Mijn eerste post hier
Ik heb een maltezer van bijna 11 jaar oud . Deze is donderdag geopereerd aan haar ooglid ( een wrat ) en ze had een oogontsteking die ik al een week verzorg met een oogzalf . Donderdag zijn ook een paar tanden getrokken ( rot ) + de rest verzorgd . Ook haar nagels zijn geknipt en een bloedonderzoek . Ze krijgt momenteel ook 5 dagen lang antibiotica voor eventuele onstekingen .
Uit het onderzoek ( vandaag ) is gebleken dat ze suikerziekte heeft . Ze drinkt veel maar eet niks . Ze wilt haar eigen eten , Ceasar , niet opeten . Morgen ga ik eens wat brokken mals maken met water , misschien eet ze dit wel op . Stukjes vlees van tafel eet ze wel op .
Dinsdag beginnen haar eerste insulineinjecties + aangepaste voeding .
Nu , gisterenavond , lag ik in mijn bed en hoorde ze ineens gillen . Een soort "meeeeeh" geluid . Ik spurtte naar beneden en zag ze wat droevig zien . Ben er even bijgebleven tot ze weer sliep en sinds dan niksmeer gehoord . Een goede week geleden gilde ze ook ineens zonder reden .
Op internet heb ik opgezocht dat dit betekent dat ze in paniek is en dat ze vreest voor haar leven . Klopt dit ?
Ze is juist voor een grondige check-up geweest en er zijn geen andere problemen gevonden , dus maak me wel zorgen .
Het kan misschien door haar gebit zijn omdat ze misschien wat last heeft van de operatie ?
Ik wil ook even vragen of hier mensen zijn die ervaring hebben met diabetes . Misschien handig voor wat tips ofzo te posten omdat ik nog nooit in contact ben gekomen met een diabetes lijdende hond
Danke

TARAK