Zeg dat wel!Gos schreef:Wat een rotavontuur. Ben erg blij dat het met jullie alletwee goed is afgelopen
En zorg de rest van de dag dat je goed warm blijft. Ga maar lekker aan de soep.
Moderator: moderatorteam
Zeg dat wel!Gos schreef:Wat een rotavontuur. Ben erg blij dat het met jullie alletwee goed is afgelopen

Interessante link. Ik ademde idd teveel, maar het leek alsof ik geen adem meer kreeg.Inge O schreef:aiiii, wat een schrik :N: .
gelukkig is het goed afgelopen maar de schrik zal er vast inzitten.
overigens kan je wel ademen hoor in koud water (eerder teveel zelfs) maar doordat je reflectorisch gaat hyperventileren krijg je juist de indruk van het tegenovergestelde.
hier lees je wat er gebeurt met een lichaam dat plots in koud water terechtkomt.
Je verhaal ken ik uit 'sticky' vreselijkCaro. schreef:Brrrrrr vreselijkGodzijdank is het goed afgelopen!
![]()
![]()
En ik ken het gevoel ook, al verdring ik het liever, want mijn pupje van 4 maanden was waarschijnlijk op slag
dood toen ze op de laatste dag van 2001 door het ijs zakte: ze zakte er met haar voorpootjes vanaf de kant doorheen en
dat was het laatste wat we van haar hebben gezien![]()
Wij zijn door het ijs heengesprongen, alsof messen je aan alle kanten bewerken. Na een tijd voelde ik de kou niet meer en
dan wordt het echt gevaarlijk.
Gelukkig is het bij jou een heel stuk beter afgelopen.

Inderdaad.Inge O schreef:dat effect krijg je juist bij hyperventilatieArline schreef:Interessante link. Ik ademde idd teveel, maar het leek alsof ik geen adem meer kreeg.Inge O schreef:aiiii, wat een schrik :N: .
overigens kan je wel ademen hoor in koud water (eerder teveel zelfs) maar doordat je reflectorisch gaat hyperventileren krijg je juist de indruk van het tegenovergestelde.
hier lees je wat er gebeurt met een lichaam dat plots in koud water terechtkomt..
ik denk eerder dat caro vreselijk veel ongeluk heeft gehadArline schreef:Je verhaal ken ik uit 'sticky' vreselijkIk besef dat ik geluk heb gehad.
. doordat pupje eerst met het kopje onder water ging heeft ze die 'gasp' waar ze het ook over hebben onder water gedaan, waardoor ze meteen verdronk
.

Ik druk me verkeerd uit inderdaad. Fenja had wel een groot wak en ze is erg fit en kan goed zwemmen. Maar ze kwam er echt niet uit en raakte in paniek. Het ijs was zacht en ze kon er niet opklimmen want het brak af. Gelukkig praten we hier ook over een relatief kleine vijver in een wijk en daarom was het ook niet ver en stond ik na paar seconden thuis.Inge O schreef:dat effect krijg je juist bij hyperventilatieArline schreef:Interessante link. Ik ademde idd teveel, maar het leek alsof ik geen adem meer kreeg.Inge O schreef:aiiii, wat een schrik :N: .
hier lees je wat er gebeurt met een lichaam dat plots in koud water terechtkomt..
ik denk eerder dat caro vreselijk veel ongeluk heeft gehadArline schreef:Je verhaal ken ik uit 'sticky' vreselijkIk besef dat ik geluk heb gehad.
. doordat pupje eerst met het kopje onder water ging heeft ze die 'gasp' waar ze het ook over hebben onder water gedaan, waardoor ze meteen verdronk
.