malinois schreef:ow is dat zo, dan ben ik heel agressief, want ik hou wel van mn karbonaatje hoor en van mn schnitzeltje...M&E schreef:
ik wist al dat vleeseters agressiever zijn,
jij bent ook heul agressief
Moderator: moderatorteam
malinois schreef:ow is dat zo, dan ben ik heel agressief, want ik hou wel van mn karbonaatje hoor en van mn schnitzeltje...M&E schreef:
ik wist al dat vleeseters agressiever zijn,

en bedankt heBaily&Luna schreef:whahahatwinkeltje schreef:toch he heb ik nu een opgekropt agressie probleem
ik geef mijn honden vlees maar ook wel eens een goedkoop handje Lidl brokken uit van die groen met zilveren zakken die toch ook best goed uit de testkomen
maar hoor ik nu bij de agressieve of niet agressieve baasjes![]()
uhm bij de vrij agressieve baasjes??
M&E schreef:SandraH schreef:Nee dame, je denkt toch zeker niet dat ik me door zo'n tuttekop de les laat lezen? JIJ hebt moeite met vers voerders, NIET andersom....je zuigt dit hele topic door naar vers voerders en dan verwacht je daar ook nog eens geen reactie op. Het spijt me zeer, maar voor een vegetarische troel mag je wel een paar wortels en wat alfalfa extra eten om eens goed te lezen wat je nu exact schrijft en wat je hiermee wilt bereiken. Het zou wijzer voor je zijn je daadwerkelijk eens te verdiepen in de voordelen van rauwe voeding voor je carnivoor en niet zo dom uit de hoek te komen over je vegetarisme, waarvan overduidelijk is dat je ook van die filosofie totaal geen kaas hebt gegeten. En dat zie je dus duidelijk terug in hetgeen wat jij je ongezonde hond nu voorschotelt.......hypoallergenbrokkies en zo maar wat brok, zonder na te denken wat er in zit voor je hond die bij een dermatoloog loopt...yoegee...M&E schreef:Sandra, ik begrijp al niet waarom je hier reageert want je geeft geen brok en je bent actief op een ander forum.
Eet nog een steakje of zo.
Maar uuuhhh...voor de rest moet iedereen zelf weten wat 'ie zijn beestjes voert, hoor....ook zo'n dooddoener..
uw taalgebruik!!!
ik wist al dat vleeseters agressiever zijn, maar dat taalgebruik tja, daar zou ik mij toch niet willen toe verlagen.
en wat is ditvoor een rare uitdrukking?je zuigt dit hele topic door
In elk geval heb ik niemand beledigd en dat doe jij wel degelijk en dat is ontzettend laag.
Ik denk daar dan ook het mijne van.

Dat is heel mooi dat het nu zo goed gaat!omafia schreef:Bowie bleef aan de diaree toen ik kvv gaf, nu heeft hij speciale brokken voor zijn darmen en heeft eigenlijk sinddien geen diaree meer gehad, en eet ook geen troep meer buiten

En daar zat nu net de zere plek van TS denk ik, op een gegeven moment overtuig je niet meer, maar ben je fanatiek en drammerig aan het overkomen,Paulala schreef:Dat is heel mooi dat het nu zo goed gaat!omafia schreef:Bowie bleef aan de diaree toen ik kvv gaf, nu heeft hij speciale brokken voor zijn darmen en heeft eigenlijk sinddien geen diaree meer gehad, en eet ook geen troep meer buiten
Er zijn honden die slecht reageren op kvv.
Wil niet zeggen dat ze helemaal geen rauw verdragen hoor, kan best dat bepaalde bestanddelen voor problemen zorgen.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dan toch brokken gaat geven waar het wel goed mee gaat.
Zelf zou ik een eliminatiedieet starten, maar dat komt omdat ik nogal gedreven ben als ik ergens achter sta.
Plus dat ik altijd alles tot op de bodem uitgezocht wil hebben.
ik zou dan weer denken,at hij daarvoor met die kvv nog wel troep van buitenPaulala schreef:Dat is heel mooi dat het nu zo goed gaat!omafia schreef:Bowie bleef aan de diaree toen ik kvv gaf, nu heeft hij speciale brokken voor zijn darmen en heeft eigenlijk sinddien geen diaree meer gehad, en eet ook geen troep meer buiten
Wil niet zeggen dat ze helemaal geen rauw verdragen hoor, kan best dat bepaalde bestanddelen voor problemen zorgen.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dan toch brokken gaat geven waar het wel goed mee gaat.
Zelf zou ik een eliminatiedieet starten, maar dat komt omdat ik nogal gedreven ben als ik ergens achter sta.

