Ja er was 1 reu die aan jouw wensen voldeed, die was blijkbaar superbraaf en hormonaal erg rustigdoggy schreef:Huh?
Dat heb ik nooit gezegd, dat maak jij ervan, Linda.
Ik heb een intacte reu gehad, vroeger.
Dus ik weet wat een intacte reu inhoudt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nicky onder het mes
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Nicky onder het mes

Linda, Izzie en Bram
-
Job
- Zeer actief
renee-uk schreef:Ik ben helemaal niet per sé tegen castratie, maar ik vind het redelijk belachelijk dat iemand die een herplaatstertje 10 dagen heeft dat beest deze ingreep nu al aandoet.Job schreef:wat een felle reacties.
Hier is alles geholpen,
alleen al omdat dat in het contract stond wat ik moest tekenen
voordat ik de honden kon adopteren.
Nou zalig hoor, zeker voor Job want ach die arme schat
kreeg ook geen hap meer door zijn keel als er een loopse teef was.
Heb niet het idee dat ik mijn honden heb mishandelt door ze te laten
castreren, bij Caya was het trouwens zo dat ze al cysten in haar baarmoeder bleek te hebben met anderhalf jaar.
Nee mijn honden zijn niet te dik, die vachten...ja dat is altijd een zooitje,
maar dat is ook het soort hond waar ik op val geloof ik
en lang leven Rosita!![]()
Nee ik heb niks tegen volle reuen en volle teven,
komen hier regelmatig in de opvang.
Maar als iemand zijn/haar reu/teef wil laten castreren dan
snap ik niet dat sommigen doen alsof ze ze mishandelen.
Ja het argument onnodige operatie heb ik heus wel gelezen,
zo zwaar is dat volgens mij niet.
Ja er zal er wel eens 1 in blijven, maar percentueel gezien
is dat te verwaarlozen volgens mij.
Laat hem eerst eens tot rust komen, kijk eens hoe zijn karakter is en als het werkelijk nodig is kun je na een redelijke tijd alsnog deze beslissing nemen.
Ik vind ook dat een reu die reageert op een loopse teef -die niet in het zelfde huis woont, dus het probleem van gescheiden te moeten houden is er niet eens- geen reden is die reu te laten castreren.
Maar het mes erin is wel de makkelijkste oplossing en daar reageer ik op.
Stop gewoon eens wat werk in zo'n herplaatsertje, dat zet zo machtig veel meer zoden aan de dijk dan deze botte bijl methode!
oké 10 dagen is snel,
maar reageren op een loopse teef die niet in huis woont zou ik weldegelijk een reden vinden...
ik woon namelijk naast een kennel waar ze wel 3 verschillende rassen fokken
en waar er altijd wel meerdere teefjes loops zijn!
Het is al sneu genoeg al die reutjes de hele dag te horen huilen!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Veel mensen zijn gewoon erg verbaasd, ze had overigens deze reactie's kunnen verwachten ze loopt al wat langer mee...Zo gaat dat hier op een forum, iedereen heeft andere standpunten en de 1 reageerd feller dan de ander...welcome!!!Abbytales schreef:Niet snappen? Ze wordt hier zo ongeveer veroordeeld voor dierenmishandeling..lianne05 schreef:nee hoor verantwoorden hoeft niet alleen veel mensen snappen niet waarom een operatie als je je hond net 10 dgn hebt...daar gaat het over....Abbytales schreef:Apart forum dit?
Iemand moet zich gaan verandwoorden waarom zij/hij een reu laat castreren?
Ik snap dat niet ieders keuze zou zijn, maar dat kan toch ook op een andere manier duidelijk gemaakt worden? Durf al bijna geen topic meer te openen als ik dit zo lees...
Groetjes Lianne
-
doggy
Nou nee, niet echt,... juist niet.Zoek stok! schreef:Ja er was 1 reu die aan jouw wensen voldeed, die was blijkbaar superbraaf en hormonaal erg rustigdoggy schreef:Huh?
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
mee eens..renee-uk schreef:Ik ben helemaal niet per sé tegen castratie, maar ik vind het redelijk belachelijk dat iemand die een herplaatstertje 10 dagen heeft dat beest deze ingreep nu al aandoet.Job schreef:wat een felle reacties.
Hier is alles geholpen,
castreren, bij Caya was het trouwens zo dat ze al cysten in haar baarmoeder bleek te hebben met anderhalf jaar.
Laat hem eerst eens tot rust komen, kijk eens hoe zijn karakter is en als het werkelijk nodig is kun je na een redelijke tijd alsnog deze beslissing nemen.
Ik vind ook dat een reu die reageert op een loopse teef -die niet in het zelfde huis woont, dus het probleem van gescheiden te moeten houden is er niet eens- geen reden is die reu te laten castreren.
Stop gewoon eens wat werk in zo'n herplaatsertje, dat zet zo machtig veel meer zoden aan de dijk dan deze botte bijl methode!
ik heb ook een herplaatser en die valt uit naar andere reuen.. (hij valt behoorlijk uit)
we zijn met hem aan de gang gegaan en kunnen er nu redelijk langs...
ik had er ook gelijk het mes in kunnen zetten maar dan had ik niet geweten dat ie behoorlijk angstig kan zijn..
en had ik nu met een hond gelopen waar ik niets meer mee kon
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
doggy schreef:Het is gewoon mijn eigen keus, daar heeft niemand iets over te zeggen.
Hij heeft een goed leventje bij mij.
Ik laat hem niet helpen omdat hij tegen Beike op rijd.
Ik laat hem helpen zodat hij weer rustig wordt.
Mocht dit elke keer zo gaan ( wonen veel teefjes op de buurt), dan ben ik nog niet jarig.
En dat willen we natuurlijk niet hè dat jij last hebt van je eigen gemaakte keuzes. Dus dan gaan we die keuze een beetje in een makkelijker modelletje persen. Want hé, anders ben je nog niet jarig.
Hoezo: Ik laat hem helpen zodat hij weer rustig wordt. Je weet nog niet eens hoe je dat kunt doen, dus probeer je gewoon maar iets, en hè als het niet helpt, jammer dan.
Gr. Aniek

