Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arnhemmers,er wordt gecontroleerd.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Arnhemmers,er wordt gecontroleerd.

Ongelezen bericht door marian* »

Op het kunnen tonen van opruimmiddelen dus.Vanmiddag werd ik bij het uitlaten aangesproken door een controleur van de gemeente die me vroeg naar mijn poepopruimmiddelen.Gelukkig kon ik zakjes laten zien,dus was het in orde.
Gewoon zakjes meenemen dus :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
manonnetje86
Actief
Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon
Contacteer:

Re: Arnhemmers,er wordt gecontroleerd.

Ongelezen bericht door manonnetje86 »

Ik vind dat eingelijk wel een heel goed iets.
Alhoewel ze vind ik ook wel eens van die dingen op straat mogen zetten waar je poepzakjes uit kan pakken. We betalen ook ik weet niet hoeveel hondenbelasting. Maar als ik ergens een hekel aan heb is het hondenpoep op de stoep :boos:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Is dat in veel gemeentes zo? Dat je verplicht bent poepzakjes bij je te hebben? Hier is dat nl niet zo.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nah in de berm is het ook goor, sinds ik een hond heb die poep eet, mijd ik de berm als de pest, kan me voorstellen dat als je daar in of uit je auto stapt dat je niet blij wordt.
gewoon opruimen die zooi, als het ligt op een plek waar mensen vaak/veel lopen
Edit; goede zaak dus, moet op veel meer plaatsen worden gedaan :mrgreen:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

josefientje schreef:Is dat in veel gemeentes zo? Dat je verplicht bent poepzakjes bij je te hebben? Hier is dat nl niet zo.
In Ede is dat wel zo, ook geldt er een opruimplicht.
Ik heb altijd een keycord om met huissleutel, hondenfluit en een zakje met plasticzakjes......dan is de kans t kleinst dat je t vergeet mee te nemen.....
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

TeamWork schreef:Ik heb altijd een keycord om met huissleutel, hondenfluit en een zakje met plasticzakjes......dan is de kans t kleinst dat je t vergeet mee te nemen.....
Ik heb altijd zakjes mee, maar soms zijn ze op. En als ik onderweg een prullenbak tegenkom (hier maar heel erg dun gezaaid, alleen maar bij de sporthal voor kinderen met blikjes energy-drink (die zij uiteraard gewoon op de straat donderen) dan gooi ik de volle zakjes daarin. Zo niet, dan zitten ze in mijn zak. Die kan die vent in zijn handen krijgen. Mag hij nog kiezen tussen een warme en een koude zak ook.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Marion. schreef:
TeamWork schreef:Ik heb altijd een keycord om met huissleutel, hondenfluit en een zakje met plasticzakjes......dan is de kans t kleinst dat je t vergeet mee te nemen.....
Ik heb altijd zakjes mee, maar soms zijn ze op. En als ik onderweg een prullenbak tegenkom (hier maar heel erg dun gezaaid, alleen maar bij de sporthal voor kinderen met blikjes energy-drink (die zij uiteraard gewoon op de straat donderen) dan gooi ik de volle zakjes daarin. Zo niet, dan zitten ze in mijn zak. Die kan die vent in zijn handen krijgen. Mag hij nog kiezen tussen een warme en een koude zak ook.
Dan kan hij toch zien dat je hartstikke braaf bent :ok:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

josefientje schreef:Is dat in veel gemeentes zo? Dat je verplicht bent poepzakjes bij je te hebben? Hier is dat nl niet zo.
Hier is het ook niet verplicht (Apeldoorn), echter mocht je hond overigens onverhoopt poepen waar het niet is toegestaan, dien je het wél op te ruimen (hoe dat is naar eigen inzicht in te vullen) ..
Marion.

TeamWork schreef: Dan kan hij toch zien dat je hartstikke braaf bent :ok:
Alleen als ik nog volle zakjes in mijn zakken heb natuurlijk :ugh:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Ohja, het enigste waar ze hier wel frequent op controleren, is of je je hond niet los hebt lopen op plaatsen waar dat niet is toegestaan :klaar:
Marion.

Felix schreef:Ohja, het enigste waar ze hier wel frequent op controleren, is of je je hond niet los hebt lopen op plaatsen waar dat niet is toegestaan :klaar:
Hier ook. En ze mogen dus nergens los, behalve op aangewezen veldjes naast grote wegen of de spoorlijn. Kamikaze dus. Poep op de stoep (de werkelijke ergenis) doen ze niets aan. Maar goed, onze held de boswachter durft ook alleen maar vrouwen aan te spreken. Gaat dan zich ook achter bomen verstoppen enzo, en komt dan ineens "boeeeeeeeeeeehhhhhhhhh, ik ga u bekeuren!" tevoorschijn. Sneue man. Op mijn vraag waar ik dan mijn honden hun energie moest laten kwijtraken was het 'dagelijks een rondje langs de fiets, doe ik ook met mijn hond'.

Yeaahhhhh, dat zullen mijn honden leuk vinden :ugh:
marian*
Erelid
Contacteer:

Hier is het sinds kort verplicht en ik vind het een goede zaak.Maar........wij hebben hier dan ook op de meeste plaatsen voldoende afvalbakken staan waar je de volle in kwijt kunt.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Hier ook opruimplicht en bij ons in de wijk (de rest weet ik niet) aardig wat opruimbakken speciaal voor hondenpoep. Als dank hoeven we geen hondenbelasting betalen :E:
En de groeten van de mannen :zwaai
Marion.

