Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wennen aan ongecoupeerd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

Re: Wennen aan ongecoupeerd

Ongelezen bericht door Sil »

Ah, er worden dus tegenwoordig gelukkig wel vragen gesteld bij het extreme fokken op uiterlijk. Dat vind ik wel positief. Waar kan ik daar meer over lezen? Is er hier misschien een topic over? (Of misschien is het wel al tot in den treure uitgekauwd :ugh: )
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sil wat doe je dan met een maltezer als je zo tegen fokken bent.
Ook niet het toppunt van natuurlijke uitstraling.
En Hitler was voor een blond blauwe ogen ras en heeft nogal wat mensen de dood ingejaagd.
Joden ,homosexuelen, gehandicapten en zigeuners........... .
Wat heeft hij met honden fokken te maken.?
Nogal een kwetsend naar honden fokkers om daar mee verge;leken te worden.
Kun je ook zeggen het was zo'n godvergeten klootzak met zijn kut duitse herder.
Dus niemand mag meer D herders hebben anders zijn het hitler aanhangers.
Klinkt net zo bezopen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Sil schreef:Ah, er worden dus tegenwoordig gelukkig wel vragen gesteld bij het extreme fokken op uiterlijk. Dat vind ik wel positief. Waar kan ik daar meer over lezen? Is er hier misschien een topic over? (Of misschien is het wel al tot in den treure uitgekauwd :ugh: )
Ik zou je zo specifiek geen topic kunnen geven waarin dat aan de orde was. IK heb genoeg topics hierover gelezen en moet dan ook echt goed denken waar dat topic over ging zodat je met de zoekfunctie bij de topics uitkomt. Ging in ieder geval vooral ook over het uiterlijk dat men fokt naar hetgeen een keurmeester "mooi" vind en daarin vaak de gezondheidsfactoren voorbij lopen, en dat er genoeg rassen zijn die nu te kampen hebben met flinke gezondheidsproblemen.

Misschien heb je iets aan onderstaande link?

http://74.125.77.132/search?q=cache:cN4 ... nl&ct=clnk" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelfs de dierenbescherming ging zich er nog niet zolang geleden mee bemoeien en vonden dat er zelfs een verbod moest komen op het fokken van sommige rashonden. Cavaliertjes omdat deze vaak een te kleine schedel zouden hebben, buldogs omdat zij vaak alleen door keizersnede ter wereld kunnen komen, rassen waarbij vaak heupdysplasie voorkomen etc. Kheb er niet een direct link van, maar als je daarop zou googlen zou je er wel op uit moeten komen om welke rassen het allemaal zou gaan.

maar goed, dat heeft verder natuurlijk niets te maken met wennen aan gecoupeerde oren/staarten. Ik blijf het bij een paar rassen nog steeds lelijk vinden als ze niet gecoupeerd zijn. :wink:

Edit:

http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/2352" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Bij bepaalde rassen heb ik er erg aan moeten wennen en vind flapper en staart afbreuk doen op dat wat ik juist mooi vond aan het ras.
Ik heb de dobermann in mijn gedachte hierbij. Vind het prachtige honden maar wel gecoupeerd, voor mij heeft de dobermann van nu niets wat mij aantrekt behalve dat het een hond is.
Bij de dog heb ik er ook aan moeten wennen dat er flappers aan zaten al ogen ze nu zoals ze zijn, vriendelijk, kalm, vrolijk maar dat wende dus vrij snel.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Vroegahh heb ik Bouviers gehad, zowel sport als werkhonden.Tja, en die werden allemaal gecoupeerd,dacht er eigenlijk niet eens bij na.Maar je groeit er in mee ,en eigenlijk vind ik ze ongecoupeerd veel leuker,past wel bij ze.
We hebben op dit moment een Rottweiler erbij lopen, woont hier wel niet maar is wel van ons, lekkere lange wiebelstaart eraan.Pretmeter zeggen we altijd.Als ik dan zijn Oma bekijk met haar stompie....dan zeg ik doe mij maar die staart,ook al gaat er regelmatig wat van tafel, krijg je een lel in je gezicht.Je kan hem lezen aan zijn staart en daar heb ik bij Oma toch wat meer moeite mee.Ook de pups die we af en toe hebben vinden die lange lel geweldig om aan te hangen en mee te rotzooien....

