Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nicky onder het mes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Nicky onder het mes

Ongelezen bericht door Marjoleine »

doggy schreef:
Marjoleine schreef:Dus dan weet je ook of hij dit gedrag vroeger ook vertoonde of niet?

Laat me raden...
Tuurlijk weet ik dat.
Ik heb toch gezegd dat ik erover na heb gedacht voor ik het zou doen?
Alleen deed hij dit het in het begin niet bij mij en nu dus wel.
Waarom kom je daar nu pas mee en niet vier pagina's geleden?
Vind je het heel erg dat ik het ongeloofwaardig vind?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Marjoleine schreef:
doggy schreef:
Marjoleine schreef:Dus dan weet je ook of hij dit gedrag vroeger ook vertoonde of niet?

Laat me raden...
Tuurlijk weet ik dat.
Ik heb toch gezegd dat ik erover na heb gedacht voor ik het zou doen?
Alleen deed hij dit het in het begin niet bij mij en nu dus wel.
Waarom kom je daar nu pas mee en niet vier pagina's geleden?
Vind je het heel erg dat ik het ongeloofwaardig vind?
Ik dacht dat het wel duidelijk was zoals ik het schreef.
Misschien ben ik dan onduidelijk geweest.
Het is jouw redenatie dat je me ongeloofwaardig vindt, maar wat ik schrijf is heus waar.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Anneke, ik denk heus dat je het allerbeste voor hebt met je honden. Maar je bent je nu alleen maar aan het verdedigen. Dit komt over alsof je niet goed nagedacht hebt, maar het gedrag na één teefje al zo irritant vindt dat het mes er maar in moet. Laat Nicky eens een maandje bijkomen, ga een band opbouwen met hem door bijv een cursus te doen. Dan kan je het gedrag waarschijnlijk ook doorbreken zonder een castratie. En als je dan over een tijdje dan toch de knoop doorhakt, probeer dan eerst een chemische castratie, kijk dan wat het effect is en maak dan een weloverwogen beslissing.

Ik ben echt niet tegen castratie, maar wel tegen impulsieve handelingen die ten koste gaan van de hond.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Je hebt Nicky sinds vorige week zondag. Bij een dierenarts moet je een afspraak maken voor een castratie. Meestal duurt dat wel een paar dagen, soms een week. Volgens mij stond het al vast hem te laten castreren toen je hem ging halen. Geeft niks hoor, moet je zelf weten maar ik krijg er een wat naar bijsmaakje van. Zeg gewoon de waarheid wat maakt dat uit :19:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

alm@ schreef:Je hebt Nicky sinds vorige week zondag. Bij een dierenarts moet je een afspraak maken voor een castratie. Meestal duurt dat wel een paar dagen, soms een week. Volgens mij stond het al vast hem te laten castreren toen je hem ging halen. Geeft niks hoor, moet je zelf weten maar ik krijg er een wat naar bijsmaakje van. Zeg gewoon de waarheid wat maakt dat uit :19:
O ja, scherp opgemerkt!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Marjoleine schreef:En dan ga je straks klagen dat hij te dik wordt en dat zijn vacht onmogelijk wordt, neem ik aan?

Dat je dat wel beseft, hè, dat je zulke dingen gaat krijgen.
En de volgende stap is dan herplaatsen
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier 3 intacte reuen en 2 intacte teven
1 reu reageert totaal niet op loopse teven
de andere huilt dag en nacht, zit de hele dag te janken en te blaffen
de 3e huilt alleen snachts (lekker hoor als je wilt slapen) en luistert overdag voor geen reet meer
je mag hier een weekje komen logeren als de teven loops zijn, zal je zien en horen en niet slapen en zien dat het "vrij" normaal is
de oudste en jongste reu blijven eten, de andere valt een paar kilo af, omdat hij zo slecht tot niet eet, maar dat komt er achteraf wel terug bij het gejank en gehuil gaat wel over
de oudste reu is (buiten het gehuil dan) vrij normaal in zijn gedrag
de middelste reu, neem ik heel veel alleen mee of met de teef die niet loops is

hier zijn de reuen 4 weken per jaar "van slag" maar wij hebben daar niet zo een probleem mee
dan hadden we maar 5 teven moeten nemen ipv 3 reuen
Afbeelding
pilugor