Reny schreef:Hier ook opruimplicht en bij ons in de wijk (de rest weet ik niet) aardig wat opruimbakken speciaal voor hondenpoep. Als dank hoeven we geen hondenbelasting betalen :E:
Lief! Wij mogen èn een heleboel hondenbelasting betalen (en Miep is 1,5 keer zo vervuilend als Saar), èn je mag met volle poepzakken terug naar huis. Overigens hoeft die "opruimplicht" me niemand op te leggen hoor, dat kan ik zelf bedenken.
Met Whera net nog langs een stukje 'hier mag uw hond poepen' pad gelopen, wat gewoon echt schandalig bedacht is. Een pad wat alleen maar naar een lagere school leidt. Zó goor. Ik ruim daar dus op, ook op de helft van het pad waar mijn honden legaal mogen poepen. Maar je moet daar dus echt hink-stap-sprongen om hun drol op te ruimen zonder in de (vieze Frolic-drek) stront te trappen :roll:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Felix schreef:Ohja, het enigste waar ze hier wel frequent op controleren, is of je je hond niet los hebt lopen op plaatsen waar dat niet is toegestaan :klaar:
Hier ook. En ze mogen dus nergens los, behalve op aangewezen veldjes naast grote wegen of de spoorlijn. Kamikaze dus. Poep op de stoep (de werkelijke ergenis) doen ze niets aan. Maar goed, onze held de boswachter durft ook alleen maar vrouwen aan te spreken. Gaat dan zich ook achter bomen verstoppen enzo, en komt dan ineens "boeeeeeeeeeeehhhhhhhhh, ik ga u bekeuren!" tevoorschijn. Sneue man. Op mijn vraag waar ik dan mijn honden hun energie moest laten kwijtraken was het 'dagelijks een rondje langs de fiets, doe ik ook met mijn hond'.

Yeaahhhhh, dat zullen mijn honden leuk vinden :ugh:
Nog grappiger (of juist niet natuurlijk) .. Paar jaar terug hadden ze hier het idee opgevat, om een honden uitlaat veldje, pal naast de A50 aan te leggen! :oohja:

En dan moeten ze natuurlijk niet denken, dat fikkie, fifie of bello keurig achter de vangrail blijft :oohja:

Maarja .. Ook daar staat nu een keurig hekwerk om de HUP heen ;)

Overigens, in de vorige buurt waar mijn ouders woonden, was er een honden veldje .. Nah, veldje .. Je kon het beter een honden toilet noemen o.i.d. Echter, onze hond (en ook andere honden) verrekte het gewoon om daar te kakke en te piese op een veldje van 2,5 bij 5 meter :oohja:
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

hier geen opruimplicht,
hier rijd elke dag de hondenpoepzuiger rond dus tja waarom nog opruimen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Felix schreef: Nog grappiger (of juist niet natuurlijk) .. Paar jaar terug hadden ze hier het idee opgevat, om een honden uitlaat veldje, pal naast de A50 aan te leggen! :oohja:

Dat doen ze gewoon om de hondenpopulatie z.s.m flink uit te dunnen.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Felix schreef: Nog grappiger (of juist niet natuurlijk) .. Paar jaar terug hadden ze hier het idee opgevat, om een honden uitlaat veldje, pal naast de A50 aan te leggen! :oohja:

Dat doen ze gewoon om de hondenpopulatie z.s.m flink uit te dunnen.
Volgens mij was dat toendertijd ook de achterliggende gedachten ofzo ;)
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

hier ook zoiets slims
het hondenlosloopgebied wat we hier hebben
is tussen de flats en eeen drukke doorgaande weg in
er ligt een slootje tussen maar ja daar ga je nu ook niet ff lekker balgooien
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Hier is het ook verplicht. Maar je wilt niet weten hoe de straten er hier uitzien nu de sneeuw is weggesmolten. :ugh: Je moet om de drollen heenstappen, echt vreselijk goor. En dan ruimen wij alles op... Helaas denken anderen daar blijkbaar anders over.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:Hier is het ook verplicht. Maar je wilt niet weten hoe de straten er hier uitzien nu de sneeuw is weggesmolten. :ugh: Je moet om de drollen heenstappen, echt vreselijk goor. En dan ruimen wij alles op... Helaas denken anderen daar blijkbaar anders over.
Dus ben niet de enigste die dat opviel! :lol:

Het is hier nu een drollen-oerwoud buiten, vooral in het donker, is het net of je je eigen in een mijnenveld begeeft! :jank:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ja dat viel me hier ook op, ik snap dat niet, je kan een drol toch nog steeds opruimen als er sneeuw ligt?
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ladybird schreef:Hier is het ook verplicht. Maar je wilt niet weten hoe de straten er hier uitzien nu de sneeuw is weggesmolten. :ugh: Je moet om de drollen heenstappen, echt vreselijk goor. En dan ruimen wij alles op... Helaas denken anderen daar blijkbaar anders over.
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat mijn prinsesje toen er zoveel sneeuw lag ook weleens midden op het pad heeft zitten kakken. Ze zag echt niet waar het pad ophield en de berm begon :mrgreen: En nee, dat heb ik niet opgeruimd (was in het park) :19:
Op straat zou ik het natuurlijk wél hebben weggehaald.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
manonnetje86
Actief
Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon
Contacteer:

Ongelezen bericht door manonnetje86 »

Hier net zo. Ik loop nu elke keer te slalommen langs de drollen. Vreselijk. Vooral in het donker dan zie je het ook niet altijd even goed.
En ook mijn honden deden het met de sneeuw op straat, maar ik ruimde het altijd op. Ook op een pad in het park. Het is gewoon een pad dus daar lopen mensen over en lijkt me meer dan logisch om op te ruimen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”