Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat te pakken gehad
Moderator: moderatorteam
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Kat te pakken gehad
Zoals de titel al doet vermoeden ...
Rossi en Vinnie hebben net een kat te pakken gehad.
Ik zal even de situatie uitleggen:
Ik woon in een appartement op de benedenverdieping, als ik naar mijn voordeur wil moet ik een gangetje inlopen waar ook de voordeur van mijn buurman zit en een trap naar boven, naar de andere appartementen.
Nou goed, ik was me al vaker kapotgeschrokken van een wegrennende kat als ik het portaaltje inliep, als ik wegga met de honden zit er niks, als ik terugkom opeens een kat. Altijd verschillende, een rooie, een bruine, een zwart/witte een zwarte... ze lopen hier overal op straat, zitten op auto's... heb nog nooit van mijn leven zoveel katten gezien in 1 buurt.
In het portaal/gangetje zit geen licht, die moet je aanmaken via een knopje en gaat na zoveel minuten vanzelf weer uit.
Het was dus al donker daarnet.
Ik kwam dus terug van het wandelen en Rossi en Vinnie hadden al 1 kat zien lopen, en dus opgefokt, ik keur dit niet goed, en heb FOEI gezegd en ben doorgelopen. Ik liep het portaaltje in en zag een schaduw op mijn voordeurmat zitten, een kat dus.
Mijn honden hadden hem ook gezien en wilden erop afgaan, ik wilde achteruit lopen (gaat niet zo vlot met 2 trekkende Staffs aan de lijn) opeens probeert die kat ertussendoor te schieten (waarom wacht dat beest niet/loopt de trap naar boven?) en hangen ze er beide in. Ik schrok me kapot, het was echt een akelig gezicht, ik riep heel hard NEE! LOS LOS! en opeens was de kat los en rende weg, ik pleur op mijn plaat en kon alleen maar roepen:"verrekte kutkatten, stomme klotebeesten moeten ook maar aangelijn! kutkatten etc etc. (sorry voor mijn taalgebruik, maar was vast de schrik)
Het gebeurde allemaal heel snel.
Ook heb ik mijn honden gestraft (FOEI NEE)
In de verte stonden ook nog mensen te kijken, was vast leuke entertainment voor ze.
Ik vind het echt heel erg voor die kat.
Ik probeerde hem net nog te zoeken, onder de auto's gekeken hier in de straat maar ja, die kat kan overal wel zitten.
Heb ook geen idee van wie hij is, er lopen er hier zoveel rond.
Heb ook geen idee hoe hij eraan toe is.
Rossi is erg onder de indruk op het moment, ik heb ze even nageken, kon zo gauw geen wondjes ontdekken.
Ze had wel schuim op haar bek staan ... ze is nu héél erg rustig.
Vinnie is gewoon zichzelf.
Voor Vinnie was dit zijn eerste aanvaring met een kat, Rossi is als pup een keer geslagen door een kat en heeft toen niks teruggedaan. Ik hoop niet dat het vanaf nu erger wordt, dat ze elke kat proberen te grijpen, meestal staan ze maar een beetje kijken zo van: wat is dat voor iets? Niet blaffen/grommen/borstelen. Ik vrees dat het vanaf nu anders wordt en dat ze alle katten gaan proberen te pakken.
Ook ben ik bang dat de eigenaren van de kat erachter komen en verhaal komen halen, ik heb tenslotte 2 gevaarlijke Staffords...
Ik snap best dat ze boos zijn, maar ik zie niet in dat het mijn schuld was.
Mijn honden waren aangelijnd (zijn ze altijd) en het was donker, de kat zat bij mijn voordeur en ik zag het niet meteen.
Het gebeurde in een flits.
Wat nu?
Rossi en Vinnie hebben net een kat te pakken gehad.
Ik zal even de situatie uitleggen:
Ik woon in een appartement op de benedenverdieping, als ik naar mijn voordeur wil moet ik een gangetje inlopen waar ook de voordeur van mijn buurman zit en een trap naar boven, naar de andere appartementen.
