Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede dieren Zorgverzekering?
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Goede dieren Zorgverzekering?
Ik ben me aan het orienteren op een goede hondenverzekering. Ik heb een hond die op middelbare leeftijd is...
Het gaat goed maar soms denk ik dat ie toch wat mankeert aan zijn gewrichten. Dat gaat ook even makkelijk weer weg. Dierenartsen vonden niks geks.
Ik heb wel geld achter de hand maar het voelt ook erg zeker om het beestje goed verzekerd te hebben zodat ik wellicht iets makkelijker wat meer laat onderzoeken of pillen geef....
Ik hoorde van Petplan dat zou goed zijn. Hebben jullie ervaring met verzekeringen en keren die goed uit? En zijn er dan ook dingen die niet betaald worden?
Ik heb alle entingen en castratie etc nu gewoon zelf betaald, dit zit soms ook inbegrepen.
Het gaat goed maar soms denk ik dat ie toch wat mankeert aan zijn gewrichten. Dat gaat ook even makkelijk weer weg. Dierenartsen vonden niks geks.
Ik heb wel geld achter de hand maar het voelt ook erg zeker om het beestje goed verzekerd te hebben zodat ik wellicht iets makkelijker wat meer laat onderzoeken of pillen geef....
Ik hoorde van Petplan dat zou goed zijn. Hebben jullie ervaring met verzekeringen en keren die goed uit? En zijn er dan ook dingen die niet betaald worden?
Ik heb alle entingen en castratie etc nu gewoon zelf betaald, dit zit soms ook inbegrepen.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Re: Goede dieren Zorgverzekering?
Er is al een aantal malen dezelfde vraag gesteld dus je kunt zoeken op het forum.
Verder is er deze site http://www.dierverzekeringvergelijking.nl/ waar verschillende verzekeringen op een rijtej worden gezet.
Bij de 2 grootste (proteq en petplan) zit er verschil in uitbetalen.
Bij petplan kun je alle declaraties van een jaar in één keer opsturen en je betaald 35 euro per ingediend verzamelopgave zeg maar. Bij Proteq betaal je 19% van elke afzonderlijke declaratie.
Wat ze precies verzekeren en wat niet kun je op die site bekijken.
Ik heb gekozen voor petplan omdat ik als aanvullende verzekering ook een buitenland verzekering kon nemen, tevens zijn inentingen e.d. ook meeverzekerd. Verder beviel die 35 euro mij wel. Maar goed dat is een persoonlijke keuze natuurlijk
Verder is er deze site http://www.dierverzekeringvergelijking.nl/ waar verschillende verzekeringen op een rijtej worden gezet.
Bij de 2 grootste (proteq en petplan) zit er verschil in uitbetalen.
Bij petplan kun je alle declaraties van een jaar in één keer opsturen en je betaald 35 euro per ingediend verzamelopgave zeg maar. Bij Proteq betaal je 19% van elke afzonderlijke declaratie.
Wat ze precies verzekeren en wat niet kun je op die site bekijken.
Ik heb gekozen voor petplan omdat ik als aanvullende verzekering ook een buitenland verzekering kon nemen, tevens zijn inentingen e.d. ook meeverzekerd. Verder beviel die 35 euro mij wel. Maar goed dat is een persoonlijke keuze natuurlijk
En de groeten van de mannen 

-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk dat er weinig verzekerinsmaatschappijen zijn die een oudere hond met problemen nog op nemen in hun verzekering, dus vraag dat wel ff heel goed na.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Oef ik denk dat de leeftijd nog wel eens wat problemen kan veroorzaken bij het afsluiten van een verzekering, maar ik heb Nap verzekerd bij Proteq en goed tevreden.
Je kan altijd even een verzekering bellen, of online kijken wat de eisen zijn die gesteld worden m.b.t. leeftijd.
Je kan altijd even een verzekering bellen, of online kijken wat de eisen zijn die gesteld worden m.b.t. leeftijd.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb mijn jongste hond verzekert bij Petplan en bij er tevreden over, tot nu toe zonder morren alles betaald.
-
doggy
Dus bij Petplan worden de entingen ook vergoed?
Ik zit ook te twijfelen om Beike en Nicky te laten verzekeren.
