Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beetje krom ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Beetje krom ?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mijn honden weten niet dat ze niet mogen slopen, dus de keren dat er hier dingen aan gort zijn gebeten werd ik vrolijk begroet. Dan ga je dus niet 'straffen'.

Lilo begrijpt ook niet dat er geen vreten gepikt mag worden. Ze weet dat ik het niet goed vind als ze haar neus in mijn bord duwt, snapt ook dat er niet uit bakken met zoutjes gegeten mag worden die op tafel staan, maar als ik er niet ben, gelden in haar hoofd die regels niet. Lilo staat dan ook vrolijk kwispelend voor de deur als in binnenkom terwijl er lege verpakkingen op de grond liggen o.i.d.

Jack... ik weet het niet. Zodra ik naar mijn werk vertrek gaat hij kijken of er kattenvoer van het aanrecht af te hengelen is (heb een paar keer stiekum door het raam staan kijken en hij schrikt zich dan helemaal wezenloos als hij ziet dat ik het zie), en ik ben regelmatig binnengestapt dat hij niet naar me toe kwam en een beetje dom verlegen met oortjes in de nek in zijn mand bleef liggen. Soms omringd door lege chipszakjes of 80 uitgespuugde dropjes ("Misschien is deze wel lekker!"), maar soms ook terwijl ik niks kon ontdekken, en pas later de verpakking van de koekjes onder de bank vond, of 1 broodje (van de zes vermiste broodjes) half begraven in een plant. :hmmm:

In zo'n geval mopper ik wel een beetje of ik begin van "Ow, wat heb je nou toch weer gedaan!", maar stiekum vind ik het wel grappig, dus hij heeft geen reden om bang te zijn als er een lege chipszak op de grond ligt. Maar toch verwacht hij blijkbaar een negatieve reactie, en ergens denk ik toch dat hij het allemaal veel meer snapt dan Lilo.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”