Ongelezen bericht door pilugor »

weet je waar ik het meest bang voor zou zijn?
dat na een aantal weken/maanden de gecastreerde terriër reu gaat matten met de gecastreerde stabij reu.
je zou eerst nicky beter moeten leren kennen, zijn gedrag in en rond het huis en met andere honden en hoe hij reageerd in bepaalde situaties met betrekking tot andere honden.

ik vind Alma ook een sterk punt hebben.
uitgerekend (kan een dag misrekenen, heb geen zin terug te zoeken :pffff: ) heb je hem dus vanaf vorige week zondag..
dat betekend dat je vorige week gebeld moet hebben want ik neem aan dat je niet maandag kan bellen voor een afspraak voor morgen??

maar vorige week had je hem nog maar net een paar dagen en dan al bellen voor een castratie afspraak :denken:

dubbele edit: stukje erbij gezet
Laatst gewijzigd door pilugor op 20 jan 2010 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Vergeefse moeite. Ze komt toch niet meer terug in dit topic en het besluit is allang genomen.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb niks tegen castreren maar probeer eerst chemische castratie joh. Kleine moeite. Dat hij nu zo reageert kan ook bij 1 keer blijven he?
Wij hebben na een half jaar piepen, janken, klappertanden en een hond die 10 kilo te licht was besloten om chemische castratie te proberen om te kijken of het wel hielp.

Nouja, kort gezegd; voor dat teven gedoe heeft het geholpen maar zijn gedrag is nog exact hetzelfde. Dat op Beike rijden hoeft dus zeker niet over te gaan. En is het niet zo dat Beike feller zou kunnen reageren op hem als hij niet meer ruikt als echte reu?
Ik vind je keus snel gemaakt. Chemische castratie is tijdelijk en geeft je een goed inzicht. Echte castratie is onomkeerbaar :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

En ik vind het gewoon triest.

Een herplaatshondje, net een week in zijn nieuwe leven. Wat Aniek zei, nieuwe baas, nieuwe hond erbij. Je moet volgens mij wel een hééééééél stabiel hondje zijn, wil je die nieuwe situaties binnen een week kunnen mannen.
Laat dat hondje eerst even acclimatiseren zeg! Voordat je voorgoed gaat amputeren.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

gewoon doen hoor anneke.. laat die ballen maar weghalen
en laat ze bij jezelf inbrengen want dat is wat je wel nodig heb: meer ballen! want dit is slappe hap

mijn god zeg, hoe komt het in vredesnaam in je op om een hondje dat je net hebt, waarvan je het karakter niet eens goed kent, al onder het mes te gooien.. :evil:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Anne Panne schreef:gewoon doen hoor anneke.. laat die ballen maar weghalen
en laat ze bij jezelf inbrengen want dat is wat je wel nodig heb: meer ballen! want dit is slappe hap
:smile:

Ik ben het ook met de rest een laat die hond eerst eens wennen aan de hele situatie. Verdorie hij komt bij mensen weg ineens bij jou met een andere hond erbij. En dan wordt er ook nog een teef loops.. Sja het is een reu die kan daar op reageren. Maar ook een heleboel heb jij zelf in de hand. Rijden is not done hier gebeurt niet.

Ik denk dat he dat hondje eerst eens moet opvoeden en leren wat wel en niet kan voordat je hem naar de DA brengt om het zakie er af te laten halen. Want ik weet bijna zeker dat hij blijft plassen in huis en rijden zal hij ook wel niet vergeten. En die loopse teven zou hij nog wel op kunnen reageren maar in mindere mate.

