Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oogvraag, prut...maar geen ontsteking
Moderator: moderatorteam
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Oogvraag, prut...maar geen ontsteking
Even een vraagje, Laika heeft de laatste tijd veel spul in de ooghoek zitten, het heeft geen kleur is gewoon beetje grijzig/doorzichtig en beetje slijmerig...het is volgens mij geen ontsteking want dan zie je er duidelijk een kleur aan, ook is dr oog niet rood...wel lijkt het of het af en toe iets kleiner is (beetje maar) en het lijkt wel of het oog iets natter is dan het andere...Wat kan dit zijn...
De prut in dr oog heeft ze eigenlijk alleen in de morgen. verder lijkt ze er ook weinig last van te hebben...
Ik haal de prut elke morgen voorzichtig weg met een doekje...
kan dit misschien komen door de kou? alleen is het maar 1 oog...
De prut in dr oog heeft ze eigenlijk alleen in de morgen. verder lijkt ze er ook weinig last van te hebben...
Ik haal de prut elke morgen voorzichtig weg met een doekje...
kan dit misschien komen door de kou? alleen is het maar 1 oog...
Groetjes Lianne
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Re: Oogvraag, prut...maar geen ontsteking
Kan wat tocht zijn op het oog. Ik zou het een paar dagen schoonmaken met afgekoelde kamillerthee en dan even zien of het verbeterd. Zo niet> da.

- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
ladybird schreef:Kan wat tocht zijn op het oog. Ik zou het oog een paar dagen schoonmaken met afgekoelde kamillerthee en dan even zien of het verbeterd. Zo niet> da.

-
lianne05
- Zeer actief
Ja daar heb ik dus ook al aan zitten denken, kan het zo zijn dat het dan maar 1 oog is??
Groetjes Lianne
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry voor mijn gepruts met de edit knop
Ja gebeurt wel vaker dat het maar 1 oogje is hoor
Gewoon dat oog even behandelen, dan is het vaak met 2 a 3 dagen over.
Ja gebeurt wel vaker dat het maar 1 oogje is hoor

- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Hmmmmmm, dan ben ik blijkbaar erg makkelijk; Spike heeft met regelmaat 's ochtends wat prut in 1 of 2 ogen, soms ook overdag na slapen. Ik zie dit als slaapprut, bij hem misschien ook veroorzaakt doordat hij toch wel iets ruime oogleden heeft en wel eens slaapt met een beetje open ogen. Het verschil met een echt ontstoken oog is dat het dan helemaal waterig en rood is en nu gewoon droog en rustig op de prut in de ooghoeken na. Maar goed ik ben geen dierenarts natuurlijk, ik geef alleen maar aan dat ik het voor mijn hond niet abnormaal vind. (en heb dit ook wel bij DA nagevraagd hoor)
-
lianne05
- Zeer actief
Tuurlijk is een beetje prut helemaal niet erg, dat hebben mensen wij ook maar ik vraag dit omdat het dus anders is dan normaal...spijkerhond schreef:Hmmmmmm, dan ben ik blijkbaar erg makkelijk; Spike heeft met regelmaat 's ochtends wat prut in 1 of 2 ogen, soms ook overdag na slapen. Ik zie dit als slaapprut, bij hem misschien ook veroorzaakt doordat hij toch wel iets ruime oogleden heeft en wel eens slaapt met een beetje open ogen. Het verschil met een echt ontstoken oog is dat het dan helemaal waterig en rood is en nu gewoon droog en rustig op de prut in de ooghoeken na. Maar goed ik ben geen dierenarts natuurlijk, ik geef alleen maar aan dat ik het voor mijn hond niet abnormaal vind. (en heb dit ook wel bij DA nagevraagd hoor)
Groetjes Lianne
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Misschien heeft ze in de struiken of het riet gelopen en is er een steeltje of takje in d'r oog gekomen. Een kleine irritatie.
Wat je noemt dat het lijkt of haar ene oog wat kleiner is, dat herken ik wel. César had het laatst ook. Ik heb in eerste instantie het oog schoongemaakt met kamillethee en toen dat niet afdoende was, heb ik er ooggel (Fucithalmic) 2x daags ingedruppeld.
Binnen een paar dagen was het over.
Fucithalmic kun je gewoon bij de DA halen, ik heb standaard altijd een paar tubes in huis.
Wat je noemt dat het lijkt of haar ene oog wat kleiner is, dat herken ik wel. César had het laatst ook. Ik heb in eerste instantie het oog schoongemaakt met kamillethee en toen dat niet afdoende was, heb ik er ooggel (Fucithalmic) 2x daags ingedruppeld.
Binnen een paar dagen was het over.
Fucithalmic kun je gewoon bij de DA halen, ik heb standaard altijd een paar tubes in huis.
-
Melanie 74
Ik heb dan ocuheel in huis, hele fijne oogdruppels en na twee dagen zijn de geïrriteerde oogjes weer normaal.
Het komt bij mijn honden vaak door tocht of door stof
Het komt bij mijn honden vaak door tocht of door stof
-
lianne05
- Zeer actief
Ik ben altijd bang om druppels in dr ogen te doen die ik heb verkregen zonder da advies, het zijn toch dr ogen of kan dat verder geen kwaad? ook niet als het geen echte ontsteking is maar gewoon irriatie of iets anders??
@ ladybird, kamille is thee ook goed? en dan de losse of kan die in een zakje ook? ik heb nu alleen good morning van pickiwck in huis das ook kamille maar niet puur geloof ik...
@ ladybird, kamille is thee ook goed? en dan de losse of kan die in een zakje ook? ik heb nu alleen good morning van pickiwck in huis das ook kamille maar niet puur geloof ik...
Groetjes Lianne
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon kamilethee. Maakt niet uit of het los is of in een zakje. Je trekt er gewoon een mok thee van en dat laat je afkoelen. Elke dag even een verse mok maken.lianne05 schreef:

-
Melanie 74
Ocuheel, is heel zacht voor het oog, het bevat het volgende;
Cochlearia officinalis , Euphrasia officinalis , Pilocarpus , Echinacea angustifolia
Cochlearia officinalis , Euphrasia officinalis , Pilocarpus , Echinacea angustifolia
-
lianne05
- Zeer actief
Die bestanddelen zeggen me niet zo heul veel...
Waar kan ik het kopen???
Waar kan ik het kopen???
Groetjes Lianne
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Ik gebruik ook altijd kamillethee(van zonnatura), het is iets ontsmettend, maar vooral zacht. Ik gebruik het bij de paarden 's zomers ook vaak, als ze door vliegen geïrriteerde ogen hebben.
In Fucithalmic zitten toch antibiotica? Daar zou ik wel heel voorzichtig mee zijn.
In Fucithalmic zitten toch antibiotica? Daar zou ik wel heel voorzichtig mee zijn.

-
lianne05
- Zeer actief
Ja dat dacht ik ook, daarom zei ik ook dat ik daar heel voorzichtig mee ben, tenzij ik het natuurlijk van de DA heb gekregen nadat hij heeft geconstateerd wat het is, ik ga geen antibiotica gebruiken voor alleen geirriteerde ogen...josefientje schreef:Ik gebruik ook altijd kamillethee(van zonnatura), het is iets ontsmettend, maar vooral zacht. Ik gebruik het bij de paarden 's zomers ook vaak, als ze door vliegen geïrriteerde ogen hebben.
Waar kan ik Ocuheel kopen? en zijn dat druppels ofzo??
Groetjes Lianne
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik zou niet teveel gaan prutsen met spul doen in haar oog. Mijn vorige collies hadden ook vaak wat gelei achtig spul wat uit hun ogen kwam. Ik gebruikte dan meestal afgekoelde kamillethee. Dat hielp altijd goed. Anders zou ik even naar de da gaan. Met ogen zou ik geen risico nemen.
Misschien is haar oog wat geirriteerd door de sneeuw of inderdaad wat kou op het oog.
succes!
succes!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
lianne05
- Zeer actief
ja je hebt gelijk, ik doe ook wel voorzichtig hoor! ik ga vanmiddag gelijk kamillethee kopen...freskin schreef:Ik zou niet teveel gaan prutsen met spul doen in haar oog. Mijn vorige collies hadden ook vaak wat gelei achtig spul wat uit hun ogen kwam. Ik gebruikte dan meestal afgekoelde kamillethee. Dat hielp altijd goed. Anders zou ik even naar de da gaan. Met ogen zou ik geen risico nemen.Misschien is haar oog wat geirriteerd door de sneeuw of inderdaad wat kou op het oog.
succes!
Groetjes Lianne
-
omafia
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Lasa Apsho
Waar kan je die druppels kopen ???Melanie 74 schreef:Ocuheel, is heel zacht voor het oog, het bevat het volgende;
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Rinne Roos heeft dit als ze loops moet worden en als ze loops is.
Schoonhouden en het gaat vanzelf weer over.
Mits je natuurlijk een externe oorzaak hebt uitgesloten.
Schoonhouden en het gaat vanzelf weer over.
Mits je natuurlijk een externe oorzaak hebt uitgesloten.
-
Melanie 74
Apotheek, internetomafia schreef:Waar kan je die druppels kopen ???Melanie 74 schreef:Ocuheel, is heel zacht voor het oog, het bevat het volgende;