Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar zou..

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sita
Zeer actief

Re: Waar zou..

Ongelezen bericht door Sita »

Sita naar een gezin of stel wat lekker actief bezig is. Lange wandelingen en daarnaast ook nog willen trainen met haar.

Taro naar een gezin waar hij onderdeel van het gezin kan zijn. Waar geen druk op hem gelegd wordt. Trainen hoeft niet, wandelen en aandacht is genoeg voor hem.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

mijn ouders wonen lekker ruim en hebben heel erg veel grond (maar ze hebben al 3 border collies, 3 poezen en 5 paarden)
dus ik zou eerst hun vragen, mochten hun er echt geen hond(en) meer bij willen, dan zou ik zoeken naar nieuwe baasjes die mij en mijn vriend aanstaan en waar we zelf een goed gevoel bij hebben.
Huis boeit me dus niet, zolang hun er maar goed voor zijn en de tijd en energie in willen steken...
Ook zou ik graag nog contact willen houden dan.

Maar ik hoop toch dat ik nooit in zo'n situatie tercht kom dat ik mijn honden moet herplaatsen...
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Beide honden zie ik graag bij mensen die deze honden waarderen als gezinshond en niet omdat ze stoer zijn want dat zijn ze nml. niet.
Kira graag bij een andere reu bij voorkeur wat rustiger dan Arie :mrgreen: bij mensen waarbij ze een schoothondje mag zijn, lekker mee wandelen, balspelletjes doen en veel op schoot en op de bank liggen. Ze is erg zacht en zo moet ze ook behandeld worden, geen geschreeuw tegen het tutje.
Arie naar een actief gezin zonder honden of met aantrekkelijke teef die van rauzen houdt. Ook hij moet zacht behandeld worden, lekker zijn energie kwijt kunnen en wordt graag overal bij betrokken, kinderen vindt hij heel gezellig. Arie wil ook graag op schoot en op de bank mogen liggen.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Absoluuut naar m'n buren!
Omdat Toby daar zo heerlijk thuis is en omdat zij net zo gek op hem zijn als wij!! :E:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Spike naar vrienden van ons. Hij kan lezen en schrijven met hem, en Spike is ook hélemaal gek op hun.
Indy naar iemand die met haar gaat sporten, dat absoluut. Maar die ook oog heeft voor de hond, en het niet alleen als 'sportartribuut' ziet.

Kelly zal via Leon z'n baas gaan omdat ze daar officieel van is.
Zou ze van ons zijn... dan zou ik iemand willen voor haar bij iemand die verstand heeft van werkhonden, die begrijpt dat ze af en toe nog wat wil doen, maar die haar ook haar oude rustdagen gunt op de bank naast de kachel.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie zou absoluut naar m'n ouders gaan. Als dat niet mogelijk is, om wat voor reden dan ook, dan zou ik Bowie zien bij mensen zónder kinderen en waar zo min mogelijk (kleine) kinderen over de vloer komen. Waar ze rekening houden met al haar trekjes. Lekker wandelen en struinen en thuis een heerlijke lap pens om daarna in een zacht bedje te liggen om te snurken. Bowie is een mama's hondje. Als ik mensen van het forum zou moeten noemen waar Bowie prima zou kunnen aarden, als ik dat goed kan inschatten zijn dat bijv. Marion (met punt), Moos of Rami. Bowie zou het liefst naar Linda gaan want daar is Bram en als Linda gaat fotograferen kan ze de hele tijd met d'r dikke kont tegen Linda aanhangen :mrgreen:

En dan hebben we Fien :oeps: :denken: Als Inge haar niet terug wil moet ik toch wat bedenken :denken: Als Rami dan een makkelijk wartje heeft van Inge, wil ze misschien ook wel een iets moeilijkere, gewoon omdat het leuk is :F:
Fien zou het liefst bij iemand geplaatst worden die een ruime (goed afgezette!) tuin heeft, ver van de bewoonde wereld en waar ze blaffen kunnen waarderen :mrgreen: Bij een leuke reu waar ze mee kan sjansen en spelen en bij mensen die humor hebben en een hond kunnen waarderen die je elke dag weer kan verbazen :mrgreen:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Aimee schreef:..je je hond naar herplaatsen als die om wat voor een reden ook herplaatst zou moeten worden?