Lekker een training gaan volgen met die hond en dan verder kijken
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Even voor degenen die hier reageren over de tijd tussen afspraak maken en terecht kunnen.
Als ik hier vandaag mijn DA bel, kan ik morgen terecht voor castratie/sterilisatie.
De onze doet die ingrepen op dinsdag en vrijdag, en als ik het vraag, dan doet ie het ook op een andere dag.
Dus denk dat het per DA verschilt.

Verder ga ik hier niet op in...
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

moosje schreef:Even voor degenen die hier reageren over de tijd tussen afspraak maken en terecht kunnen.
Als ik hier vandaag mijn DA bel, kan ik morgen terecht voor castratie/sterilisatie.
De onze doet die ingrepen op dinsdag en vrijdag, en als ik het vraag, dan doet ie het ook op een andere dag.
Dus denk dat het per DA verschilt.

Verder ga ik hier niet op in...
hier idem hoor, als men wil, kan men vandaag bellen voor een castratie morgen ( of zelfs vandaag)
pilugor

Ongelezen bericht door pilugor »

mocht dat in TS haar geval ook zijn dan nog..
amper 10 dagen het hondje in huis en dan al een afspraak voor castratie.
doe dan chemische castratie, dan weet je ten minste zeker dat als de beide 'geholpen' reuen gaan vechten of als nicky's gedrag niet ombuigt het ten minste weer ongedaan gemaakt kan worden.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Die ballen zijn er al af, hoor.
Wees maar niet bang.

Afbeelding

Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Marjoleine schreef:Die ballen zijn er al af, hoor.
Wees maar niet bang.
Gelukkig wel zeg, zo'n beest heb je toch voor je plezier en niet om er werk aan te hebben? Kom nou :piew: :19:

Op zich ben ik niet pertinent tegen castratie, maar sjeempie... zó snel? Ik hoop echt dat alles goed is gegaan en er nu geen andere problemen de kop opsteken.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

anneke,

heb je wel beseft dat het misschien helemaal niet helpt?
als ik jou was zou ik eerst zo'n chip proberen ofzo, kijken of dat wat helpt, dat is tenminste terug te draaien.
de kans is groot dat er meer nadelen als voordelen aan castratie zitten, heb je erover nagedacht wat je dan gaat doen? als hij alsnog blijft rijden en piepen bij de geur van loopse teven, of als hij niet meer met andere honden om kan gaan?

Ik heb vroeger die fout namelijk ook gemaakt, casper gecastreerd toen bleek dat hij een beetje teveel reu was voor mij. hij reed overal op, had geen rust in zijn kont. dus hoppaaa weg met die ballen, dat zal vast wel helpen!
wist ik veel..... ik wist nog niks van fora, ik wist niks van inlezen over dingen, gevolgen, ik dacht gewoon dat alle problemen weg waren als hij maar van die ballen af was.
nu heb ik een hond die niet goed met andere honden kan, en rust in zijn kont heeft hij nooit gehad, ook niet na de castratie, dat kwam pas toen hij ouder werd.
en nu is het ook nog steeds zo (toevallig zelfs op dit moment) dat hij een loopse teef heeft geroken, een die pas 3 dagen loops is.
hij rijdt op zijn knuffels, is onrustig, piept, waakt, is de hele dag aanwezig, zodra ik beweeg springt hij op om naar buiten te willen.
ook schroomt hij niet om op andere castraten te rijden als hij de kans krijgt.
echt hoor, castratie hoeft niks te helpen, maar er kunnen wel een hoop nare gevolgen aanzitten als je het wel doet.

