Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goed hondenpension gezocht voor Luka
Moderator: moderatorteam
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Re: Goed hondenpension gezocht voor Luka
Het is al een viertal jaren geleden, maar toen heb ik een hele goede ervaring gehad met De Broekhorst in Heelsum
http://www.debroekhorst.nl/
Ik heb toen mijn twee honden daar een weekend in pension gehad; eentje van 5 en een stokoude, dove en bijna blinde hond van 15 jaar. Ze hebben uitstekend voor mijn ouwetje gezorgd qua medicijnen en qua aandacht.
Ik heb toen mijn twee honden daar een weekend in pension gehad; eentje van 5 en een stokoude, dove en bijna blinde hond van 15 jaar. Ze hebben uitstekend voor mijn ouwetje gezorgd qua medicijnen en qua aandacht.

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Vlakbij je zit Dierenhotel de Crumselaer in Barneveld. We brengen daar zelfs met een gerust hart boerboelen onder, de heer De Koning is een fijn hondenmens.
http://www.crumselaer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik zie dat dit pensioen op donderdag gesloten is,...laten wij nou net op een donderdagochtend terugkomenTulp schreef:Vlakbij je zit Dierenhotel de Crumselaer in Barneveld. We brengen daar zelfs met een gerust hart boerboelen onder, de heer De Koning is een fijn hondenmens.

- Carma
- Zeer actief
Komt op mijn lijstjeMa-Rianne schreef:Het is al een viertal jaren geleden, maar toen heb ik een hele goede ervaring gehad met De Broekhorst in Heelsum

-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
http://www.dierenfarmelzenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kali is hier al 2x geweest, personeel wat er loopt kan goed omgaan met de wat moeilijkere honden. Zijn ook erg betrokken.
Kali is hier al 2x geweest, personeel wat er loopt kan goed omgaan met de wat moeilijkere honden. Zijn ook erg betrokken.
- Carma
- Zeer actief
Slik....dat is ruim 2 uur rijden voor mij....misschien dat dat nét iets teveel van het goeie is is...astrid schreef:http://www.dierenfarmelzenoord.nl

-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Ja dat is jammer, het is echt een heel goed pension.Carma schreef:Slik....dat is ruim 2 uur rijden voor mij....misschien dat dat nét iets teveel van het goeie is is...astrid schreef:http://www.dierenfarmelzenoord.nl
Mijn zus brengt 1 van haar honden altijd naar Groningen, 3 en een half uur rijden van haar huis
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Bij het ophalen gevraagd hoe ze dat doen met pensionhonden. Als jij aangeeft dat hij bij andere honden mag, zoeken ze daar (een) geschikte hond(en) voor. Maar dat geldt alleen voor de speelweides. In de kennel zetten ze pensionhonden die elkaar daarvoor niet kenden niet bij elkaar. Dit omdat ze er geen toezicht op kunnen houden.Carma schreef:Ik ben van plan volgende week even wat afspraken te maken met diverse pensions, dus mocht je het vergeten dan bel ik ze volgende week wel even

Linda, Izzie en Bram
- Carma
- Zeer actief
mmm....op zich bevalt me de reden dan weer wel, ze zijn in elk geval voorzichtigZoek stok! schreef:Bij het ophalen gevraagd hoe ze dat doen met pensionhonden. Als jij aangeeft dat hij bij andere honden mag, zoeken ze daar (een) geschikte hond(en) voor. Maar dat geldt alleen voor de speelweides. In de kennel zetten ze pensionhonden die elkaar daarvoor niet kenden niet bij elkaar. Dit omdat ze er geen toezicht op kunnen houden.Carma schreef:Ik ben van plan volgende week even wat afspraken te maken met diverse pensions, dus mocht je het vergeten dan bel ik ze volgende week wel even

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
http://www.vtsite.nl/bacchus/
Hier heb ik ook wel goede dingen over gehoord.
Staat op mijn lijst voor als ik ooit zou moeten met Caja
Het is wel ver weg.
En dan wil ik het heel even opnemen voor de camping kennels.
Ze zijn inderdaad groot, maar de honden komen ook heel veel buiten in vergelijking met een hoop andere pensions
Hier heb ik ook wel goede dingen over gehoord.
Staat op mijn lijst voor als ik ooit zou moeten met Caja
Het is wel ver weg.
En dan wil ik het heel even opnemen voor de camping kennels.
Ze zijn inderdaad groot, maar de honden komen ook heel veel buiten in vergelijking met een hoop andere pensions

