Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

als je hond een mens was....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

als je hond een mens was....

Ongelezen bericht door mariaa »

vaak vergelijk ik mijn honden met mensen....

Buck voelt eigenlijk als een grote stoere kleuter, zo'n vrolijk ventje dat graag buiten speelt en dol ik op stoere dingen doen en altijd in is voor een avontuurtje. :S: In de klas luistert hij wel altijd aandachtig naar zijn juf en straalt hij als hij een compliment krijgt.
Bij mama thuis is hij soms nog een echte baby die met de duim in de mond op schoot even wegkruipt. s'Avonds in bed ligt hij tevreden met een glimlach om zijn mond te dromen over alle avonturen die hij morgen weer zal beleven. :slaap:

Dolly is een meisje met lange staartjes dat net in groep 3 zit, duidelijk al veel groter en wijzer als Buck. Ze is heel ijverig en kan al lezen en schrijven. Ze is het lievelingetje van de juf maar ondertussen best een kattekopje naar de andere kinderen toe.
Ze speelt graag "schooltje" met Buck, dan is zij de jufvrouw en hij dan moet hij natuurlijk het kind spelen :pffff:
Thuis helpt ze mama altijd heel goed mee en verder is ze echt een papa's kindje :mann:

hoe beschijf je jou hond?
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: als je hond een mens was....

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ben zou als mens iemand zijn die naar de sportschool gaat, graag stoer doet over zijn gespierde lijf en zijn gebruinde kleurtje, maar stiekem nog wel bij mams woont, en stiekem ergens diep van binnen ook best een watje is :mrgreen: Zoiets.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

storm zou een stille jongen zijn.. inzichzelf...

roxy zou je de oren van de kop praten en adhd hebben
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Cody zou die ouwe chagrijnige vent op de hoek zijn. Al mopperend over die jeugd van tegenwoordig, met stok, over straat schuifelend. En als er een bal in de tuin zou komen, zou-ie hem lekker kapotgesneden teruggeven. Zo'n misantroop die niks wil van niemand :pffff: .

Kyra zou die aardige, wat stille mevrouw in de straat zijn die alle kinderen snoepjes geeft en zwerfkatten opvangt. Zo'n beschaafd typje die iedereen aardig vindt maar niemand goed kent. :love:

Lyndie zou die blonde Truus zijn met hooggetoupeerd haar en een leren mini-rok. Die vre-se-lijk plat praat, altijd en eeuwig over iedereen zit te roddelen, haar kroost geregeld een draai om de oren geeft en het heeft over 'die-fent-vamme' maar wel een gouden hartje heeft. Zo'n Anita-type :mrgreen: .

En Lisa? Daar moet ik nog over na denken...
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

T-Boy, die kleine, kan ik wel vergelijken met BA Baracus van the A-team. Grote mond maar o zo klein hartje en ontzettend lief. Lexie is een Eucalypta, lijkt lief maar is een heksje, een echt kattekopje.
Groetjes, Terry
mariaa
Zeer actief

lieke schreef:Cody zou die ouwe chagrijnige vent op de hoek zijn. Al mopperend over die jeugd van tegenwoordig, met stok, over straat schuifelend. En als er een bal in de tuin zou komen, zou-ie hem lekker kapotgesneden teruggeven. Zo'n misantroop die niks wil van niemand :pffff: .

Kyra zou die aardige, wat stille mevrouw in de straat zijn die alle kinderen snoepjes geeft en zwerfkatten opvangt. Zo'n beschaafd typje die iedereen aardig vindt maar niemand goed kent. :love:

Lyndie zou die blonde Truus zijn met hooggetoupeerd haar en een leren mini-rok. Die vre-se-lijk plat praat, altijd en eeuwig over iedereen zit te roddelen, haar kroost geregeld een draai om de oren geeft en het heeft over 'die-fent-vamme' maar wel een gouden hartje heeft. Zo'n Anita-type :mrgreen: .

