Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lopen en werken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Lopen en werken

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:O nee, maar ik vind het ook niet eng dat ze mij iets aandoen. Ik vind het eng dat ik het idee heb minder controle te hebben. Ik zie het allemaal niet goed en de honden kunnen veel meer hun eigen gang gaan. Ik zie hun lichaamshouding niet eens, dus zie ook niet wanneer Bram achter een fazant aan wil of wanneer Izzie iets verdachts ziet.
Ik vond dat in Schoorl ook niet eens eng, want in dat bosje kende ik echt iedereen, dus zou Vera dan eens iemand gaan begroeten was het nog een bekende ook :mrgreen:
Ik vind het alleen echt heel erg vervelend lopen zelf, in het pikkedonker. Heb ook weleens een zaklamp meegenomen, maar dan vlogen er elke keer volgels luid krijzend uit de bomen als ik passeerde, en dat vond ik dan ook weer niet kunnen eigenlijk...
In de verlichte parkjes hier heeft Vera ook wel een lichthalsband om, want verder dan een meter of 20 kan je haar niet zien anders. Saar is juist heel goed zichtbaar in het donker, behalve als er sneeuw ligt! Dan zag ik haar nauwelijks zelfs als ze achter me liep. Dus met die sneeuw moest Saar altijd haar jasje aan 's ochtends. Niet voor de kou, maar vanwege het zicht haha.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Moos schreef: Heb ook weleens een zaklamp meegenomen, maar dan vlogen er elke keer volgels luid krijzend uit de bomen als ik passeerde, en dat vond ik dan ook weer niet kunnen eigenlijk...
Tip: ik heb een zaklampje met een rood lampje. Daar schrikken vogels niet van. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Rami schreef:
Moos schreef: Heb ook weleens een zaklamp meegenomen, maar dan vlogen er elke keer volgels luid krijzend uit de bomen als ik passeerde, en dat vond ik dan ook weer niet kunnen eigenlijk...
Tip: ik heb een zaklampje met een rood lampje. Daar schrikken vogels niet van. :ok:
Hier vliegen de vogels ook zonder lamp uit de bomen. Ik wordt daar helemaal kriegel van want die duiven klappen in de takken en komen ineens met 50 uit een struik zetten. Schrik me dus kapot en zelfs Cleo vind het minder en drukt zich dan wat. :N:
Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Ik heb een erge hekel aan lopen in het donker, is best wel lastig met een zwarte hond ook en hij is toch al niet helemaal ''haasvast'' zeg maar dus nee niet los in het donker normaal, is mij echt een te groot risico. Ik laat het dan 's ochtends normaal ook bij een aangelijnde wandeling van 20 a 30 minuten, halverwege de avond in het donker nog een kwartiertje uitrennen in mijn eigen, goed omheinde weilandje en avonds laat een plasje op eigen erf voor het slapen gaan. De lange losse wandeling(en) doen we 's winters door de week 's middag of ze gaan naar de dagopvang en avonds 2 a 3 x per week trainen.

Nu mijn half jaar oude hond die we nu een maand hebben nog moet wennen aan alleen (met Spike dan) thuis zijn beginnen we ieder (ja ja de voordelen van samen honden hebben) 2 dagen per week een uur a 1,5 uur later om net in het licht een losloopwandeling in de uiterwaarden te kunnen doen voor we weg gaan.

Ik zit het zo ongeveer licht te kijken maar het gaat 's ochtends nog maar tergend langzaam.......
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Ik loop door de week elke ochtend een rondje door een (klein) bos en ken de paden daar opmijn duimpje en de honden ook. Ze kunnen daar ook niet zomaar op de weg komen of een weiland op schieten. Er loopt wel eens een konijn, haas, ree e.d. maar daar gaat alleen Saar 20 meter achteraan en dan stopt ze zelf bij de bosrand.