Wie zijn we eigenlijk om er zomaar stukken af te knippen....nee doe mij maar ongecoupeerd...
Afbeelding
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

bouvierpoedel schreef:Sil wat doe je dan met een maltezer als je zo tegen fokken bent.
Ook niet het toppunt van natuurlijke uitstraling.
En Hitler was voor een blond blauwe ogen ras en heeft nogal wat mensen de dood ingejaagd.
Joden ,homosexuelen, gehandicapten en zigeuners........... .
Wat heeft hij met honden fokken te maken.?
Nogal een kwetsend naar honden fokkers om daar mee verge;leken te worden.
Kun je ook zeggen het was zo'n godvergeten klootzak met zijn kut duitse herder.
Dus niemand mag meer D herders hebben anders zijn het hitler aanhangers.
Klinkt net zo bezopen.
Toen ik over een hond ging denken ben ik karakters gaan lezen en kwam toen uit bij een Maltezer. Ik heb hem in de eerste plaats niet eens gekozen op zijn uiterlijk en hij heeft een varkensstaartje en roze oortjes :tongue: . Ik heb er ook geen bezwaar tegen als er op karakter gefokt wordt en dat er goede werk / jacht / blinde geleide honden/gezelschapshonden etc. van gemaakt worden, maar dat er zo extreem op uiterlijk gefokt wordt. Als ik lees dat er Ridgebacks afgemaakt worden omdat ze niet worden geboren met de genetische afwijking van een Ridgeback dan vind ik dat Hitler trekjes. We zijn wel gek op Ridgebacks maar als ze niet perfect zijn dan moeten ze dood :denken: :denken: :denken: ????
smoekie schreef:http://74.125.77.132/search?q=cache:cN4 ... nl&ct=clnk

Zelfs de dierenbescherming ging zich er nog niet zolang geleden mee bemoeien en vonden dat er zelfs een verbod moest komen op het fokken van sommige rashonden. Cavaliertjes omdat deze vaak een te kleine schedel zouden hebben, buldogs omdat zij vaak alleen door keizersnede ter wereld kunnen komen, rassen waarbij vaak heupdysplasie voorkomen etc. Kheb er niet een direct link van, maar als je daarop zou googlen zou je er wel op uit moeten komen om welke rassen het allemaal zou gaan.
Bedankt, ik ga eens zoeken. :ok:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

De Rottweiler met staart en oren, vindt ik er persoonlijk een stuk vriendelijker eruit zien, als zonder ;)
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Sil schreef: Bedankt, ik ga eens zoeken. :ok:

Weet niet of je de edit nog gezien had, maar had de link van de dierenbescherming waarin dat aan de orde kwam er al bijgezet. :ok:

http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/2352" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

anders zijn die oren niet groot genoeg vor al die bananen :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Felix schreef:De Rottweiler met staart en oren, vindt ik er persoonlijk een stuk vriendelijker eruit zien, als zonder ;)
Een Rottweiler heeft altijd oren gehad, die is nooit aan de oren gecoupeerd :mrgreen:
Bedankt voor deze info :ok:
Ik zat me al af te vragen of ik ooit een aan de oren gecoupeerde Rottweiler had gezien :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Sil schreef:Als ik lees dat er Ridgebacks afgemaakt worden omdat ze niet worden geboren met de genetische afwijking van een Ridgeback dan vind ik dat Hitler trekjes. We zijn wel gek op Ridgebacks maar als ze niet perfect zijn dan moeten ze dood :denken: :denken: :denken: ????
Dat mag in ieder geval volgens de rasvereniging niet. Je mag er alleen niet mee fokken en showen. Maar in NL gebeurd dat nauwelijks volgens mij. De pups kunnen gewoon verkocht worden, alleen zijn minder waard. Maar afmaken zou een goede fokker iig nooit doen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Martijn schreef:
Joera schreef:
Sil schreef:Als ik lees dat er Ridgebacks afgemaakt worden omdat ze niet worden geboren met de genetische afwijking van een Ridgeback dan vind ik dat Hitler trekjes. We zijn wel gek op Ridgebacks maar als ze niet perfect zijn dan moeten ze dood :denken: :denken: :denken: ????
Dat mag in ieder geval volgens de rasvereniging niet. Je mag er alleen niet mee fokken en showen. Maar in NL gebeurd dat nauwelijks volgens mij. De pups kunnen gewoon verkocht worden, alleen zijn minder waard. Maar afmaken zou een goede fokker iig nooit doen.
Onzin. Het gebeurt heel geregeld.
En wat een goede fokker is is ook geen vaststaand gegeven.
Zat mensen die je pas een goede fokker vinden als je het wel doet.

precies, het afmaken van ridgeloos gebeurt gewoon hoor, bij vele fokkers, dát men dat niet weet of hoort? dat is iets anders :wink:
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Nanna schreef:
yamie schreef: precies, het afmaken van ridgeloos gebeurt gewoon hoor, bij vele fokkers, dát men dat niet weet of hoort? dat is iets anders :wink:
Het heeft zelfs een naam..."culling"
En het gebeurt bij eigenlijk alle rassen en om de meest uiteenlopende redenen. Verkeerde kleur, verkeerd geslacht, teveel pups, fouten in bouw, noem het maar op.
De meeste fokkers lopen er echter niet mee te koop wegens de publieke opinie. Die pups zijn gewoon nooit geboren.. :19:
Soms hebben ze gelijk imo, vaak echter ook niet. Lichamelijk zwakke pups die "aufgepäppelt" moeten worden hoeven van mij niet evenmin als pups met drie poten of gaten in hun gehemelte oid.
Maar een fout kleurtje? Kom op zeg.