Nou goed, ik was me al vaker kapotgeschrokken van een wegrennende kat als ik het portaaltje inliep, als ik wegga met de honden zit er niks, als ik terugkom opeens een kat. Altijd verschillende, een rooie, een bruine, een zwart/witte een zwarte... ze lopen hier overal op straat, zitten op auto's... heb nog nooit van mijn leven zoveel katten gezien in 1 buurt.
In het portaal/gangetje zit geen licht, die moet je aanmaken via een knopje en gaat na zoveel minuten vanzelf weer uit.
Het was dus al donker daarnet.
Ik kwam dus terug van het wandelen en Rossi en Vinnie hadden al 1 kat zien lopen, en dus opgefokt, ik keur dit niet goed, en heb FOEI gezegd en ben doorgelopen. Ik liep het portaaltje in en zag een schaduw op mijn voordeurmat zitten, een kat dus.
Mijn honden hadden hem ook gezien en wilden erop afgaan, ik wilde achteruit lopen (gaat niet zo vlot met 2 trekkende Staffs aan de lijn) opeens probeert die kat ertussendoor te schieten (waarom wacht dat beest niet/loopt de trap naar boven?) en hangen ze er beide in. Ik schrok me kapot, het was echt een akelig gezicht, ik riep heel hard NEE! LOS LOS! en opeens was de kat los en rende weg, ik pleur op mijn plaat en kon alleen maar roepen:"verrekte kutkatten, stomme klotebeesten moeten ook maar aangelijn! kutkatten etc etc. (sorry voor mijn taalgebruik, maar was vast de schrik)
Het gebeurde allemaal heel snel.
Ook heb ik mijn honden gestraft (FOEI NEE)
In de verte stonden ook nog mensen te kijken, was vast leuke entertainment voor ze.
Ik vind het echt heel erg voor die kat.
Ik probeerde hem net nog te zoeken, onder de auto's gekeken hier in de straat maar ja, die kat kan overal wel zitten.
Heb ook geen idee van wie hij is, er lopen er hier zoveel rond.
Heb ook geen idee hoe hij eraan toe is.
Rossi is erg onder de indruk op het moment, ik heb ze even nageken, kon zo gauw geen wondjes ontdekken.
Ze had wel schuim op haar bek staan ... ze is nu héél erg rustig.
Vinnie is gewoon zichzelf.
Voor Vinnie was dit zijn eerste aanvaring met een kat, Rossi is als pup een keer geslagen door een kat en heeft toen niks teruggedaan. Ik hoop niet dat het vanaf nu erger wordt, dat ze elke kat proberen te grijpen, meestal staan ze maar een beetje kijken zo van: wat is dat voor iets? Niet blaffen/grommen/borstelen. Ik vrees dat het vanaf nu anders wordt en dat ze alle katten gaan proberen te pakken.
Ook ben ik bang dat de eigenaren van de kat erachter komen en verhaal komen halen, ik heb tenslotte 2 gevaarlijke Staffords...
Ik snap best dat ze boos zijn, maar ik zie niet in dat het mijn schuld was.
Mijn honden waren aangelijnd (zijn ze altijd) en het was donker, de kat zat bij mijn voordeur en ik zag het niet meteen.
Het gebeurde in een flits.
Wat nu?

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Re: Kat te pakken gehad
Oh, dat lijkt me heel erg vervelend. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat je het beste kunt doen. Gewoon hopen dat het met een sisser afloopt en de kat niets ernstigs heeft? Het was jouw schuld niet, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dan toch weer naar rassen gaan kijken. Daar zit je ook niet op te wachten.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Tja, het was niet jouw schuld. Jij had ze netjes aangelijnd. Hopen dat de kat niets heeft, meer kun je niet doen.

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Ik zit nu nog te trillen van de schrik.
Dat moet mij weer overkomen, ik had het eerlijk gezegd wel verwacht dat dit een keer zou gaan gebeuren, het is al zo vaak nét goedgegaan. Dat er een kat wegschiet als ik aan kom lopen. Er zitten er hier ook zóveel. Ze lopen echt overal.
Er zit zelfs regelmatig een zwart/witte kat voor mijn keukenraam naar binnen te loeren...