Ik heb wel een zaklampje bij me, maar die gebruik ik eigenlijk zelden. De honden hebben een knipperlichtbandje om met ieder een eigen frequentie: één heeft een bandje met 4 knipperende ledlampjes, één heeft een bandje met een brede doorlopende rode led strip die snel knippert en onze winterlogee heeft er net zo één, maar die brandt continu. Zo weet ik precies wie waar is.

En die zaklamp gebruik ik vooral om de logee te laten weten waar ik ben als ze me zoekt, die is nl 14 en zo doof als een kwartel :8): Maar gelukkig houdt ze me zelf goed in de peiling. Als ik echter zie dat ze loopt te zoeken dan knipper ik even met mijn zaklamp en dan komt ze weer de goede kant op :wink:
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Elke morgen(tenminste door de weeks), om 6 uur op pad.....of het nou hierachter door het bos is, of langs de zandpaden maakt me niet zo veel uit.Ik hou de honden dan wel aangelijnd,ik ken erieder kuiltje en hobbeltje, maar kan niet zien of er een andere hond aan komt.We lopen dan heerlijk een uurtje rond,soms iets korter, soms iets langer.'sAvonds nog een keer zo,en op vrijde dagen of op de middagen dat dochterlief thuis is prop ik de hele zooi in de auto en ga met ze naar de wei, afgezet, waar ik gebruik van mag maken.Verder hebben ze hier dik 140m2 om te spelen/raggen en rennen,vaker lopen doe ik dus niet.Hooguit een keer met eentje naar school maar das overdag.

Bang voor enge mannen ben ik niet, ze zouden eerder bang voor mij moeten zijn :mrgreen:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wij lopen vaak in het donker ,zeker toen Orson er nog was gingen we standaard om 4 a 5 uur in de ochtend lopen
Ik vind het heerlijk zo vroeg lopen ,we gingen altijd naar loslopgebieden en op zich vond ik dat wel goed te doen
Ik was en ben ook niet echt bang om iets tegen te komen wat mis zou kunnen gaan ,Orson kwam altijd naar ons toe als er nog iemand in het gebied was,je merkte dat direct aan hem.
Ging hij bij je lopen ,wat rusteloos draaien en dan lijnde ik hem aan en standaard kwam er dan iemand even later opduiken
Rio loopt ook los vaak in het donker ,net als de andere honden uiteraard ,maar daar maak ik me ook nooit zo'n zorgen om ,hij is relaxed en kan goed met andere honden overweg
Wel kan hij wat verbaal zijn naar vreemde maar meer dan schrikken van hem kan er niet gebeuren :mrgreen:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

we lopen het eerste en laatste rondje hier in de wijk, daar kunnen ze los op een veld spelen en rennen.
aan het einde van de middag ga ik de grote ronde doen maar als ik dit niet red met mijn werk dan ga ik na het eten naar de dijk.
dit stuk ken ik goed en de honden kunnen hier goed los maar niet echt weglopen...ik loop zelf op de dijk/asfalt en de honden kunnen helemaal naar beneden rennen, ik neem dan wel een goede zaklamp mee. bang ben ik eigenlijk nooit.
Afbeelding
anja68
Actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier,
Contacteer:

Ongelezen bericht door anja68 »

ik loop liever niet in het donker met mijn hondjes,
ben al een paar keer lastig gevallen, en mijn hondjes maken echt geen indruk :( ...
ik zie hier ook dat mensen al om 5 uur smorgens gaan lopen,dat was helemaal niets voor mij..
ben niet zoeen vroege vogel,en lig er ook niet voor 12 uur in :D ...
Afbeelding
grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Het laatste rondje loop ik altijd in het stikdonker in het losloopgebied hier voor het huis.

Ik heb een geweldige zaklmap die ik op mijn hoofd heb en die schijnt erg ver en koste nog geen 3 euro bij de action.