-
Fin
- Zeer actief
Bij een oudere hond die wat last heeft van zijn gewrichten is zelfzorg ook vaak wel effectief hoor. Je kunt zo bij Kruidvat of Etos een glucosaminesupplement halen waar ook jouw hond veel aan zal hebben. Daarbij kun je hem in overleg met je DA op een natuurlijke lichte pijnstiller zetten zoals Duivelsklauw, gewoon voor die dagen dat je denkt dat hij dit goed kan gebruiken. Met Duivelsklauw hebben veel hondeneigenaren goede ervaringen.
Ik ben zelf ook aan het overwegen om een zorgverzekering af te sluiten, alleen, met drie honden in de verzekering is het maar de gok of ik er echt iets aan zal hebben, ik moet dan bovenop een totale premie van zo'n 50 euro ook nog eens gaan sparen voor wat er allemaal niet vergoed wordt. Zelf kwam ik na onderzoek uit op de Kruidvat huisdierenverzekering, maar op dit moment neig ik ertoe om elke maand 100 euro opzij te zetten, met als voordeel dat als ik eenmaal genoeg heb gespaard, ik een deel van dat geld evt ook nog eens voor andere zaken kan gebruiken.
Eén hond zou ik sneller en makkelijker in de verzekering gooien.
Ik ben zelf ook aan het overwegen om een zorgverzekering af te sluiten, alleen, met drie honden in de verzekering is het maar de gok of ik er echt iets aan zal hebben, ik moet dan bovenop een totale premie van zo'n 50 euro ook nog eens gaan sparen voor wat er allemaal niet vergoed wordt. Zelf kwam ik na onderzoek uit op de Kruidvat huisdierenverzekering, maar op dit moment neig ik ertoe om elke maand 100 euro opzij te zetten, met als voordeel dat als ik eenmaal genoeg heb gespaard, ik een deel van dat geld evt ook nog eens voor andere zaken kan gebruiken.
Eén hond zou ik sneller en makkelijker in de verzekering gooien.
-
AnneMarie
- Zeer actief
wie heeft het over een oudere hond met problemen???Danielle schreef:ik denk dat er weinig verzekerinsmaatschappijen zijn die een oudere hond met problemen nog op nemen in hun verzekering, dus vraag dat wel ff heel goed na.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Duivelsklauw is een goede tip voor als ik merk dat ie wat klachten heeft. De dierenarts geeft aan dat alleen zijn middel goed werkt...
Ga eens bij een andere dierenarts navragen.
Hoeveel duivelsklauw geef je per 10 kg???
-
doggy
Voor zover ik weet neemt toch elke verzekering elk dier op, ongeacht de problemen?
Alleen de rekeningen die al speelden voor de afsluiting, die tellen dan toch niet meer mee?
Of heb ik het helemaal fout?
Alleen de rekeningen die al speelden voor de afsluiting, die tellen dan toch niet meer mee?
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ja volgens mij ook want ik kan gewoon leeftijd invullen en daar is dan de premie. Dus of je nu van jongs af aan verzekerd of pas vanaf oudere leeftijd, maakt niks uit. Vanaf dat moment ben je gewoon verzekerd.
Kan me voorstellen dat je moeilijkheden krijgt als je een zieke hond verzekeren wil, soms staat ook in de voorwaarden dat je de eerste 30 dagen niet zomaar alles kan declareren ofzo. Dus als je hond nu ziek is kun je niet snel een verzekering afsluiten.
Maar als je twijfels hebt wel. Ik zie nergens dat ik een gezondheidsverklaring moet inleveren...
Kan me voorstellen dat je moeilijkheden krijgt als je een zieke hond verzekeren wil, soms staat ook in de voorwaarden dat je de eerste 30 dagen niet zomaar alles kan declareren ofzo. Dus als je hond nu ziek is kun je niet snel een verzekering afsluiten.
Maar als je twijfels hebt wel. Ik zie nergens dat ik een gezondheidsverklaring moet inleveren...