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Daar zul je toch aan moeten wennen vrees ik, de geijkte kreet hier is dat het geen libelle forum is.Abbytales schreef:Niet snappen? Ze wordt hier zo ongeveer veroordeeld voor dierenmishandeling..lianne05 schreef:nee hoor verantwoorden hoeft niet alleen veel mensen snappen niet waarom een operatie als je je hond net 10 dgn hebt...daar gaat het over....Abbytales schreef:Apart forum dit?
Iemand moet zich gaan verandwoorden waarom zij/hij een reu laat castreren?
Ik snap dat niet ieders keuze zou zijn, maar dat kan toch ook op een andere manier duidelijk gemaakt worden? Durf al bijna geen topic meer te openen als ik dit zo lees...
Mensen reageren vrij direkt, maar wel vanuit hun liefde voor honden!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
doggy
Mag ik antwoord op mijn vraag aan jou?Budkes schreef: ...........[:
- Zoek stok!
- Zeer actief
O? Reageerde hij op loopse teven? Reed hij op castraten?doggy schreef:Nou nee, niet echt,... juist niet.Zoek stok! schreef:Ja er was 1 reu die aan jouw wensen voldeed, die was blijkbaar superbraaf en hormonaal erg rustigdoggy schreef:Huh?

Linda, Izzie en Bram
-
doggy
Dus ik zou geen liefde voor honden hebben?renee-uk schreef: Mensen reageren vrij direkt, maar wel vanuit hun liefde voor honden!
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik vind het geen daad van liefde in ieder geval.doggy schreef:Dus ik zou geen liefde voor honden hebben?renee-uk schreef: Mensen reageren vrij direkt, maar wel vanuit hun liefde voor honden!
Laatst gewijzigd door marye op 20 jan 2010 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Job
- Zeer actief
Nee je moet gewoon leren schijt aan sommige reacties te hebben!doggy schreef:Dus ik zou geen liefde voor honden hebben?renee-uk schreef: Mensen reageren vrij direkt, maar wel vanuit hun liefde voor honden!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
-
doggy
Ja, daar reageerde hij op.Zoek stok! schreef:
O? Reageerde hij op loopse teven? Reed hij op castraten?
Nee, want hij kon niet met andere honden overweg, hij was erg dominant.
De enigste 2 honden waar hij mee overweg kon, daar deed hij het niet bij.
Maar hij plaste wel zo nu en dan even in huis, of tegen de deur aan van bv. een dierenwinkel o.i.d.
- renee-uk
- Zeer actief
Job je kunt honden daarin ook gewoon opvoeden hoor.Job schreef:renee-uk schreef:Ik ben helemaal niet per sé tegen castratie, maar ik vind het redelijk belachelijk dat iemand die een herplaatstertje 10 dagen heeft dat beest deze ingreep nu al aandoet.Job schreef:wat een felle reacties.
Hier is alles geholpen,
oké 10 dagen is snel,
maar reageren op een loopse teef die niet in huis woont zou ik weldegelijk een reden vinden...
OK, de hoogtijdagen kunnen problemen blijven geven maar voor de rest kun je ze best leren er niet op te reageren.
Mensen doen IPO examens met reuen terwijl er ook een loopse teef op het veld staat, die honden is gewoon geleerd daar niet op te reageren!