Nou moet ik zeggen dat mazzel niet de neiging heeft om achter andere beesten aan te gaan mischien was het dan wel een ander verhaal geweest.
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Ik loop hier 's avonds, na mijn werk, in het recreatiegebied. Het is er behoorlijk open en daarom eigenlijk nooit pikkedonker. De honden hebben dan wel een lampje aan hun halsband hangen zodat ik ze op afstand nog zie.
Het is daar heerlijk vertoeven, helemaal uitgestorven en de honden kunnen er heerlijk spelen, rennen, zwemmen en graven.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
anja68
Actief
tibetaanse terrier,
Contacteer:

anja68 schreef:ik loop liever niet in het donker met mijn hondjes,
ben al een paar keer lastig gevallen, en mijn hondjes maken echt geen indruk :( ...
ik zie hier ook dat mensen al om 5 uur smorgens gaan lopen,dat was helemaal niets voor mij..

hebben jullie dan allemaal grote honden,dat jullie nooit worden lastig gevallen..??
:denken:
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik werk parttime, maar op mijn werkdagen gaan ze 's ochtends en 's avonds in het donker niet los in het kleine bos. Er loopt teveel wild (ree, fazant etc.) en mijn honden hoeven dat niet te verstoren op dat kleine lappie grond wat ze ter beschikking hebben. Daarnaast breek je haast je nek als je over die paden moet, dus ook een slechte optie om dat in het donker te doen. Bij de plas kom ik 's avonds liever niet....dat is dan veranderd in een afwerkplek waar de loverboys en drugskoeriers regeren. We hebben naast ons huis een klein recraterrein waar ze ff los kunnen en lopen aangelijnd onze uitgebreide rondes.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

anja68 schreef: ik zie hier ook dat mensen al om 5 uur smorgens gaan lopen,dat was helemaal niets voor mij..
Hahaha! Voor mij ook niet,hoor . :F:
Maar ik werk 3 dagen in de week en 2 daarvan moet ik om 7 uur 's ochtends beginnen en dus om kwart voor 7 aanwezig zijn . Tja, dan moet je wel.
Nu ik ze naar de opvang breng (maxi en gijsje) loop ik met ze naar het parkje zo rond half 6 want om kwart over 6 moet ik in de auto zitten. De tijd van 5 uur is dus voorbij . Een half uurtje later scheelt 's morgens voor mij toch heel veel. :cheer: :wink:
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Ik vind het verschrikkelijk, lopen in het donker. Ze gaan (hier in de wijk) los op een grasveld, met het hart in m'n keel dat vooral Mejra hem een keer peert. Gelukkig geen konijnen hier en de honden houden ons wel goed in de gaten gelukkig.
In het donker zijn er ook heel veel mensen hier die hun honden los laten zwieren, heb je opeens een hollandse herder of een labrador om je heen stuiteren en de eigenaar nergens te bekennen. Vooral voor Tobi erg stressvol. Ik zal blij zijn als het weer langer licht wordt.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier word sowieso vrij vaak in het donker gelopen, nou is dat niet in een giga bos of losloopplaats. ( langs de vaart )
Balint
Actief
Mijn ras(sen): 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers
Flanna en Kayah
Contacteer:

Ongelezen bericht door Balint »

