Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoppa werd boos
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Hoppa werd boos
Haha, werk aan de winkel Nanna want een JR van 3 jaar laat zich dus niet in de hielen bijten en opjagen 
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou wat heb je toch geweldige honden , de 1 reageert niet, de ander duikt onder en weer een ander maakt het zo dat de "aanvallende" hond met het staartje tussen de benen wegvliegt . pfoehh jou honden doen het allemaal wel echt helemaal perfect he
wanneer kom je eens op een wandeling met het hele stel?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Nanna schreef:Kom maar langs, hier is het mooier lopenyamie schreef:nou wat heb je toch geweldige honden , de 1 reageert niet, de ander duikt onder en weer een ander maakt het zo dat de "aanvallende" hond met het staartje tussen de benen wegvliegt . pfoehh jou honden doen het allemaal wel echt helemaal perfect he![]()
nou nee joh, weet je wel hoe mooi twente is
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Alhoewel ik het me goed kan voorstellen, dat zo'n hond weggejaagd wordt, mag Bram dat van mij niet. Hij kan de verkeerde treffen en voor ik het weet gaat hij het uitbreiden naar elke reu.

Linda, Izzie en Bram
-
tineke
Rio heeft vandaag ook zo'n lomperd de pan uitgeveegd,op zijn Rio's dan en dat betekent veel blaffen en mopperen maar er komen geen tanden aan te pas.
Een opdringerige flatcoated kwam wild aanhollen en wilde tegen mij opspringen en daar had Rio ,die ook los liep ,geen zin in.
Flatcoated was niet echt onder de indruk had ik het idee en kwam later nog een keer langs om even enthousiast te komen buurten.
Een opdringerige flatcoated kwam wild aanhollen en wilde tegen mij opspringen en daar had Rio ,die ook los liep ,geen zin in.
Flatcoated was niet echt onder de indruk had ik het idee en kwam later nog een keer langs om even enthousiast te komen buurten.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wanneer komen die dreads er eigenlijk in, Nanna?
Op ringtraining loopt een puli (wit) die er raar uitziet.
Die dreads komen vanzelf, zegt de baas. Beestje is 16 maanden of zo, maar nog geen dread te bekennen, hoor
Vrienden hebben Komondors trouwens, zelfde verhaald (alleen dan 11 maanden).
Komt ook vanzelf, zeggen ze. Is dat zo?
Op ringtraining loopt een puli (wit) die er raar uitziet.
Die dreads komen vanzelf, zegt de baas. Beestje is 16 maanden of zo, maar nog geen dread te bekennen, hoor
Vrienden hebben Komondors trouwens, zelfde verhaald (alleen dan 11 maanden).
Komt ook vanzelf, zeggen ze. Is dat zo?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dus dit soort honden is gewoon minimaal drie jaar of zo?

-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat een leuke zus heeft Hoppa. Ik vind ze zonder dreads veel leuker eerlijk gezegd 
-
hercujess
Klitten eruit halen?!Boutje schreef:En wat moet je dan tot die vilten er zijn?
Vooral niet kammen? Alleen grote klitten er uit?
Niet kammen en scheuren.
- van het Spechthorst
- Zeer actief
Het zal wel een stomme vraag zijn maar ik stel hem toch maar.
Trekken die klitten/ dreads niet aan het vel? Het ziet er niet echt comfortabel uit lijkt me.
Trekken die klitten/ dreads niet aan het vel? Het ziet er niet echt comfortabel uit lijkt me.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
A home without a dog isn't a home, it's a house
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Gaat er in die dreads geen vuil of modder zitten? Of valt het er weer uit als de vacht weer droog is? Gaan die dreads niet op een gegeven moment ruiken?
En doe je ze ook in bad of hoeft dat niet? En als ze in bad gaan, gebruik je speciale shampoo? Föhn je ze? Hoe lang blijven ze nat?
Veel vragen, maar ik ben erg benieuwd naar de vachtverzorging. 't Lijkt me erg veel werk (zegt ik zelf met vier langharen
).
En doe je ze ook in bad of hoeft dat niet? En als ze in bad gaan, gebruik je speciale shampoo? Föhn je ze? Hoe lang blijven ze nat?
Veel vragen, maar ik ben erg benieuwd naar de vachtverzorging. 't Lijkt me erg veel werk (zegt ik zelf met vier langharen

-
miekmiek
als hoppa nu al zo'n grote bek heeft terwijl hij net bij jullie is, dan zou ik hem daar toch een beetje in begeleiden. ben je niet bang dat het erger gaat worden of dat hij de verkeerde treft? ik ken genoeg reuen die zich namelijk niet zo weg laten jagen.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ik zou bij hoppa zijn zus in dit stadium echt de neiging krijgen er een strak moddelletje in te knippen :N:
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Goed idee, lijkt me idd beterNanna schreef:Dan is de Puli niet voor jou weggelegdvosse schreef:Ik zou bij hoppa zijn zus in dit stadium echt de neiging krijgen er een strak moddelletje in te knippen :N:
Kun je beter an zuks beginnen :N: Kun je je helemaal met je schaartje uitleven.![]()
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik vind zo `n lichte wel heeeeeeeel erg leuk, ik ga me toch eens verder verdiepen

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Zoals je het beschrijft, is het niet veel anders dan de verzorging van een collievacht (en ook die kunnen stinken als je ze in een kennel houdtNanna schreef:Ja, er gaat zand in die vilten zitten. Maar als ze na een uurtje in huis gelegen te hebben opstaan, ligt er een zandbak op de vloerlieke schreef:Gaat er in die dreads geen vuil of modder zitten? Of valt het er weer uit als de vacht weer droog is? Gaan die dreads niet op een gegeven moment ruiken?
Veel vragen, maar ik ben erg benieuwd naar de vachtverzorging. 't Lijkt me erg veel werk (zegt ik zelf met vier langharen).
Je kunt ze in bad doen, maar dat is wel een onderneming. Het wassen an sich (gewone hondenshampoo, daarna wel veel crèmespoeling) stelt niet veel voor, het drogen daarentegen... :N:
Ik was ze dus alleen als het buiten bloedheet is, dan drogen ze in één dag aan de buitenlucht.
Als je een Puli gewoon als huishond hebt ruiken de dreads niet. Je moet ze echter niet in een kennel gaan houden waar ze eens gezellig op de betonnen vloer in hun eigen pis gaan zitten want dán weet je niet wat je meemaakt.
Ik vind zo'n witte wel heel erg leuk.
Afijn: weer een hond erbij op mijn lijst: colorhead collie, korthaar collie, ierse setter, bloedhond én witte puli. Ik ga nu toch eens echt staatsloten kopen...

-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Stel je voor: een bloedhete klamme zweterige zomerdag, een rontgenruimte zo groot als een kledingkast en dan een Puli reu rontgenen.......een Puli reu die altijd in een kennel zit.......je weet echt niet wat je meemaakt, dat staat garant voor hoofdpijn en kotsneigingen.Nanna schreef:[Ik was ze dus alleen als het buiten bloedheet is, dan drogen ze in één dag aan de buitenlucht.
Als je een Puli gewoon als huishond hebt ruiken de dreads niet. Je moet ze echter niet in een kennel gaan houden waar ze eens gezellig op de betonnen vloer in hun eigen pis gaan zitten want dán weet je niet wat je meemaakt.
Ze zouden daar echt zuurstofmaskers bij moeten leveren.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.