Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weet Me Even Geen Raad ... Help

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Weet Me Even Geen Raad ... Help

Ongelezen bericht door Reneey »

Oke jongens, ik weet even niet hoe ik moet beginnen.
Naja dan maar vanaf het begin ... Wij hebben onze duitse dog pup nu 3/4 weken
Wij hebben hem uit Someren ( Noord-Brabant ) via een ad op marktplaats.
Wij zijn gaan kijken en het was een pup zonder papieren, nu maakte ons dat niks uit omdat wij niet specifiek papieren hoeven te hebben .. ons motto daarin is namelijk met of zonder papieren, hond is hond en ook met papieren ken een hondje erg ziek worden.
Naja a fin .. om verder te gaan wij vonden onze Mozes zo leuk dat we ook gelijk met hem naar huis zijn gegaan.
We hebben een entings boekje mee gekregen moest alleen nog zijn cocktail ( 3de enting )
Naja diezelfde dag naar de dierenarts gegaan hem na laten kijken enzo bleek hij een keelontsteking te hebben en een schimmeltje op zijn voorbeentje... dus middeltje voor gehad en het is nu weer over.
Paar dagen terug kwam ik voor zijn laatste enting .. DA kijkt in zijn boekje en vond de enting die hij gehad had vreemd, waarom weet ik niet maar ze vroeg me zijn dit de enigste entingen die hij gehad heeft ? dus ik zeg ja naja verder eigenlijk niet op doorgegaan ( stom van me ) maar hij heeft nu dus alles gehad.
Oke van die keren komen de kosten mij nu al bijna op € 100,-.

Toen 3/4 dagen terug heb ik de fokkers gebeld en gevraagd of ze nog puppy foto's hadden van Mozes, ja die hadden ze die zouden ze me toesturen.
Krijg ik ze vandaag binnen gestuurd .. zie ik op 3 foto's dat onze Mozes met een voorbeentje in het gips/ rekverband loopt .. dus ik word pisnijdig en bel die mensen op waarom wij dit niet weten.
Kreeg ik 1 of ander lul verhaal te horen dat de moeder der op heeft gelegen of gestaan en dat hij daardoor mank is gaan lopen, ze is toen met hem naar de DA gegaan en die heeft een fototje gemaakt blijkt hij een scheurtje in zijn bot te hebben zitten.
Mozes heeft toen paar dagen ( haar woorden ) met rekverband gelopen en liep toen weer goed.
DA had gezegd tegen haar ofzo dat het niets ernstigs was en het niet in het boekje hoefde omdat Mozes eroverheen zou groeien en er geen last meer van zou hebben dus het hoefde niet besproken te worden met de eigenaren ( wij dus )

In dat gesprek met die mevrouw vandaag aan de telefoon over waarom we dit niet wisten ( heb het gesprek trouwens opgenomen ) vroeg ik haar of zij zeker wist dat dit geen problemen voor later kon opleveren .. NEE zei ze duidelijk mijn DA heeft gezegd dat dat niet kan want hij groeit eroverheen en het komt allemaal goed.
Dus ik vraag aan mevrouw zou u dit mij toe willen mailen dan ook voor onze zekerheid want heb geen zin om straks een hond te hebben met heel veel pijn of 1 die mank loopt, is dit wel het geval ken ik altijd bij u terug komen en de kosten op u verhalen dan want u heeft mij die zekerheid gegeven.
Na dat vond mevrouw wel heel raar en dat wilde ze eigenlijk niet doen....

Nu is mijn vraag ... wat moet ik nou doen ... ik heb geen koopovereenkomst helemaal niks .. alleen een bankafschrift met het bedrag wat wij op haar rekening gestort hebben.
Ken ik hier iets mee .. of ben ik gewoon zo stom geweest om niet bij een echte fokker te kopen, want het is mij nu wel duidelijk dat dit geen erkende fokker is.