Ik werk parttime en ben in de loop van de middag alweer thuis. Drie dagen per week komt mijn man tussen de middag naar huis. `s morgens doe ik een korte ronde en direct na mijn werk ga ik 1,5 uur met hem wandelen.
Bij ons kan Balint gewoon losrennen. We wonen ook vlakbij het bos.
In het donker heb ik hem een reflecterend vestje aan, dan kan ik hem goed zien. Ik neem ook altijd een lamp mee.
Nu ik op het moment de hele dag thuis ben, ivm met onze pup, vind ik het wel heel lekker, dat ik nu eerder op de dag kan gaan wandelen.
In de zomermaanden loop ik ook vaak `s morgens voor mijn werk een uur met hem. Dit doe ik dan eigenlijk ivm de warmte.
`s avonds als het dan afgekoeld is, ga ik dan nog een keer een uur met hem er op uit.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Ik ben misschien vreemd, maar ik laat me niet tegenhouden door weer, seizoenen of donker.
Dus 's avonds loop ik 'gewoon' als anders. Ik ga met Fenja ballen in het donker en wandelen waar ik weet dat ik niemand tegenkom.
Als ik het niet vertrouw omdat ik bang ben dat ik andere honden tegenkom dan doe ik ze aan de flex. Dan kunnen we gewoon een heerlijk eind op sjouw. Sting laat ik in het donker altijd nog aan de flex, omdat ik die nog niet zo door en door ken en hij nog niet altijd terug te roepen is bij andere honden. Fenja daar struikel je continue over, die loopt vlakbij me.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

shanty schreef:
Ik heb een geweldige zaklmap die ik op mijn hoofd heb en die schijnt erg ver en koste nog geen 3 euro bij de action.
foto graag. :mrgreen:

in het donker loop ik niet in losloopgebieden maar ga ik liever een stuk fietsen of een grote wandeling door de wijk
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Op de 3 dagen dat ik werk loop ik 's ochtends in het donker een rondje van 30-45 minuten door de wijk. Dit doe ik alleen in de winter, als het 's ochtends weer licht is dan ga ik naar een losloopgebied hier in de buurt. Maar daar durf ik eerlijk gezegd in het donker niet naar toe :wink:, ben namelijk een beetje een schijterd in het donker :F:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik ga hier gerust het park/losloopgebied in, maar hou ze wel aan de lijn. Zarah omdat ze wegloopt, en Shendor omdat ie niet lief is tegen mensen die we tegen komen in het donker. Hij is heel beschermend. En zijn gedrag naar andere honden natuurlijk.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik ga in het donker voor mijn werk met de auto naar een losloopveld bij mij in de buurt. Vanaf dat losloopterrein loop ik door naar het mooiste bijgehouden grasveld in de wijde omgeving. Ik moet er alleen oppassen voor de verschillende zandbakken en de vlaggetjes die her en der staan :ugh: Daar mag ik helaas officieel niet komen, maar het is er prima wandelen en door het licht van de snelweg (buiten bereik van de honden) is het er relatief veilig. Ik loop dan 3 kwartier tot een uur. Straks als het langer licht is, moet ik maar kijken of ik nog op dat prachtige grasveld durf te lopen :wink:
Als Abby straks oud genoeg is wil ik voor mijn werk ook wel weer gaan fietsen of gaan steppen.

Na mijn werk blijf ik hier nu in de buurt lopen. Als ik nu thuis kom is het nog licht :D
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

's morgen loopt ik wel in de schermer in een losloopgebied, maar ga niet heel ver.
Door de wijk wandelen vind Caja echt geen kloot aan, dus dat is niet een heel lang rondje.
Tussen de middag wandel ik bij het werk en ga soms ook steppen.
Na het werk is het wisselend, maar soms loopt ik dan ook wel in de schemer in een losloopgebied.
Normaal ga ik dan 's avonds graag een stuk fietsen of steppen, maar dat kan even niet wegens Caja's voet.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Maartje schreef: Als Abby straks oud genoeg is wil ik voor mijn werk ook wel weer gaan fietsen of gaan steppen.
O man, echt? Voor je werk fietsen ot steppen? Ik vind dat zo knap he. Ik ben al blij als ik me netjes aangekleed heb en in de auto ben beland :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Zoek stok! schreef:
Maartje schreef: Als Abby straks oud genoeg is wil ik voor mijn werk ook wel weer gaan fietsen of gaan steppen.
O man, echt? Voor je werk fietsen ot steppen? Ik vind dat zo knap he. Ik ben al blij als ik me netjes aangekleed heb en in de auto ben beland :wink:
Voor Abby deed fietste ik een paar keer per week voor mijn werk. Maar ik hoef mijn honden niet op weg naar mijn werk ergens afzetten. Mijn honden gaan naar huis en daar heb ik schone kleding en een douche :D Als ik dan omgekleed ben, ontbijt ik nog en dan ga ik met de fiets naar mijn werk. Dan ga ik op mijn werk uitrusten :wink:
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Maartje schreef:Ik ga in het donker voor mijn werk met de auto naar een losloopveld bij mij in de buurt. Vanaf dat losloopterrein loop ik door naar het mooiste bijgehouden grasveld in de wijde omgeving. Ik moet er alleen oppassen voor de verschillende zandbakken en de vlaggetjes die her en der staan :u van de honden) igh:
:mrgreen: :smile:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

