Een lampje bleef niet goed zichtbaar door haar vacht die er vrij dik voor ging hangen idem met alleen een reflecterende halsband.
Groetjes!!
Moderator: moderatorteam

dat ziet er goed uit! waar heb je die gekocht?Triplefox schreef:Wij gaan regelmatig naar Drenthe, het is daar stikdonker en ook wij zien geen hand voor ogen op een bewolkte avond... maar we hebben al een poosje twee van dit soort lampjes
IDEAAL, je kijkt en waar je kijkt is licht en je hebt gewoon je handen vrij, ze zijn instelbaar wat betreft helderheid en je kan voor een felle spotlight kiezen of een lampje wat iets breder straalt.
Het is een LED lampje dus batterijen gaan onwijs lang mee (200 uur 3 AAAtjes), wij gebruiken het ook voor het verkeer wat soms langs komt, en die zien je al op 200m en gaan gelijk in de remmen.
Als je veel in het donker loopt is het best de moeite waard om een iets duurder lampje te kopen wat feller is en meer standen/mogelijkheden heeft.
Succes!!

Zo doe ik het ook. Het went ook wel vind ik.MJ schreef:Ik liep ,voor ik ze naar de opvang bracht, om 5 uur 's morgens een dik uur . Niet naar een losloopgebied maar liep dan buiten de bebouwde kom op die boerderij-weggetjes. Op dat tijdstip zijn er zowat nog geen auto's dus kon ik ze ook goed los hebben. Op plekken met veel nijntjes in de wei ging Maxi aan de flex. Oh ja, had wel een zaklampje mee.

Sita schreef:
Goede voornemen is om weer te gaan hardlopen voordat ik naar mijn werk ga. Na mijn werk heb ik daar meestal geen zin in en vaak ook geen tijd omdat we dan wel een training hebben met één van de honden.
Het is dat je te ver weg woont, anders hadden we samen kunnen gaan lopen.Maartje schreef:Sita schreef:
Goede voornemen is om weer te gaan hardlopen voordat ik naar mijn werk ga. Na mijn werk heb ik daar meestal geen zin in en vaak ook geen tijd omdat we dan wel een training hebben met één van de honden.
Dat is ook mijn goede voornemen, voor als mijn knie weer meewerkt :smile1:

Nou, ik ben bepaald geen held hoor.Zoek stok! schreef:Nou ik vind jullie maar helden, dat in het donker geloop. Ik heb besloten dat ik volgende week alleen Bram meeneem. Izzie breng ik toch weg naar de dagopvang, die laat ik wel thuis met een kluif. Met Bram alleen voel ik me prettiger.
Het is ook een beetje een kwestie van wennen,
Dat is precies de reden waarom Benthor in het donker (bijna) nooit losloopt.Zoek stok! schreef:O nee, maar ik vind het ook niet eng dat ze mij iets aandoen. Ik vind het eng dat ik het idee heb minder controle te hebben. Ik zie het allemaal niet goed en de honden kunnen veel meer hun eigen gang gaan. Ik zie hun lichaamshouding niet eens, dus zie ook niet wanneer Bram achter een fazant aan wil of wanneer Izzie iets verdachts ziet.
Zoek stok! schreef:Nou ik vind jullie maar helden, dat in het donker geloop. Ik heb besloten dat ik volgende week alleen Bram meeneem. Izzie breng ik toch weg naar de dagopvang, die laat ik wel thuis met een kluif. Met Bram alleen voel ik me prettiger.
Ja dat zou wel kunnen inderdaad. Het enige nadeel is dat zij ook dan gaat reageren en Bram dan zit op te jutten. Met Bram alleen is er niks aan de hand.Rami schreef:Nou, ik ben bepaald geen held hoor.Zoek stok! schreef:Nou ik vind jullie maar helden, dat in het donker geloop. Ik heb besloten dat ik volgende week alleen Bram meeneem. Izzie breng ik toch weg naar de dagopvang, die laat ik wel thuis met een kluif. Met Bram alleen voel ik me prettiger.![]()
Het is ook een beetje een kwestie van wennen, denk ik. En als ik het niet vertrouw (om wat voor reden dan ook) doe ik Silka aan de lange riem. Billy kan wel altijd los, want die wijkt nooit ver van mijn zijde in het donker.
Dat zou je misschien ook nog kunnen doen: Izzie aan de lange riem en Bram los?