Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
en nu??
Moderator: moderatorteam
-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
- Aantal honden: 2
en nu??
Dat vers voeren het beste is daar ben ik van overtuigd! Dus zo gauw ik m'n pup kreeg gingen de brokken en het blik van de fokker de vuilnisbak in en heeft hij alleen nog maar diepvries vers gekregen. Ik ben het meest tevreden over Haaks Barf, wat gewoon hartstikke goed is, dus meneer heeft niks te klagen. Maar...hij vertikt het de laatste tijd (sinds voor de kerst) om het te eten. Het enige wat hij nog wil eten is Smuldier vlees en pens comleet waar ik helemaal niet blij mee ben. Het eerste pakje wat ik kocht stonk een uur in de wind naar geconcentreerde koeienstr*nd, dus ik vertrouw het spul en de kwaliteitskontrole voor geen dubbeltje meer. Daarbij komt nog dat hij zo weinig eet (ongeveer de helft van wat aangeraden wordt) dat ik behoorlijk veel weg moet gooien omdat het steeds te lang bewaard moet blijven en het dus bederft. Energique wordt in blokjes ingevroren maar dat hoeft hij helemaal niet. Ik weet dat honden dagen zonder eten kunnen maar m'n pup is vier maanden dus ik wil eigenlijk dat hij toch wel goed eet. Eigenlijk sta ik nu op het punt om hem in vredesnaam toch maar brokken te gaan geven zodat ik die gewoon de hele dag in z'n bak kan laten en ik me dan geen zorgen meer hoeft te maken over bederven, en dan eet hij maar als hij honger heeft. Hebben jullie nog ideeen of wijze raad?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: en nu??
Gewoon smuldier blijven voeren?
Ja, het stinkt zeker, maar als je hond het eet..
Mijn hond krijgt ook smuldier en hij doet het er super op
Ja, het stinkt zeker, maar als je hond het eet..
Mijn hond krijgt ook smuldier en hij doet het er super op
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik gok, dat je hem veel teveel probeert te geven. Wat weegt het hondje nu en wat is het te verwachten gewicht en hoeveel voer je in grammen per dag? Hoeveel maaltijden geef je/bied je aan?
-
Sil
- Zeer actief
@ Rosita: Zijn ouders wogen rond de 5 kilo, dus dat zal hij ook wel worden. Hij weegt nu bijna 3 1/2. Volgens de verpakkingen van het vers voer hoort hij 200 gram per dag te krijgen en omdat het een klein hondje is geef ik hem 4x50 gram.
@ Machie: Ik weet dat vers voer niet naar viooltjes ruikt, maar dat ene pakje stonk naar hele sterke koeienstront. De lucht was niet te harden. Ik heb het boek "Fast food nation" gelezen en daarin staat haarfijn uitgelegd wat er fout kan gaan tijdens het slachten. Op de website van Smuldier staat dat het vlees geschikt is voor menselijke consumptie, nou, daar geloof ik nu dus geen fluit meer van. Bovendien is het zo goedkoop dat ik bang ben dat er in verhouding veel te veel orgaanvlees in zit. Ik heb gisteren alle "poepfoto's" hier op het forum eens bestudeerd
en vandaag leek dat bij bestudering van de pup-poep-hopen
:smile1: inderdaad te kloppen.
@ Machie: Ik weet dat vers voer niet naar viooltjes ruikt, maar dat ene pakje stonk naar hele sterke koeienstront. De lucht was niet te harden. Ik heb het boek "Fast food nation" gelezen en daarin staat haarfijn uitgelegd wat er fout kan gaan tijdens het slachten. Op de website van Smuldier staat dat het vlees geschikt is voor menselijke consumptie, nou, daar geloof ik nu dus geen fluit meer van. Bovendien is het zo goedkoop dat ik bang ben dat er in verhouding veel te veel orgaanvlees in zit. Ik heb gisteren alle "poepfoto's" hier op het forum eens bestudeerd
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hij weegt pakweg 3,5 kilo, dan zou ik hem ongeveer 150 gram geven.