als het donker is laat ik ze zowiezo niet los. ik loop dan naar het park wat op 10 min loop
afstand lig. dna gaan ze wel in het hondentoilet, rakker mag daarbuiten nog ff los soms.
en tom wisselend als ik zeker wete dat er niets loop. en chezz komt zowiezo niet los.
als het licht is, dna wil ik bij ons naar het water gaan waar ze dan alle3 los kunen en
ze kan zien, want die 2 zwarte :wink: vertrouw ik niet in dat losloop stuk, ivm konijnen :devil:
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
anja68
Actief
tibetaanse terrier,
Contacteer:

MJ schreef:
anja68 schreef: ik zie hier ook dat mensen al om 5 uur smorgens gaan lopen,dat was helemaal niets voor mij..
Hahaha! Voor mij ook niet,hoor . :F:
Maar ik werk 3 dagen in de week en 2 daarvan moet ik om 7 uur 's ochtends beginnen en dus om kwart voor 7 aanwezig zijn . Tja, dan moet je wel.
Nu ik ze naar de opvang breng (maxi en gijsje) loop ik met ze naar het parkje zo rond half 6 want om kwart over 6 moet ik in de auto zitten. De tijd van 5 uur is dus voorbij . Een half uurtje later scheelt 's morgens voor mij toch heel veel. :cheer: :wink:

inderdaad als je vroeg moet werken,moet je inderdaad zo vroeg erop uit met de dogs,
wij hoeven dat hier niet,als mijn vriend zo vroeg gaat werken,
ga ik natuurlijk met de honden uit,
maar savonds is vaak een probleem voor mij,omdat ik bang ben..
maar dat komt natuurlijk ook dat ik een paar keer ben lastig gevallen,
en mijn hondjes zeker geen indruk maken...

dus..als ik savonds dan toch met ze uit moet(als vriend bv werken is)

loop ik voor de woning maar op en neer met de hondjes,op het grasveldje,
wat eigenlijk niet mag... :roll:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik wandel in het losloopbos in de buurt...En ben er ook niet zo blij mee. Niet dat ik de honden kwijt zou zijn, maar meer dat ik niet zie of ze mogelijk op wat te vreten stuiten. Fenna is overigens ook niet blij in t bos in t donker, die vind t eng. Dus de enige die ik er echt een lol mee doe is Anne op dit moment. :roll: Doe mij maar zomer idd.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik loop ik het donker alleen in het bos bij mijn werk. Ik ken daar elk paadje, elke boomstronk. Ik heb daar wel eens met een collega gelopen en het was zo donker dat we de honden niet zagen ook stonden ze pal voor ons stil.
Ik werk momenteel halve dagen dus de ochtend ronde is niet meer in het donker. Wel 's avonds na het werk loop ik in het donker. Nu met alleen nog maar Daan hoef ik in het donker niet ver te lopen, Daan heeft genoeg aan 1 langere wandeling en verder krantenlees rondes dicht bij huis.
Bedan moest wel elke dag meerdere keren minimaal een half uur los kunnen rennen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”