Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Irritatie aan pootje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Irritatie aan pootje

Ongelezen bericht door Moon »

Toen ik vanmiddag terug kwam van een wandelingetje in het park bleek Mirto erg veel last te hebben van zijn pootje. Het was zijn eerste wandelingetje na de rustperiode dus hij was erg moe maar kon geen rust vinden. Ik kon niets eraan zien, maar het leek of het jeukte of irriteerde :19: . Was erg sneu want hij wilde graag slapen maar sprong steeds op en rende dan door de kamer alsof hij ervoor weg wilde rennen :ugh: . Na ong. een uur( :eek: ) was het over, pffff. Toen is hij zo'n beetje van uitputting in slaap gevallen..
Ik heb van alles geprobeerd; afspoelen, calendula, maar niets hielp :ugh:

Dante heeft er ook een tijd last van gehad, toen dacht ik dat het van brandnetels kwam, maar die zijn er nu toch niet?
Iemand enig idee waar het door zou kunnen komen en vooral wat ik eraan kan doen als het nog eens voorkomt?
Gr. Marijke
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Re: Irritatie aan pootje

Ongelezen bericht door Tamara. »

Moon schreef:Toen ik vanmiddag terug kwam van een wandelingetje in het park bleek Mirto erg veel last te hebben van zijn pootje. Het was zijn eerste wandelingetje na de rustperiode dus hij was erg moe maar kon geen rust vinden. Ik kon niets eraan zien, maar het leek of het jeukte of irriteerde :19: . Was erg sneu want hij wilde graag slapen maar sprong steeds op en rende dan door de kamer alsof hij ervoor weg wilde rennen :ugh: . Na ong. een uur( :eek: ) was het over, pffff. Toen is hij zo'n beetje van uitputting in slaap gevallen..

Dante heeft er ook een tijd last van gehad, toen dacht ik dat het van brandnetels kwam, maar die zijn er nu toch niet?
Iemand enig idee waar het door zou kunnen komen en vooral wat ik eraan kan doen als het nog eens voorkomt?
Sneeuw/ijs/pekel? Hier ook hele geïrriteerde voetzooltjes en zeker zo'n puppewup begrijpt er helemaal niets van als z'n pootjes zo prikken :ugh:
Moon
Zeer actief

Tamara. schreef:
Moon schreef:Toen ik vanmiddag terug kwam van een wandelingetje in het park bleek Mirto erg veel last te hebben van zijn pootje. Het was zijn eerste wandelingetje na de rustperiode dus hij was erg moe maar kon geen rust vinden. Ik kon niets eraan zien, maar het leek of het jeukte of irriteerde :19: . Was erg sneu want hij wilde graag slapen maar sprong steeds op en rende dan door de kamer alsof hij ervoor weg wilde rennen :ugh: . Na ong. een uur( :eek: ) was het over, pffff. Toen is hij zo'n beetje van uitputting in slaap gevallen..

Sneeuw/ijs/pekel? Hier ook hele geïrriteerde voetzooltjes en zeker zo'n puppewup begrijpt er helemaal niets van als z'n pootjes zo prikken :ugh:
Naar mijn idee is alles hier wel zo'n beetje weg :19: . Iig de sneeuw en het ijs op de straten. En het heeft nogal geregend dus het meeste pekel zal wel zo'n beetje weg zijn. En daarbij, ik heb juist de afgelopen week alleen maar op de straat met hem gelopen (moest nog rust houden) en niet in het park. Dus ik dacht eigenlijk aan een of ander plantje of zo (hoewel, die zijn er nu toch niet zoveel :denken: )..
Maar wat doe jij aan die geïrriteerde voetzooltjes?
Gr. Marijke
Afbeelding
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Hier ook een hond met geirriteerde en kapotte pootjes door de pekel, sneeuw, ijs.
Magnum is nu iets kreupel maar gelukkig niet ernstig.