En als ik een Ridgeback zou willen, dan graag eentje zonder ridge.
Die zien er vriendelijker uit en zijn imo gezonder.
Bij de boerboel gebeurt het ook, pups die met een leverneus worden geboren worden ook door (sommige) fokkers afgemaakt.
Die zijn dus nooit geboren en kan er met dezelfde lijn vrolijk verder gefokt worden.
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Ik vind een hond mét oren altijd mooier, altijd gevonden. De staarten vallen soms wel wat tegen, maar reden te meer om te fokken op korte en/of dikke staarten.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:En als ik een Ridgeback zou willen, dan graag eentje zonder ridge.
Die zien er vriendelijker uit en zijn imo gezonder.
Ja, en dat gezonder is dus niet waar en dat is nog bewezen ook ;)
Maar dit terzijde. (Als je wilt weten hoe het zit, je kunt dat nummer van HW gewoon nabestellen. Artikel heet "Mutaties als kenmerk". Scheelt me een hoop typewerk ;) ).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Martijn schreef:
En al is het wel een werkende hond, dan coupeer je de staart dus uit financieel oogpunt want je kunt een gebroken staart er altijd nog af laten halen, toch? Maar dan kost het weer meer en dat kunnen we niet hebben.
De hele logica van een staart verwijderen omdat er anders iets mee kan gebeuren is natuurlijk te geschift voor woorden.
Nou als het in het theoretische geval zou gaan om pure werkhonden, dus laten we zeggen een nest ESS die allemaal de jacht in zouden gaan, zou ik het mss niet verkeerd vinden om de staarten op voorhand te couperen.
Ik heb hier nu in levende lijve meegemaakt dat een staart bij een volwassen hond moest worden geamputeerd en dat was een drama. Het heeft ruim een maand geduurd om de wond dicht te krijgen en volgens de DA was dat geen uitzondering, sterker nog ik werd zelfs na 10 dagen thuis gebeld met de vraag hoe het ging, dat deden ze omdat het vaak niet goed ging na zo'n operatie. Met veel pijn en moeite en héél véél ongemak voor de hond kon ik na 5 weken voorzichig opgelucht ademhalen omdat het de goede kant opging.
Dus het heel simpel een staart er alsnog afhalen gaat echt niet op, een ramp is het. Dat heeft niets met de kosten te maken. Zou ook niet logisch zijn, immers de kosten van het couperen zijn voor de fokker en de kosten van het amputeren voor de latere eigenaar.

Maar in de praktijk is het natuurlijk voor het gros van de honden absoluut niet noodzakelijk om de staart te couperen.
Gr. Aniek

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Er lopen ook een boel flappies rond die de oren kapot slaan.
En dus ook onder het mes moeten met hun bloed oor , en er een niet zo mooi oor aan over houden.
Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elien »

De dobermann vond ik vroeger (volledig gecoupeerd) veel mooier dan dat ze nu zijn. Die staarten trekken gewoon op niks vind ikzelf. We hebben hier jarenlang dobermannen gehad, nu hebben we er nog 2 waarvan 1 volledig ongecoupeerd, en 1 die enkel aan haar staart nog gecoupeerd is.

Onze Laika (R.I.P.)
Afbeelding

en onze Xora (R.I.P.)
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Mooooi die Dobermanns, blijf een zwak voor het ras houden..
bouvierpoedel
Zeer actief

Nee die hebben alleen maar een open gehemelte .
Geeft zo'n lief blafje.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heb natuurlijk zelf jaren dobers gehad dus ben er wel redelijk aan gewend, maar vind een gecoupeerde dober wel mooier. Een rottweiler daarentegen weer niet, die vind ik ongecoupeerd ook mooi en veel uitstraling hebben.