Dat weegt Fien hier ook (okee, 3,3 kilo), die is 4 maanden en die krijgt dat ook.
Zij wordt 5-6 kilo.
Fien eet als een bootwerker, ze krijgt 2 x daags sinds gisteren.
Ik ben begonnen met 4 x daags, maar toen ze 12 weken was at ze al 3 x daags en nu dus 2 x daags.
Ik vind 200 gram best veel en blijkbaar vindt jouw hondje dat ook
Smuldieris trouwens goed eten hoor, kun je gerust geven.
Hier krijgen ze als ze kvv krijgen ook Smuldier en tot tevredenheid.
Dat weegt Fien hier ook (okee, 3,3 kilo), die is 4 maanden en die krijgt dat ook.
Zij wordt 5-6 kilo.
Fien eet als een bootwerker, ze krijgt 2 x daags sinds gisteren.
Ik ben begonnen met 4 x daags, maar toen ze 12 weken was at ze al 3 x daags en nu dus 2 x daags.
Ik vind 200 gram best veel en blijkbaar vindt jouw hondje dat ook
Smuldieris trouwens goed eten hoor, kun je gerust geven.
Hier krijgen ze als ze kvv krijgen ook Smuldier en tot tevredenheid.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
en vanuit gaande dat je er ook wel eens een tusendoortje in stopt zou ik met 1 pakje smuldier 3 dagen gaan doen. Volgende week eens kijken of hij dan ook andere dingen aan gaat pakken. Ik denk eigenlijk van wel. Je geeft die kleintjes zo gauw teveel, been there done that 
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Otto at de laatste tijd slechter vanwege tandjes wisselen.
En: op een ander forum, las ik, had iemand ook Smuldier pens/vlees compleet geprobeerd met net zo'n stank. Waarschijnlijk is dat niet meer geweest dan een slecht pakje.
En: op een ander forum, las ik, had iemand ook Smuldier pens/vlees compleet geprobeerd met net zo'n stank. Waarschijnlijk is dat niet meer geweest dan een slecht pakje.

Groetjes,
Sandra
-
Sil
- Zeer actief
Hoi Sandra,[Sandra] schreef:Otto at de laatste tijd slechter vanwege tandjes wisselen.
Ik ben Sylvia met hondje Harley van het Maltezer forum. De naam Sylvia werd hier al gebruikt, daarom heet ik hier Sil.
Dus ik was waarschijnlijk ook diegene met hetzelfde pakje Smuldier waar je het over hebt.
Ik had jou al herkent want met een Maltezer/Bulldog kruising blijf je niet incognito.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Smuldier pens/vlees stinkt volgens mij altijd.[Sandra] schreef: En: op een ander forum, las ik, had iemand ook Smuldier pens/vlees compleet geprobeerd met net zo'n stank. Waarschijnlijk is dat niet meer geweest dan een slecht pakje.
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
boris ging op 4 a 5 maanden ook minder goed eten. Ik zou als ik jou was ook naar 3x of misschien wel 2x per dag te eten geven gaan. De meeste hondjes geven gewoon goed aan waar ze aan toe zijn. Uithonger kennen honden niet, als ze trek heeft eet ze echt wel.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
:lol:Sil schreef:Hoi Sandra,[Sandra] schreef:En: op een ander forum, las ik, had iemand ook Smuldier pens/vlees compleet geprobeerd met net zo'n stank. Waarschijnlijk is dat niet meer geweest dan een slecht pakje.
Ik ben Sylvia met hondje Harley van het Maltezer forum. De naam Sylvia werd hier al gebruikt, daarom heet ik hier Sil.![]()
Dus ik was waarschijnlijk ook diegene met hetzelfde pakje Smuldier waar je het over hebt.
Ik had jou al herkent want met een Maltezer/Bulldog kruising blijf je niet incognito.