zodra ik nu thuis ben kijk ik de pootjes na, en gaat hij even in een bakje water om alle rotzooi eraf te halen.
Meestal gaat hij daarna heerlijk op de bank liggen en gaat hij zijn pootjes verzorgen.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Moon schreef: Maar wat doe jij aan die geïrriteerde voetzooltjes?
Na het wandelen onder de douche en voetjes afspoelen en insmeren met calendula :wink: Ik heb wel het idee dat het iets helpt maar toch wil ze haar voetjes steeds aflikken (ook zonder de zalf).
Moon
Zeer actief

Tamara. schreef:
Moon schreef: Maar wat doe jij aan die geïrriteerde voetzooltjes?
Na het wandelen onder de douche en voetjes afspoelen en insmeren met calendula :wink: Ik heb wel het idee dat het iets helpt maar toch wil ze haar voetjes steeds aflikken (ook zonder de zalf).
Het was maar één achterpootje. Hij trapte en schudde er steeds mee en ging dan weer rennen en krabben. Echt heel sneu :ugh: Ik kan me toch haast niet voorstellen dat het van pekel of zo komt, want dat lag er afgelopen weken wel veel en nu niet meer :19: Lastig om erachter te komen wat het precies was :denken:
Gr. Marijke
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Lijkt meer iets van brandnetel, maar weet niet of dat er nu is :19: mijn Lakeland deed dan ook zo na het wandelen.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

billy schreef:Lijkt meer iets van brandnetel, maar weet niet of dat er nu is :19: mijn Lakeland deed dan ook zo na het wandelen.
Dante had het ook af en toe; echt lastig dat ik geen idee heb waar het door komt :ugh:
Ik ga vandaag weer naar het park, ben benieuwd...
Gr. Marijke
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

heb je goed gekeken of er misschien niet een stekel oid in zit. Ivan had het ook een keer, met een grote lamp gekeken en helemaal tussen de kussentjes verborgen stak iets uit. Eruit getrokken, een joekel van een stekel.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Misschien idd een stekeltje of een hard stukje van een grassteeltje wat tussen zijn tenen zit. Het hoeft maar zo ieniemienie te zijn, maar het kan net die irritatie geven.
Hoe hij zich gedroeg na thuis te zijn gekomen herken ik nl. van Luca, die doet dat idem dito als ze zoiets heeft.
Het kan ook een heel klein sneetje zijn, wat moeilijk met het blote oog te onderscheiden is.

Calendula is heel goed om erop te smeren.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Jacky schreef:heb je goed gekeken of er misschien niet een stekel oid in zit. Ivan had het ook een keer, met een grote lamp gekeken en helemaal tussen de kussentjes verborgen stak iets uit. Eruit getrokken, een joekel van een stekel.
Ik heb onder de lamp heel goed gekeken (viel niet mee met zo'n 'wriemel-pup' :roll: :wink: ). Maar niets gezien :19:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Ceseman schreef:Misschien idd een stekeltje of een hard stukje van een grassteeltje wat tussen zijn tenen zit. Het hoeft maar zo ieniemienie te zijn, maar het kan net die irritatie geven.
Hoe hij zich gedroeg na thuis te zijn gekomen herken ik nl. van Luca, die doet dat idem dito als ze zoiets heeft.
Het kan ook een heel klein sneetje zijn, wat moeilijk met het blote oog te onderscheiden is.

Alleen hielp het helaas niet..
Gr. Marijke
Afbeelding
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Moon schreef:
Ceseman schreef:Misschien idd een stekeltje of een hard stukje van een grassteeltje wat tussen zijn tenen zit. Het hoeft maar zo ieniemienie te zijn, maar het kan net die irritatie geven.

Alleen hielp het helaas niet..
Ken je groene leem?
Dat heeft de eigenschap om niet-lichaamseigen dingen uit het lichaam te "trekken".

Als het nl. iets is wat je niet met het blote oog kan ontdekken, dan doet de groene leem wel zijn werk. Daarnaast is groene leem ook verzorgend.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”