*edit: sprak mezelf tegen*
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

malinois schreef:Heb natuurlijk zelf jaren dobers gehad dus ben er wel redelijk aan gewend, maar vind een ongecoupeerde dober wel mooier. Een rottweiler daarentegen weer niet, die vind ik ongecoupeerd ook mooi en veel uitstraling hebben.
Huh?? :denken:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
malinois schreef:maar vind een ongecoupeerde dober wel mooier. Een rottweiler daarentegen weer niet, die vind ik ongecoupeerd ook mooi en veel uitstraling hebben.
Wat bedoel je nou? :mrgreen:
heb het aangepast :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik vraag me af hoe Jagger eruit zou zien als hij gecoupeerd was :scratch:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Trippell schreef:Ik vind een hond mét oren altijd mooier, altijd gevonden.
Ik heb honden met oren eigenlijk altijd makkelijker gevonden, ze zijn zo onbereikbaar ander :smile:
Wel vraag ik mij af welk ras je zonder oren je dan lelijk vind :engel:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

chrico schreef:
Trippell schreef:Ik vind een hond mét oren altijd mooier, altijd gevonden.
Ik heb honden met oren eigenlijk altijd makkelijker gevonden, ze zijn zo onbereikbaar ander :smile:
Wel vraag ik mij af welk ras je zonder oren je dan lelijk vind :engel:

Kun je bij het gros er gewoon afhalen, die gebruiken ze toch niet :engel:
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

[/quote]

precies, het afmaken van ridgeloos gebeurt gewoon hoor, bij vele fokkers, dát men dat niet weet of hoort? dat is iets anders :wink:[/quote]

Het gebeurd gelukkig wel steeds minder en mocht het gebeuren dan word er tegenwoordig opener over gesproken. Ik vind het walgelijk dat er fokkers zijn die van tevoren weten dat ze ridgeloos kunnen verwachten uit een bepaalde combinatie, die combi toch aan maken en dan de ridgelozen inslapen. 9 weken zwangerschap, geboren worden, leven en dat word dan weer beeïndigd :piew: . Nee hoor, wij slapen Ridgeloze pups niet in en gelukkig zijn er in Nederland steeds meer fokkers die dat ook niet doen, de twee die wij in ons laatste nest hadden hebben dolgelukkige baasjes.

Het is nog altijd NIET genetisch bewezen dat ridgeloze pups geen sinus kunnen hebben alhoewel er wel gedacht word dat het inkruisen van Ridgelozen de kans op een Dermoid Sinus aanzienlijk verminderd, maar ook dat word onderzocht. De populatie Ridgebacks zonder ridge is vele malen kleinder dan met ridge en ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat de 1e melding van een ridgeloze pup MET sinus zich aandient en waar de fokker er ook voor uitkomt. Vroeger vond je die niet, want die werden inderdaad gelijk ingeslapen en verzwegen.

Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ik vind voor de meeste rassen gecoupeerde oren prachtig. Zoals dobermann pinchers, Duitse doggen.. ze krijgen zo'n alert, sportief maar tegelijkertijd ook verzorgd uiterlijk. Met hangoren is het meer zo'n "speels" uiterlijk. Ook leuk natuurlijk, maar niet móói. Maar das voor iedereen anders natuurlijk.

Ben trouwens van mening dat het héél goed is dat het niet meer mag. Zomaar in een dier snijden is vreselijk, en zo egoïstisch. :(

Wij hadden (toen ik nog klein was) een blue dobermann, een blauwe dus. Hij heette Piet en was gewoon een plaatje: hij was ontzettend gespierd, voledig gecoupeerd, had een mooi figuur geen grammetje vet maar breed dat ie was! Geen enkele dobermann was/is zo mooi als hij. :I: (hij leek http://www.pupcity.com/images/adpics/07 ... 4537_1.jpg hier op maar dan blauw en voor zover ik nog weet met meer spieren
Laatst gewijzigd door Lellibel op 29 jan 2010 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik ben helemaaaal gewend aan ONgecoupeerd. vond gecoupeerd nooit echt mooi.(behalve de oren bij een Dobermann. maar nu ik ze ken met oren vind ik dat een heel stuk beter).

als ik nu gecoupeerd zie, vind ik dat echt zo lelijk/onnodig.

heerlijk de staarten en de (normale) oren :cheer:

maar ik kan me wel voorstellen dat andere mensen gecoupeerd mooier vinden. want het staat (vind ik dan) agressiever.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Iris123 schreef:Hier in de buurt zit een fokker met mooie en volgens de dierenarts mentaal sterk een zeer evenwichtige dwergschnauzers. Hij heeft op dit moment een nest beschikbaar waarvan de meeste pups gereserveerd zijn. Hij heeft de staarten direct gecoupeerd (mag hier blijkbaar nog). Eigelijk willen we er heel graag één, maar het couperen staat ons erg tegen. Hij staat er niet voor open om het bij een volgende worp niet te doen. Zouden jullie ind it geval wel bij hem kopen omdat hij verder alles netjes doet en gezonde pups aflevert waarover de klanten ook jaren later nog erg blij mee zijn?
nee, ik zou verder zoeken naar een fokker die op dezelfde goede manier fokt en niet coupeert.
Maar ik denk dat het ook afhangt in hoeverre je zelf met dat couperen zit.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”