-
Fin
- Zeer actief
Aidan weegt 44 kilo en krijgt twee capsules. De aanbevolen dosering voor een mens is drie capsules. Overigens is Novacam, een officiële pijnstiller, niet zo duur en heb je er in dit stadium ws. maar heel weinig van nodig. Ik zou alleen in jouw plaats de voorkeur geven aan een natuurlijk middel. Als supplement heb ik goede ervaring met Artoflex, vloeibare glucosamine.AnneMarie schreef:Duivelsklauw is een goede tip voor als ik merk dat ie wat klachten heeft. De dierenarts geeft aan dat alleen zijn middel goed werkt...![]()
-
Neeltje
Lees wel eerst de voorwaarden goed door wat er allemaal uitgesloten wordt. Want je hebt het over de gewrichten, en als het alleen al naar HD of zoiets dergelijks riekt, is het al uitgesloten. Petplan heeft onlangs ook de luchtwegen van de Franse Bulldog utigesloten.AnneMarie schreef:Ja volgens mij ook want ik kan gewoon leeftijd invullen en daar is dan de premie. Dus of je nu van jongs af aan verzekerd of pas vanaf oudere leeftijd, maakt niks uit. Vanaf dat moment ben je gewoon verzekerd.
Dus je kunt wel naar goedkoop gaan kijken, maar kijk dan ook wat er wel en niet wordt uitgekeerd.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dank
Atroflex gebruik ik al, heb ik pas gekocht bij Vitamstore 2 voor 1!
Duivelsklauw overweeg ik als ik pijnklachten zie, heeft ie weinig van nodig 12 kg...
Zorgverzekering, inderdaad goedkoop kan duurkoop zijn. Ik heb een mixje dus geen rashond met vaste ziekten. Ook geen HD denk ik gezien de klachten die steeds fluctueren, het is een kleine hond, het zijn vooral spierklachten na extreem spel.
Atroflex gebruik ik al, heb ik pas gekocht bij Vitamstore 2 voor 1!
Duivelsklauw overweeg ik als ik pijnklachten zie, heeft ie weinig van nodig 12 kg...
Zorgverzekering, inderdaad goedkoop kan duurkoop zijn. Ik heb een mixje dus geen rashond met vaste ziekten. Ook geen HD denk ik gezien de klachten die steeds fluctueren, het is een kleine hond, het zijn vooral spierklachten na extreem spel.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
AnneMarie schreef:wie heeft het over een oudere hond met problemen???Danielle schreef:ik denk dat er weinig verzekerinsmaatschappijen zijn die een oudere hond met problemen nog op nemen in hun verzekering, dus vraag dat wel ff heel goed na.
jij schrijft dit:
Ik heb een hond die op middelbare leeftijd is...
Het gaat goed maar soms denk ik dat ie toch wat mankeert aan zijn gewrichten
Danielle Boshouwers
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
nee je kunt niet elk dier verzekeren, mijn kat was 12 jaar (geschat) toen wij naar een verzekering keken en die konden we niet meer verzekeren. ze mankeerd niks.doggy schreef:Voor zover ik weet neemt toch elke verzekering elk dier op, ongeacht de problemen?

-
Neeltje
Mijn kat van 9 heb ik nog zo kunnen verzekeren bij Proteq.Dusty schreef:nee je kunt niet elk dier verzekeren, mijn kat was 12 jaar (geschat) toen wij naar een verzekering keken en die konden we niet meer verzekeren. ze mankeerd niks.doggy schreef:Voor zover ik weet neemt toch elke verzekering elk dier op, ongeacht de problemen?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
nee entingen worden niet vergoed, volgens mij nergens hoor, entingen horen bij het verplichte gedeelte van het hebben van een hond vind de verzekering dus die zitten niet in de verzekering.doggy schreef:Dus bij Petplan worden de entingen ook vergoed?
Wat wel vergoed wordt is tot 50% van de vlooien/teken preventie... dus dat scheelt dan de helft zeg maar.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik zit bij Proteq en ben tevreden. Net toevallig gebeld of ik de metacam vergoed krijg voor Mika (Flamme gebruikt 'm ook maar die krijg ik niet vergoed) En dat was geen enkel probleem.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
jacq1970 schreef:nee entingen worden niet vergoed, volgens mij nergens hoor, entingen horen bij het verplichte gedeelte van het hebben van een hond vind de verzekering dus die zitten niet in de verzekering.doggy schreef:Dus bij Petplan worden de entingen ook vergoed?
Wat wel vergoed wordt is tot 50% van de vlooien/teken preventie... dus dat scheelt dan de helft zeg maar.
Ik heb het middelste pakket van Petplan en daar wordt 50 euro per jaar vergoed van de vaccinaties en andere preventieve troep (ontwormen e.d.)