Het dik gedrukte stuk tekst, bedoel je dat persoonlijk naar mij, of in het algemeen?S@ndr@ schreef:En daar zat nu net de zere plek van TS denk ik, op een gegeven moment overtuig je niet meer, maar ben je fanatiek en drammerig aan het overkomen,Paulala schreef:Dat is heel mooi dat het nu zo goed gaat!omafia schreef:Bowie bleef aan de diaree toen ik kvv gaf, nu heeft hij speciale brokken voor zijn darmen en heeft eigenlijk sinddien geen diaree meer gehad, en eet ook geen troep meer buiten
ik heb het ook jaren over de versvlees maffia gehad, en niet omdat ik tegen vers ben, Want Van Gils groeit gewoon op op vlees en doet het super, maar Baco en DuCain doen/deden het beter met het hoofd bestandeel brokken en dat moest ik alle keren tot in den treure uitleggen.
dan groeit de irritatie

Ben bang dat de voorstanders van de brokkenmaffia tig keer fanatieker zijn dan de versvlees maffia. TS gaat er prat op dat ze met haar vegetarische bestaan het o zo goed doet om haar zieke hond op een brok te laten staan......van een bepaald merk. Als je achter de filosofie van het vegetariër zijn staat, let je er ook op dat je bepaalde brokken juist niet geeft aan je zieke dier. En dat is wat mij zwaar irriteert. Een topic openen over hoe asociaal en agressief vers voerders dan wel niet zijn, terwijl ze en passant haar vegetarisch zijn in de strijd gooit en brokken voert die in die filosofie not done zijn. Ik heb het niet nodig om mensen te overtuigen, maar zeg wel waar het op staat. Ik laat me (en vers voerders in het algemeen) in dit brokkentopic toch echt niet wegzetten als de eerste de beste agressieveling of dat ik brokkenvoerders als misdadigers beschouw, zonder te verwachten dat daar geen reactie op terug komt.S@ndr@ schreef:En daar zat nu net de zere plek van TS denk ik, op een gegeven moment overtuig je niet meer, maar ben je fanatiek en drammerig aan het overkomen,Paulala schreef:Dat is heel mooi dat het nu zo goed gaat!omafia schreef:Bowie bleef aan de diaree toen ik kvv gaf, nu heeft hij speciale brokken voor zijn darmen en heeft eigenlijk sinddien geen diaree meer gehad, en eet ook geen troep meer buiten
ik heb het ook jaren over de versvlees maffia gehad, en niet omdat ik tegen vers ben, Want Van Gils groeit gewoon op op vlees en doet het super, maar Baco en DuCain doen/deden het beter met het hoofd bestandeel brokken en dat moest ik alle keren tot in den treure uitleggen.
dan groeit de irritatie
ja dat snap ik en dat is in het algemeen, als mensen vragen naar een goede brok is het eerste wat ze horen waarom geen KVV,want het is zoveel beter, kan best zijn 9 van de tien keer, maar daar vroegen ze niet om.Paulala schreef:Het dik gedrukte stuk tekst, bedoel je dat persoonlijk naar mij, of in het algemeen?S@ndr@ schreef:En daar zat nu net de zere plek van TS denk ik, op een gegeven moment overtuig je niet meer, maar ben je fanatiek en drammerig aan het overkomen,Paulala schreef:
Dat is heel mooi dat het nu zo goed gaat!
dan groeit de irritatie
Want ik vind toch juist dat ik helemaal niet dram, prima dat het nu goed gaat met het hondje.
Ik zeg alleen wat ik zelf zou doen en waarom.
wij houden van onze hondjes
S@ndr@ schreef: ja dat snap ik en dat is in het algemeen, als mensen vragen naar een goede brok is het eerste wat ze horen waarom geen KVV,want het is zoveel beter, kan best zijn 9 van de tien keer, maar daar vroegen ze niet om.
en hoewel ik Van Gils op KVV en barf heb, ben ik nog steeds zwaar allergisch voor die versvlees lobby, wie hem dan ook uitvoert
O ja en dat komt niet door de inhoudt, maar door de manier waarop

dan is het toch goed :cheer:hier was het andersom,ik gaf altijd brok,en deed dat bij banjer ook als pup zijnde,die bleef maar aan de spuitpoep en met kvv niet meer,inmiddels zit hij op nrv,dol ook,ieder moet dat voor zichzelf weten vind ik,ik koop ook de koekjes van de liddyl die vol smaakstoffen zitten,niet elke dag krijgen ze die,maar ik geef ze rustigElse schreef:Joy krijgt sinds half december Hypoallergenic brokken van Royal Canin.
Ze is nu bijna 2 en in het begin kreeg ze KVV, maar ze bleef iedere keer zo'n buikkrampen houden.
We hebben de deur bij de dierenarts plat gelopen. Verschillende soorten KVV geprobeerd, daarna Hill's brokken en na een maag- darmscopie is er dit najaar uitgekomen dat ze een voedselallergie heeft.
En dan is het zoeken naar het juiste voer. We hebben nog een KVV soort geprobeerd en toen dat niet werkte, zijn we overgegaan op Royal Canin Hypoallergenic.
Sinds half december heeft ze dus deze brokken en het lijkt erop dat het aanslaat. De weken met 5 dagen slecht en 2 dagen goed lijken voorbij. Wij zijn 1,5 maand verder en er zijn 3 mindere dagen geweest.
Eerst was ik echt wel voorstander van vers, maar zoals jullie ongetwijfeld zullen begrijpen, ben ik nu erg blij met deze brokken.
Het is echt vreselijk als je hond iedere keer zo ziek is. Voor Joy dus geen vers meer.
Gelukkig vindt ze deze brokken ook erg lekker.

