Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar zou..

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Waar zou..

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

..je je hond naar herplaatsen als die om wat voor een reden ook herplaatst zou moeten worden?

( dus naar wat voor een situatie, naar een boerderij, gewoon gezin etc. )
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Waar zou..

Ongelezen bericht door M@scha »

lola definately naar mijn moeder. geen twijfel over mogelijk.

sam is moeilijker.. geen idee eigenlijk. wel iemand die hem of zijn karakter kent of kan snappen en hem aanvoelt. vooral dat laatste is bij sam heel belangrijk. omgeving etc niet zo als ze hem maar snappen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Nanna schreef:Naar een omgeving waar de hond zich het prettigst voelt en waar hij het meest tot zijn recht komt.
Dat is voor iedere hond anders.
De één wil tutten bij het vrouwtje op schoot, de volgende wil rauzen met andere honden.
Dat lijkt me logisch :mrgreen: Maar waar zou dat dan zijn voor je huidige honden?
Brindlecardi
Zeer actief

massam schreef:lola definately naar mijn moeder. geen twijfel over mogelijk.

sam is moeilijker.. geen idee eigenlijk. wel iemand die hem of zijn karakter kent of kan snappen en hem aanvoelt. vooral dat laatste is bij sam heel belangrijk. omgeving etc niet zo als ze hem maar snappen.
Waarom Lola naar je moeder? ( zomaar nieuwsgierig :ok: )
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Buffel gaat naar mijn ouders, Tank gaat naar mijn vriendin, Elektra is officieel van het asiel en ik hoop dat die haar herplaatsen bij een gezin die lekker met haar bezig zullen zijn, Bunker wordt ingeslapen die wil ik niet herplaatst hebben.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Bikkel het liefst naar mensen zonder kinderen. Iemand die lekker actief is en veel zal ondernemen met Bikkel. Ook iemand die stevig in zijn schoenen staat en geduld heeft.

Hera ook naar mensen die van lekkere wandelingen houden en die Hera nemen zoals ze is qua hyperigheid e.d. Plus dat ze zich dondersgoed moeten realiseren dat Hera hond-agressief is.

Woopy zou prima naar een iets ouder echtpaar kunnen die lekker hun wandelingetjes maken. Woopy mag graag de halve dag op schoot liggen te knufffelen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson en Samara naar mijn ouders als het echt zou moeten en Bowie als het nu zou zijn terug naar de stichting en hopen dat hun ene fijn plekje voor haar vinden.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja zou het niet weten, denk dat Van Gils dan terug zou gaan naar de fokker,
DuCain is niet heel gemakkelijk te herplaatsen, heeft een uitgebreide gebruiksaanwijzing, en behoorlijk wat pijn medicatie nodig ,( zitten dus kosten en zorg aan vast)
denk als hij echt weg zou moeten dat het einde DuCain zou worden :N: , dus hij moet gewoon blijven :pffff:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Cleo kan overal wel waar ze een andere reu hebben of zelfs een teef en elke dag een lekkere wandeling maken. Wel mag er niet veel van haar verlangd worden. Waar dat zou zijn? Martijn's ouders? Iemand van het forum? Maakt niet zoveel uit.

Eva zou gaan naar iemand die verstand heeft van honden met werklust en die met haar wil werken. Wel in huis levend en wel met veel liefde en aandacht. Ik zou haar zeker niet herplaatsen als zomaar gezinshond bij mensen die werken en kinderen hebben. Dat is teveel gevraagd van Eva en zeker van de nieuwe eigenaar. Eva doe je er niet even bij en Eva wil je niet hebben als je geen gebruik maakt van haar pluspunten. Doe je niks en ben je niks van plan dan krijg je een pieperige zenuwachtige hond die daarnaast ook nog vrij pittig kan reageren. Werk je met haar en kan ze haar ei kwijt dan is het een heerlijke hond en lekker relaxed ook nog :ok: Klinkt tegenstrijdig maar zo is het wel :wink:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Iemand die ervaring heeft met intelligente honden. Iemand die naast wandelen veel met hem zal spelen en hem heel veel wil leren, hij is best leergierig. En een huisje waar het niet al te druk is.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Naar vrienden van ons. Die zijn werkelijk stapeldol op Hades en hebben al gezegd dat als er iets gebeurt 'zij 'm toch wel mogen hebben he :D '? Hades is ook dol op hen, en ze hebben al twee honden waar hij heel goed mee op kan schieten. Ik vertrouw er blindelings op dat ze hem een geweldig huisje zouden kunnen bieden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey zou zonder twijfel naar mijn ouders gaan ;)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca gaat naar mn ouders. Hij klinkt supergoed met hun 2 honden.
Maar de kans dat hij ooit herplaatst moet worden acht ik toch wel heel erg klein :)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Vroeguhhh - toen Joep er nog niet was - zouden ze naar Annemieke, maar dat kan dus niet meer. Wel is het voor met name Miep belangrijk dat ze samen geplaatst worden, en dan liefst ergens waar geen andere honden rondlopen. En zéker geen kennels of benches en saaie poep- en piesrondjes aan de lijn.
De mensen moeten de tijd hebben voor Saar haar broodnodige sjouwpartijen, en voor Miep een paar uur kroeltijd op een dag. Kinderen geen probleem, maar dat mag niet betekenen dat ze alleen maar 4x op een dag mee mogen de kinderen van school halen.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Van Elena zei ik altijd dat ze dan naar mn ouders zou gaan.