Ik zit er nu zelfs aan te denken om mijn honden te muilkorven, is toch eigenlijk belachelijk?
Omgekeerde wereld, maar toch.
Moet er niet aan denken dat het nog een keer gebeurt.
Dat moet mij weer overkomen, ik had het eerlijk gezegd wel verwacht dat dit een keer zou gaan gebeuren, het is al zo vaak nét goedgegaan. Dat er een kat wegschiet als ik aan kom lopen. Er zitten er hier ook zóveel. Ze lopen echt overal.
Er zit zelfs regelmatig een zwart/witte kat voor mijn keukenraam naar binnen te loeren...
Ik zit er nu zelfs aan te denken om mijn honden te muilkorven, is toch eigenlijk belachelijk?
Omgekeerde wereld, maar toch.
Moet er niet aan denken dat het nog een keer gebeurt.

-
miekmiek
in ieder geval zeker niet jou schuld. maar wel heel vervelend.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Zou me er inderdaad niet al te drukkig erom maken, ook hier struikel je om de 5 minuten over een kat of een poes heen ..
Snap uberhaupt niet, dat er een keer aan het katten en poezen probleem eens gedaan wordt .. Die beesten kakke en piese ook overal maar waar het hun goed dunkt ..
Snap uberhaupt niet, dat er een keer aan het katten en poezen probleem eens gedaan wordt .. Die beesten kakke en piese ook overal maar waar het hun goed dunkt ..
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
JuistNanna schreef:Niks. Jij had je honden aangelijnd en hebt alles gedaan om te voorkomen dat poezeman gegrepen werd.Hayley84 schreef:
Wat nu?
Als mensen er voor kiezen hun kat de straten af te laten schuimen, kiezen ze ook voor deze risico's.
Sneu voor de kat, maar verder een gevalletje jammer dan.

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Je honden muilkorven zou ik niet doen, kom op zeg, ze zaten aan de lijn!
Ik heb zelf ook katten, 4 stuks waarvan er 3 vrij buiten lopen. Ben ook voornemens om de tuin af te zetten, zodat ze er niet meer uit kunnen en dit soort incidenten ook niet zouden kunnen gebeuren. Mocht zoiets met mijn katten gebeuren dan zou ik er kapot van zijn, maar dan is het mijn eigen schuld. Vandaar dat ik de tuin af wil zetten.
Nogmaals, het was niet jouw schuld.
Ik heb zelf ook katten, 4 stuks waarvan er 3 vrij buiten lopen. Ben ook voornemens om de tuin af te zetten, zodat ze er niet meer uit kunnen en dit soort incidenten ook niet zouden kunnen gebeuren. Mocht zoiets met mijn katten gebeuren dan zou ik er kapot van zijn, maar dan is het mijn eigen schuld. Vandaar dat ik de tuin af wil zetten.

-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Gevalletje overmacht!Inez87 schreef:Je honden muilkorven zou ik niet doen, kom op zeg, ze zaten aan de lijn!
- Arline
- Zeer actief
Kan me voorstellen dat je je erg rot voelt doordat het gebeurt is, maar niet jouw schuld. Je had je honden aangelijnd en hebt de kat niet gezien. Dat is het risico van de eigenaar van de kat die zijn kat los laat lopen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Gewoon even rusig laten bezinken.
De kat heeft het overleefd, zoals het nu lijkt, en verder kun jij er niets aan doen. Honden had je aan de lijn dus. Ik zou er niet over peinzen de honden een muilkorf om te doen. Je doet je best al om ongelukken te voorkomen en dat lijkt me ruim voldoende.
Heb hier ook een aantal eigenwijze katten lopen die af en toe mijn schuur uit komen zetten als ik met de honden terug kom. Ben bij de eigenaren geweest en heb ze gezegd wat er aan de hand is. Dat hun katten hier soms lopen en dat de kans bestaat dat Mikey ze dood bijt áls hij ze te pakken krijgt. Dat ik enorm mijn best doe om dat te voorkomen, maar als ik ze niet zie zitten dan kan het dus wel eens fout gaan. En dat ze dan dus gelijk de schuld bij zichzelf kunnen leggen.