Laatst gewijzigd door renee-uk op 20 jan 2010 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Misschien is het nog handiger om het gewoon niet te plaatsen of je de reacties niet kunt waarderen.Job schreef:Nee je moet gewoon leren schijt aan sommige reacties te hebben!doggy schreef:Dus ik zou geen liefde voor honden hebben?renee-uk schreef: Mensen reageren vrij direkt, maar wel vanuit hun liefde voor honden!
Je kon dit namelijk best vooraf weten.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Dus eigenlijk deed hij hetzelfde als het reutje dat je nu tien dagen hebt of misschien nog wel erger?doggy schreef:Ja, daar reageerde hij op.Zoek stok! schreef:
Maar hij plaste wel zo nu en dan even in huis, of tegen de deur aan van bv. een dierenwinkel o.i.d.

Linda, Izzie en Bram
-
doggy
Heb ik ook.Job schreef:Nee je moet gewoon leren schijt aan sommige reacties te hebben!doggy schreef:Dus ik zou geen liefde voor honden hebben?renee-uk schreef: Mensen reageren vrij direkt, maar wel vanuit hun liefde voor honden!
Ik doe uiteindelijk gewoon wat ik wil en wat mij het beste lijkt.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
doggy schreef:Ben ik benieuwd wat jij denkt wat makkelijkste oplossing volgens jou is.Budkes schreef: Maar ach, daar komt dan ook vast wel weer de makkelijkste oplossing voor.
Gr. Aniek

-
tineke
Budkes schreef:Ach hou toch op, en dat weet jij van een hond die je niet kent na één week. Ben je met hem in gesprek geweest of zo en heeft hij je verteld dat hij zijin hele leven al last heeft van zijn ballen.doggy schreef:Kijk, als Nicky niet zo'n last ervan zou hebben, had ik het liever ook niet gewild.
Laat ik dat wel even zeggen.
Voordat ik verkeerd begrepen word.
Je hebt die hond 10 dagen. Je weet nog lang niet hoe hij is, wat zijn karakter is, waar hij wel en niet last van heeft. Die hond moet nog helemaal tot zichzelf komen. Ander huis, andere baas, andere hond als medebewoner, en na morgen gelukkig ook een andere zelf, kan hij daar gelijk in één moeite door ook aan wennen.
Misschien ook een seconde erover nagedacht dat hem dat allemaal wel een beetje te veel kan worden, in een paar dagen tijd.
Mee eens even een hond de tijd geven is klaarblijkelijk teveel gevraagd
-
doggy
Nee, juist niet.Zoek stok! schreef:Dus eigenlijk deed hij hetzelfde als het reutje dat je nu tien dagen hebt of misschien nog wel erger?doggy schreef:Ja, daar reageerde hij op.Zoek stok! schreef:
In sommige dingen was hij erger en in sommigen weer niet.
- renee-uk
- Zeer actief
nee in dit geval niet echtdoggy schreef:Dus ik zou geen liefde voor honden hebben?renee-uk schreef: Mensen reageren vrij direkt, maar wel vanuit hun liefde voor honden!
Als je liefde voor je hondje had, zou je hem eerst eens tot rust laten komen en op een andere manier proberen dit gedrag om te buigen.
dit is gewoon de makkelijkste oplossing, dus meer liefde voor jezelf dan voor dat hondje.