En de groeten van de mannen 

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
flamme schreef:Ik zit bij Proteq en ben tevreden. Net toevallig gebeld of ik de metacam vergoed krijg voor Mika (Flamme gebruikt 'm ook maar die krijg ik niet vergoed) En dat was geen enkel probleem.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Het vergoeden bedoel je?smoekie schreef:flamme schreef:Ik zit bij Proteq en ben tevreden. Net toevallig gebeld of ik de metacam vergoed krijg voor Mika (Flamme gebruikt 'm ook maar die krijg ik niet vergoed) En dat was geen enkel probleem.Waar zit dat verschil in dan?
Flamme heeft ED en medicatie of andere zaken die daarmee gepaard gaan worden niet vergoed. Bij Mika is het gewoon een ouderdomskwaaltje in zijn rug dus dat vergoeden ze wel. Het gaat dus niet om het middel, maar om de kwaal.
- smoekie
- Zeer actief
Ohflamme schreef:Het vergoeden bedoel je?smoekie schreef:flamme schreef:Ik zit bij Proteq en ben tevreden. Net toevallig gebeld of ik de metacam vergoed krijg voor Mika (Flamme gebruikt 'm ook maar die krijg ik niet vergoed) En dat was geen enkel probleem.Waar zit dat verschil in dan?
Flamme heeft ED en medicatie of andere zaken die daarmee gepaard gaan worden niet vergoed. Bij Mika is het gewoon een ouderdomskwaaltje in zijn rug dus dat vergoeden ze wel. Het gaat dus niet om het middel, maar om de kwaal.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
HD en ED wordt bij bijna geen 1 verzekering vergoed volgens mij. De castratie van Flamme heb ik wel gewoon vergoed gekregen trouwens. En met de pijnstillers kom ik tot nu toe ook uit voor beide honden. Maar dat ligt aan wat ze nodig hebben natuurlijk.smoekie schreef: OhRaar hoor, je zou toch eigenlijk wel verwachten dat als je hond het nodig heeft ongeacht "kwaal" het gewoon vergoed zou worden
- smoekie
- Zeer actief
flamme schreef:HD en ED wordt bij bijna geen 1 verzekering vergoed volgens mij. De castratie van Flamme heb ik wel gewoon vergoed gekregen trouwens. En met de pijnstillers kom ik tot nu toe ook uit voor beide honden. Maar dat ligt aan wat ze nodig hebben natuurlijk.smoekie schreef: OhRaar hoor, je zou toch eigenlijk wel verwachten dat als je hond het nodig heeft ongeacht "kwaal" het gewoon vergoed zou worden
kheb me er nooit zo mee bezig gehouden omdat ik zelf altijd zoiets heb van mocht ze wat hebben krijgt ze de hulp/medicijnen die ze nodig heeft toch wel, maar ik had toch wel zoiets van als je je honden ergens verzekerd hebt en ze krijgen wat dat de vergoeding ongeacht "kwaal" hetzelfde zou blijven
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
oh die heb ik ook haha heb ik nooit goed gelezen.. dacht dat de entingen niet vergoedt werden maar wel vlooien/teken en ontwormen etc...nou kan ik in ieder geval een bonnetje in leveren straksReny schreef:jacq1970 schreef:nee entingen worden niet vergoed, volgens mij nergens hoor, entingen horen bij het verplichte gedeelte van het hebben van een hond vind de verzekering dus die zitten niet in de verzekering.doggy schreef:Dus bij Petplan worden de entingen ook vergoed?
Ik heb het middelste pakket van Petplan en daar wordt 50 euro per jaar vergoed van de vaccinaties en andere preventieve troep (ontwormen e.d.)
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Het enige dat ik kan zeggen dat is dat je goed de polisvoorwaarden moet lezen. Sommige dingen zijn bij voorbaat al uitgesloten van verzekering .... vaak niet het consult en onderzoek wat de betreffende kwaal aan het licht brengt maar wel de vervolgbehandeling en/of medicatie.AnneMarie schreef:Ik ben me aan het orienteren op een goede hondenverzekering. Ik heb een hond die op middelbare leeftijd is...
Hoe jonger de hond en hoe minder ziektegeschiedenis .... hoe voordeliger de ziektekostenverzekering. Vaak wordt er toch navraag gedaan over de gezondheid van de hond en/of eventueel lopende behandelingen/aandoeningen en die worden volgens mij dan ook uitgesloten van de verzekering.
Zelf heb ik de hond verzekerd bij Proteq (vorige hond ook) en nooit problemen gehad met uitbetalen.