Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goed hondenpension gezocht voor Luka

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Re: Goed hondenpension gezocht voor Luka

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Het is al een viertal jaren geleden, maar toen heb ik een hele goede ervaring gehad met De Broekhorst in Heelsum
http://www.debroekhorst.nl/
Ik heb toen mijn twee honden daar een weekend in pension gehad; eentje van 5 en een stokoude, dove en bijna blinde hond van 15 jaar. Ze hebben uitstekend voor mijn ouwetje gezorgd qua medicijnen en qua aandacht.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Vlakbij je zit Dierenhotel de Crumselaer in Barneveld. We brengen daar zelfs met een gerust hart boerboelen onder, de heer De Koning is een fijn hondenmens.

http://www.crumselaer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Tulp schreef:Vlakbij je zit Dierenhotel de Crumselaer in Barneveld. We brengen daar zelfs met een gerust hart boerboelen onder, de heer De Koning is een fijn hondenmens.

http://www.crumselaer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie dat dit pensioen op donderdag gesloten is,...laten wij nou net op een donderdagochtend terugkomen :ugh: Maar wellicht valt hierover te praten? 3 speelweides op 40 honden lijkt mij persoonlijk wat weinig (ben bang dat er te grote groepen worden losgelaten), maar misschien moet ik de heer Koning eens even bellen voor al die spastische vragen van mij :F: Hij zit wel lekker dichtbij :idea:
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:Het is al een viertal jaren geleden, maar toen heb ik een hele goede ervaring gehad met De Broekhorst in Heelsum
http://www.debroekhorst.nl/
Ik heb toen mijn twee honden daar een weekend in pension gehad; eentje van 5 en een stokoude, dove en bijna blinde hond van 15 jaar. Ze hebben uitstekend voor mijn ouwetje gezorgd qua medicijnen en qua aandacht.
Komt op mijn lijstje :ok:
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

http://www.dierenfarmelzenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kali is hier al 2x geweest, personeel wat er loopt kan goed omgaan met de wat moeilijkere honden. Zijn ook erg betrokken.
Carma
Zeer actief

astrid schreef:http://www.dierenfarmelzenoord.nl
Kali is hier al 2x geweest, personeel wat er loopt kan goed omgaan met de wat moeilijkere honden. Zijn ook erg betrokken.
Slik....dat is ruim 2 uur rijden voor mij....misschien dat dat nét iets teveel van het goeie is is... :ugh:
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Carma schreef:
astrid schreef:http://www.dierenfarmelzenoord.nl
Slik....dat is ruim 2 uur rijden voor mij....misschien dat dat nét iets teveel van het goeie is is... :ugh:
Ja dat is jammer, het is echt een heel goed pension. :ok:
Mijn zus brengt 1 van haar honden altijd naar Groningen, 3 en een half uur rijden van haar huis :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Carma schreef:Ik ben van plan volgende week even wat afspraken te maken met diverse pensions, dus mocht je het vergeten dan bel ik ze volgende week wel even :wink:
Bij het ophalen gevraagd hoe ze dat doen met pensionhonden. Als jij aangeeft dat hij bij andere honden mag, zoeken ze daar (een) geschikte hond(en) voor. Maar dat geldt alleen voor de speelweides. In de kennel zetten ze pensionhonden die elkaar daarvoor niet kenden niet bij elkaar. Dit omdat ze er geen toezicht op kunnen houden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Carma schreef:Ik ben van plan volgende week even wat afspraken te maken met diverse pensions, dus mocht je het vergeten dan bel ik ze volgende week wel even :wink:
Bij het ophalen gevraagd hoe ze dat doen met pensionhonden. Als jij aangeeft dat hij bij andere honden mag, zoeken ze daar (een) geschikte hond(en) voor. Maar dat geldt alleen voor de speelweides. In de kennel zetten ze pensionhonden die elkaar daarvoor niet kenden niet bij elkaar. Dit omdat ze er geen toezicht op kunnen houden.
mmm....op zich bevalt me de reden dan weer wel, ze zijn in elk geval voorzichtig :wink: En misschien is Luka na al dat gespeel ook wel hardstikke moe en vindt hij het helemaal niet erg om alleen een "kamertje" te hebben.... Ik ga sowieso even een afspraak maken met ze. Bedankt voor het navragen :ok:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

http://www.vtsite.nl/bacchus/

Hier heb ik ook wel goede dingen over gehoord.
Staat op mijn lijst voor als ik ooit zou moeten met Caja :wink:
Het is wel ver weg.