En Lisa? Daar moet ik nog over na denken...
:smile:
Afbeelding
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Van toby gewoon een rustig jongen die wel op voetbal zit :cheer:

Djucko zou iedereen echt een ruzie zoeker zijn.... :ugh:

Cooper zou een atleet zijn en echt goed presteren :cheer:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik geloof dat DuCain een soort van Ciske de rat zou zijn hele grote bek, en een heel klein hartje,
Van gils zou een soort van hyper de pieper actieve sportief jongetje zijn die, graag wil maar zichzelf voorbijdraaft
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Bob is de peuter die het liefst alles nog in zijn mond stopt, nog met een luier rondloopt omdat hij uit pure gemakzucht vergeet te gaan plassen. Een stoere knul maar die wel jammert omdat zijn tandjes zeer doen :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Bobby zou een sociaal mens zijn die altijd de aandacht wil. Droopy daar en tegen is op zichzelf. Hij houdt niet van druktes en doet graag een dutje op zijn tijd. Verder zijn het beide bourgondiers en natuuraanbieder die houden van een boswandeling.
MaaikePerla
Actief
Mijn ras(sen): Herder-Whippet

Ongelezen bericht door MaaikePerla »

Perla is het meisje dat voor de eerste dag in de peuterspeelzaal is, het allemaal nog een beetje eng vindt, en achter mama schuilt.
Als ze even gewend is gaat ze kijken naar wat de groep aan het doen is, kiest één kindje uit om mee te spelen. (zo min mogelijk in de grote groep)
Zolang mama erbij is draait ze goed mee, maar owee als mama weg gaat!!

Thuis is ze de chille puber, die af en toe eens lekker tegendraads gaat doen.
Maar owee als mama boos wordt, dan komt ze enorm slijmen om te testen of ik niet nogsteeds boos ben en wil ze het zo snel mogelijk wer goedmaken :wink:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Quasar zou een leeghoofdig sportschooltype zijn. Bier hijsen, iedereen voor de bek slaan als ze naar hem keken maar ondertussen wanhopig vrienden proberen te maken. En bij thuiskomst rennend en knielend voor zijn vrouwtje.

Tsuki zou een modepopje zijn. Nageltjes roze, haar in model, de laatste mode qua kleding en een enorme handtas. Zo eentje waar iedereen vrienden mee wil zijn maar ze maakt enkel vrienden met mensen die ze kan vernederen. Beetje de bitchy cheerleader uit de welbekende films.
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Guess is een meisje dat erg sociaal is, heel erg veel vriendinnen heeft en door eigenlijk iedereen wel geliefd is. Ze houdt niet van stoer gedoe en ruzie, het moet zo gezellig mogelijk zijn. Ze is wel gevoelig, mensen moeten geen lelijke dingen tegen haar zeggen. Ze is ook te goed van vertrouwen, slechte mensen bestaan niet.

Snoopy is een ettertje, heeft een grote mond en probeert zo stoer mogelijk te zijn. Als het erop aankomt is het een watje en verschuilt hij zich achter zijn zussen of mams. Meisjes vindt hij niet zo interessant, kattekwaad uithalen des te meer. Erg veel uitproberen, grenzen opzoeken en vooral niet naar de ouders luisteren.

Konah is een jong pubermeisje dat in het begin een beetje verlegen is maar als je haar eenmaal kent mega gezellig en vrolijk is. Ze heeft graag vrienden om zich heen en vindt alleen zijn erg saai. Ze is een echt moederskindje en luistert goed, een enkel keertje wil ze wel eens een beetje stout zijn.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Een opstandige kleuter
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

gotcha zou een hippe meid zijn,waar niet mee valt te dollen.Mannen moeten en zullen luisteren naar haar. :zweep:
o wee,als er iemand zich tegen haar,dichte familie en friends keren. :devil:

Een aktieve meid,en toch genietend van wat rust. :slaap:

Heel kieskeurig ook qua andere mensen,niet iedereen is uitverkoren om tot haar vriendenkring te behoren.
Maar ben je erbij dan blijft ze jou for ever trouw.
Ze laat ook aan iedereen zien dat ze echt verschil maakt :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar is een meisje dat nooit de basisschool leeftijd ontgroeit. Zit altijd heel stil erbij in de kring, en slaapt weken niet als ze weet dat ze een spreekbeurt moet gaan doen. Toch ligt ze best aardig in de klas, iedereen mag haar wel, maar echte vriendinnnetjes heeft ze er maar 1 of 2. Anderen vinden altijd dat je zo goed met haar kan praten, dat ze zo fijn rustig luistert.

