Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soesterduinen vandaag (24-01-2010)

Voor alle foto's van evenementen, wandelingen, etc. georganiseerd via het hondenforum 

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Soesterduinen vandaag

Ongelezen bericht door moosje »

Lars schreef:
moosje schreef:Ze was wel de enige die daar voor viel. :smile:
Nou nee, ik had ineens veel meer vrienden maar even zonder dollen, ik heb wat Frolic uitgedeeld maar ik geef ongevraagd geen salami aan andere honden. Die van mij kan er tegen maar ik weet hoe vervelend het is als een hond aan de scheit gaat. :ugh:
Zarah kan alles hebben geloof k, haha. :D
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Lars schreef:
Demi schreef:Lars hoe heb je het nou voor elkaar gekregen dat hij los kan tussen andere reuen? Ik zou dat zo graag willen met Kenzo. Alleen die gaat meteen echt zwaar patsen en als de andere reu per ongeluk verkeerd kijkt klapt hij er zonder waarschuwing meteen op....
Sowieso hebben we heel veel samen gewerkt en doen dat nog steeds, als een van ons ook maar iets twijfelt gaat hij niet los. We kijken daarvoor heel goed naar hem, de roedel op dat moment en de individuele honden die erbij zijn.
Daarna is het eigenlijk God zegene de greep..... :N:

Wat je niet ziet op de foto's is dat hij heel vaak tussendoor aangelijnd wordt (oa als we vreemde honden tegenkomen), daarvoor heb ik altijd iets heel lekkers op zak (vandaag was dat salami) en wat je ook niet ziet is dat hij tegen het einde van wandelingen ietwat doof wordt en zijn eigen plan trekt. :mrgreen: Zodra we dat merken krijgt hij nog een kans en daarna is het aanlijnen en schluss. :wink:

Wat we hebben gedaan is heel veel oefenen op hier komen, privelessen (waarbij hij de hond van de instructice greep in de laatste les :N: ) en uiteindelijk gewoon geprobeerd met een andere (lastige?) hond, Panna van Naomi.
Daarna een wandeling gedaan waarbij hij los ging met Luca van Carma, Thibs van Vincent, Panna, Bietel van Frank en Aidan en Christo van Linda en dat ging wonderwel goed.

Ik wil de genoemde personen overigens met terugwerkende kracht nog bedanken voor hun vertrouwen in ons en met name het witte gevaarte. :ok:

Goed hoor dat dat uiteindelijk dan gewoon kan met hem! Kenzo kon bv wel los met Kiefer en volgens mij was hij ook helemaal weg van Luca, maar Storm klapte hij zonder pardon bovenop en die arme Storm was alleen maar vriendelijk :ugh:

Ik word daardoor erg onzeker en lijn hem altijd aan als er een reu aankomt of een hond die ik niet ken. ik denk dat ik hem toch maar af en toe een kans moet geven om te kijken wat hij doet. Het voordeel s wel dat ik meteen zie of het goed is bij hem en eigenlijk altijd kan ingrijpen voordat er wat gebeurd.

Cursussen hebben we ook gedaan, meerdere, ook prive, maar dat heeft helaas niets geholpen.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Jinx schreef:
Lars schreef: (waarbij hij de hond van de instructice greep in de laatste les :N: )
Ik nuanceer het even; Ze vlogen elkaar in de haren waarbij de hond van de instructrice niks had en Quasar een wond bij zijn oog, lip en een gescheurd oor :mrgreen:

Dat is wel een hele belangrijke vermelding natuurlijk :pffff: :mrgreen:

Dat is bij Kenzo dus ook zo. Het is een paar keer fout gegaan en dan heeft de andere hond niks en Ken zit vol gaten en scheuren :hmmm: kenzo bijt nl niet, nou ja hij doet pogingen, maar hij bokst :zweep:
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

