Ik vind de gecoupeerde veel stoerder/pittiger overkomen.. Vind de meeste met flaporen een beetje sloom overkomen ofzo weetniet
Moderator: moderatorteam

BrutusvandeKracht schreef:Mooi of niet mooi is in mijn optiek niet relevant.
Sinds 2001, terecht, bij wet verboden.
Toch zie je ook bij dieren jonger dan 9 jaar nog gecoupeerde onderdelen.
Ik zal steeds mijn afkeuring laten blijken.
En niet alleen als het honden betreft.
Laatst was ik toevallig op een hengstenkeuring van Belsen.
Er liepen maar genoeg staartlozen rond.
Ik dacht laat ik eens vragen hoe dat zit met paarden.
Ik kreeg geeneens antwoord, alleen maar een norse kop.

Me 2Jaap* schreef:Ik heb het juist altijd verschrikkelijk lelijk gevonden. Ik vind mijn hele leven al dat couperen afbreuk doet aan een hond.

Jaaa, zo horen ze.Inez87 schreef:
Ik vind het echt veel mooier!

.jpg)
Aaah, je hebt het over het gros van de mensen die zich op het honden forum ophouden neem ik aan!Badu schreef:Het afknippen van lichaamsdelen staat me tegen. Het is een abjecte uitwas van de maakbaarheid van een ras, verzonnen door lieden van wie ik niet verwacht dat ze er ooit een boeiende gedachte op zullen nahouden. Kortzichtige malloten die het imponeren van de omgeving als hoogste goed zien.
Ik zal iemand er niet op aanspreken. Ik ken iemand die een gecoupeerde herplaatser heeft en echt iedere keer dat ze de hond uitlaat hebben mensen er commentaar op. Lijkt me uitermate storend.BrutusvandeKracht schreef:Mooi of niet mooi is in mijn optiek niet relevant.
Sinds 2001, terecht, bij wet verboden.
Toch zie je ook bij dieren jonger dan 9 jaar nog gecoupeerde onderdelen.
Ik zal steeds mijn afkeuring laten blijken.
En niet alleen als het honden betreft.
Laatst was ik toevallig op een hengstenkeuring van Belsen.

moosje schreef:BrutusvandeKracht schreef: Laatst was ik toevallig op een hengstenkeuring van Belsen.
Bij paarden vind ik het een heel ander verhaal, die hebben hun staart echt als bescherming, o.a. tegen vliegen.
Honden hebben hun staart uiteraard ook niet voor niets, maar het is niet te vergelijken vind ik.
Het zou gewoon niet meer moeten mogen gebeuren, ook niet in andere landen.