waarom wil je perse niet eerst wat anders proberen? en als dat helpt kun je altijd nog castratie overwegen als nikki teveel reu is voor je. dan kun je idd zeggen, mijn hond, mijn keus.
maar hoe je het nu gepland hebt vind ik niet kunnen tegenover je hondje die pas 10 dagen bij je is.
maak geen onnodige fouten meis, zoveel mensen hier op het forum die je tips kunnen geven zonder dat er gelijk permanent iets veranderd.
doe wat met de adviezen
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik vind het gewoon sneu dat je de hond niet eerst laat wennen aan de nieuwe situaties, en dus ook de situaties die jij niet wil en hem daarin had kunnen begeleiden en laten weten dat het niet gewenst is.. Nee niet rijden op beike.. nee ... NIET PISSEN in huis!
Ergens ben ik bang dat dit ingesleten gedrag is en dat het niet eens te maken heeft met intacte reu zijn.. ik hoop dat je je dat ook beseft.. weet niet waarom de mensen de hond herplaatst hebben hoor..
Maar het kan zo maar zijn dat dit soort dingen waar jij de hond om laat castreren niet eens overgaan na castratie..

Vind het gewoon jammer dat je binnen twee weken een beslissing neemt.. hoe goed ken je een hond nu met twee weken.. hoe goed kent hij jou en beike nu in de woonsituatie.. meeste herplaatsers hebben toch wel een tijd nodig om echt zichzelf te zijn in een nieuwe situatie ook al denken wij sneller dat ze al gewend zijn..

Maar goed.. jouw hond jouw keus..
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

ergens hoop ik dat het gejank en gegil lekker niet over gaat :klaar:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Anne Panne schreef:ergens hoop ik dat het gejank en gegil lekker niet over gaat :klaar:
Goh, wat volwassen
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:ergens hoop ik dat het gejank en gegil lekker niet over gaat :klaar:
Ergens snap ik je nog ook, al is het kinderachtig.

Ik hoop gewoon maar dat het hondje er niks aan overhoudt.

Afbeelding

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik begrijp niet hoe je zo snel kan overgaan tot castratie, je hebt de hond nét. Sorry, maar daar heb ik echt geen begrip voor.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het is toch heel simpel, als er ballen aan zitten, dan is dat het toverstafje, je haalt ze eraf en alles gaat weer goed :cheer: :idea:
zo was het toch
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:het is toch heel simpel, als er ballen aan zitten, dan is dat het toverstafje, je haalt ze eraf en alles gaat weer goed :cheer: :idea:
zo was het toch
Exact. :pffff:
Jouw afspraak voor van Gils staat toch ook allang?

Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Marjoleine schreef:
S@ndr@ schreef:het is toch heel simpel, als er ballen aan zitten, dan is dat het toverstafje, je haalt ze eraf en alles gaat weer goed :cheer: :idea:
zo was het toch
Exact. :pffff:
Jouw afspraak voor van Gils staat toch ook allang?
ja ik heb gereserveerd,gelijk al bij de puppy enting
alleen het jaartal is nog niet helemaal duidelijk :ok:
doggy

Ik heb goed contact met de vorige baasjes.
Het gedrag wat hij bij mij vertoont, bleek hij daar ook zo min of meer te vertonen.
De castratieplannen heb ik in overleg met hun gemaakt.
De gedragstherapeut dacht ook dat het een goede oplossing zou zijn.
En ja,... hij is gisteren gecastreerd.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

doggy schreef:Ik heb goed contact met de vorige baasjes.
Het gedrag wat hij bij mij vertoont, bleek hij daar ook zo min of meer te vertonen.
De castratieplannen heb ik in overleg met hun gemaakt.
De gedragstherapeut dacht ook dat het een goede oplossing zou zijn.
En ja,... hij is gisteren gecastreerd.
Dat zou mijn gedragstherapeut niet zijn. Hoe kan die nu bepalen of je er juist aan doet om hem te castreren, als jij nog niet eens zijn ware aard hebt gezien. Ik geloof het eerlijk gezegd ook niet dat je bij een gedragstherapeut bent geweest met hem in die 10 dagen dat je hem al hebt.

Ik snap hier echt niets van. Ik hoop dat het goed blijft gaan.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
doggy

Ik ben er ook niet geweest, maar ik heb via de mail een aantal keren contact gehad.
Hij adviseerde ook castratie.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”