Nu is ze daar een paar mnd geleden ook geweest met de bedoeling dat ze daar zou blijven.
Ze kent mn ouders goed, weet wat ze aan hun heeft en mn ouders zijn stapelgek op haar.

Maar toch ging het niet goed, ze blijkt dus echt niet zonder mij te kunnen.
Ging slecht eten en was echt aan t wegkwijnen.

Dus is ze teruggekomen.

Mocht het echt zover komen dat ze herplaatst moet, dan laat ik haar inslapen.

Kenji en Ditch gaan terug naar de fokker
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mijn honden gaan ongetwijfeld naar mijn ouders (daar woon ik nu ook nog :mrgreen: ).

Maar zouden ze bij mij wonen en ze zouden niet naar mijn ouders kunnen dan zou Max naar een gezin moeten waar hij gewoon in huis mag leven en er gewoon lekker bij hoort.
Andere dieren en kinderen zijn geen enkel probleem, hij moet veel geknuffeld worden en er verder gewoon echt bij horen.

Voor Macho geld in principe hetzelfde alleen heeft Macho wel redelijk veel beweging nodig.
Ik denk dat hij ook echt druk in huis wordt als hij niet voldoende beweging krijgt dus dat is wel een must.
Verder wil hij ook gewoon lekker veel aandacht en erbij horen.
Macho zou het erg fijn vinden om bij andere honden te leven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Dat hangt van de situatie op dat moment af, zijn mijn beide ouders er nog dan gaan ze zeker daar naar toe, maar als dat niet het geval is zou ik het zo gauw nog niet weten.
Ik ga er maar gewoon vanuit dat het niet nodig is
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Quasar naar een boerderij of in elk geval een omheind terrein. Hij hoeft niet persé een binnenhond te worden, een warme kennel en voldoende aandacht mag ook.
Tsuki naar een oudere dame denk ik, waar ze gewoon overal bij mag zijn. Lekker samen wandelen, samen in de keuken staan, samen in bed, lekker op de bank hangen. Zoiets zou ze wel leuk vinden.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nora misschien wel bij een ouder stel. Ik zou twijfelen over mijn opa en oma. Ze zijn dol op haar en zij zou het daar geweldig vinden, maar sommige dingen zou ik het niet mee eens zijn en ik ben bang dat het haar leven ook verkort (slechte voeding onder anderen).

Nilo zou via de fokker herplaatst worden, ik ken zo niet iemand waar hij terecht zou kunnen. Die zullen vervolgens op zoek gaan naar een gezin die alle tijd voor hem hebben, hem begrijpen, consequent zijn en met hem zullen werken. Een gezin met kinderen zou wel kunnen mits ze wel de tijd voor Nilo nemen, en hem er niet hebben voor "leuk erbij.."
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Harley naar iemand die de hele dag thuis is en of nog andere hond heeft. Kinderen vind hij geweldig dus het mag een gezin zijn.
Toya naar iemand die met haar wil werken. Voorkeur bij de schapen
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Interessant om te lezen, ik lees veel over familie, lijkt me toch best dubbel, want je komt
dan nog geregeld in contact met je hond.

Osa had ik herplaatst naar een ouder actief echtpaar of een jachtopziener, lekker de hele dag
op stap met aanwezigheid van de baas.
Ben is denk ik zo goed als onherplaatsbaar. Ik kan me iig geen situatie voorstellen waar ik hem een beter
of gelijkwaardig leven kan bieden.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gina laat ik inslapen en Jan mag herplaatst naar iemand die lekker met hem aan de gang gaat en die geen problemen heeft met een hond die als een schaduw aan hem/haar plakt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Cento zou ik het liefst naar mijn ouders doen, als ze zouden willen. Hij zou daar perfect op zijn plaats zijn. Elke dag een lange wandeling van 2 uur in rustig oude mensen/ mopshonden en oude Duitse Herder tempo. :F: Daarnaast verwend worden tot op het bot.

