geef ik hem meerdere keren per dag.
Maar Perry is natuurlijk maar een kleine smurf
En idd. als Perry een dag niet eet dan spuugt hij ook al snel gal, dus krijg hij altijd wel iets, ook als de rest een dagje overslaat.
edit. Mijn honden eten al mijn hele leven 1 x per dag en zijn allemaal graatmager, tenminste dat vinden anderen. Ik niet. Ik vind ze prima zo. Ik doe het trouwens precies andersom, als ik wil dat Mikey in deze kou iets meer spek op z'n ribben krijgt geef ik hem meerdere keren per dag.
Gr. Aniek

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Hutsje
- Zeer actief
juist niet. een mens heeft een totaal andere spijsvertering dan een hond.iones schreef:toch moet je een maagtorsie niet verwarren met lege maag syndroom.Ceseman schreef:Maagtorsies zijn niet altijd voergerelateerd.gyanty schreef:Ligt dat niet een beetje aan wat je doet met je hond? Een hond die vele uren verspreid over de dag arbeid verricht kan juist meer hebben een spreiding.
http://natuurlijkevoeding.yourbb.nl/vie ... ?f=12&t=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn oudste hond heeft daar ook last van, dat ze wel eens gal of slijm spuugt door lege maag.
daarnaast hebben onze huishonden vaak aanleg om dik te worden en net zoals voor ons geldt dan dat je beter porties kunt verdelen over de dag i.p.v. ineens alles.

- iones
- Zeer actief
Maar spijsvertering is iets anders dan verbranding.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Bedan was 5,5 maanden toen hij naar 1 keer per dag ging. Hij ging steeds slechter eten 's morgens nou ja dan niet eten toch en over op 1 keer per dag.
Wel af en toe een ontbijt met yoghurt en een eitje, vind het wel gezellig dat als ik uitgebreid ontbijt dat de honden dan ook wat krijgen.
Wel af en toe een ontbijt met yoghurt en een eitje, vind het wel gezellig dat als ik uitgebreid ontbijt dat de honden dan ook wat krijgen.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Fax was 10 weken
ds geen flauw idee meer, een goed half jaar mss?
ds geen flauw idee meer, een goed half jaar mss?
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij hebben hier hetzelfde probleem gehad en de ene hond wel 1x per dag voeren en de andere niet, dat vind ik zelf niet prettig, dus vandaar dat wij gewoon 2x per dag voeren.Da-ki schreef:ik sluit me bij Gyanty aan...

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- gyanty
- Zeer actief
Maar ik heb nog niet echt antwoord op mijn vraag. Hoe zit het met een hond die moet werken? Kan je met een hond op een vastendag intensief werken? Ik persoonlijk werk niet graag op een lege maag en het kan zelf beteken dat ik flauw zou kunnen vallen. Oke het werkt wat anders bij een hond. Maar een wolf die volgegeten is (en misschien zichzelf wel overgegeten heeft). Gaat rustig liggen neem ik aan. Heeft geen drang meer om dingen te doen en blijft liggen tot hij weer en rondje gaat doen of honger heeft, maar zal zolang hij volle maag heeft niks doen en zal weer op zoek gaan naar eten als hij weer honger heeft. Hij heeft dan een doel. Maar hoe zit het met een hond die zware arbeid verricht (denkt aan hoogseizoen met schapendrijven, jacht of bij de politie)?
Dus op werkdag wel of niet kunnen vasten?

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
dolly is nu 10 maanden,als ze 1 jaar is gaat ze naar 1 keer per dag, 