De kat heeft het overleefd, zoals het nu lijkt, en verder kun jij er niets aan doen. Honden had je aan de lijn dus. Ik zou er niet over peinzen de honden een muilkorf om te doen. Je doet je best al om ongelukken te voorkomen en dat lijkt me ruim voldoende.
Heb hier ook een aantal eigenwijze katten lopen die af en toe mijn schuur uit komen zetten als ik met de honden terug kom. Ben bij de eigenaren geweest en heb ze gezegd wat er aan de hand is. Dat hun katten hier soms lopen en dat de kans bestaat dat Mikey ze dood bijt áls hij ze te pakken krijgt. Dat ik enorm mijn best doe om dat te voorkomen, maar als ik ze niet zie zitten dan kan het dus wel eens fout gaan. En dat ze dan dus gelijk de schuld bij zichzelf kunnen leggen.
Gr. Aniek

-
S@ndr@
- Zeer actief
sterkte met de schrik, hopelijk heeft de kat geen echte schade opgelopen,
maar zeer waarschijnlijk zul je het nooit weten,
dit zijn van die dingen die je nooit van tevoren kunt voorzien
maar zeer waarschijnlijk zul je het nooit weten,
dit zijn van die dingen die je nooit van tevoren kunt voorzien
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
preciesNanna schreef:Niks. Jij had je honden aangelijnd en hebt alles gedaan om te voorkomen dat poezeman gegrepen werd.Hayley84 schreef:
Wat nu?
Als mensen er voor kiezen hun kat de straten af te laten schuimen, kiezen ze ook voor deze risico's.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Helemaal mee eens! Jij hebt het geprobeert te voorkomen, die mensen kiezen er voor om hun kat overal te laten rondlopen en dan is dit het risico. Het enige wat je kan doen is ze de komende tijd apart uitlaten, zodat je even de reactie van beiden kan bekijken? Want mocht Rossi nu anders reageren, lijkt het me handig dat je daar achter komt als ze alleen met jou is in plaats van met een Vinnie die ze ook nog kan opfokken.Nanna schreef:Niks. Jij had je honden aangelijnd en hebt alles gedaan om te voorkomen dat poezeman gegrepen werd.Hayley84 schreef:
Wat nu?
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik vind ook dat je niks kan doen, hel erg vervelend, maar het is ook een heel klein beetje het risico van je kat los buiten laten lopen...Je honden zaten netjes aan de riem, that's it...Maar misschien valt de schade mee, kan natuurlijk nog best! Hij is iig goed weggekomen!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
lullig en ik snap dat je geschrokken bent maar ik zou je honden niet muilkorven, jou honden zaten aan de lijn, je deed niks verkeerd... kat zat op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek.
-
Job
- Zeer actief
jij had je honden keurig aangelijnd, gewoon een erg domme kat denk ik!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Chione
- Zeer actief
Vervelend, maar weinig aan te doen als je de kat niet meer kan vinden. Hopenlijk mankeert hij niets.
Vind de sfeer in dit topic bijzonder laconiek overkomen, dat had wel anders geweest had het een opzettelijk loslopend hondje geweest.
Vind de sfeer in dit topic bijzonder laconiek overkomen, dat had wel anders geweest had het een opzettelijk loslopend hondje geweest.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
Job
- Zeer actief
Dan zou ik absoluut anders gereageerd hebbenChione schreef:Vervelend, maar weinig aan te doen als je de kat niet meer kan vinden. Hopenlijk mankeert hij niets.
als de honden achter de kat aan waren gegaan...
Maar ik zou ook anders gereageerd hebben als een loslopende kat op straat zo maar een hond aan zou vallen.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
voor de topic starter ik denk dat je niet meer kan doen dit was een ongeluk...
maar de reactie's verbazen me wel....als dit nou een loslopende hond was die ff kwam buurten???
Dan waren de reactie's heel anders geweest... deze kat verdiend dit toch ook niet.
maar de reactie's verbazen me wel....als dit nou een loslopende hond was die ff kwam buurten???