En dan wil ik het heel even opnemen voor de camping kennels.
Ze zijn inderdaad groot, maar de honden komen ook heel veel buiten in vergelijking met een hoop andere pensions :wink:
Afbeelding
SimoneA
Zeer actief

Ongelezen bericht door SimoneA »

Hoi,

Wij hebben goede ervaring met de ark in Harderwijk
http://www.dierenasieldeark.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is het enige pension waar we onze vorige mechelaar (god hebbe haar ziel... :engel: )samen met Chain heen durfden te brengen.

Op ons uitdrukkelijk verzoek alleen met z'n 2tjes blijven en geen andere honden erbij (niet voor Chain hoor maar voor Indra, type bitch zeg maar)

Ze waren altijd helemaal gek als we daar aankwamen om ze te brengen.

Echt een aanrader!

Groetjes

enne......... wanneer gaat het gebeuren????
Carma
Zeer actief

SimoneA schreef: enne......... wanneer gaat het gebeuren????
18 juni trouwen we en 20 juni vliegen we richting Bali voor 12 dagen.
Luka zal dus 19 juni al naar het pension gaan.

Ik heb met een aantal pensions die hier genoemd staan een afspraak gemaakt voor volgende week.
Op aanraden van een collega ga ik ook nog kijken bij http://www.dierenpensioningen.nl/
Ik ben heel benieuwd,...arme mensen, ik héb me toch een waslijst met vragen klaar liggen :engel:
Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Ik heb met een aantal pensions die hier genoemd staan een afspraak gemaakt voor volgende week.
Op aanraden van een collega ga ik ook nog kijken bij http://www.dierenpensioningen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben heel benieuwd,...arme mensen, ik héb me toch een waslijst met vragen klaar liggen
Is bij mij 2 straten om de hoek en Spike zit hier nu ruim een jaar 1 a 2 dagen per week in de dagopvang. Het bevalt mij goed; buiten het hoogseizoen om niet al te druk en grootschalig, lieve betrokken verzorgsters, goed georganiseerd en gedocumenteerd (b.v. heb ik een mailtje over extra eten voor Gimmick voor tussen de middag gestuurd, kom ik langs en staat het al in de computer genoteerd en geen probleem) netjes en schoon.
Wat betreft honden bij elkaar zijn ze met Spike heel makkelijk (heeft verschillende honden waarbij hij in een kennel zit en met grotere groepjes op de speelweides) maar dat kan dan ook prima met hem en ik heb ook aangegeven dat ik graag wil dat hij veel hondcontact heeft.
Enige minpuntje vind ik zelf dat de meeste speelweides niet al te groot zijn, formaat tuin zeg maar, de pensionhonden hebben 1 grotere wei maar die wordt buiten het hoogseizoen om niet veel gebruikt voor zover ik het kan zien.
PetraP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door PetraP »

Carma schreef:
Aiske schreef:In Renswoude zit ook een leuk pensioen voor honden.

http://www.syltjerwald.nl/Logeerhonden/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet niet of ze ook andere honden aanneemt dan Stabijs maar zeker de moeite waard!
Hier heb ik ook goede verhalen over gehoord, alle honden zijn er welkom :ok: .
De hond moet alleen wel met kinderen kunnen, aangezien ze daar in een groep in en rond het huis leven. En eerlijk gezegd vertrouw ik Luka daar niet geheel in, zowel het groepsgebeuren als de kinderen.... :hmmm: Dus voor ons is dit geen optie.
Nee, deze opvang neemt niet alle honden aan. Op hun site staat:

Nu er inmiddels een honderdtal viervoeters op Syltjer Wâld hebben gelogeerd hebben we de ervaring opgedaan dat dat voor sommige hondenrassen niet opgaat. Om al onze gasten een zorgeloos verblijf te kunnen bieden hebben we er dan ook voor gekozen deze rassen niet meer aan te nemen.

Welke hondenrassen gaat het om?

We hebben niet met alle rassen ervaring, maar voor de volgende hondenrassen is onze manier van opvang om uiteenlopende redenen niet geschikt: Argentijnse Dog, Boerboel, Bordeaux Dog, Bullmastiff, Bull Terriërs, Bull Dogs, Cane Corso, Dobermann, Herdershonden, Pit Bull Terriërs, Rhodesian Ridgeback, Rottweiler, Staffordshire Terriërs.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Carma schreef:
Ik zie dat dit pensioen op donderdag gesloten is,...laten wij nou net op een donderdagochtend terugkomen :ugh:
Ik heb dezelfde reis gemaakt en geloof me maar dat je hem beter vrijdagochtend kunt ophalen. Je bent compléét gesloopt, het is wel 15 uur vliegen he :wink:
Afbeelding
PetraP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door PetraP »

