Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speuren in de omgeving van Gouda

Moderator: moderatorteam

Aiko 09
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita inu

Speuren in de omgeving van Gouda

Ongelezen bericht door Aiko 09 »

Goeiemorgen!

Omdat Aiko snel verveeld is tijdens de basiscursus die we nu volgen, en omdat hij zo'n intelligente pup is :pffff: wil ik hem wat meer uitdaging gaan bieden. Nu zat ik zelf te denken aan een cursus speuren, en dan een klein beetje in de buurt van Gouda, ik heb wel een auto tot mijn beschikking maar ik wil niet meer dan een uur moeten rijden om op de plaats van bestemming aan te komen.

Ik zat zelf aan deze hondenschool te denken, is iemand hier bekend mee?

http://www.dog4u.nl/recreatief_speuren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is voorlopig gewoon recreatief bedoeld, Aiko is ook pas een half jaar dus daar moet ook rekening mee worden gehouden!

Nou kom maar op met die tips!
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Re: Speuren in de omgeving van Gouda

Ongelezen bericht door Fin »

http://www.hondenschoolpetradriesen.nl/ ... =zsa&sub=2

Volgens mij geeft zij wel eens speurlessen in Reeuwijk.
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Ik speur bij Cor Oldenburg. Hij geeft erg leuk les en heeft veel ervaring.
Dat is precies een uur rijden voor je: http://www.speurhondeninstructieschool.nl/
bionca
Actief

Ongelezen bericht door bionca »

volgens mij is het bij petra driesen speuren alleen in nieuwerkerk vindt het alleen erg duur 15 euro gevoorderde tot 17,50 euro beginners per les als ik het goed heb.
zelf train ik bij dog4u die ook al eerder werd genoemd vindt het daar goed en leuk gaan. speuren dan op zaterdag ochtend om 9 uur er is overigens sins kort ook een groepje die op donderdag middag traint meen om 13 uur. de hondenschool is alleen een beedje groot aan het worden daarom is er sins kort een wachtlijst maar iedereen traint daar op eigen niveau worden aan het begin meestal in 4 groepjes verdeelt zodat je niet teveel hoeft te wachten. en dat er toch genoeg tijd is om iedereen te helpen en van informatie te voorzien. je zit ook niet vast aan een groep mensen die gelijk met jou zijn gestart aangezien de ene hond iets vlugger oppakt dan de andere waardoor het voor de ene sneller iets moeilijker gemaakt kan woorden dan de andere hond.
puppie speuren doen ze er overigens ook. je kan er al beginnen met een pup van 7 weken dus daar wordt ook rekening mee gehouden. als het goed gaat en je zou evt opwillen voor speurcertiticaten (is totaal niet verplicht) kan je dat ook zonder dat er iets zou moeten veranderen (moet overigens je hond wel in het bezit zijn van het shh diploma hier ook te halen).
wil je meer info roep je maar
Afbeelding
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

Wij speuren met Boris bij Petra Driesen! dat is in Nieuwekerk aan de IJssel. Ze geeft goed les vind ik (wel duur inderdaad). In de eerste lessen komt speuren, sorteren en een heeeeel klein beetje apporteren aan bod. Er wordt goed rekening gehouden met het niveau van de hond. Soms zitten er groepen door elkaar met wat gevorderde en honden die nog maar net beginnen, dat is allemaal geen probleem want er wordt gespeurd op niveau van elke hond.
Honden mogen zelf bepalen hoe ze speuren (kop hoog of laag, beetje verwaaiing pakken mag ook) Petra gaat uit van de honden hun maniertjes en begeleiders. We werken altijd aan de lange lijn 5 of 10 meter en voor de rest mag je zelf bepalen op welke manier je beloont. Het is heel vrij dus! en boris en ik hebben het er erg naar ons zin.
Petra speurt zelf met haar honden bij Cor (eerder genoemd) en volgt er veel workshops bij. Ze is zelf ook holistisch dierenarts, voedingsdeskundige, etc. Ook houdt ze speurdagen (maar dat lijkt mij voor jou hond nog wat veel). Ook geeft ze waterwerk en zijn er af en toe andere leuke bijzondere dingen te doen.
Voor ons is Nieuwekerk in 20 min te bereiken. Je hebt een leuk hondje trouwens....lang geleden hebben Boris en ik Aiko ontmoet op de markt in gouda.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik heb persoonlijk niet zo'n hoge pet op van het niveau van lesgeven van Dog4U. Maar goed, dat was een andere cursus, mogelijk is het niveau van de speurcursussen beter..
Aiko 09
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita inu

Ongelezen bericht door Aiko 09 »

Hoi Marlieke, ik ben bang dat ik onze ontmoeting niet meer kan herinneren, kom zoveel mensen met honden tegen!

Ik heb inmiddels Cor een mail gestuurd over de workshop op 20 maart! Lijkt me helemaal leuk!

Het nadeel van Petra vond ik inderdaad de wachtlijst en ik vind het ook wel leuk om eerst een workshop te volgen om te kijken of het ons bevalt.

Dank jullie wel voor het meedenken!
Afbeelding
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Veel plezier, maar dat gaat zeker lukken bij Cor :ok:
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

nee hoor dat kan je ook niet meer weten, Boris heeft alleen maar even aan Aiko geroken en toen zijn we door gelopen, maar hij is wel een bijzondere verschijning en ik las hier op het forum toen al mee, vandaar.
Ik geloof dat Petra in maart weer start met een beginnerscursus? zelf vind ik zo'n speurdag voor zeker een jonge hond en zeker een hond die net begint met speuren te veel van het goede. Er is afwisseling, etc, maar speuren is enorm vermoeiend voor honden. Als ik boris echt moe wil krijgen hoef ik alleen maar 3 spoortjes van 10 minuten uit te zetten en meneer valt bijna gelijk in slaap bij thuis komst.
is die workshop bij Cor ook een hele dag of wel korter?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”