Dan waren de reactie's heel anders geweest... deze kat verdiend dit toch ook niet.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor, dan was het ook gewoon een gevalletje van -oeps!- .. En een ieder wordt geacht zijn of haar huisdier bij zich te houden ...nana schreef:voor de topic starter ik denk dat je niet meer kan doen dit was een ongeluk...
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar als dit een loslopende hond was geweest, kon zij er toch ook niets aan doen? Dat is nou eenmaal zo. En ik denk dat veel mensen zich ook gewoon te veel ergeren aan loslopende katten om zich hier druk om te maken. Ik wel in ieder geval.nana schreef:voor de topic starter ik denk dat je niet meer kan doen dit was een ongeluk...
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Tsja, laten we wel wezen .. Over die katjes en poesjes (hoe schattig sommige ook kunnen zijn), breek je zowat letterlijk je nek over als je op je rondje bezig bent bij je in de buurtMaeve schreef:Maar als dit een loslopende hond was geweest, kon zij er toch ook niets aan doen? Dat is nou eenmaal zo. En ik denk dat veel mensen zich ook gewoon te veel ergeren aan loslopende katten om zich hier druk om te maken. Ik wel in ieder geval.nana schreef:voor de topic starter ik denk dat je niet meer kan doen dit was een ongeluk...
- nana
- Zeer actief
Ik persoonlijk heb liever loslopende katten dan katten die aan een lijntje worden uitgelaten.Maeve schreef:Maar als dit een loslopende hond was geweest, kon zij er toch ook niets aan doen? Dat is nou eenmaal zo. En ik denk dat veel mensen zich ook gewoon te veel ergeren aan loslopende katten om zich hier druk om te maken. Ik wel in ieder geval.nana schreef:voor de topic starter ik denk dat je niet meer kan doen dit was een ongeluk...
Denk dat topicst niet anders had kunnen doen, maar verbaas me gewoon over de reactie's.
Loslopende poezen is nog steeds niet verboden in nederland en wettelijk mag je dier een ander dier gewoon niet verwonden of je je eraan ergert of niet.
lydia
lydia
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb liever dat de eigenaar zorgt dat ze de tuin niet uit kunnen. Moest ik eens bij mijn honden proberen: los laten lopen, overal naar binnen laten wandelen, in tuinen pissen. Ja, ik kan me daar best aan ergeren. En het klinkt heel lullig maar dan zijn dit de risicos die jij neemt. Als die kat veilig in een tuin had gezeten of aan een lijntje had gelopen (hoewel ik daar de toegevoegde waarde voor een kat ook niet in zie) was dit niet gebeurt.
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
En als je nou zelf katten hebt die ook buiten loslopen en in een zelfde situatie terecht zouden kunnen komen? Reageer je dan ook zo?Maeve schreef:Maar als dit een loslopende hond was geweest, kon zij er toch ook niets aan doen? Dat is nou eenmaal zo. En ik denk dat veel mensen zich ook gewoon te veel ergeren aan loslopende katten om zich hier druk om te maken. Ik wel in ieder geval.nana schreef:voor de topic starter ik denk dat je niet meer kan doen dit was een ongeluk...
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Lijkt me logisch dat de reacties anders zijn als ze hond losloopt dan hoe de situatie nu is
TS had alles gedaan wat ze kon toch? Helaas maakte de kat een verkeerde beslissing door (in paniek) toch langs de honden te schieten. Plus dat als de hond(en) los hadden gelopen had de schade aan de hond misschien nog wel erger geweest.
Ik heb zelf ook een kat en altijd in ouderlijk huis katten gehad, hier in de buurt stikt het ook van de katten en gister nog werd ik zowat over de straat gesleurd omdat die honden een kat zagen en die rende keihard weg met een belletje aan zijn riem. Dus die honden werden helemaal wild.
Ik erger me ook aan die katten. Ik houd mijn kat binnen. Het is inderdaad het risico dat de eigenaar neemt als je je kat zonder toezicht buiten laat.
De buurt zou toch op zijn kop staan als ik mijn honden zonder toezicht naar buiten gooi.