Mijn honden gaan binnenkort voor het eerst naar de Elzahoeve in Lunteren http://www.elzahoeve.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; . Is om de hoek bij jou! Het is een kleinschalige opvang (max. 10 honden) met een speelweide van 4000 m2. Eigen voer meegeven (ook diepvriesvoer) is geen probleem.
Carma
Zeer actief

PetraP schreef:
Carma schreef:
Aiske schreef:In Renswoude zit ook een leuk pensioen voor honden.

http://www.syltjerwald.nl/Logeerhonden/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet niet of ze ook andere honden aanneemt dan Stabijs maar zeker de moeite waard!
Hier heb ik ook goede verhalen over gehoord, alle honden zijn er welkom :ok: .
De hond moet alleen wel met kinderen kunnen, aangezien ze daar in een groep in en rond het huis leven. En eerlijk gezegd vertrouw ik Luka daar niet geheel in, zowel het groepsgebeuren als de kinderen.... :hmmm: Dus voor ons is dit geen optie.
Nee, deze opvang neemt niet alle honden aan. Op hun site staat:

Nu er inmiddels een honderdtal viervoeters op Syltjer Wâld hebben gelogeerd hebben we de ervaring opgedaan dat dat voor sommige hondenrassen niet opgaat. Om al onze gasten een zorgeloos verblijf te kunnen bieden hebben we er dan ook voor gekozen deze rassen niet meer aan te nemen.

Welke hondenrassen gaat het om?

We hebben niet met alle rassen ervaring, maar voor de volgende hondenrassen is onze manier van opvang om uiteenlopende redenen niet geschikt: Argentijnse Dog, Boerboel, Bordeaux Dog, Bullmastiff, Bull Terriërs, Bull Dogs, Cane Corso, Dobermann, Herdershonden, Pit Bull Terriërs, Rhodesian Ridgeback, Rottweiler, Staffordshire Terriërs.
Hé, dat is nieuw :hmmm:
Beetje jammer dit....
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Martijn schreef:Daar zou ik dan verder ook geen hond naartoe doen.
Als je al die rassen naar aanleiding van "ervaringen" uitgesloten hebt is het er domweg een puinbende.
Ik snap best dat niet alle rassen zomaar in een samengesteld roedel kunnen maar als je dat pas begrijpt nadat je het geprobeerd hebt ben je incapabel als pensioneigenaar.
Ik ben het hier mee eens :ok:
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Dat zijn nogal wat rassen die niet mogen komen zeg :80:

Iig succes met het zoeken van een geschikte opvang :ok:
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Re: Goed hondenpension gezocht voor Luka - gevonden!

Nou, na een rondje langs de velden heb ik gereserveerd bij dierenpension Ingen.
Zij hadden van te voren (als enige) gevraagd of ik Luka mee wilde nemen zodat ze kennis met hem konden maken. Tijdens de rondleiding werd Luka (alleen) in 1 van de speelweides gezet om te kijken hoe hij daar op zou reageren (in de speelweides ernaast zaten andere honden). Ik ben daar ruim een uur geweest. Het zag er erg mooi en netjes uit en de honden gaan daar 4x per dag een uur (!) naar buiten. In de kennels zitten ze samen met een passend maatje. Het klikte enorm goed met een van de fulltime medewerkers en we hebben ook lang gesproken over trainings en opvoedmethodes. Al met al heb ik een heel goed gevoel bij dit pension en ze gaven zelfs aan dat ik best een keertje vanaf Bali mag bellen om te vragen hoe het gaat :pffff: :oeps:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ziet er goed uit, Luka gaat zich vast prima vermaken :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Fijn dat je een goed pension hebt kunnen vinden :ok:
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Dat lijkt me wel een goed pension, zo te lezen.

Ik breng mijn honden wel eens naar een pension in Weert:
http://www.dierenpensions.nl/index.asp? ... t/info.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar gaan ze komende zomervakantie ook naartoe.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Fijn dat je een goed gevoel had bij het pension in Ingen, heb ik ook. Heb je Lonneke gesproken? denk ik want die is er het meest geloof ik. Ik ben even vergeten welke periode je ook al weer wegging maar ik zal naar hem zwaaien als ik er ben of langskom!
Carma
Zeer actief

spijkerhond schreef:Fijn dat je een goed gevoel had bij het pension in Ingen, heb ik ook. Heb je Lonneke gesproken? denk ik want die is er het meest geloof ik. Ik ben even vergeten welke periode je ook al weer wegging maar ik zal naar hem zwaaien als ik er ben of langskom!
Ik weet haar naam even niet meer :oeps: Maar ik heb gesproken met de enige fulltime medewerkster daar. Luka gaat 19 juni t/m 1 juli naar pension Ingen, dus in die periode even zwaaien :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”