doggy schreef:Ik had het misschien beter stilzwijgend kunnen doen, misschien wel beter geweest ook nog.
Oftewel, als de reacties je niet aan staan, dan had je misschien maar beter niks kunnen zeggen op het forum.
Nee, geweldige hondenliefhebber ben je Anneke!

Als je nu nog wat met de adviezen hier zou doen, dan zou ik
gewoon denken dat je uit onwetendheid de dierenarts hebt gebeld om een afspraak voor castratie te maken, omdat je
dat misschien wel ooit ergens hebt gelezen dat dat kan helpen, maar om voet bij stuk te houden dat dit de enige manier
is, vind ik gewoonweg triest.
Het hondje is wel al 10 dagen bij je! Hij heeft nog niet een echte band met je, je kent nog lang niet zijn gehele karakter, en
dan leg je de hond maar lekker onder het mes, omdat ie oh zo vervelend kan piepen & rijden.
Nou, ik zal je nog wat tips geven: Zorg dat je hond flink moe is door lange wandelingen, in plaats van zijn eten op de grond te zetten
neem je zijn eten mee naar het bos toe, en gebruik je dat als beloningsbrokjes, misschien wil die zo wel eten, en blijf gewoon corrigeren
dat ie niet mag rijden op Beike. Het joelen, tja, kijk het aan. Een teef is niet eeuwig loops, hooguit 4 weken. En ja, als hij het elke keer weer heeft
dan zou ik het in de TOEKOMST ook overwegen, maar niet na 10 dagen. Die hond gaat niet weten wat m overkomt. Net een nieuw huis, en dan
word je ook nog even onder narcose gebracht omdat het baasje vind dat de ballen er afgechopt moeten worden.
Daarnaast heb je geen zekerheid dat het joelen daarmee stopt. Ik ben niet tegen castratie, maar wel op de manier hoe snel jij beslist
dat een reu gecastreerd moet worden, en de redenen die je daarvoor aandraagt. Ik heb hier ook 3 castraten rond lopen.
2 uit onwetendheid, 1 met bewuste redenen, op medisch gebied & ivm verhoudingen binnen de roedel.
En ik kan je zeggen, wat betreft die 2 uit onwetendheid heb ik er spijt van. Het was nergens voor nodig, en toen Sorbonne nog ballen had
(letterlijk en figuurlijk) was ie een stuk makkelijker met andere sexegenoten. Zeker met die die ook ballen hebben. Vergis je niet in castratie
het kan ontzettend veel veranderen kwa gedrag. Ook op negatieve manieren!
Oh en ps. als je dan toch voet bij stuk wilt houden, en koppig wilt zijn, overweeg dan in hemelsnaam de chemische castratie in plaats van
iets gelijk definitief te doen.