- iones
- Zeer actief
kan iemand mij uitleggen wat het nut is van 1x per dag voeren? Is dat beter voor de hond of juist niet? Is het voor het gemak van de eigenaar?
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
als ik de donderdagavond ga trainen, hebben ze niet meer gegeten sinds de woensdag avond... malen ze niet om.gyanty schreef:Maar ik heb nog niet echt antwoord op mijn vraag. Hoe zit het met een hond die moet werken? Kan je met een hond op een vastendag intensief werken? Ik persoonlijk werk niet graag op een lege maag en het kan zelf beteken dat ik flauw zou kunnen vallen. Oke het werkt wat anders bij een hond. Maar een wolf die volgegeten is (en misschien zichzelf wel overgegeten heeft). Gaat rustig liggen neem ik aan. Heeft geen drang meer om dingen te doen en blijft liggen tot hij weer en rondje gaat doen of honger heeft, maar zal zolang hij volle maag heeft niks doen en zal weer op zoek gaan naar eten als hij weer honger heeft. Hij heeft dan een doel. Maar hoe zit het met een hond die zware arbeid verricht (denkt aan hoogseizoen met schapendrijven, jacht of bij de politie)?
de maandag krijgen ze gewoon vloeibaar, ook dan gaat fax gerust de dinsdag 15-20 km mee fietsen.
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Ja ik wou net hetzelfde zeggen .. nu omdat hij nog maar 14 weken is nog 3 keer .. maar ga dit later ook afbouwen naar 2 keer per dagS@ndr@ schreef:ik voer eigenlijke levenslang 2 keer per dag, dus antwoord is nooit bij mij

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Mikey werkt prima op een lege maag. Sterker nog, hij werkt bijna altijd op een lege maag omdat ik hem juist altijd pas na het werk eten geef. En als ik dus een avonddienst heb dan kan het zijn dat hij de dag ervoor bv om 17.00 uur eten heeft gehad en dan dus na de avonddienst, zeg maar rond 24.00-01.00 uur pas weer eten krijgt.gyanty schreef:Maar ik heb nog niet echt antwoord op mijn vraag. Hoe zit het met een hond die moet werken? Kan je met een hond op een vastendag intensief werken? Ik persoonlijk werk niet graag op een lege maag en het kan zelf beteken dat ik flauw zou kunnen vallen. Oke het werkt wat anders bij een hond. Maar een wolf die volgegeten is (en misschien zichzelf wel overgegeten heeft). Gaat rustig liggen neem ik aan. Heeft geen drang meer om dingen te doen en blijft liggen tot hij weer en rondje gaat doen of honger heeft, maar zal zolang hij volle maag heeft niks doen en zal weer op zoek gaan naar eten als hij weer honger heeft. Hij heeft dan een doel. Maar hoe zit het met een hond die zware arbeid verricht (denkt aan hoogseizoen met schapendrijven, jacht of bij de politie)?
Juist omdat mijnheer zich graag over de kop werkt, dus heel erg hoog in zijn drift zit, neem ik geen risico en geef hem voor het werk geen eten.
Daar bij aangetekend dat Mikey grotendeels brokken gevoerd krijgt. Hij lust bijna niets vers, zelfs geen lap vuile pens
Gr. Aniek

- gyanty
- Zeer actief
Tja nee das niet wat ik helemaal bedoel. Kay krijgt voor training ook geen eten(omdat ik nog wel eens wat beloning geeft tijdens training.) Nee ik heb het niet over een paar uurtjes trainen(alhoewel de gemiddelde training geen uren duurt vaak, of in ieder geval niet de hond uren bezig is). Ik heb het over werken en over hoe gezond het is.....
Dus een hond die een dag mee gaat voor de jacht, een herder die in het hoogseizoen het grootst gedeelte bij de kudde is (en druk bezig is) en hond die overdag met de politie bij een groot evenement de boel in bedwang houd of waar het misschien vaker wordt gebruik de grote(meerdaagse) trektochten met sledehonden (denk dat dit het duidelijkste voorbeeld van zware lange arbeid is).
Dat de hond er niks om geeft, geloof ik meteen, maar hoe zit het daadwerkelijk van binnen bij de hond? Dat is wat ik wil weten. Ook daar zal ongetwijeld kennis over zijn? En hoe doen de barfers, versvoerders dat?
Dus een hond die een dag mee gaat voor de jacht, een herder die in het hoogseizoen het grootst gedeelte bij de kudde is (en druk bezig is) en hond die overdag met de politie bij een groot evenement de boel in bedwang houd of waar het misschien vaker wordt gebruik de grote(meerdaagse) trektochten met sledehonden (denk dat dit het duidelijkste voorbeeld van zware lange arbeid is).
Dat de hond er niks om geeft, geloof ik meteen, maar hoe zit het daadwerkelijk van binnen bij de hond? Dat is wat ik wil weten. Ook daar zal ongetwijeld kennis over zijn? En hoe doen de barfers, versvoerders dat?