Edit:
Ik zou het vreselijk vinden als mijn kat zoiets gebeurd. Maar ik houd mijn kat binnen en neem dat risico dus niet. Ik vind het ook erg zielig voor de kat in dit verhaal. Maar wat had TS anders kunnen doen?
TS had alles gedaan wat ze kon toch? Helaas maakte de kat een verkeerde beslissing door (in paniek) toch langs de honden te schieten. Plus dat als de hond(en) los hadden gelopen had de schade aan de hond misschien nog wel erger geweest.
En deze opmerking komt een beetje verkeerd over, dat TS zich aan de katten ergert heeft niets te maken met de situatie? Ze heeft haar honden de kat echt niet expres laten pakken toch?Loslopende poezen is nog steeds niet verboden in nederland en wettelijk mag je dier een ander dier gewoon niet verwonden of je je eraan ergert of niet.
Ik heb zelf ook een kat en altijd in ouderlijk huis katten gehad, hier in de buurt stikt het ook van de katten en gister nog werd ik zowat over de straat gesleurd omdat die honden een kat zagen en die rende keihard weg met een belletje aan zijn riem. Dus die honden werden helemaal wild.
Ik erger me ook aan die katten. Ik houd mijn kat binnen. Het is inderdaad het risico dat de eigenaar neemt als je je kat zonder toezicht buiten laat.
De buurt zou toch op zijn kop staan als ik mijn honden zonder toezicht naar buiten gooi.
Edit:
Ik zou het vreselijk vinden als mijn kat zoiets gebeurd. Maar ik houd mijn kat binnen en neem dat risico dus niet. Ik vind het ook erg zielig voor de kat in dit verhaal. Maar wat had TS anders kunnen doen?
Laatst gewijzigd door Joera op 19 jan 2010 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

- nana
- Zeer actief
tegenwoordig lijkt iedereen last te hebben van iedereen..... van honden, hondenpoep, loslopende honden, loslopende katten, schreeuwende kinderen, poepende vogels. Lastig hoor als je in een druk land woont
.
Als het moment komt dat de katten niet meer los mogen lopen dan kunnen we nog duizend topic's hier openen over aanlijn en losloopgebieden voor katten en hoe dit te combineren met onze honden. Laten we straks de huiszwijntjes ook niet vergeten die gaan ook aan de lijn wandelen.
Als de plichten voor de katten hetzelfde worden als de honden dan moeten de rechten ook meekomen dus ook mee wandelen.
Als het moment komt dat de katten niet meer los mogen lopen dan kunnen we nog duizend topic's hier openen over aanlijn en losloopgebieden voor katten en hoe dit te combineren met onze honden. Laten we straks de huiszwijntjes ook niet vergeten die gaan ook aan de lijn wandelen.
Als de plichten voor de katten hetzelfde worden als de honden dan moeten de rechten ook meekomen dus ook mee wandelen.
Laatst gewijzigd door nana op 19 jan 2010 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
lydia
lydia
- nana
- Zeer actief
Kijk ff goed naar wat ik schrijf, topic starter kan er niet veel aan doen...mverbaas me alleen over de reactie's.Joera schreef:Lijkt me logisch dat de reacties anders zijn als ze hond losloopt dan hoe de situatie nu is![]()
En deze opmerking komt een beetje verkeerd over, dat TS zich aan de katten ergert heeft niets te maken met de situatie? Ze heeft haar honden de kat echt niet expres laten pakken toch?Loslopende poezen is nog steeds niet verboden in nederland en wettelijk mag je dier een ander dier gewoon niet verwonden of je je eraan ergert of niet.![]()
lydia
lydia
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Het is toch logisch dat de reacties zo zijn en dat ze anders geweest waren als de hond los was?nana schreef: Kijk ff goed naar wat ik schrijf, topic starter kan er niet veel aan doen...mverbaas me alleen over de reactie's.
Althans, ik vind dat logisch.
Ik denk dat iedereen die hier gereageerd heeft het heus wel erg voor de kat vind. Maar het was gewoon dikke pech toch?