Perry zou ik in een lekker gezin willen plaatsen bij mensen die wel met hem aan het werk gaan, of terug naar zijn fokker de Jachtopzichter, kan hij doen waar hij voor gemaakt is, jagen op de vos én woont hij in een lekker gezin. Moet Wim wel even knokken met José, want die wil geen reu, maar ik denk dat ze voor Perry wel een uitzndering maakt.

Mikey zal ik nooit herplaatsen, maar als het zou moeten zou ik hem in laten slapen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Branco is een gemakkelijk hondje en zou in principe overal wel kunnen aarden, liefst op een plekje waar hij alle aandacht krijgt en enig hond is, dat zou hij denk ik prachtig vinden. Maar plaatsing met andere honden zou ook wel lukken, als het klikt.
Rhodi daarentegen moet óf naar iemand met ervaring met dit type hond, óf als erfhond in de bewaking... Tenminste, als ze hem voor zich kunnen winnen.. anders is het spuitje. Zoiets... Maar het zou, hoe dan ook, een drama worden.

Maar gelukkig... als ik de honden MOEST herplaatsen, zouden mijn ouders direct klaarstaan om ze op te vangen. Beide naar mijn ouders dus... Dus herplaatsen, dat gaan we niet meemaken!! :)
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Dat vind ik best moeilijk, Caja is toch geen doorsnee hond en zeker niet de meest makkelijke.
In ieder geval niet in een druk gezin of bij kleine kinderen.
Denk toch bij iemand alleen of een kinderloos stel die bereid is om veel met haar te ondernemen.
Bijv bij Linda en Marcel zou ze prima kunnen aarden en niet alleen omdat ze die al kent :wink:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

renee-uk schreef:Gina laat ik inslapen en Jan mag herplaatst naar iemand die lekker met hem aan de gang gaat en die geen problemen heeft met een hond die als een schaduw aan hem/haar plakt.
Breng Jantje maar hier hoor :mrgreen:

Noah maakt mij weinig uit. Liefst wel eentje die haar vertrouwen kan geven en er moet echt veel mee gedaan worden. Noah is geen hond om weinig uit te laten en niet te sporten. Ze is sociaal, kan met kinderen, vind werken heerlijk! Zij is (denk ik) heel makkelijk te plaatsen, heeft geen rare nukken. ze kan met andere honden, alleen is ook geen probleem. wel heeft ze jachtinstinct, maar met trainen krijg je dat er wel uit, ze is makkelijk trainbaar
Perry en Noah

Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Myra, naar een( hond-actief) gezin met kinderen, die honden gewend zijn.

Timo, naar mensen die een heerlijk, zachte, wegkruip bank hebben met dekentje. Die de hele dag in dienst staan van meneer om hem naar believen te knuffelen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Izzie zou het beste op haar plek zijn bij Marye. En voor het geval dat Marye straks voor de deur staat omdat ze haar op komt halen, dit is een 'wat als' topic Marye :mrgreen: Ik zou haar niet een gezin willen hebben met in- en uitlopende mensen. En er moet absoluut met haar getraind worden. En mensen die niet schrikken van wat heftiger gedrag.

Brammetje zou op veel plekken kunnen aarden. Wel iemand die weet wat gevoelige honden zijn en actief met hem zijn. Maar trainen is geen must, lekker lopen en spelletjes doen is ook prima. Ik wil wel graag iemand die van reuen houdt. Dat hij niet gecastreerd wordt dus.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Aimee schreef:
massam schreef:lola definately naar mijn moeder. geen twijfel over mogelijk.

Waarom Lola naar je moeder? ( zomaar nieuwsgierig :ok: )

lola logeert als we logeeradresjes nodig hebben eigenlijk standaard bij mijn moeder. mams en stiefpaps zijn helemaal gek op haar en dat is wederzijds. ook kan lola perfect met boef, hun hond. dus ik dénk bij lola niet eens aan iemand anders, sammy zou bij hen niet op z'n plaats zijn, mama is voor een leuk hondje, niet voor gebruiksaanwijzingen :engel:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Oei....dat zou ik niet weten. Het liefst naar mijn ouders, maar die willen geen hond meer.

Marouck zou overal wel kunnen wennen, mits ze maar genoeg beweging krijgt en diegene genoeg geduld heeft om met haar hyperactieve gedrag om te gaan.
Bij Biène weet ik het niet. Ze is niet geschikt als gezinshond en iemand uit de sport zal ook niet op haar zitten te wachten. Ik denk dat ze op een boerderij oid wel zou kunnen wennen, maar die plaatsen liggen ook niet voor het oprapen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”