Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bente heeft een hardnekkige anaalklierontsteking die niet over ging en dus naar de dokter moest.De 3e keer sinds december
Ook de 3e ab-kuur.......Ze heeft nu ab in de klier gespoten gekregen en komende maandag moeten we weer.
Max ook meteen meegenomen want die heeft een knobbeltje dat de vorm van een wrat heeft maar er zwart of donkerblauw uitziet.Er is een biopt gemaakt en volgende week is de uitslag er.
Jaaaaaaaaren geleden is er een zweetkliercyste weg gehaald dus heb ik het vermoeden dat het een uitzaaiing is.Maar we zien wel.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ragyo schreef:wat naar.. ik hoop voor jullie dat het meevalt allemaal!
Dank je;ik hoop A)dat Bente eens van die ontsteking af komt en B)dat dat ding bij Max verwijderbaar is onder lokale verdoving;een algehele zie ik niet meer zitten bij hem.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
he bah dat is naar als ze beide in de lappenmand zijn... hopelijk komt Bente snel van zijn kwaal af enkomt eruit de biopt van Max niks ernstigs.
Sterkte, hopelijk heb je d euitslag snel!
jip007 schreef:sterkte met de 2 , Leg had ook van die wratjes , in het begin dacht ik steeds dat er teken zaten , ze waren goedaardig
Ik hoop ook dat het goedaardig is en ga daar eigenlijk ook wel van uit.
Wat ik in elk geval niet doe is hem een algehele narcose laten ondergaan;ik vind dat je dat een 15-jarigen niet meer kunt aandoen.Het kan zijn dat het onder lokale anaesthesie weggehaald kan worden en als dat zo is doe ik dat.
Net weer geweest,en raar maar waar:de ab die vrijdag j.l in de anaalklieren gespoten is zat er nog in.
Dat betekent dus dat ze ze zelf niet leegt.Ik heb natuurlijk de voeding doorgesproken en dat was in orde.
Volgens de dierenarts dikke pech dus,maar goed,het is wel vervelend
De uitslag van Max' biopt is er nog niet.
tekkel schreef:En wat nou met die anaalklieren? Heeft ze er last van?
In de gaten houden.Ze heeft nu nog ab en wat ze ruw gelikt had zag er ook weer goed uit maar er valt voorlopig weinig anders aan te doen dan te proberen het met ietwat aangepaste voeding op te lossen en regelmatig langs te gaan om te kijken of ze ze al zelf leegt.
Vanmorgen zijn ze leeg gemaakt en vervolgens is er weer ab in gespoten;nu is het dus weer aan haar om het zelf te doen met een beetje hulp van mijn kant qua voeding.
Ze heeft er op dit moment geen last van.
Uitslag van het biopt:het is bloed en vet!Niks bijzonders dus en al helemaal geen reden om het weg te halen!!!
Hartstikke fijn, wat zal je opgelucht zijn.
En wat betreft die anaalklieren, dat had/heeft mijn hond ook. Ik heb jaren Cesar gevoerd en in juni vorig jaar overgestapt op KVV. Twee maanden daarna een flink anaalklierabces die vanzelf opensprong. Daarna 3 keer antibiotica gegeven en 3 keer antibiotica spoelingen in de anaalklieren. Ze bleef daarna last van jeuk houden op het achterlichaam. Loop voor mijn andere hond al bij een holistisch dierenarts en hem dit verteld. Hij zei dat bij hem in de praktijk een andere hond is die ook niet tegen KVV kan. Hij adviseerde 4 keer per week Farm Food brokken en 3 dagen per week KVV. Omdat mijn andere hond het beter doet op KVV, heb ik gevraagd of ik dan 's ochtends brokken kan geven en dan 's avonds KVV of vis oid. Dit kon ik ook proberen. Vanaf dat moment gaat het een stuk beter.
Uitslag van het biopt:het is bloed en vet!Niks bijzonders dus en al helemaal geen reden om het weg te halen!!!
Hartstikke fijn, wat zal je opgelucht zijn.
En wat betreft die anaalklieren, dat had/heeft mijn hond ook. Ik heb jaren Cesar gevoerd en in juni vorig jaar overgestapt op KVV. Twee maanden daarna een flink anaalklierabces die vanzelf opensprong. Daarna 3 keer antibiotica gegeven en 3 keer antibiotica spoelingen in de anaalklieren. Ze bleef daarna last van jeuk houden op het achterlichaam. Loop voor mijn andere hond al bij een holistisch dierenarts en hem dit verteld. Hij zei dat bij hem in de praktijk een andere hond is die ook niet tegen KVV kan. Hij adviseerde 4 keer per week Farm Food brokken en 3 dagen per week KVV. Omdat mijn andere hond het beter doet op KVV, heb ik gevraagd of ik dan 's ochtends brokken kan geven en dan 's avonds KVV of vis oid. Dit kon ik ook proberen. Vanaf dat moment gaat het een stuk beter.
Ik geef een mix van kvv en barf aangevuld met 's morgens een halve boterham of zo maar FF erbij is dan wel een optie.