- Honnie
- Actief
- Mijn ras(sen): Whippets!
- Contacteer:
Honnie krijgt ook nog steeds twee keer per dag voor.
's morgens KVV en 's avonds brok.
Ze is nu overigens dik een jaar en dit blijft zo.
's morgens KVV en 's avonds brok.
Ze is nu overigens dik een jaar en dit blijft zo.
- Hutsje
- Zeer actief
ik zou niet op volle maag (en dus na het eten van een dubbele maaltijd) dezelfde dag of de dag erna gaan sporten. wandelen wel. en de dag daarna ook wel (op lege maag weer wel).gyanty schreef:Tja nee das niet wat ik helemaal bedoel. Kay krijgt voor training ook geen eten(omdat ik nog wel eens wat beloning geeft tijdens training.) Nee ik heb het niet over een paar uurtjes trainen(alhoewel de gemiddelde training geen uren duurt vaak, of in ieder geval niet de hond uren bezig is). Ik heb het over werken en over hoe gezond het is.....

- Budkes
- Zeer actief
gyanty schreef:Tja nee das niet wat ik helemaal bedoel. Kay krijgt voor training ook geen eten(omdat ik nog wel eens wat beloning geeft tijdens training.) Nee ik heb het niet over een paar uurtjes trainen(alhoewel de gemiddelde training geen uren duurt vaak, of in ieder geval niet de hond uren bezig is). Ik heb het over werken en over hoe gezond het is.....
Ik ben geen expert op hoe het van binnen zit bij de hond, maar ik heb nu met 3 verschillende honden gewerkt, in de afgelopen 7 jaar, en altijd op een lege maag. Ze zijn allemaal nog zeer gezond.
Gr. Aniek

- gyanty
- Zeer actief
Tja wat je van de buitenkant ziet, is wat anders natuurlijk. Ken ook honden die er prachtig uitzien op Bonzobrokken, of honden die met de pot meeeten...... Gezondheid is niet alleen wat je aan de buitenkant ziet.....Ik was benieuwd wat het beste bewezen was (zoals we in mijn studie noemen Evidence Based Practice). En je geeft al aan dat Micky groot en deel brokken eet (eerste bericht). Het gaat mij echt even om die barfers, die dan dubbele porties gevenBudkes schreef:gyanty schreef:Tja nee das niet wat ik helemaal bedoel. Kay krijgt voor training ook geen eten(omdat ik nog wel eens wat beloning geeft tijdens training.) Nee ik heb het niet over een paar uurtjes trainen(alhoewel de gemiddelde training geen uren duurt vaak, of in ieder geval niet de hond uren bezig is). Ik heb het over werken en over hoe gezond het is.....
Dat de hond er niks om geeft, geloof ik meteen, maar hoe zit het daadwerkelijk van binnen bij de hond? Dat is wat ik wil weten. Ook daar zal ongetwijeld kennis over zijn? En hoe doen de barfers, versvoerders dat?Mikey is die politiehond, en ik zette hier dus neer hoe ik voer. En dat is dus wel werken op een vastendag. En ook op een niet vastendag werken op een lege maag omdat hij dan pas na het werk eten krijgt, omdat hij dus tijdens het werk zo hoog in zijn drift zit wil ik het risico niet lopen en gaan we dus altijd werken op een lege maag ook op dagen dat hij versvoer krijgt.
Ik ben geen expert op hoe het van binnen zit bij de hond, maar ik heb nu met 3 verschillende honden gewerkt, in de afgelopen 7 jaar, en altijd op een lege maag. Ze zijn allemaal nog zeer gezond.

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Caja is volgens mij met een maand of 10 naar 1x per dag gegaan.
Op wedstrijddagen krijgt ze 's morgens een beetje kvv en ik laat haar niet vasten als ze in het weekend veel moet 'werken'.
Op wedstrijddagen krijgt ze 's morgens een beetje kvv en ik laat haar niet vasten als ze in het weekend veel moet 'werken'.