( dus naar wat voor een situatie, naar een boerderij, gewoon gezin etc. )
We doen hier niet aan her-plaatsen, dus de vraagstelling, van: "als" .. Die gaat hier niet op :)

We nemen wel herplaatsers op als het nodig is ;)
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Naar mijn moeder. :mrgreen:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Terry »

Lexie gaat naar één van de dames waar we mee wandelen, ze is stapeldol op haar en zij op Lexie. Het liefst zou ik T-Boy daar ook hebben maar aangezien ze zelf 2 honden heeft, vrees ik dat dat niet gaat. Van 2 naar 4 ineens is wat veel. Voor hem heb ik opvang bij een andere wandeldame geregeld.
Groetjes, Terry
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Maddox is niet zo makkelijk te herplaatsen. Dat wil ik hem niet aandoen.
Er zijn wel een paar mensen die het van me zouden mogen proberen, omdat ze Maddy inmiddels wel kennen en niet zomaar blijven aankloten als het niet gaat.
Cheeks is een fijn hondje en heeft een bescheiden fanclub waar ze vast wel bij een van de leden onder gebracht kan worden.
Diva is nog maar een pupsel, in overleg met de fokkers zou ik een nieuw huisje voor haar zoeken, liefst bij de mensen die in cheeks d'r fanclub zitten of het met Maddox zouden mogen proberen. :W:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik weet het niet, ik zou ze het liefst niet uit elkaar halen want ze zijn enorm hecht. En vier honden samen plaatst toch best moeilijk :mrgreen:
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Onlangs heb ik Guusje herplaatst.
Zij is naar een alleenstaande mevrouw toegegaan.
Dat was een eis voor herplaatsing: geen kinderen, geen huisdieren. :wink:
Zowel haar nieuwe baas als Guusje zijn heel gelukkig.

Kees is bij iedereen gewild! Er is ook al wel gevraagd of mensen hem niet konden "hebben".
Bij mijn moeder zou hij prima aarden. Ze gaat flink met hem wandelen. Ik vind haar echter wel wat makkelijk, ze geeft heel snel toe. Maar ze is zo gek op hem, en hij op haar, dat dat dan maar voor lief erbij genomen moet worden. :mrgreen:
Ze zal zeker ook wel een spelletje doen met hem, of een kunstje oefenen.
Haar zie ik niet naar een training gaan.
Dat zou ik jammer vinden, maar ik denk dat Kees zonder ook heel gelukkig kan zijn. :D
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Freek gaat naar niemand meer denk ik, die wil zefs niet meer bij mijn ma als ik weg ga, die is het liefst thuis.

Baco zal ik zo niet weten, iemand die een berghond begrijpt, hoeft niet eens iemand te zijn met een megatuin, heb ik ook niet, gewoon weten wat een berghond inhoud, zou voor mij genoeg zijn.
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Boy zou makkelijk plaatsbaar zijn. Hij kan niet met kleine kinderen en intacte reuen in één huis wonen, maar voor de rest is het een hele makkelijke hond die snel tevreden is. Mocht er wat gebeuren dan heb ik al iemand die hem graag wil hebben en wat voor hem een superhuisje zou zijn.

Saffie zou heel goed tot haar recht komen bij mensen die een beetje rustig wonen en het leuk vinden om met een hond bezig te zijn. En dat hoeft niet fanatiek te zijn, maar wel dat er iets met haar ondernomen wordt. Dat rustig wonen zou geen eis zijn, maar ik denk zelf dat je aan Saffie een leukere hond hebt als er niet overal een heleboel prikkels zijn. Iemand die dat blafferige in goede banen kan leiden kan eigenlijk net zo goed. Ze kan wel met andere honden in huis wonen en als ik zie hoe relaxed ze met mijn neefje is nu ze eenmaal aan hem gewend is zou ze ook wel met kinderen kunnen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ik heb er nooit zo overnagedacht omdat ik er niet aan moet denken brr, maar anders zou hij altijd bij mijn moeder terecht kunnen!
en anders misschien mijn vader wel... omdat ze weten dat ik stapel met hem ben en hun hem ook erg leuk vinden.
anders zoek ik een actief baasje, en anders waar een ander speelkameraadje is, kan wel met katten mits ze willen spelen en dus niet bang zijn en willen vechten, klinkt stom maar chico speelt vaak met de kat van mn vader maar zijn ze bang en rennen ze weg of gaan ze krabben is het erg leuk erachteraan te gaan. reuen teefjes groot klein maakt hem niks uit als ze maar speels zijn :D
mag een gezin zijn, met kinderen maar wel uitkijken met botten en voer.
het is echt een gezinshond dus buiten alleen in een kennel zou hij niet gelukkig worden en de hele dag in een bench al helemaal niet!
dus de perfecte hond voor mij ;), hoop hem zn hele leven hier mag houden en lekker mag vertroetelen!
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Joepie zou naar een broer van Paul in Maastricht gaan.