- SimoneA
- Zeer actief
Hoi,
Wij hebben goede ervaring met de ark in Harderwijk
http://www.dierenasieldeark.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is het enige pension waar we onze vorige mechelaar (god hebbe haar ziel...
)samen met Chain heen durfden te brengen.
Op ons uitdrukkelijk verzoek alleen met z'n 2tjes blijven en geen andere honden erbij (niet voor Chain hoor maar voor Indra, type bitch zeg maar)
Ze waren altijd helemaal gek als we daar aankwamen om ze te brengen.
Echt een aanrader!
Groetjes
enne......... wanneer gaat het gebeuren????
Wij hebben goede ervaring met de ark in Harderwijk
http://www.dierenasieldeark.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is het enige pension waar we onze vorige mechelaar (god hebbe haar ziel...
Op ons uitdrukkelijk verzoek alleen met z'n 2tjes blijven en geen andere honden erbij (niet voor Chain hoor maar voor Indra, type bitch zeg maar)
Ze waren altijd helemaal gek als we daar aankwamen om ze te brengen.
Echt een aanrader!
Groetjes
enne......... wanneer gaat het gebeuren????
- Carma
- Zeer actief
18 juni trouwen we en 20 juni vliegen we richting Bali voor 12 dagen.SimoneA schreef: enne......... wanneer gaat het gebeuren????
Luka zal dus 19 juni al naar het pension gaan.
Ik heb met een aantal pensions die hier genoemd staan een afspraak gemaakt voor volgende week.
Op aanraden van een collega ga ik ook nog kijken bij http://www.dierenpensioningen.nl/
Ik ben heel benieuwd,...arme mensen, ik héb me toch een waslijst met vragen klaar liggen

- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Is bij mij 2 straten om de hoek en Spike zit hier nu ruim een jaar 1 a 2 dagen per week in de dagopvang. Het bevalt mij goed; buiten het hoogseizoen om niet al te druk en grootschalig, lieve betrokken verzorgsters, goed georganiseerd en gedocumenteerd (b.v. heb ik een mailtje over extra eten voor Gimmick voor tussen de middag gestuurd, kom ik langs en staat het al in de computer genoteerd en geen probleem) netjes en schoon.Ik heb met een aantal pensions die hier genoemd staan een afspraak gemaakt voor volgende week.
Op aanraden van een collega ga ik ook nog kijken bij http://www.dierenpensioningen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben heel benieuwd,...arme mensen, ik héb me toch een waslijst met vragen klaar liggen
Wat betreft honden bij elkaar zijn ze met Spike heel makkelijk (heeft verschillende honden waarbij hij in een kennel zit en met grotere groepjes op de speelweides) maar dat kan dan ook prima met hem en ik heb ook aangegeven dat ik graag wil dat hij veel hondcontact heeft.
Enige minpuntje vind ik zelf dat de meeste speelweides niet al te groot zijn, formaat tuin zeg maar, de pensionhonden hebben 1 grotere wei maar die wordt buiten het hoogseizoen om niet veel gebruikt voor zover ik het kan zien.
-
PetraP
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, deze opvang neemt niet alle honden aan. Op hun site staat:Carma schreef:Hier heb ik ook goede verhalen over gehoord, alle honden zijn er welkomAiske schreef:In Renswoude zit ook een leuk pensioen voor honden.
http://www.syltjerwald.nl/Logeerhonden/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of ze ook andere honden aanneemt dan Stabijs maar zeker de moeite waard!.
De hond moet alleen wel met kinderen kunnen, aangezien ze daar in een groep in en rond het huis leven. En eerlijk gezegd vertrouw ik Luka daar niet geheel in, zowel het groepsgebeuren als de kinderen....Dus voor ons is dit geen optie.
Nu er inmiddels een honderdtal viervoeters op Syltjer Wâld hebben gelogeerd hebben we de ervaring opgedaan dat dat voor sommige hondenrassen niet opgaat. Om al onze gasten een zorgeloos verblijf te kunnen bieden hebben we er dan ook voor gekozen deze rassen niet meer aan te nemen.
Welke hondenrassen gaat het om?
We hebben niet met alle rassen ervaring, maar voor de volgende hondenrassen is onze manier van opvang om uiteenlopende redenen niet geschikt: Argentijnse Dog, Boerboel, Bordeaux Dog, Bullmastiff, Bull Terriërs, Bull Dogs, Cane Corso, Dobermann, Herdershonden, Pit Bull Terriërs, Rhodesian Ridgeback, Rottweiler, Staffordshire Terriërs.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ik heb dezelfde reis gemaakt en geloof me maar dat je hem beter vrijdagochtend kunt ophalen. Je bent compléét gesloopt, het is wel 15 uur vliegen heCarma schreef:
Ik zie dat dit pensioen op donderdag gesloten is,...laten wij nou net op een donderdagochtend terugkomen
-
PetraP
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden gaan binnenkort voor het eerst naar de Elzahoeve in Lunteren http://www.elzahoeve.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; . Is om de hoek bij jou! Het is een kleinschalige opvang (max. 10 honden) met een speelweide van 4000 m2. Eigen voer meegeven (ook diepvriesvoer) is geen probleem.
- Carma
- Zeer actief
Hé, dat is nieuwPetraP schreef:Nee, deze opvang neemt niet alle honden aan. Op hun site staat:Carma schreef:Hier heb ik ook goede verhalen over gehoord, alle honden zijn er welkomAiske schreef:In Renswoude zit ook een leuk pensioen voor honden.
http://www.syltjerwald.nl/Logeerhonden/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of ze ook andere honden aanneemt dan Stabijs maar zeker de moeite waard!.
De hond moet alleen wel met kinderen kunnen, aangezien ze daar in een groep in en rond het huis leven. En eerlijk gezegd vertrouw ik Luka daar niet geheel in, zowel het groepsgebeuren als de kinderen....Dus voor ons is dit geen optie.
Nu er inmiddels een honderdtal viervoeters op Syltjer Wâld hebben gelogeerd hebben we de ervaring opgedaan dat dat voor sommige hondenrassen niet opgaat. Om al onze gasten een zorgeloos verblijf te kunnen bieden hebben we er dan ook voor gekozen deze rassen niet meer aan te nemen.
Welke hondenrassen gaat het om?
We hebben niet met alle rassen ervaring, maar voor de volgende hondenrassen is onze manier van opvang om uiteenlopende redenen niet geschikt: Argentijnse Dog, Boerboel, Bordeaux Dog, Bullmastiff, Bull Terriërs, Bull Dogs, Cane Corso, Dobermann, Herdershonden, Pit Bull Terriërs, Rhodesian Ridgeback, Rottweiler, Staffordshire Terriërs.
Beetje jammer dit....