Ik dacht al, twee mensen met een fout pakje

Groetjes,
Sandra
- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier krijgen ze ook regelmatig smuldier
Maar vind 200 gr veel voor het hondje , ik voer hier op het oog, en een staffordpup die volwassen rond de 18 kilo gaat worden krijgt hier zo rond de 400 gr per dag
Mijn volwassen honden zelfs minder ( op een paar na)
Dus groeit hij goed, wordt niet te mager dan zou ik als ik jou was iets minder gaan geven, en een maaltijd minder
Dus 3x per dag
Succes iig
Maar vind 200 gr veel voor het hondje , ik voer hier op het oog, en een staffordpup die volwassen rond de 18 kilo gaat worden krijgt hier zo rond de 400 gr per dag
Mijn volwassen honden zelfs minder ( op een paar na)
Dus groeit hij goed, wordt niet te mager dan zou ik als ik jou was iets minder gaan geven, en een maaltijd minder
Dus 3x per dag
Succes iig
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
-
Sil
- Zeer actief
Helemaal super!!! M'n hondje eet weer zoals het hoort!!!!
Jullie hadden helemaal gelijk
. Ik voerde hem te veel
. Ik heb hem nu twee dagen een maaltijd minder gegeven en hij begint gewoon weer enthousiast te eten als ik z'n bak neer zet, en eet hem in één keer leeg. Het maakt ook niet meer uit welk merk vers voer ik neer zet, hij eet het gewoon. Niet te geloven dat het zo simpel was. Zit ik me al die weken druk te maken omdat ik denk dat hij slecht eet!
Ik hield hem ook met argus ogen in de gaten omdat ik er van overtuigd was dat er iets aan de hand was en hij mager of slapjes zou moeten worden. Het is mijn eerste hondje, kan je dat merken?
Ben ik blij dat jullie er zijn!!!

Jullie hadden helemaal gelijk
Ben ik blij dat jullie er zijn!!!
- Bonnie F
- Zeer actief
Klopt, stinkt altijd. Zappa vindt het heerlijk maar krijgt het alleen 's avonds. 's Morgens kan ik de lucht echt niet verdragen.....-Gaby- schreef:Smuldier pens/vlees stinkt volgens mij altijd.[Sandra] schreef: En: op een ander forum, las ik, had iemand ook Smuldier pens/vlees compleet geprobeerd met net zo'n stank. Waarschijnlijk is dat niet meer geweest dan een slecht pakje.Moet je maar eens met je neus boven een lap pens gaan hangen, dan weet je hoe dat komt.
(Onze hond krijgt voornamelijk vers, dus heb eergister nog een lap pens in stukken staan snijden....
)
Maar als je hond het eet....

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Bonnie F
- Zeer actief
Ik was te snel met mijn reaktie.
Gefeliciteerd, soms is het zo simpel.
Lastig he, zo'n pup. Ik heb eerder pups gehad en iedere keer weer liep ik te piekeren.
Ook bij Zappa had ik steeds weer zorgen en twijfels. Gelukkig had ik goed contact met de fokker. Zij stelde me steeds weer gerust.
Gefeliciteerd, soms is het zo simpel.
Lastig he, zo'n pup. Ik heb eerder pups gehad en iedere keer weer liep ik te piekeren.
Ook bij Zappa had ik steeds weer zorgen en twijfels. Gelukkig had ik goed contact met de fokker. Zij stelde me steeds weer gerust.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Als je bedenkt dat Kay op volledige kvv dagen 400 gram eet en hij is nu net geen 18 kilo(maar inmiddels al wel een jaar), vind ik 200 gram voor zo'n klein hummeltje erg veel hoor.
Gelukkig heeft jullie hummeltje zijn eetlust weer terug
Sommige dingen moet je gewoon meemaken om er van te leren.
Gelukkig heeft jullie hummeltje zijn eetlust weer terug