Vera is een wat onstuimige tiener. Een makkelijke tiener wel, altijd gezellig voor haar ouders, maar pa en ma kijken elkaar soms wat verontrust aan of er ook een uitknop op dat kind zit.
In tegenstelling tot haar kleine zusje Saar heeft ze haar woordje wel klaar tijdens kringgesprekken, maar ze zal nooit provoceren, meldt haar mening wel, maar beschaafd.
Kleine zus neemt ze ook vaak mee op sleeptouw, maar als ze haar eigen vriendinnen tegenkomt kan ze weleens vergeten dat ze die zus ook weer bij zich had :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

marye schreef:Een opstandige kleuter
Absoluut! En ze zou vaak 'ik vind jou stom' zeggen :smile:

Bram zou een womaniser zijn die veel wisselende contacten heeft. Een vrijgevochten type die zich niet bindt.

Izzie zou een meisje zijn dat veel aan sport doet. Een tikje onzeker, maar ze kan anderen wel enorm om haar vinger winden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

chico zou een zeer speels en erg ontdeugend kind zijn die met iedereen vriendjes wil maken maar ook wel graag de toutjes in handen heeft en bepaalt wat er gebeurt. grote jongens op afstand durft hij wel uit te schelden :D en probeert iemand hem pijn te doen, vecht hij zeker terug. en op school zou het een etter wezen die zelf wel even zn lessen invult :D
Afbeelding
mariaa
Zeer actief

Moos schreef:Saar is een meisje dat nooit de basisschool leeftijd ontgroeit. Zit altijd heel stil erbij in de kring, en slaapt weken niet als ze weet dat ze een spreekbeurt moet gaan doen. Toch ligt ze best aardig in de klas, iedereen mag haar wel, maar echte vriendinnnetjes heeft ze er maar 1 of 2. Anderen vinden altijd dat je zo goed met haar kan praten, dat ze zo fijn rustig luistert.

Vera is een wat onstuimige tiener. Een makkelijke tiener wel, altijd gezellig voor haar ouders, maar pa en ma kijken elkaar soms wat verontrust aan of er ook een uitknop op dat kind zit.
In tegenstelling tot haar kleine zusje Saar heeft ze haar woordje wel klaar tijdens kringgesprekken, maar ze zal nooit provoceren, meldt haar mening wel, maar beschaafd.
Kleine zus neemt ze ook vaak mee op sleeptouw, maar als ze haar eigen vriendinnen tegenkomt kan ze weleens vergeten dat ze die zus ook weer bij zich had :mrgreen:
ohgussie.....wat een dotjes van meisjes :I:
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan zou een rustige oudere heer zijn. Erg op zichzelf met weinig behoefte aan veel contacten maar wel genieten van echte vrienden.

Bedan was het drukste jongetje van de klas. Altijd met scheuren in zijn broek. Heel sociaal, veel vrienden, altijd plagen maar nooit pesten. Nooit echt opletten maar voor een proefwerk een 10 halen met 2 vingers in zijn neus. Huiswerk maken was niet noodzakelijk, meneer wist het na 1 keer horen wel. En verder gewoon genieten van het leven, het leven was 1 groot feest.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Moos schreef:Saar is een meisje dat nooit de basisschool leeftijd ontgroeit. Zit altijd heel stil erbij in de kring, en slaapt weken niet als ze weet dat ze een spreekbeurt moet gaan doen. Toch ligt ze best aardig in de klas, iedereen mag haar wel, maar echte vriendinnnetjes heeft ze er maar 1 of 2. Anderen vinden altijd dat je zo goed met haar kan praten, dat ze zo fijn rustig luistert.
Oooh.. :I:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

oef, nu ja Ragyo is echt een beetje een jonge vent met een grote bek en klein hartje, ligt goed bij de meisjes, redelijk populair, maar een beetje een meeloper. studentikoos typje, is graag onder de mensen. kan wel ruzie zoeken maar als de tegenpartij reageert taait hij snel af en laat bij voorkeur een van zijn vrienden de kolen voor hem uit het vuur halen. als je hem weet te motiveren is hij erg enthousiast, maar er moet iets tegenover staan, hij helpt je wel mee verhuizen voor een kratje bier en drinkt het graag samen met je op, dat vindt ie gezellig. met sporten kan hij fanatiek zijn, maar als het regent blijft hij liever thuis met een warme chocolade.