Ik weet van mezelf dat ik stom ben geweest, en besef nu ook de consequenties van het niet kopen bij fokker, maar is hier iets mee te doen ?

LATER GEPLAATS : IK GA NIET MET MOZES IN EEN JURIDISCHE CIRKEL OM DIT ALLES .. IK BEN STOM GEWEEST EN ACCEPTEER DIT EN GA GEWOON ZORGEN DAT MET MOZES ALLES GOED KOMT ... WE GAAN FOTO'S LATEN MAKEN VOOR MIJN ZEKERHEID EN DIE VAN MOZES ZODAT WE ALS ER LATER MANKEMENTEN VAN KOMEN WE ER NOG OP TIJD BIJ ZIJN .. OF DUS NIET EN DAT HET GEWOON IDD GOED VERLOOPT ZOALS GEZEGD IS DOOR DE OUWE EIGENAAR.
BEDANKT VOOR AL JULLIE REACTIES ... SOMMIGE WAREN BEST PITTIG EN KWAMEN HARD AAN MAAR IS OOK WEL WEER GOED .. BEN WEL EVEN MET BEIDE BENEN WEER OP DE GROND GEZET.
IK ZAL DIT ZEKER IN MIJN NADERE OMGEVING VERTELLEN EN HOPEN DAT MENSEN NIET DEZELFDE FOUT MAKEN DIE IK HEB GEMAAKT .. ALS ZIE IK DIT NIET ALS FOUT WANT BEN ONWIJS GELUKKIG MET MIJN KERELTJE ONDANKS ALLES .. MAAR JULLIE SNAPPEN ME HOPELIJK.
Laatst gewijzigd door Reneey op 19 jan 2010 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Fin
Zeer actief

Re: Weet Me Even Geen Raad ... Help

Ongelezen bericht door Fin »

Van mij geen advies en geen verdere antwoorden, sorry. Je hebt willens en wetens een pup gekocht bij een broodfokker. Als zij al zo omgegaan zijn met jouw pup, hoe denk jij dan dat de moeder van jouw pup nog steeds behandeld wordt?
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Jemig, fokkers uit Someren jagen me sowieso de schrik aan als ze niet met papieren fokken. Mag ik vragen of hij meerdere rassen had? heb je wel een bewijs van betaling gekregen?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Weet niet of er wat mee te doen valt.

Ik zou wel heel rap met de hond naar mijn eigen dierenarts gaan om eea goed te laten onderzoeken.
Hondje is nu nog jong, dus belangrijk dat er geen gekke dingen zijn die later problemen kunnen geven.
Als er nog wel wat aan de hand is, dan kun je nu mozes jong is daar misschien beter op acteren.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik zou contact opnemen met de DA waar je pup toen is geweest met zijn pootje en ook met je eigen DA om het te bespreken.
Ik weet niet of het medisch gezien consequenties kan hebben voor later maar ik zou het wel uit willen zoeken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, Nederlands recht en zo is van toepassing, maar ik gok dat als de nood aan de man komt, dat zij een veel langere adem hebben en veel meer ervaring in dit soort zaken dan jullie.

En verder heeft Christo ook een punt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

tsja jijwilde een goedkope pup...
en stamboom kost namelijk geen drol
dus waarom geen stamboom als je toch voor een rashond gaat?
Centjes dus en die ben je nu ws kwijt aan de dierenarts.
Leer er van zou ik zeggen...
of haal volgende keer een hond uit het asiel
want daar zitten goedkope gezonde honden genoeg! :roll:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Neem je verlies, leer ervan.
Zorg zo goed mogelijk voor je hondje.