Ik denk dat de meeste vragen over 'wat is een goede brok' van beginnende hondenhouders komen. Helaas zijn zij totaal niet (meer?) bekend met het feit dat er ook nog vers bestaat. Daarom denk ik dat je het wel moet noemen bij zo'n algemene vraag.S@ndr@ schreef: ja dat snap ik en dat is in het algemeen, als mensen vragen naar een goede brok is het eerste wat ze horen waarom geen KVV,want het is zoveel beter, kan best zijn 9 van de tien keer, maar daar vroegen ze niet om.en hoewel ik Van Gils op KVV en barf heb, ben ik nog steeds zwaar allergisch voor die versvlees lobby, wie hem dan ook uitvoert
O ja en dat komt niet door de inhoudt, maar door de manier waarop
Vind ik ook, hoor. Dat ieder het voor zich moet weten. In ons geval zijn we door de gezondheid van onze honden tot deze keuze gekomen en als het dan beter gaat, is het de juiste keus geweest!!Pepie schreef:dan is het toch goed :cheer:hier was het andersom,ik gaf altijd brok,en deed dat bij banjer ook als pup zijnde,die bleef maar aan de spuitpoep en met kvv niet meer,inmiddels zit hij op nrv,dol ook,ieder moet dat voor zichzelf weten vind ik,ik koop ook de koekjes van de liddyl die vol smaakstoffen zitten,niet elke dag krijgen ze die,maar ik geef ze rustig

Het lijkt mij dat als je voor het eerst een hond wilt aanschaffen en je een beetje verdiept in wat je kan verwachten met een hond, je toch al snel de termen KVV, vers, barf e.d tegenkomt. Dus ik denk niet dat men niet meer weet dat vers nog bestaat. Ik denk eerder dat mensen zich niet voldoende in voeding verdiepen en daardoor al snel de keuze maken voor brokken. En dan komt al snel de vraag wat een goede brok is.Rosita Compagner schreef:Ik denk dat de meeste vragen over 'wat is een goede brok' van beginnende hondenhouders komen. Helaas zijn zij totaal niet (meer?) bekend met het feit dat er ook nog vers bestaat. Daarom denk ik dat je het wel moet noemen bij zo'n algemene vraag.

Helemaal mee eens!!S@ndr@ schreef:maar het is vaak dat oeverloze gezaag (over alle voordelen van KVV en Barf maar vooral de nadelen van brokken en hoe slecht het wel niet is) waar ik echt

tja en vlees is puur natuur, de beste kwaliteit en zonder antibiotica en dat soort resten , die antioxidanten kun je omheen door je een beetje in te lezen en de ingrediënten, wisselen per merk, en verder ik wil ook neti weten wat k binnen krijg iedere keer als ik een zak engelse drop leeg eet b.v.Rosita Compagner schreef:dingen als dat brok vooral bestaat uit plantaardige eiwitten terwijl een hond een carnivoor is, doodgekookt is, vol met voor mensen niet toegestane antioxydanten zit, dat soort dingen he?
sorry
Als hij echt alleen maar poep at toen hij kvv kreeg, en nu niet meer, dan is er iets mis geweest met de voedselopname.omafia schreef:Wat is een eliminatiedieet ??? en Pepie hij at steeds strond toen hij kvv had

Hier loopt er één rond, Timo eet pertinent geen brok. Op vakantie is het kvv of desnoods blik :N:Rosita Compagner schreef:zijn er eigenlijk honden die pertinent geen brokken lusten? Omdat iedereen ze toch wel graag brokken geeft 'in verband met de vakantie'?
Ik denk dat brokken zo vol zitten met smaak- en geurstoffen (ja nou ja, je moet wat natuurlijk) dat het voor iedere hond een lekkere snack is? Ik weet dat ik minimaal 1 hond heb die veel liever brok zou eten. Hoeft ze niet haar best op te doen en het ziet er altijd hetzelfde uit.... Ze heeft pech
Dat vinden Jehova's getuigen ook, en allerlei andere sekten, wat vind je daar dan van? (tenzij je er zelf een bentBoutje schreef:Eigenlijk vind ik dat je gelijk hebt...
Maar de anderen ook.
Ik begrijp dat, als je zelf heel erg van iets overtuigd bent, dat enorm wil stimuleren. En ik begrijp ook dat je moe wordt van oeverloos gezever over voor- en tegens met steeds dezelfde meningen.
Dit gezegd zijnde, na 3 jaar kvv en barf pogingen, voedingsallergie en eliminatiedieet wat nog steeds niet voldoende helpt gaat James een poging tot brok ondernemen. Wordt vervolgd...