Kiba.. is nu zo een onzeker beginnend puberjongetje, nog net op de basisschool, een die uit huis geplaatst is op jonge leeftijd en een beetje het gevoel heeft dat ie nergens bij hoort. wil graag vriendjes maken maar weet niet hoe, dus probeert ie het met plagen. als je het hem te moeilijk maakt raakt hij gefrustreerd en gaat hij hard gillen, weglopen of slaan. geeft de juf hem een complimentje dan zie je hem "groeien" en zal hij graag zijn huiswerk maken, neemt ie nog een zelfgeplukt bloemetje mee ook om maar aardig extra gevonden te worden. hij presenteer zich graag als hulpje van de juf, neemt graag taken op zich, maar hij zal ook klikken als een ander iets doet wat niet mag of zelf ingrijpen.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lilo is zo'n puberend meisje dat het niet slecht zou doen in zo'n reality-tv-programma over probleemkinders. Grote bek, klein hartje.

Jack is superaantrekkelijk, prachtige kop, mooi lijf en dan die manke poot met die littekens, tikkie arrogant, heel intelligent en hij flirt met alles en iedereen. Hele foute vent eigenlijk, maar onweerstaanbaar.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Buster is gewoon een sloerie :mrgreen: een type waar je niet snel vanaf komt. en maar tegen iedereen blijft aanlullen. en zich echt overal mee wil bemoeien. en ook een echte betweter.

Luca is een bescheiden meisje. een type wat van een standje snel onder de indruk is. en altijd braaf en goed wil luisteren. maar soms kan ze het niet helpen. en komt ze onbedoelt wel eens in de knoop. het brave schoolmeisjes typetje. met soms haar nukken.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Willemijn is een Pippi Langkous :mrgreen:
En Fien is zo'n type als Zusje: wijsneusje, meisje, slim, trukendoos.

Isa is een Dame, inclusief dramatische ogen en alles. Echt een :pffff:
Orpa is gewoon lief. Zo'n meisje dat lief is en mooi en verder eigenlijk.... lief en mooi. :19:
En Rinne Roos is een regelaar en een lomperdje, maar met een peperkoeken hartje :I:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Mijn hond is geen mens, dus het: "als" .. Dat hoef ik dus ook niet te maken, maar wel haar gewoon behandelen als een hond, en daar heeft meer als genoeg vrede mee :ok:
Hanneke2
Zeer actief

Martijn, je doet Cleo tekort. Zigeuner, okee, maar toch een heel wat mooier zigeunermeisje dan dat!
Hanneke2
Zeer actief

Marjoleine schreef:Willemijn is een Pippi Langkous :mrgreen:

Orpa is gewoon lief. Zo'n meisje dat lief is en mooi en verder eigenlijk.... lief en mooi. :19:
En Rinne Roos is een regelaar en een lomperdje, maar met een peperkoeken hartje :I:
Eigenlijk zouden we foto's erbij moeten zetten. Ik zie jouw stel nu wel redelijk helder voor me, behalve Fien. Zusje als in de film? Tsja, die heb ik niet gezien.
MaaikePerla
Actief
Mijn ras(sen): Herder-Whippet

Ongelezen bericht door MaaikePerla »

Felix schreef:Mijn hond is geen mens, dus het: "als" .. Dat hoef ik dus ook niet te maken, maar wel haar gewoon behandelen als een hond, en daar heeft meer als genoeg vrede mee :ok:
Wie zegt dat we de honden als mensen behandelen...
We vergelijken ze nu voor de fun met mensen, maar dat wil niet zeggen dat we ze zo zien...?!? :denken:
Hanneke2 schreef:
Marjoleine schreef:Willemijn is een Pippi Langkous :mrgreen:

Eigenlijk zouden we foto's erbij moeten zetten. Ik zie jouw stel nu wel redelijk helder voor me, behalve Fien. Zusje als in de film? Tsja, die heb ik niet gezien.
Eigenlijk is Perla nu een beetje zoals ik vroeger was. Onzeker, veel bij mama schuilen, maar wel meedoen met de groep als ik de kat een beetje uit de boom had gekeken :wink: .
Ik heb nog een heel zielige foto (ik was niet zielig, maar ziet er zielig uit).
Dat ik vanuit de poppenhoek met een knuffel in mijn arm naar de knutselende groep sta te kijken hahahah :engel:
Annemieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded collie

Ongelezen bericht door Annemieke »

Haha dan zou ik van allebei stapelgek worden.
Scott een druktemaker die door iedereen aardig gevonden wil worden maar wel af en toe vanuit een niets een sneer uitdeelt.

En Flint een slome goedzak die de hele dag ligt te pitten....

Ik ben blij dat het geen mensen zijn!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”