-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Quote Job
oké 10 dagen is snel,
Ja het kan ook inderdaad een reden zijn ik denk dat veel mensen daar mee eens zijn, maar om het niet nog een keer af te wachten is wel raar, ze heeft de hond net 10dgn, waarom niet nog even wachten totdat ze weet hoe het beestje qua karakter is etc. en hoe hij reageerd op de volgende loopsheid??? misschien is het dan veel minder...en misschien niet en dan kan castreren altijd nog...
oké 10 dagen is snel,
Ja het kan ook inderdaad een reden zijn ik denk dat veel mensen daar mee eens zijn, maar om het niet nog een keer af te wachten is wel raar, ze heeft de hond net 10dgn, waarom niet nog even wachten totdat ze weet hoe het beestje qua karakter is etc. en hoe hij reageerd op de volgende loopsheid??? misschien is het dan veel minder...en misschien niet en dan kan castreren altijd nog...
Groetjes Lianne
-
doggy
Budkes schreef: Maar ach, daar komt dan ook vast wel weer de makkelijkste oplossing voor.
Nee, wat je hierboven als eerste schrijft.Budkes schreef:Je bedoeld wat ik denk dat de makkelijkste oplossing volgens jou is, dus niet volgens mij, neem ik aan.
Dat bedoel ik.
- Budkes
- Zeer actief
Joh, het was een reu dus.doggy schreef:Ja, daar reageerde hij op.Zoek stok! schreef:
Gr. Aniek

- Zoek stok!
- Zeer actief
Dan ligt mijn volgende vraag nu erg voor de hand. Maar ik laat het erbij. Nogmaals veel sterkte met de operatie straks.doggy schreef:Nee, juist niet.Zoek stok! schreef: Dus eigenlijk deed hij hetzelfde als het reutje dat je nu tien dagen hebt of misschien nog wel erger?
In sommige dingen was hij erger en in sommigen weer niet.

Linda, Izzie en Bram
-
doggy
Duh,.. daar hebben we het over.Budkes schreef:Joh, het was een reu dus.doggy schreef:Ja, daar reageerde hij op.Zoek stok! schreef:
- Budkes
- Zeer actief
Hoe moet ik nou weten wat voor jouw de makkelijkste oplossing isdoggy schreef:Budkes schreef: Maar ach, daar komt dan ook vast wel weer de makkelijkste oplossing voor.
Nee, wat je hierboven als eerste schrijft.Budkes schreef:Je bedoeld wat ik denk dat de makkelijkste oplossing volgens jou is, dus niet volgens mij, neem ik aan.
Dat bedoel ik.
Gr. Aniek

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ben ook niet anti -anti-anti castratie maar ik ga helemaal mee met het verhaal van Noor en Aniek.
daarbij.....Maxi ( was al gecastreerd toen ik hem kreeg uit eht asiel)kan er nog steeds wat van.
Dus of jouw problemen over zijn met een castratie is niet gezegd.
Daarbij of eigenlijk het eerste...het mannetje is er nog maar zo kort. Hij heeft al zoveel achter de rug. Een herplaatsing is niet niks. Laat hem op adem komen, zijn eigen ik weer worden, geef hem de tijd.
Castratie is onomkeerbaar.....geen weg terug.
daarbij.....Maxi ( was al gecastreerd toen ik hem kreeg uit eht asiel)kan er nog steeds wat van.
Dus of jouw problemen over zijn met een castratie is niet gezegd.
Daarbij of eigenlijk het eerste...het mannetje is er nog maar zo kort. Hij heeft al zoveel achter de rug. Een herplaatsing is niet niks. Laat hem op adem komen, zijn eigen ik weer worden, geef hem de tijd.
Castratie is onomkeerbaar.....geen weg terug.
- Budkes
- Zeer actief
Precies !!!! Dat doet een normale reu dus, en als je daar niet tegen kunt moet je een teef nemen. Maar nee, je vind een reu mooier, of zoiets, maar kunt niet tegen normaal reuen gedrag en dan maak je er maar een het van.doggy schreef:Duh,.. daar hebben we het over.Budkes schreef:Joh, het was een reu dus.doggy schreef: Ja, daar reageerde hij op.
Gr. Aniek

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Budkes schreef: moet je een teef nemen. Maar nee, je vind een reu mooier, of zoiets, maar kunt niet tegen normaal reuen gedrag en dan maak je er maar een het van.
teven worden loops
ook zeer lastig
Fenneke en Baloe