- Carma
- Zeer actief
Ik ben het hier mee eensMartijn schreef:Daar zou ik dan verder ook geen hond naartoe doen.
Als je al die rassen naar aanleiding van "ervaringen" uitgesloten hebt is het er domweg een puinbende.
Ik snap best dat niet alle rassen zomaar in een samengesteld roedel kunnen maar als je dat pas begrijpt nadat je het geprobeerd hebt ben je incapabel als pensioneigenaar.

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Dat zijn nogal wat rassen die niet mogen komen zeg
Iig succes met het zoeken van een geschikte opvang
Iig succes met het zoeken van een geschikte opvang

- Carma
- Zeer actief
Re: Goed hondenpension gezocht voor Luka - gevonden!
Nou, na een rondje langs de velden heb ik gereserveerd bij dierenpension Ingen.
Zij hadden van te voren (als enige) gevraagd of ik Luka mee wilde nemen zodat ze kennis met hem konden maken. Tijdens de rondleiding werd Luka (alleen) in 1 van de speelweides gezet om te kijken hoe hij daar op zou reageren (in de speelweides ernaast zaten andere honden). Ik ben daar ruim een uur geweest. Het zag er erg mooi en netjes uit en de honden gaan daar 4x per dag een uur (!) naar buiten. In de kennels zitten ze samen met een passend maatje. Het klikte enorm goed met een van de fulltime medewerkers en we hebben ook lang gesproken over trainings en opvoedmethodes. Al met al heb ik een heel goed gevoel bij dit pension en ze gaven zelfs aan dat ik best een keertje vanaf Bali mag bellen om te vragen hoe het gaat

Zij hadden van te voren (als enige) gevraagd of ik Luka mee wilde nemen zodat ze kennis met hem konden maken. Tijdens de rondleiding werd Luka (alleen) in 1 van de speelweides gezet om te kijken hoe hij daar op zou reageren (in de speelweides ernaast zaten andere honden). Ik ben daar ruim een uur geweest. Het zag er erg mooi en netjes uit en de honden gaan daar 4x per dag een uur (!) naar buiten. In de kennels zitten ze samen met een passend maatje. Het klikte enorm goed met een van de fulltime medewerkers en we hebben ook lang gesproken over trainings en opvoedmethodes. Al met al heb ik een heel goed gevoel bij dit pension en ze gaven zelfs aan dat ik best een keertje vanaf Bali mag bellen om te vragen hoe het gaat

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ziet er goed uit, Luka gaat zich vast prima vermaken 

Linda, Izzie en Bram
- Enya
- Zeer actief
Fijn dat je een goed pension hebt kunnen vinden 
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Dat lijkt me wel een goed pension, zo te lezen.
Ik breng mijn honden wel eens naar een pension in Weert:
http://www.dierenpensions.nl/index.asp? ... t/info.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar gaan ze komende zomervakantie ook naartoe.
Ik breng mijn honden wel eens naar een pension in Weert:
http://www.dierenpensions.nl/index.asp? ... t/info.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar gaan ze komende zomervakantie ook naartoe.
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Fijn dat je een goed gevoel had bij het pension in Ingen, heb ik ook. Heb je Lonneke gesproken? denk ik want die is er het meest geloof ik. Ik ben even vergeten welke periode je ook al weer wegging maar ik zal naar hem zwaaien als ik er ben of langskom!
- Carma
- Zeer actief
Ik weet haar naam even niet meerspijkerhond schreef:Fijn dat je een goed gevoel had bij het pension in Ingen, heb ik ook. Heb je Lonneke gesproken? denk ik want die is er het meest geloof ik. Ik ben even vergeten welke periode je ook al weer wegging maar ik zal naar hem zwaaien als ik er ben of langskom!