Lance gaat om gevochten worden :mrgreen: maar die zal wel bij een andere broer van Paul in Spijkenisse belanden (als zijn teefje hem accepteert in huis).

Chad naar Anke, een vriendin

En Tristan, zou of bij Paul blijven (hulphond) maar als dat echt niet gaat denk ik dat TRistan bij zijn dochter Zoë gaat wonen (hier in de straat)
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Alles gaat terug na de fokker..
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Naar mijn ouders, anders zou ik het echt niet weten.
Ik kan ze nu al onwijs moeilijk uit handen geven voor een dagje of paar uurtjes en ik zal vechten voor ze tot het einde
het zijn echt mijn kindjes
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik zou willen dat layka naar mensen zou gaan met verstand van honden, die weten wat ze in huis halen en zonder jonge kinderen. Daar heeft ze niks mee.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef: dropje mag het liefste naar rami of naar een gelijkwaardig huisje : een plek waar ze een makkelijk wartje wel kunnen waarderen en haar nog een paar laatste rustige maar leuke jaartjes gunnen.
Een stoere dame van zijn eigen leeftijd, ach dat zou Billy wel heel leuk vinden! (En ik ook... en Silka moet er denk ik wel even aan wennen :engel: ).

Wat mijn eigen honden betreft: Silka zou terug naar de stichting gaan en ik ga er van uit dat er een fijne plek voor haar gevonden wordt, waar ze samen met een leuke reu en mensen die van knuffelen en van wandelen houden de rest van haar leven door mag brengen.

Billy blijft in de familie. :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Tamara. schreef:Bowie zou absoluut naar m'n ouders gaan. Als dat niet mogelijk is, om wat voor reden dan ook, dan zou ik Bowie zien bij mensen zónder kinderen en waar zo min mogelijk (kleine) kinderen over de vloer komen. Waar ze rekening houden met al haar trekjes. Lekker wandelen en struinen en thuis een heerlijke lap pens om daarna in een zacht bedje te liggen om te snurken. Bowie is een mama's hondje. Als ik mensen van het forum zou moeten noemen waar Bowie prima zou kunnen aarden, als ik dat goed kan inschatten zijn dat bijv. Marion (met punt), Moos of Rami. Bowie zou het liefst naar Linda gaan want daar is Bram en als Linda gaat fotograferen kan ze de hele tijd met d'r dikke kont tegen Linda aanhangen :mrgreen:

En dan hebben we Fien :oeps: :denken: Als Inge haar niet terug wil moet ik toch wat bedenken :denken: Als Rami dan een makkelijk wartje heeft van Inge, wil ze misschien ook wel een iets moeilijkere, gewoon omdat het leuk is :F:
Fien zou het liefst bij iemand geplaatst worden die een ruime (goed afgezette!) tuin heeft, ver van de bewoonde wereld en waar ze blaffen kunnen waarderen :mrgreen: Bij een leuke reu waar ze mee kan sjansen en spelen en bij mensen die humor hebben en een hond kunnen waarderen die je elke dag weer kan verbazen :mrgreen:
Oh, wat krijg ik toch leuke honden toebedeeld! :cheer:
Gauw op zoek naar een wat groter erf! :mrgreen:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla gaat dan naar haar trainer.
Afbeelding
deej@y
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse Stafford

Ongelezen bericht door deej@y »

naar me moeder :ok:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

De Keizer zou naar iemand moeten die verstand heeft van honden met een heel sensibel maar ook weer heel stoer karakter, iemand die niet schrik van een hond met ADHD aanvallen en die niet schrikt van een beetje jachtdrive, lekker met hem op pad wil.
Ergens waar hij opvoeding geniet maar waar hij kan genieten van aandacht en waar hij zichzelf kan en mag zijn, een omheinde tuin of een erf waar hij kan scharrelen graven enz hij zou het geweldig doen als boerderij hond maar het moet echt helemaal afgesloten zijn hoor :mrgreen: laat hem gaan en hij komt niet eens binnen.