Lars schreef:
JML schreef: Ik vind het wel ontzettend leuk om hem zo los tussen de rest te zien huppelen, hij ziet er erg happy uit.
Daar doen we het voor. :wink: Heeft wat tijd gekost en het blijft enorm opletten maar het lukt nu iig om hem los te laten bij andere honden.
Zei net nog tegen Merit, je ziet het eigenlijk niet tot bijna nooit dat een dogo(reu) los tussen andere honden loopt zonder dat er vroeg of laat een incident plaats vind. Deze keer is er helemaal geen onvertogen blaf gevallen. :cheer:

Enige wat we nu nog acuut moeten veranderen is zijn gedrag naar berners. :N:
heel knap wat jullie met hem voor elkaar gekregen hebben! mooi om te zien dat hij er gewoon tussen loopt! :E:

als je een oplossing hebt wat betreft berners hoor ik dat graag, ik heb ook een berner hater :N:
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Demi schreef:Ik word daardoor erg onzeker en lijn hem altijd aan als er een reu aankomt of een hond die ik niet ken. ik denk dat ik hem toch maar af en toe een kans moet geven om te kijken wat hij doet. Het voordeel s wel dat ik meteen zie of het goed is bij hem en eigenlijk altijd kan ingrijpen voordat er wat gebeurd.

Cursussen hebben we ook gedaan, meerdere, ook prive, maar dat heeft helaas niets geholpen.
Ik kan me zo goed voorstellen op welk punt je nu zit, dat exacte stadium hebben we ook gehad. Enige wat ik je aan kan raden is blijven proberen, elke keer dat het wel goed gaat bouw je weer iets vertrouwen op. Goed oefenen op het hierkomen zodat je hem terug kan roepen voor het misgaat, niet voeren voordat je weg gaat en genoeg lekkers meenemen om hem "om te kopen". :mrgreen:

Kijk anders eens hoe het gaat, ga mee met een wandeling (een groep honden werkt al beter dan 1 op 1) en als het niet gaat lijn je hem aan tot hij weer rustig is en probeer je het weer. Hij maakt geen gaatjes en de meeste andere grappenmakers ook niet dus in het uiterste geval moet je ze even van elkaar aftrekken, no harm done. :wink:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Lars schreef:
Demi schreef:Ik word daardoor erg onzeker en lijn hem altijd aan als er een reu aankomt of een hond die ik niet ken. ik denk dat ik hem toch maar af en toe een kans moet geven om te kijken wat hij doet. Het voordeel s wel dat ik meteen zie of het goed is bij hem en eigenlijk altijd kan ingrijpen voordat er wat gebeurd.

Ik kan me zo goed voorstellen op welk punt je nu zit, dat exacte stadium hebben we ook gehad. Enige wat ik je aan kan raden is blijven proberen, elke keer dat het wel goed gaat bouw je weer iets vertrouwen op. Goed oefenen op het hierkomen zodat je hem terug kan roepen voor het misgaat, niet voeren voordat je weg gaat en genoeg lekkers meenemen om hem "om te kopen". :mrgreen:

Kijk anders eens hoe het gaat, ga mee met een wandeling (een groep honden werkt al beter dan 1 op 1) en als het niet gaat lijn je hem aan tot hij weer rustig is en probeer je het weer. Hij maakt geen gaatjes en de meeste andere grappenmakers ook niet dus in het uiterste geval moet je ze even van elkaar aftrekken, no harm done. :wink:
Ik durf het wel aan, dus bij deze meld ik mij aan indien jij het eens wil proberen :wink:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Zarah en ik durven het ook wel aan. Maar dat is een teefje.

Over een poosje wil ik Shendor ook een keertje proberen mee te nemen, maar dan aangelijnd.
Afbeelding

Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Ik kom er even zomaar tussendoor hobbelen .. maar wat Q had heeft mijn hond ook paar keer gehad .... weet natuurlijk niet precies of dat hetzelfde is maar lijkt er wel op.
Als mijn vorige hond ook zo lekker uit het dolle was zakte hij ook in 1 keer even door ... ging erbij liggen alsof hij dood was en was ook even niet bij de wereld....
Dit duurde 10 minuten en toen werd hij weer beetje wakker... was weer bijgekomen en ging gewoon weer rustig zijn gang.
Wel had hij enorme dorst :denken:
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Reneey schreef:Ik kom er even zomaar tussendoor hobbelen .. maar wat Q had heeft mijn hond ook paar keer gehad .... weet natuurlijk niet precies of dat hetzelfde is maar lijkt er wel op.
Als mijn vorige hond ook zo lekker uit het dolle was zakte hij ook in 1 keer even door ... ging erbij liggen alsof hij dood was en was ook even niet bij de wereld....
Dit duurde 10 minuten en toen werd hij weer beetje wakker... was weer bijgekomen en ging gewoon weer rustig zijn gang.
Wel had hij enorme dorst :denken:
Edit: Ik dacht dat hij wel kon drinken bij het water. Wel gek he, we houden hem ook echt goed in de gaten nu. Als ik denk dat hij niks doet dan maak ik hem even wakker want ik vind het toch eng.
Maar inderdaad, na het bijkomen heeft hij 2,5 uur gespeeld en gerend, niks aan het handje.
Laatst gewijzigd door Mit op 25 jan 2010 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Reneey schreef:Wel had hij enorme dorst :denken:
Dat weet ik niet, de stukken waar hij had kunnen drinken had ik hem aangelijnd. Volgende keer drinkflesje mee. :wink:

Oh misschien overbodig maar ik durf het ook wel aan met de Kenzogangster. :engel:

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Lars schreef:Wat we hebben gedaan is heel veel oefenen op hier komen, privelessen (waarbij hij de hond van de instructice greep in de laatste les :N: ) en uiteindelijk gewoon geprobeerd met een andere (lastige?) hond, Panna van Naomi.
Daarna een wandeling gedaan waarbij hij los ging met Luca van Carma, Thibs van Vincent, Panna, Bietel van Frank en Aidan en Christo van Linda en dat ging wonderwel goed.

Ik wil de genoemde personen overigens met terugwerkende kracht nog bedanken voor hun vertrouwen in ons en met name het witte gevaarte. :ok:
Elke hond moet de kans krijgen, ook als hij daarbij een keer in de fout zou gaan, ook en vooral zo'n leuke hond als Quasar. Aidan wil trouwens nog een keer de gelegenheid om Quasar als een Haags viswijf verrot te schelden. :F:
Qal
Zeer actief

christo schreef:Aidan wil trouwens nog een keer de gelegenheid om Quasar als een Haags viswijf verrot te schelden. :F:
Dat kan geregeld worden. :mrgreen:
Gisteren ging het overigens nog beter dan de keer ervoor, hij had alleen heel even een fascinatie voor Jagger? :denken:

Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Carma schreef:
Lars schreef:

Ik durf het wel aan, dus bij deze meld ik mij aan indien jij het eens wil proberen :wink:
Tibs kan ook wel tegen een stootje hoor dus hier nog één beschibaar voor een 'testwandeling' :D
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Lars schreef:
christo schreef:Aidan wil trouwens nog een keer de gelegenheid om Quasar als een Haags viswijf verrot te schelden. :F:
Dat kan geregeld worden. :mrgreen:
Gisteren ging het overigens nog beter dan de keer ervoor, hij had alleen heel even een fascinatie voor Jagger? :denken:
Ja, ik heb daar over nagedacht, maar heb geen idee waarom :U:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Mit
Zeer actief

Ariane schreef:
Hij vroeg erom, zag je hem niet lonken en heupwiegen? :smile:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Wat leuk dat sommige van jullie het willen proberen met Kenzo! 1 op 1 durf ik hem met bepaalde honden wel los te gooien, met meerdere reuen zou ik het eerst aangelijnd willen proberen :N:
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Ook ik ram er even lekker tussendoor :lol1:

Is Q al eens getest op epilepsie?
Mit
Zeer actief

Nee want hij heeft daar nooit aanleiding toe gegeven :wink:
We houden hem voorlopig gewoon even goed in de gaten en binnenkort moet hij toch voor de APK dus dan laten we meteen zijn hart beluisteren. Verder doen we vooralsnog nog eventjes niks :wink:
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Demi schreef:Wat leuk dat sommige van jullie het willen proberen met Kenzo! 1 op 1 durf ik hem met bepaalde honden wel los te gooien, met meerdere reuen zou ik het eerst aangelijnd willen proberen :N:
Leuk dat je ervoor openstaat, een keer moet je het toch weer gaan proberen. :wink:
Voor Kenzo denk ik ook wel leuk, geen idee hoe je het nu doet maar het is verdomde lastig als je hond (bijna) niet los kan. :roll:

Demi
Zeer actief
Contacteer:

Lars schreef:
Demi schreef:Wat leuk dat sommige van jullie het willen proberen met Kenzo! 1 op 1 durf ik hem met bepaalde honden wel los te gooien, met meerdere reuen zou ik het eerst aangelijnd willen proberen :N:
Leuk dat je ervoor openstaat, een keer moet je het toch weer gaan proberen. :wink:
Voor Kenzo denk ik ook wel leuk, geen idee hoe je het nu doet maar het is verdomde lastig als je hond (bijna) niet los kan. :roll:
Hij loopt op zzich wel los, maar bij elke hond die ik zie, en dat zijn er heel veel in onze buurt, lijn ik hem en Lila, ook zo'n ettertje :mrgreen: , meteen aan. Dus voor mij wel een gestress altijd om te kijken of er geen andere honden aankomen :ugh:
Ariane
Erelid

Gewoon een keer mee gaan, Allison.
Gezellig :cheer:

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ariane
Erelid

Jinx schreef:
Ariane schreef:
Hij vroeg erom, zag je hem niet lonken en heupwiegen? :smile:
Terut :zweep:

Qal
Zeer actief

Demi schreef:Hij loopt op zzich wel los, maar bij elke hond die ik zie, en dat zijn er heel veel in onze buurt, lijn ik hem en Lila, ook zo'n ettertje :mrgreen: , meteen aan. Dus voor mij wel een gestress altijd om te kijken of er geen andere honden aankomen :ugh:
Neem maar eens een van die etterbakken alleen mee een groepje in met flink potente honden en er is een dikke kans dat het dan redelijk stil blijft. :wink:
Nu trekken ze zich aan elkaar op en gaan als roedel tekeer, zet er eentje los in een bestaande (gelegenheids)roedel en er blijft waarschijnlijk niks van dat gedrag over. :engel:

Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

antheman schreef:Ook ik ram er even lekker tussendoor :lol1:

Is Q al eens getest op epilepsie?
Je kunt helaas niet testen op epilepsie. Epilepsie is een uitsluitings diagnose, of te wel; als al het andere is uitgesloten is het epilepsie :wink:
Afbeelding
Snokkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje

Ongelezen bericht door Snokkie »

Dat ziet er heel gezellig uit!
Wij wonen ook in de buurt, en willen misschien ook wel een keertje mee! Of kent iedereen elkaar al? Het zou de eerste keer zijn.
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Contacteer:

De meesten kennen elkaar wel inmiddels, maar dat maakt niets uit hoor.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! :D
Afbeelding

Ariane
Erelid

Snokkie schreef:Dat ziet er heel gezellig uit!
Wij wonen ook in de buurt, en willen misschien ook wel een keertje mee! Of kent iedereen elkaar al? Het zou de eerste keer zijn.
Eens moet de eerste keer zijn :wink:

Mit
Zeer actief

We omarmen alle nieuwe mensen. We zijn net een sekte.
Afbeelding
Ariane
Erelid

Jinx schreef:We omarmen alle nieuwe mensen. We zijn net een sekte.
Klopt.
Je komt nooooit meer van ons af.

moosje
Zeer actief
Contacteer:

Ariane schreef:
Jinx schreef:We omarmen alle nieuwe mensen. We zijn net een sekte.
Klopt.
Je komt nooooit meer van ons af.
Hmmm, dan ga ik nog maar even nadenken of ik nog wel mee ga... :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Foto's bijeenkomsten”