Wat wil je doen tav de "fokker"?
Je geld terug? Medische kosten vergoed krijgen?
Ik geef je weinig kans! Waarschijnlijk zijn deze mensen erop uit om geld te verdienen ten kosten van de honden en de kopers.
Ze zullen dus niet echt welwillend kosten gaan vergoeden.
Het beetje geld dat je er mogelijk uit sleept zal niet in verhouding staan met de energie etc die je erin stopt.
kan je beter in je hondje stoppen....
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Tja. Ik ben het eens met hierboven. Gebruik je geld nu voor het hondje en leer ervan. Succes.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Raar verhaal. Waarom gaat een fokker een probleem verzwijgen om er daarna vrolijk foto's van te gaan toesturen. Of het één of het ander had ik toch echt niet gedaan als ik de fokker geweest was. Maar goed, met of zonder papieren 't maakt niet uit. je kunt hem gewoon terugbrengen als je niet tevreden bent.

puppie meegenomen en meegekregen bij eerste keer kijken..... ook al niet slim.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Marjoleine schreef:Nou, Nederlands recht en zo is van toepassing, maar ik gok dat als de nood aan de man komt, dat zij een veel langere adem hebben en veel meer ervaring in dit soort zaken dan jullie.

En verder heeft Christo ook een punt.
Als we uit gaan van Nederlands recht dat je hond een "product" is en in dit geval geen deugdelijk product zou je hem terug moeten kunnen brengen en je geld terug krijgen of een wel deugdelijk exemplaar krijgen.

Maar goed we hebben het over hondjes he, niet over "dingen". Dus gewoon nooit meer doen kopen bij een broodfokker, en je hondje gewoon de medische zorg geven die hij nodig heeft en verder lekker van je pup genieten.
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

christo schreef:Van mij geen advies en geen verdere antwoorden, sorry. Je hebt willens en wetens een pup gekocht bij een broodfokker. Als zij al zo omgegaan zijn met jouw pup, hoe denk jij dan dat de moeder van jouw pup nog steeds behandeld wordt?
Volledig mee eens. Ga je nu maar op de gezondheid en welzijn van je hond richten in plaats van (weer) op geld. Je hebt bewust de gok genomen en.... verkeerd gegokt. Aanvaardt de consequenties, zou ik zeggen.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

#linda# schreef:
christo schreef:Van mij geen advies en geen verdere antwoorden, sorry. Je hebt willens en wetens een pup gekocht bij een broodfokker. Als zij al zo omgegaan zijn met jouw pup, hoe denk jij dan dat de moeder van jouw pup nog steeds behandeld wordt?
Volledig mee eens. Ga je nu maar op de gezondheid en welzijn van je hond richten in plaats van (weer) op geld. Je hebt bewust de gok genomen en.... verkeerd gegokt. Aanvaardt de consequenties, zou ik zeggen.
Had toch wel iets meer genuanceerdere reactie's verwacht .. Ik bedoel, broodfok praat ik niet goed .. En de insteek om het hondje te kopen zonder papieren keur ik ook niet goed ..

Echter, daar is de topic starter niet mee geholpen en het welzijn van het hondje ook niet echt lijkt me :)

Dus, het zou mischien prettiger zijn voor de topicstarter, als ze een oplossing of een goede richting opgestuurt wordt, van wat ze wel of niet kan doen ...
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Felix schreef:[Had toch wel iets meer genuanceerdere reactie's verwacht .. Ik bedoel, broodfok praat ik niet goed .. En de insteek om het hondje te kopen zonder papieren keur ik ook niet goed ..

Echter, daar is de topic starter niet mee geholpen en het welzijn van het hondje ook niet echt lijkt me :)

Dus, het zou mischien prettiger zijn voor de topicstarter, als ze een oplossing of een goede richting opgestuurt wordt, van wat ze wel of niet kan doen ...
TS vraagt wat ze moet doen want ze heeft alleen maar een bankafschrift en geen koopovereenkomst.
Verder krijgt ze het advies goed voor haar hondje te zorgen.
Nix ongenuanceerds lijkt me.