Zijn vaste oppas zou hem wel graag willen maar of hij de tijd heeft voor een hond ivm werk weet ik niet, verder zou ik het in mijn omgeving niet snel weten maar via het forum zou ik vast een geschikt thuis vinden..

Gelukkig is het 'wat als' brrr moet er niet aan denken :ugh:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Demi poeh die past overal eigenlijk, iig niet terug naar de fokker want weer de kennel in wil ik niet voor haar met der bijna 12 jaar.

Aschak naar iemand met bergen engelen geduld in voorraad.

Demon naar vrienden van ons, past zich ook overal wel aan.

Kaya naar een vriendin van me, ook die past zich overal wel aan.

Shiva naar iemand met veel geduld en die niet pusht/dwingt, die doe ik maar naar tiny denk ik :smile:

Cita, ag als er maar veel knuffels uitgedeelt worden past die zich ook wel aan, iig niet naar iemand met zeer dominante teven...dat trekt ze niet.

Lola jeetje....echt werkelijk geen idee, moet daar al helemaal niet aan denken als ik eerlijk ben, geen van alle hoor maar Lola zeker niet :oeps: denk dat die zonder nadenken dan terug naar de fokker zou gaan.

Dallas, daar heb ik in no time een plekje voor, zijn der zoveel gek met hem maar moet wel even kijken of die daar past, lieve hond, vrij makkelijk ook wel maar zit toch wel een kop op van tijd tot tijd.

Maar uhhhhh wil ze graag nog even bij me houden als je het niet erg vind :engel:
Mariken
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond,
Jack hussell

Ongelezen bericht door Mariken »

Wizo, mijn saarloos, kan altijd terug naar de fokker.
Pepper, mijn Jack hussel, is moeilijker. Ze kan in geval van nood altijd naar mijn schoonouders, maar niet voor definitieve herplaatsing. Dan ga ik opzoek naar een huis zonder kleine kinderen en andere kleine honden, waar wat met haar ondernomen word en met haar gebruikaanwijzing om kunnen gaan.

Ik vind het een fijn idee dat in geval van nood beide hond onderdak hebben.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge schreef:Ze is niet geschikt als gezinshond en iemand uit de sport zal ook niet op haar zitten te wachten.
Bedoel je dan alleen KNPV?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sanne2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sanne2008 »

Ik denk dat mijn familie zich gelijk opoffert en anders gaan de meiden sowieso terug naar de fokster.Daar mogen ze dan tot hun dood blijven en Jip gaat dan sowieso naar mijn moeder of naar mijn broer en schoonzus.
Groetjes Nancy

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Moeilijke vraag; Kiki zou ik dan graag hebben op een plek met aktie en aandacht voor haar, bij mensen die een hondje willen wat overal met haar neus mag tussen staan. Mensen die er niet om geven of ze in bed kruipt en op de bank wil liggen. Wel met enige hondenervaring, want ze heeft wel gebeleiding nodig bij sommige dingen. Als je buiten bv geen bal hebt gaat ze jagen en is ze pleite. :lol1: En mensen die humor hebben en kunnen lachen om haar tevenstreken.
Nelson zou ik veel moeilijker vinden. Hij is een verschrikkelijke fijne hond, maar erg gevoelig. Jaagt, dus ik zou hem niet plaatsen ergens waar veel wild zit of waar de losloopruimte beperkt is. Hij heeft het nog steeds echt nodig om elke dag een uur los te kunnen rennen door de bossen. Verder een lief huis zonder katten. Hij is snel gestresst, dus een regelmatig huishouden zonder te veel onrust maar met regelmaat is waar hij het best tot zijn recht komt.
Alleen zijn kan hij goed met een andere hond erbij, maar zonder andere hond vindt hij dat lastiger.

Ik ben blij dat ik er niet voor sta..ik zou het verschrikkelijk vinden als ik ze zou moeten wegdoen. :ugh:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Geen idee. Naar Frenk, denk ik, als Manlief niet voor ze kan zorgen.
Hoewel Sjon wel errug lastig plaatsbaar is, denk niet dat hij makkelijk zal aarden ergens zonder mij. :(
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”