Het zou pas ongenuanceerd zijn als iemand had geschreven "als je een nieuwe toyota wilt ga je naar de toyota-garage, en toch niet naar zomaar een merkloze garage op de hoek?" -- dat is pas ongenuanceerd :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Felix
Zeer actief
Contacteer:

tekkel schreef:
Felix schreef:[Had toch wel iets meer genuanceerdere reactie's verwacht .. Ik bedoel, broodfok praat ik niet goed .. En de insteek om het hondje te kopen zonder papieren keur ik ook niet goed ..

TS vraagt wat ze moet doen want ze heeft alleen maar een bankafschrift en geen koopovereenkomst.

Het zou pas ongenuanceerd zijn als iemand had geschreven "als je een nieuwe toyota wilt ga je naar de toyota-garage, en toch niet naar zomaar een merkloze garage op de hoek?" -- dat is pas ongenuanceerd :mrgreen:
alleen een bankafschrift met het bedrag wat wij op haar rekening gestort hebben.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Reneey schreef:Ken ik hier iets mee .. of ben ik gewoon zo stom geweest om niet bij een echte fokker te kopen, want het is mij nu wel duidelijk dat dit geen erkende fokker is.

Ik weet van mezelf dat ik stom ben geweest, en besef nu ook de consequenties van het niet kopen bij fokker, maar is hier iets mee te doen ?
Deze dame is wel degelijk een fokster,dat ben je namelijk al zodra je jouw hond (ras of niet) pups op de wereld laat zetten.
Wat de zg produktaansprakelijkheid betreft heb je denk ik wel een punt maar of je die molen in wilt gaan?Mocht je willen weten waar je juridisch staat kun je eens informeren bij het juridisch loket in je woonplaats.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk niet dat je hier nog iets mee kan ;)

Ik zou op de korte termijn een röntgenfoto maken.

Overigens zijn de normale vaccinaties ook ongeveer zo duur voor een pup bij mijn weten.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,

Tsja.... ;-(

Alles is al gezegd..

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je proberen of zij iets voor je kunnen doen met betrekking tot het verhalen van (een klein deel) van de medsche kosten, maar ik geef je weinig kans.
Mogelijk de pup terugbrengen en je geld terugeisen (gelijk oversteken). De pup is daar niet mee geholpen, jullie wel.
Evt de dierenarts de de pup gezien heeft contact laten opnemen met jouw eigen DA en idd door jouw DA de pup HEEL goed laten onderzoeken.

Ik zou idd ook zeggen steek daar al je energie, tijd en geld in trek lering uit deze gang van zaken.

Suzanne
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Felix schreef:
tekkel schreef:

alleen een bankafschrift met het bedrag wat wij op haar rekening gestort hebben.
:denken:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik ben het met de anderen eens. Kopen bij een broodfokker is niet verstandig.......Maar je pup is nu toch helemaal in orde?Mankt hij ook? Ik denk niet dat je je al teveel zorgen hoeft te maken. Je kan hem desnoods nog voor de zekerheid extra door de dierenarts na laten kijken. Maar verder denk ik niet dat je veel kunt doen. Geniet van je pup. Pups zijn nog flexibel wat betreft hun botten. Ik denk dat het wel mee zal vallen :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

tekkel schreef: Het zou pas ongenuanceerd zijn als iemand had geschreven "als je een nieuwe toyota wilt ga je naar de toyota-garage, en toch niet naar zomaar een merkloze garage op de hoek?" -- dat is pas ongenuanceerd :mrgreen:
Bankafschrift=koopovereenkomst? :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Felix
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
tekkel schreef: Het zou pas ongenuanceerd zijn als iemand had geschreven "als je een nieuwe toyota wilt ga je naar de toyota-garage, en toch niet naar zomaar een merkloze garage op de hoek?" -- dat is pas ongenuanceerd :mrgreen:
Bankafschrift=koopovereenkomst? :denken:
Niet direct, maar je kan er wel mee aantonen dat je daar een hond gekocht hebt ..
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik denk dat je twee mogelijkheden hebt, heel veel kabaal gaan schoppen bij die fokker en dan kan je wellicht een andere pup krijgen (jouw pup krijgt dan waarschijnlijk meteen een spuit), of maar gewoon accepteren dat je een fout hebt gemaakt, naar een goeie DA met de pup en verder gewoon genieten van je puppekind.

Ik zou voor het laatste gaan. Je hebt ervan geleerd, en het minste wat je kan doen is gewoon zo goed mogelijk zorgen voor je eigen hondje. Het zal alleen best wel wat centen gaan kosten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Job schreef:tsja jijwilde een goedkope pup...

Na wat je nu zegt vind ik echt niet leuk !!!!
Ik had best wat pittige reacties verwacht maar deze nou ook weer niet ... kan der zelfs boos om worden
Geld speelt absoluut geen rol en het gaat me daar ook zeker niet om ... we kwamen daar aan en eig waren we helemaal verliefd geworden .. Mozes zag er gezond uit, lekker speels ... prachtige ouders en die vrouw kwam eerlijk over, we zouden die dag nog bij EEN ECHTE FOKKER kijken ( dat je dat ook even weet ) maar omdat we eigenlijk gelijk weg waren van Mozes hebben we niet meer kritisch gekeken maar met ons gevoel ... en ja dat is achteraf misg stom geweest maar zou dit hondje voor niks meer willen ruilen .. ook al word hij zwak ziek en misselijk .. ik heb ervoor gekozen dus zal ik het afmaken ook en mijn gevoelens voor Mozes worden daar niet anders door.
Mijn geld zal zeker naar Mozes gaan om hem beter te maken ... dit kwam alleen zo koud op mijn dak vallen .. dat ik me gewoon af vroeg of er eventueel iets mee gedaan kon worden.
Graag wil ik daar antwoord op .. en niet op ongevraagde dingen

Ik voel me al rot genoeg over dit alles en ervan geleerd heb ik zeker ... maar dingen over dat ik een goedkope hond wou dat wil ik niet meer horen want dan had ik toch ook niet voor dit ras gekozen ( der zijn duizenden goedkopere rassen )
Afbeelding
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Je staat in je recht de fokker dient een deugdelijk 'product' af te leveren. Maar in je recht staan en je recht krijgen zijn twee verschillende dingen. Daarbij speelt mee dat jij heel goed wist wat de consequenties waren als je een hond zonder stamboom en bij een (brood)?fokker kocht.

Mijn advies zou zijn: Leer ervan en laat je hondje grondig onderzoeken bij de Da
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Reneey schreef:
Job schreef:tsja jijwilde een goedkope pup...

Na wat je nu zegt vind ik echt niet leuk !!!!
Ik had best wat pittige reacties verwacht maar deze nou ook weer niet ... kan der zelfs boos om worden
Geld speelt absoluut geen rol en het gaat me daar ook zeker niet om ... we kwamen daar aan en eig waren we helemaal verliefd geworden .. Mozes zag er gezond uit, lekker speels ... prachtige ouders en die vrouw kwam eerlijk over, we zouden die dag nog bij EEN ECHTE FOKKER kijken ( dat je dat ook even weet ) maar omdat we eigenlijk gelijk weg waren van Mozes hebben we niet meer kritisch gekeken maar met ons gevoel ... en ja dat is achteraf misg stom geweest maar zou dit hondje voor niks meer willen ruilen .. ook al word hij zwak ziek en misselijk .. ik heb ervoor gekozen dus zal ik het afmaken ook en mijn gevoelens voor Mozes worden daar niet anders door.
Mijn geld zal zeker naar Mozes gaan om hem beter te maken ... dit kwam alleen zo koud op mijn dak vallen .. dat ik me gewoon af vroeg of er eventueel iets mee gedaan kon worden.
Graag wil ik daar antwoord op .. en niet op ongevraagde dingen

Ik voel me al rot genoeg over dit alles en ervan geleerd heb ik zeker ... maar dingen over dat ik een goedkope hond wou dat wil ik niet meer horen want dan had ik toch ook niet voor dit ras gekozen ( der zijn duizenden goedkopere rassen )
ik denk dat die echte fokker niet zo rouwig is, dat je niet meer geweest bent.
daarbij, is toch een rare gang van zaken? afspraak hebben bij een serieuze fokker en net ff daarvoor elders een pup mee nemen. hoe serieus ben je dan?

maar goed, dat terzijde, ik denk dat je het moet doen met wat je nu weet en hebt en gewoon hopen dat het goed blijft gaan, mochten er nu klachten komen ( aan die poot) dan weet je iig al wat meer.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

er is een garantie
en als je rechtsbijstand hebt zou ik het proberen
zo niet dan zou ik het geld in je hondje steken
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

freskin schreef:Ik ben het met de anderen eens. Kopen bij een broodfokker is niet verstandig.......Maar je pup is nu toch helemaal in orde?Mankt hij ook? Ik denk niet dat je je al teveel zorgen hoeft te maken. Je kan hem desnoods nog voor de zekerheid extra door de dierenarts na laten kijken. Maar verder denk ik niet dat je veel kunt doen. Geniet van je pup. Pups zijn nog flexibel wat betreft hun botten. Ik denk dat het wel mee zal vallen :wink:
Bedankt voor je reactie ... ja mankt hij .. nou niet echt .. soms na het slapen til ik hem op ga met hem naar buiten en dan mankt hij een beetje maar na een paar minuten is dat weer over en loopt ie weer als een trein .... ik ga inderdaad met hem naar mijn eigen dierenarts toe en laat hem inderdaad nog even goed nakijken ... ook ga ik morgen hun DA bellen en even meer informatie vragen of dat scheurtje .. en dan zie ik het wel
Mozes gaat absoluut niet terug ... dat is ook helemaal niet mijn intentie ... ik heb hier helemaal geen ervaring mee .. mijn vorige hond kwam uit het asiel en ja was altijd op en top gezond ... en dan nu heb ik dit dus ja vroeg mij gewoon af wat ik kon doen .. maar hem inruilen tegen een andere pup echt niet .. nogmaals ben der aan begonnen en zal het afmaken ook ... ook al word hij ziek zwak en misselijk dat veranderd niks aan mijn gevoel voor hem
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Mijn reactie is weggevallen :ugh:
Maar even klinisch gezien, volgens wetboek 7 consumentenkoop zou je de koop ongedaan kunnen maken. Moses gaat dan terug.
Volgens mij niet iets wat je over je hart kunt verkrijgen.

Wat ik wel zou doen is naar je eigen DA laten gaan en foto's laten maken van in ieder geval de poot. Voor hetzelfde geld is die gebroken (geweest) en heb je kans op een klappoot of in ieder geval beschadigingen als de hond groter wordt.

Verder zou ik eens kijken bij uitzending gemist (John v/d heuvel) die heeft volgens mij al mensen geholpen met een zelfde soort probleem.

Iedereen reageert hard maar je bent helaas niet de eerste en ook niet de laatste die een hond koopt bij een broodfokker. Zie het maar als een goede les en verspreid die ook enorm onder mensen die ook een pup willen kopen. :roos:
En de groeten van de mannen :zwaai
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Realiseer je wel dat de regel is: wie eist, bewijst.

Dus als jij iets wilt, moet je eerst bewijzen dat er wat mis is met je hond en dat de fokker daarvan wist.

Maar ik vind het inderdaad wel gek dat ze foto's sturen van zoiets, terwijl ze ook iets te verbergen zouden hebben.
Dat klinkt me nogal tegenstrijdig in de oren.
Dus ze zijn blijkbaar te goeder trouw, anders is het erg onlogisch.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”